Chiemel Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus Club: Bravo (Slovenie) Seizoen: 2050/51 Voor derde seizoen op rij een puike prestatie. Komend seizoen komt voor het eerste de 6e club erbij. Toen ik onderstaande lijst erbij pakte dacht ik: he, moeten dat er niet 7 zijn? Mis ik hier iets? Vind ik trouwens geen ramp, want zo scoor ik waarschijnlijk alleen maar meer punten. Zaak aan mij om Rudar Velenje te gaan versterken. Verder verwacht ik een dipje komend seizoen. Desalniettemin ziet dat er nu zo uit met 10 clubs in de competitie: Afgelopen seizoen: Bravo - Winst CL (+37.00) Mura - Competitiefase CL (+9.00) Olimpija - Kwartfinales EL (+16.00) Maribor - Kwartfinales ConF (+16.50) Domzale - Halve finales ConF (+20.50) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus @Chiemel Is de bekerwinnaar niet de 7e Europese deelnemer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus 2 minuten geleden zei bas huijsmans: @Chiemel Is de bekerwinnaar niet de 7e Europese deelnemer? Wij hebben de beker gewonnen. Maar los van of het de bekerwinnaar zou moeten zijn of niet, moeten er niet gewoon linksom of rechtsom 7 clubs zijn die kwalificeren? Ik simuleer even verder tot na de zomer om te checken als dat alsnog gebeurt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus 16 minuten geleden zei Chiemel: Wij hebben de beker gewonnen. Maar los van of het de bekerwinnaar zou moeten zijn of niet, moeten er niet gewoon linksom of rechtsom 7 clubs zijn die kwalificeren? Ik simuleer even verder tot na de zomer om te checken als dat alsnog gebeurt. De nieuwe ranglijst heeft wel pas invloed op het seizoen daar weer op he. Dus de ranglijst aan het eind van 2023/2024 heeft pas invloed op de klasseringen van 2024/2025 enzovoort. Dus als je nu voor het eerst recht op 7 plekken hebt, gaat dat pas in zijn werk vanaf volgend seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 augustus Share Geplaatst 7 augustus (bewerkt) 55 minuten geleden zei bas huijsmans: De nieuwe ranglijst heeft wel pas invloed op het seizoen daar weer op he. Dus de ranglijst aan het eind van 2023/2024 heeft pas invloed op de klasseringen van 2024/2025 enzovoort. Dus als je nu voor het eerst recht op 7 plekken hebt, gaat dat pas in zijn werk vanaf volgend seizoen. Even verder gekeken. Nu heeft het denk ik weer te maken met wat ik eerder miste. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de extra plekken op basis van hoogste coefficientenpunten. En ik vermoed dat het aantal in de CL tijdelijk wordt verhoogd in dat specifieke seizoen. Maar klopt niet helemaal hoe ze dat laten zien, want dan zo'n ergens anders een getalletje af moeten. 7 augustus bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 11 augustus Share Geplaatst 11 augustus Nog vier van zulke jaren graag Drie Europese finales tussen Finland en Engeland; Conference League werd gewonnen voor Käpa door Aston Villa na strafschoppen te verslaan, de Champions League was voor ons door van City te winnen. Ilves verloor de EL-finale kansloos van United. Overigens speelde SJK in de CL zestiende finale 1-2; 1-1 tegen City, niet gek. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 12 augustus Share Geplaatst 12 augustus Voor het eerst met drie ploegen in de Champions League competitiefase. We maken vooruitgang. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oerlie Geplaatst 13 augustus Share Geplaatst 13 augustus Het eerste extra startbewijs is een feit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 13 augustus Share Geplaatst 13 augustus Dit nog drie seizoenen volhouden en hopen dat er geen ander land over Engeland springt . Komend seizoen met zeven ploegen Europa in, dat wordt pittig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spaansetukker Geplaatst 15 augustus Share Geplaatst 15 augustus Op 13-8-2024 om 10:52 zei Titan: Dit nog drie seizoenen volhouden en hopen dat er geen ander land over Engeland springt . Ook nog maar in 2043, doe je goed zo snel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 15 augustus Share Geplaatst 15 augustus 4 minuten geleden zei spaansetukker: Ook nog maar in 2043, doe je goed zo snel De reactie uit Engeland was duidelijk . Wel eerste Finse CL-finale gehad, altijd leuk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spaansetukker Geplaatst 15 augustus Share Geplaatst 15 augustus 1 minuut geleden zei Titan: De reactie uit Engeland was duidelijk . Wel eerste Finse CL-finale gehad, altijd leuk. Wel knap alsnog met 7 finse ploegen zoveel punten halen. Virtueel sta je 3e. Over 2 jaar gaan je slechte jaren weg, wie weet waar je dan staat Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 17 augustus Share Geplaatst 17 augustus Klaar! Met acht ploegen gingen we Europa in. Engeland had er ook acht kunnen hebben, ware het niet dat Spurs onderuit ging in de kwalificatieronde voor de Conference League. NEC was daarin te sterk - heeft het toch onbewust geholpen dat ik de Nederlandse competitie een tijdje terug wel heb ingeladen (ik werd bondscoach, vandaar) . AC Oulu kon zodoende lekker extra punten sprokkelen voor ons, waardoor we in december al een stukje uit waren gelopen op de Engelsen en de hoop in Finland alsmaar toenam. FC Lathi en SJK deden het echt uitstekend in de Champions League door samen met ons bij de eerste acht te eindigen. Engeland bleef aardig meekomen, maar had EINDELIJK pech in de lotingen. Barça schakelde er twee uit, in de EL ging Newcastle eraf tegen een sterk Lyon (normaliter CL spelend) en bracht ons eigen Gnistan Aston Villa ten val. Toen FC Lathi in de kwartfinales CL ook nog Arsenal eruit knikkerde, wisten we wat ons te doen stond als HJK: de resterende drie wedstrijdjes winnen en de andere Finse clubs mochten zelfs verliezen. Als ik hem nu niet had gepakt, vermoed ik dat het twee à drie jaar later wel was gebeurd. Bon, nu kunnen de andere clubs m'n kloten likken als ze weer spelers goedkoop willen huren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 17 augustus Share Geplaatst 17 augustus Proficiat man! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 17 augustus Share Geplaatst 17 augustus Bizar snel. Hoe dit voor elkaar gekregen dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 17 augustus Share Geplaatst 17 augustus (bewerkt) 9 uur geleden zei Chiemel: Bizar snel. Hoe dit voor elkaar gekregen dan? Volgens mij heb ik het al eens kort benoemd, maar ik heb het vooral te danken aan Klubi, het B-team van HJk. Na een aantal jaar in-game promoveerde Klubi random naar het derde niveau en ging het competitiewedstrijden spelen. Vanaf dat jaar direct kampioen en het mooiste is: Klubi mag niet promoveren. Dan weet je wel welke club ondertussen de meeste titels op dat niveau heeft . Goed, nu de ‘truc’, want zo voelt het wel een beetje. Als je een talentvolle speler aan wilt trekken en hem een contract geeft als groot talent, dan komt zo’n jongen automatisch in je B-team terecht. Bij Klubi betekende dat volop competitieve wedstrijden, leuke potten in de beker (paar keer halve finale), uitstekende trainers en dezelfde faciliteiten als het eerste elftal van HJK. Ondertussen mag mijn staf zelf de contracten bij Klubi verlengen. Dit betekent dat ze na een tijdje van groot talent naar een andere status gaan, maar wel bij Klubi blijven spelen. Vinden ze helemaal prima! Ik had er een paar keer uiteindelijke Internationals van Frankrijk, Duitsland en Spanje die nooit in mijn eerste elftal kwamen. Bewust niet, want ik wilde dat de binnenlandse clubs ze op eigen initiatief gingen huren (soms beetje pushen natuurlijk). Toen die binnenlandse clubs ook geld gingen verdienen, kozen ze steeds vaker voor huren inclusief een optie op koop, Tadaa, langzamerhand ging het gehele niveau van de competitie op een natuurlijke wijze omhoog, aangevuld met vaak een paar prima huurspelers van Klubi. Zelf heb ik nooit geld in die clubs gestoken via grote aankopen of zo, daar geloof ik niet in. Zal morgen kijken ik wat screens kan maken van spelers die via Klubi bij o.a. Ilves, Lahti en SJK zijn gekomen. Edit: paar spelers die afgelopen jaar werden verhuurd binnen Finland: Spoiler 18 augustus bewerkt door Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spaansetukker Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 12 uur geleden zei Titan: Edit: paar spelers die afgelopen jaar werden verhuurd binnen Finland: Dus dan heb je eigenlijk vooral profijt gehad door je B team? Geinig dat het dan wel zo makkelijk werkt met huren en kopen. Logisch ook van een stap van 2e divisie naar welke club ook in de hoogste is altijd vooruit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 18 augustus Share Geplaatst 18 augustus 7 minuten geleden zei spaansetukker: Dus dan heb je eigenlijk vooral profijt gehad door je B team? Geinig dat het dan wel zo makkelijk werkt met huren en kopen. Logisch ook van een stap van 2e divisie naar welke club ook in de hoogste is altijd vooruit. Haha, inderdaad. En nooit verkopen aan Engeland . Kon 244M vangen voor mijn sterspeler uit eigen kweek, jammer joh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 2 september Share Geplaatst 2 september Dit gaat toch lekker die build a nation . Dadelijk zakken we nog naar plaats 7. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september Iedereen hier allemaal tegelijk gestopt met FM/challenge? Ik heb sinds zomervakantie FM niet meer geopend, beetje huiverig voor aangezien ik al druk genoeg ben met andere dingen. Maar wil binnenkort wel weer oppakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 27 september Share Geplaatst 27 september 23 minuten geleden zei Chiemel: Iedereen hier allemaal tegelijk gestopt met FM/challenge? Ik heb sinds zomervakantie FM niet meer geopend, beetje huiverig voor aangezien ik al druk genoeg ben met andere dingen. Maar wil binnenkort wel weer oppakken. Wellicht dat ik San Marino nog even op pak tot FM 25 uit komt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 1 oktober Share Geplaatst 1 oktober We go again! Seizoen 83 Groepsfase Champions League In de groepsfase is het altijd ons doel om groepswinnaar te worden. Eigenlijk is het doel om alle 6 wedstrijden te winnen, dat laatste lukte helaas niet dit jaar. We speelden gelijk uit bij Bilbao en in eigen huis kwamen we niet voorbij Inter. Wel zijn we relatief eenvoudig groepswinnaar geworden Andere clubs Pennarossa werd laatste in de Champions League groep en is uitgeschakeld Murata werd laatste in de Champions League groep en is uitgeschakeld Virtus werd groepswinnaar en slaat de 1e knock-out ronde over >>> gaan verder in de Europa League Libertas werd laatste in de Europa League groep en is uitgeschakeld Tre Fiori werd 2e in hun Conference League groep >>> gaan verder in de Conference League waarin ze spelen tegen Malmo FF Knock-out fase Folgore We hadden gunstig geloot in de 1e knock-out ronde. We speelden tegen Young Boys en met speels gemak gingen we ze voorbij. Tegen Juventus ging het wel een stuk moeizamer. In Turijn is het een wedstrijd met weinig kansen. In de eerste helft kwamen we 0-1 voor en dat gaven we niet weg. In eigen huis kwamen we ook 1-0 voor en er leek niks aan de hand. Toch laten we de Italianen op gelijke hoogte komen. Daarmee werd het nog wel spannend maar we gaven verder ook vrij weinig weg zoals gewoonlijk. In Spanje was dat anders. We speelden erg slecht en Barcelona was de betere ploeg. Na 57 minuten staan ze terecht 2-0 voor en het leek al gedaan. Toch maken we de 2-1 in de 82e minuut en dat kan goud waard zijn. Ook in San Marino speelden we aanvankelijk niet goed. We groeiden wel in de wedstrijd en we komen in de tweede helft 1-0 voor. Maar we letten niet op en Barcelona komt snel weer op gelijke hoogte. Dan moeten we alle zeilen bij zetten om er in ieder geval een verlenging uit te slepen. Dat lukte en dat was op dat moment ook volledig terecht. In de verlenging genoeg kansen om penalty's te voorkomen. Dat lukte niet. In de strafschoppenreeks lijken wij het te redden. Alleen die 5e van ons moest er in en klaar. Maar we misten en dat kwam ons later in de strafschoppenreeks duur te staan. Daarmee verliezen we en zijn we uitgeschakeld. Helaas geen Champions League dit jaar Virtus Virtus werd groepswinnaar en mocht de 1e knock-out ronde overslaan. In de 2e knock-out ronde speelden ze tegen Valencia. De voorgaande jaren was dit einde oefening maar Virtus won 2x van Valencia. Dat zijn echt welkome coëfficiëntenpunten. Dan treffen ze Paris SG in de kwartfinale. Ongelukkig en ze verliezen dan ook. Maar die 2 overwinningen tegen Valencia zijn echt wel waardevol Tre Fiori Tre Fiori ging verder in de Conference Leauge, de competitie waar veel punten te halen zijn. In eerste instantie leek het mis te gaan tegen Malmo FF maar in eigen huis werd dat ruimschoots goed gemaakt. Zelfs tegen het Franse Rennes gingen ze door (zou dat komen doordat ik die competities uit heb gezet?). En ook Kopenhagen werd opzij gezet door een 3-0 zege in eigen huis. Gaat Tre Fiori dan all the way? Helaas niet, Hannover 96 stopte onze landgenoten. Tre Fiori heeft wel mooi de halve finale gehaald dus dat is prima Eindstand coëfficiënten 14,417 punten hebben we behaald dit jaar. Dat is niet onaardig maar met onze ambities die we hebben is dit nog steeds te weinig. 15.000 punten moet echt wel de norm worden. We staan stevig op de 7e plaats. De landen onder ons hoeven we ons nog geen zorgen om te maken maar naar boven kijken hoeft ook nog niet. De komende 2 seizoenen hebben we maar 5 clubs in Europa waarvan 2 clubs in de Conference League. Die 2 MOETEN zich kwalificeren daarvoor en als dat lukt gaan we veel punten pakken. Nog een bijkomend voordeel is dat we de punten delen door 5 de komende 2 seizoenen. Hier moeten we gebruik van maken en veel punten pakken de komende 2 jaren!!! Aankomend seizoen: Clubs in Europa Folgore >>> Groepsfase Champions League Faetano >>> 3e kwalificatieronde Champions League Pennarossa >>> Groepsfase Europa League Tre Fiori >>> 2e kwalificatieronde Conference League Murata >>> 4e kwalificatieronde Conference League Ik ben erg tevreden met de clubs in Europa. Het liefst had ik Virtus er wel bij gehad maar met deze clubs kan ik prima leven. Tre Fiori en Murata MOETEN echt de groepsfase halen, als dat lukt gaan we heel veel punten pakken dit jaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 2 oktober Share Geplaatst 2 oktober Ook weer langzaam begonnen in Slovenie. Begon in de maand september, moet gewoon weer wennen aan mijn selectie. Moet zelfs ff nadenken of ik de aanwinsten die ik heb gehaald voor de basis heb gehaald en voor welke positie . Heb veel mutlifunctionele spelers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 3 oktober Share Geplaatst 3 oktober Begonnen in Letland kon het even niet meer aan die youth only challenge. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 3 oktober Share Geplaatst 3 oktober 17 uur geleden zei Chiemel: Ook weer langzaam begonnen in Slovenie. Begon in de maand september, moet gewoon weer wennen aan mijn selectie. Moet zelfs ff nadenken of ik de aanwinsten die ik heb gehaald voor de basis heb gehaald en voor welke positie . Heb veel mutlifunctionele spelers. Daar had ik gelukkig geen last van haha 5 uur geleden zei timpy00: Begonnen in Letland kon het even niet meer aan die youth only challenge. Ben zelf ook ineens de feeling met die save kwijt geraakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten