Spring naar bijdragen

FM Café

Fantasy

Aanbevolen berichten

28 minuten geleden zei xanderoo:

Iemand een idee hoe je vlot door het eerste anderhalf jaar simuleer? Ik ben al 2 uur bezig, maar zit nog maar aan november 2023.. :)

Werkeloze manager gebruiken en natuurlijk zo min mogelijk leagues aanzetten. Automatisch saven verminderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei xanderoo:

Iemand een idee hoe je vlot door het eerste anderhalf jaar simuleer? Ik ben al 2 uur bezig, maar zit nog maar aan november 2023.. :)

Kleine database, 1 speelbare competitie, werkloze manager en binnen 10 minuten knal je er wel een jaar door heen. Veel grotere competitie en grotere database en het duurt veel langer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MisterX:

Kleine database, 1 speelbare competitie, werkloze manager en binnen 10 minuten knal je er wel een jaar door heen. Veel grotere competitie en grotere database en het duurt veel langer. 

In 10 minuten? Ik doe duidelijk iets verkeerd dan..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei xanderoo:

In 10 minuten? Ik doe duidelijk iets verkeerd dan..

Ga je wel op vakantie, zodat je niet steeds zelf door moet klikken? Als je zelf door een jaar heen moet klikken, duurt het een stuk langer. 

En het ligt aan je eigen computer. Dat maakt natuurlijk ook uit. Mijn laptop is een prima ding. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei MisterX:

Ga je wel op vakantie, zodat je niet steeds zelf door moet klikken? Als je zelf door een jaar heen moet klikken, duurt het een stuk langer. 

En het ligt aan je eigen computer. Dat maakt natuurlijk ook uit. Mijn laptop is een prima ding. 

Mijn laptop is ook goed hoor, dus het zal wel aan één van die gedownloade bestanden liggen denk ik. Ik ga op vakantie, inderdaad. Ik zat na 5 uur "gamen" pas in mei 2024.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei xanderoo:

Mijn laptop is ook goed hoor, dus het zal wel aan één van die gedownloade bestanden liggen denk ik. Ik ga op vakantie, inderdaad. Ik zat na 5 uur "gamen" pas in mei 2024.

Hoeveel speelbare competities heb je? En hoe groot is je database? heb je nog extra spelers toegevoegd? Dat zijn allemaal factoren die mee tellen.

Die 10 minuten gaat uit van het minimum van het minimum. Hoe meer competities en spelers je toevoegt, hoe trager het wordt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei MisterX:

Hoeveel speelbare competities heb je? En hoe groot is je database? heb je nog extra spelers toegevoegd? Dat zijn allemaal factoren die mee tellen.

Die 10 minuten gaat uit van het minimum van het minimum. Hoe meer competities en spelers je toevoegt, hoe trager het wordt. 

Schermopname(76).thumb.png.d3abc04709ede4409fdefb921e9358a5.png

Iets snap ik niet goed. Ik begin met 29.000, kleine database, en eindig over de 100.000.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei xanderoo:

Schermopname(76).thumb.png.d3abc04709ede4409fdefb921e9358a5.png

Iets snap ik niet goed. Ik begin met 29.000, kleine database, en eindig over de 100.000.

De inschatting van het aantal spelers is gewoon niet goed, omdat er zoveel speelbare divisies zijn, waarschijnlijk gaat hij uit van een 'normaal' Engeland zonder data update ofzo. In mijn voorbeeld zou ik er van uit gaan dat je eigenlijk alleen bijvoorbeeld de premier league heb geladen, dan zou hij het in 10 minuten kunnen doen. Jij hebt alle divisies tot level 13 geladen en misschien nog wel lager. Dat worden steeds meer parallellen competities per divisie. Met zoveel divisies doet hij er bij mij ook wel een flinke tijd over. In ieder geval meerdere uren per seizoen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei MisterX:

De inschatting van het aantal spelers is gewoon niet goed, omdat er zoveel speelbare divisies zijn, waarschijnlijk gaat hij uit van een 'normaal' Engeland zonder data update ofzo. In mijn voorbeeld zou ik er van uit gaan dat je eigenlijk alleen bijvoorbeeld de premier league heb geladen, dan zou hij het in 10 minuten kunnen doen. Jij hebt alle divisies tot level 13 geladen en misschien nog wel lager. Dat worden steeds meer parallellen competities per divisie. Met zoveel divisies doet hij er bij mij ook wel een flinke tijd over. In ieder geval meerdere uren per seizoen. 

Zouden er problemen opduiken mocht ik lager spelen?

Mijn doel is, zoals altijd, een topclub proberen uit te bouwen.

Edit: Oeh ja, veel vlugger nu. Thanks!

bewerkt door xanderoo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei xanderoo:

Lijkt de uitdaging des te groter. En als ik dan op de keien beland, kan ik mijn opties zien.

De extra gedownloade competities zullen aan de uitdaging niet heel veel toevoegen hoor. Als je bij een topclub ontslagen wordt, heb je wel een dusdanige reputatie opgebouwd dat je ook niet direct terecht komt bij een van die clubs denk ik.

Het is meer dat je nu heel veel moeite doet voor iets wat je waarschijnlijk niet eens gaat gebruiken. Ik zou zeggen: Ga lekker spelen met een club en rag door de seizoenen heen haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei bas huijsmans:

De extra gedownloade competities zullen aan de uitdaging niet heel veel toevoegen hoor. Als je bij een topclub ontslagen wordt, heb je wel een dusdanige reputatie opgebouwd dat je ook niet direct terecht komt bij een van die clubs denk ik.

Het is meer dat je nu heel veel moeite doet voor iets wat je waarschijnlijk niet eens gaat gebruiken. Ik zou zeggen: Ga lekker spelen met een club en rag door de seizoenen heen haha

Aan welke divisies denk je dan, max tot hoeveel? De 3 hoogste?

Of één van San Marino. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei xanderoo:

Aan welke divisies denk je dan, max tot hoeveel? De 3 hoogste?

Of één van San Marino.

Als ik met een topteam speel, dan laad ik gewoon de top 6 competities in en wellicht een of twee buurlandjes ofzo. Afhankelijk van je pc natuurlijk, maar die extra databases zijn dan op zich niet nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

c62c2d1fb8dc22de1ea3d28a43a750aa.png

186597ecea4a8e6f3bdbaa43c2ceb650.png

Kutseizoen. Ja, wel kampioen en de beker gewonnen maar het was echt alles behalve overtuigend. Ook de finale tegen Pennarossa niet, stond in de rust 1-1 nadat ik 1-0 achter kwam

Aanvallend liep het slecht dit jaar en de andere San Marinese clubs zullen we het maar niet over hebben

Dit soort seizoenen ga je ongetwijfeld krijgen als je een building a nation doet. Gauw door

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei bas huijsmans:

Als ik met een topteam speel, dan laad ik gewoon de top 6 competities in en wellicht een of twee buurlandjes ofzo. Afhankelijk van je pc natuurlijk, maar die extra databases zijn dan op zich niet nodig

Moet wel leuk zijn, zo'n team uit de Faeröer coachen. Of Vaticaanstad. Of IJsland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei xanderoo:

Moet wel leuk zijn, zo'n team uit de Faeröer coachen. Of Vaticaanstad. Of IJsland.

Ja dan heb je een extra database nodig ja. Maar ja alsnog ligt de uitdaging dan later in de save om in de CL te komen. Hebben de databases van een 3e niveau in Albanië niet veel invloed op.

Dacht dat je met een topclub een echte europese topclub bedoelde, maar je bedoelt dus een topclub in een 'obscuur' land

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei MisterX:

image.png.c73c3db1c16546fe17795795a284f19d.png

Met 18 jaar een best prima spelertje. Ik twijfel alleen een beetje of ik hem nu als back wil gaan inzetten of als centrale verdediger. Hij zou op beide plekken kunnen spelen.

Welke database heb je? Want ik moet overnieuw beginnen want ik kan maar 1 of 2 jaar contract geven aan spelers...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei sennid:

Welke database heb je? Want ik moet overnieuw beginnen want ik kan maar 1 of 2 jaar contract geven aan spelers...

Ik heb goed nieuws en slecht nieuws voor je. Ik begin maar met het slechte nieuws:

Ik mag over het algemeen ook maar 1-jarige contracten aanbieden.

Dan het goede nieuws: Er is eenvoudig omheen te werken. Een groot deel van mijn selectie heeft ondertussen 3- tot 5-jarige contracten. Hoe dan, vraag je? Er zijn een paar opties:

• Allereerst geldt dat je contracten altijd met een jaar mag verlengen. Na een tijdje kun je een nieuw contract aanbieden. En die gaat altijd tot een jaar verder. Ik durf eerlijk gezegd niet helemaal te zeggen na wat voor periode dat is, maar ik denk een maand of 3. Dat betekent dus dat je in een jaar het huidige contract 4x met een jaar kunt verlengen. Dan ga je dus van 1 jaarcontracten aan het begin van het jaar al naar 3 jaar na afloop van het jaar. Dit werkt, maar ik heb het eerlijk gezegd niet in deze mate gebruikt als mogelijk is.
  • Wat ik zelf het handigst vond was de clausule van eenzijdige verlenging van de contracten. Bij een contract van een jaar, kun je een eenzijdige optie van een verlening van 1 jaar stoppen. En na tekenen meteen de optie lichten. En dan is het stiekem een contract van 2 jaar geworden. Zo kun je langzaam aan de lengte van contracten verlengen. En daarbij heb ik gemerkt dat als je tot 3 jaarcontracten komt (doordat het steeds een extra jaar is via de clausule), dat je zelfs een eenzijdige verlenging kan uitbreiden tot 2 jaar. Dan tekent de speler dus voor 3+2 jaar. Ik heb zelfs al een keer gehad dat ik een speler voor 4+3 jaar heb laten tekenen. Enige nadeel daarvan: Je kun opties voor eenzijdige verlenging niet meer activeren als de duur langer dan 5 jaar wordt.

Als het goed is, kun je later in de game wel standaard langere contracten aanbieden, als de reputatie van de club gestegen is. 

Als ik jou was, zou ik dus niet overnieuw beginnen, maar lekker verder gaan.

Ik wilde net wat delen over mijn nieuwe Europese groepsfase:

image.png.5e8d3b7805fbb0db5c6985bd18b9a805.png

Het zal dit jaar weer niet makkelijk worden, maar het had slechter gekund. Tegen sommige ploegen heb ik al eerder gespeeld:

Napoli: Vorig seizoen 2-3 van gewonnen, al was dat wel een beetje een gestolen overwinning. Geen hoge verwachtingen tegen Napoli, maar wel een kleine kans op een stunt,

Sevilla: Niet eerder tegen gespeeld. Komt verrassend genoeg uit pot 4. Misschien is een stunt mogelijk? 

Salzburg: Dat moeten wel 3 punten worden. Vorig jaar werd het namelijk 5-0 voor ons.

PSG: Hopelijk kunnen we de schade beperkt houden... 

Club Brugge: Niet eerder een Belgische tegenstander gehad, maar in de voorbereiding wel Royal Charleroi met 8-1 verslagen. Ik zie ons dus wel winnen.

FC Midtjylland: Ook deze club kennen we al van vorig jaar. Toen wonnen we eenvoudig, dus hopelijk nu weer.

Porto: Nog een tegenstander van vorig jaar. In de groepfase stuntte we met een punt, maar in de KO fase konden we ze niet nog eens verrassen en verloren we 2x.

3 punten pakken tegen Salzburg, FC Midtjylland en Club Brugge is al 9 punten. Hopelijk gaat dat lukken. In sommige jaren is dat al genoeg voor een play-off plek, maar soms ook niet. Hopelijk kunnen we nog ergens anders een puntje stelen. 

For some reason kwam Sevilla uit pot 4. Dat was wel een beetje balen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites