Chiemel Geplaatst 26 juni Share Geplaatst 26 juni Oii, was redelijk ver met mn simulaties, maar gaat iets mis. De grote landen lijken zich automatisch weer in te laden vanuit mn eigen game. Dus ga opnieuw beginnen, maar dan vanuit nieuwe games Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 juni Share Geplaatst 26 juni (bewerkt) Nou, ik heb een viertal simulaties gedaan om puur het effect van het inladen van bepaalde landen verder te onderzoeken. Het roept wellicht wat vervolgvragen op en daarmee meer simulaties. Ik heb de volgende simulaties gedaan (met nieuwe games): Alleen de top 5 landen ingeladen: Engeland, Spanje, Italie, Duitsland en Frankrijk Top 5 landen met 4 (wat willekeurige) sublanden ingeladen: + Belgie, Oostenrijk, Zwitserland en Griekenland Alleen de sublanden ingeladen Alleen Slovenie ingeladen Vervolgens heb ik 10 seizoenen gesimuleerd en voor al die landen gekeken naar de coefficientenpunten op dat moment. Een eerste observatie is dat wanneer je alleen sublanden inlaadt dit mogelijk ten koste gaat van de toplanden (zie grijze balken). Tweede observatie is zodra ik Slovenie - een klein land - alleen inlaadt, dat deze dan wel een duidelijke hogere score heeft dan in de 3 andere scenario's waarin Slovenie niet ingeladen is. Nu wil ik als vervolgstap sowieso nog een extreme variant doen van het 3e scenario, nog meer sublanden inladen om te kijken of we het mogelijke effect in dit scenario nog meer kunnen versterken. Ook wil ik nog iets doen met het inladen van extra competities uit landen met veel talent (Zuid-Amerika) in combinatie met iets van hierboven. En mogelijk een scenario waarin er wisselend landen worden ingeladen en er weer uit worden gehaald. Maar als jullie nog verzoekjes hebben, kan ik dat meenemen. @Thomassje123 @spaansetukker 26 juni bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spaansetukker Geplaatst 27 juni Share Geplaatst 27 juni (bewerkt) 18 uur geleden zei Chiemel: Vervolgens heb ik 10 seizoenen gesimuleerd en voor al die landen gekeken naar de coefficientenpunten op dat moment nevermind... heb het al 27 juni bewerkt door spaansetukker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
spaansetukker Geplaatst 27 juni Share Geplaatst 27 juni 18 uur geleden zei Chiemel: scenario, nog meer sublanden inladen om te kijken of we het mogelijke effect in dit scenario nog meer kunnen versterken. Ook wil ik nog iets doen met het inladen van extra competities uit landen met veel talent (Zuid-Amerika) in combinatie met iets van hierboven. En mogelijk een scenario waarin er wisselend landen worden ingeladen en er weer uit worden gehaald. Maar als jullie nog verzoekjes hebben, kan ik dat meenemen. Ik denk inderdaad dat je is moet proberen om Slovenie en dan een aantal sublanden in te voegen en dan simuleren. Eventueel met een of twee zuid amerikaanse landen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 juni Share Geplaatst 27 juni 16 minuten geleden zei spaansetukker: Ik denk inderdaad dat je is moet proberen om Slovenie en dan een aantal sublanden in te voegen en dan simuleren. Eventueel met een of twee zuid amerikaanse landen. Ga ik doen. Nu bijna klaar mte simuleren van scenario met 12 sublanden alleen, met zoveel landen duurt dat ietsjes langer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 27 juni Share Geplaatst 27 juni Seizoen 74: Voorronde en Groepsfase Voorronde Faetano Faetano dit jaar in de voorrondes, dat kan slechter. Glentoran als tegenstander, dat kan ook veel slechter. In Noord-Ierland werd het wel 3-3. Faetano moest er nog even in komen zeg maar, ze stonden 1-3 voor maar gaven het in de laatste 10 minuten weg. In eigen huis gelukkig geen grote problemen en 3-1 winst zoals je mag verwachten Groepsfase Folgore Net zoals vorig seizoen kwamen we weer in de groep bij Juventus en ook nu was de eerste wedstrijd in Italië. Ten opzichte van vorig jaar wonnen we daar nu wel de 1e wedstrijd, zij het nipt met 0-1. Echt op zijn Italiaans zeg maar. Wat heel belangrijk is dat we 2 keer winnen van Bilbao, we zijn immers in strijd met Spanje. Dat lukt, net zoals het lukt om alle wedstrijden te winnen. Gelukkig werd Galatasaray ook nog eens 3e in deze groep waardoor Bilbao er helemaal uit ligt! Murata Murata kende een hele zware loting, dat was erg ongelukkig. Murata heeft het helemaal niet slecht gedaan in deze groep. Ze speelden maar liefst 4 keer gelijk. In de laatste wedstrijd kon Murata nog 3e worden. Dan moest Murata winnen en Benfica moest winnen van Liverpool. Ondanks een voorsprong kwam Murata niet verder dan 1-1 en dan maakt de wedstrijd van Liverpool niet meer uit. Ze hebben het wel goed gedaan maar het verlies in eigen huis tegen Benfica heeft ze echt de das omgedaan. Helaas, volgend seizoen hopelijk beter Libertas Van Libertas had ik geen verwachtingen. Echter wonnen ze wel meteen de eerste groepswedstrijd met 2-1 van FC Porto. Daarmee hebben ze wel meteen al hun kruid verschoten maar ook al meer gedaan dan van te voren verwacht San Giovanni San Giovanni zat in de groep bij Rode Ster en dat moet gewoon de 3e plek betekenen. Iets anders is onacceptabel. Het lukte maar het was misschien iets closer dan je zou willen. Ze gingen er keihard met 4-0 af tegen Celtic en thuis werd er netjes gelijk gespeeld tegen Real Madrid. Dan de tweeluik tegen Rode Ster. De eerste wedstrijd was thuis en San Giovanni won maar ternauwernood. 1-0 vanuit een penalty. Maar de 3 punten waren binnen en dat is het allerbelangrijkste. Uit werd er met 0-0 gelijk gespeeld. Samen met het punt tegen Real Madrid was dat al wel zeker om 3e te worden. Rode Ster won in de laatste wedstrijd met 1-0 van Real Madrid. Maar het was al beslist voor de laatste speelronde dus dat maakte niet uit Pennarossa Pennarossa zat in een pittige groep maar gelukkig is Pennarossa ook geen kleine club in Europa en dat lieten ze zien. Ze speelden een goede groepsfase waarin ze uiteindelijk groepswinnaar werden. Ze winnen 2 keer van Standard daar waar de rest veel punten tegen de Belgen laten liggen. Dat maakt het verschil ook denk ik. Ook de onderlinge wedstrijden tegen Leicester en Sporting waren gelijk dus het was ook niet eens onterecht dat Pennarossa groepswinnaar werd Juvenes Dogana Juvenes Dogana kende al weer een wat makkelijkere loting maar Juvenes Dogana is ook niet zo goed als Pennarossa. Het werd een zeer spannende groep waarbij uiteindelijk 3 ploegen op 7 punten eindigen. Juvenes verloor de laatste wedstrijd bij St. Gallen waardoor het zo spannend werd. Gelukkig eindigen ze 3e en gaan ze in ieder geval overwinteren. Faetano De club in de Conference League moet veel punten voor ons pakken. Faetano kwam ook in een relatief makkelijke groep maar liet veel punten liggen. Een keer gelijk tegen Puskas Akademia en Metalac, die moet eigenlijk gewonnen worden. Gelukkig pakt Faetano wel voldoende punten om door te gaan Coëfficiënten Ik dacht dit seizoen in 1 update te gaan doen maar toen was daar Duitsland. Duitsland kent uit het niets een fantastisch jaar met al 15,800 punten na de groepsfase. Hoe dan?! Maar het betekent ook dat ze gevaarlijk dichtbij komen en wij moeten nog aan de bak om 4e te blijven. Dat zag ik eigenlijk niet aan komen maar toch wordt het spannend dit jaar Lotingen *Pennarossa heeft een bye Wij treffen Benfica, San Giovanni treft St. Gallen, Juvenes Dogana treft AZ en Faetano treft Sturm Graz. Dat kon veel slechter en dan hebben we ook nog Pennarossa in de 2e knock-out ronde. Dat ziet er wel rooskleurig uit, daarmee kunnen we nog wel de nodige punten pakken dit seizoen Leipzig en Fortuna Dusseldorf werden beiden groepswinnaar en Bayern en Dortmund kregen bonuspunten voor het halen van de knock-out fase. Dat verklaart waar hun punten vandaan kwamen. Beiden hebben wel moeilijk lotingen dus het kan nog alle kanten op. Ook kijken we met een schuin ook naar Spanje maar dat is eigenlijk bijzaak. Belangrijk is dat we Duitsland voor ons gaan houden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 27 juni Share Geplaatst 27 juni (bewerkt) @Chiemel Ik bedenk me net iets. Als je andere competities in laad worden de competities sterker omdat ze meer en betere regens in laden. Echter kaap ik met Folgore al die spelers weg bij die andere clubs Wereld -> transfers -> ingestroomde jeugdspelers Met 27 scouts scout ik al deze spelers en kaap ik ze gemakkelijk weg Kijk België nadat ik hun competitie heb toegevoegd 27 juni bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 juni Share Geplaatst 27 juni 30 minuten geleden zei Thomassje123: @Chiemel Ik bedenk me net iets. Als je andere competities in laad worden de competities sterker omdat ze meer en betere regens in laden. Echter kaap ik met Folgore al die spelers weg bij die andere clubs Wereld -> transfers -> ingestroomde jeugdspelers Met 27 scouts scout ik al deze spelers en kaap ik ze gemakkelijk weg Kijk België nadat ik hun competitie heb toegevoegd Tja, dingen die actieve handelingen vragen is natuurlijk wat lastig simuleren. Ik focus dat eerst op puur het in en uitladen van competities en dan kan je het beste scenario daarvan wellicht nog meer versterken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 27 juni Share Geplaatst 27 juni 12 minuten geleden zei Chiemel: Tja, dingen die actieve handelingen vragen is natuurlijk wat lastig simuleren. Ik focus dat eerst op puur het in en uitladen van competities en dan kan je het beste scenario daarvan wellicht nog meer versterken. Zeker maar ik denk dat de competities sterker worden omdat er meer regens worden ingeladen in plaats van grijze spelers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 27 juni Share Geplaatst 27 juni 1 minuut geleden zei Thomassje123: Zeker maar ik denk dat de competities sterker worden omdat er meer regens worden ingeladen in plaats van grijze spelers Sowieso zou een diepere analyse mooi zijn, daarnaar kijken en bijvoorbeeld ook de transfermarkt. Maar daar zijn we nog niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 28 juni Share Geplaatst 28 juni (bewerkt) @Thomassje123 @spaansetukker hierbij de volgende stap, twee extra simulaties gedaan: Simulatie met 12 sublanden, dit staat in de grafiek als apart scenario en van die 7 extra landen ook nog in alle scenario's naar de gemiddelde coefficienten gekeken De 4 eerdere sublanden die gebruikt worden: Belgie, Zwitserland, Oostenrijk en Griekenland De 7 extra sublanden: Kroatie, Noorwegen, Schotland, Turkije, Roemenie, Tsjechie en Polen Simulatie met de 4 eerdere sublanden, Slovenie en twee Zuid-Amerikaanse landen Duidelijk is dat Slovenie, het enige ''kleine'' land, het een stuk beter doet in de twee scenario's waarin het wordt ingeladen. Nu is dit bij nieuwe games waarin Slovenie nog klein is. Mocht je dus doorgroeien tot de subtop, wat ons allemaal wel lukt, dan is het meer interessant wat de sublanden doen in de verschillende scenario's. Ik kan in ieder geval niet de conclusie trekken dat meer sublanden inladen ervoor zorgt dat ze samen de top aanvallen. De toplanden blijven redelijk stabiel presteren. In het scenario waarin die het slechtste scoren, is het eigenlijk ook alleen Frankrijk die daar een dip heeft. Het inladen van sublanden zorgt er wel voor dat die specifieke landen tot betere coefficienten komen, maar dit gaat niet echt ten koste van de toplanden. Meer van de andere landen eromheen. Of het inladen van landen zorgt er gewoon voor dat die landen beter gaan presteren, wat je kan terugzien in de volgende samenvattende grafiek waarin alle verschillende scenario's zijn meegenomen. Verder zie je soms ook grote willekeurige uitschieters, wat ook suggereert dat er zeker een grote geluksfactor inzit. Voor het scenario waarin ik Brazilie en Colombia heb ingeladen, in combinatie met de landen Belgie, Zwitserland, Oostenrijk en Griekenland, heb ik nog even gekeken waar de meeste uitgaande transfers van Zuid-Amerika naar Europa naartoe gaan. In Colombia is het echt zoeken naar transfers naar Europa. Als ik er een beetje doorheen scroll zie ik vooral FC Porto er actief zijn en af en toe een Belgische club. Ik heb een enkele transfer gezien naar een Zwitserse en Griekse club, maar dat is zo weinig dat het verwaarloosbaar is denk ik. Vanuit Brazilie zien we een vergelijkbaar patroon. Het is ook allemaal sporadisch. Grotere verschil met Colombia is dat de topclubs hier een stuk actievere zijn. Dit kan deels een verklaring zijn dat de toplanden het in dit scenario het ook erg goed doen. Kortom, het inladen van landen zorgt ervoor dat die landen het extra goed lijken te doen, maar de toplanden op deze manier aanvallen blijft lastig. Nu zijn er nog wel een aantal scenario's die ik kan bedenken. Nog iets wat jullie graag willen zien? 28 juni bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 28 juni Share Geplaatst 28 juni @Chiemel Grootste probleem bij mij is dat de andere San Marinese clubs amper transfers doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 28 juni Share Geplaatst 28 juni 3 minuten geleden zei Thomassje123: @Chiemel Grootste probleem bij mij is dat de andere San Marinese clubs amper transfers doen Dan is inladen van andere landen dus in theorie extra interessant voor je. Nu wil ik eventueel nog onderzoeken wat het constant in en uitladen van toplanden van effect heeft. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 29 juni Share Geplaatst 29 juni (bewerkt) Seizoen 74: Het vervolg Folgore Wij speelden in de knock-out ronde tegen Benfica en normaliter is dat een prooi voor ons. In Portugal komen we binnen 3 minuten al 0-1 voor. We zijn veel beter en creëren veel kansen. Maar dan moet je ze wel afmaken. Aanvallender spelen zag ik ook niet zitten, we stonden immers al voor maar we hadden het in Portugal al moeten beslissen. In eigen huis komen we ook relatief snel op 1-0 en dan vinden we het wel best. Tja, winst = winst en coëfficiëntenpunten en daar draait het toch om San Giovanni Dan San Giovanni dat tegen St. Gallen speelde. Dat moet een prooi zijn en dat werd het. In eigen huis wonnen ze al met 3-0 en vanuit Zwitserland pakken ze ook de volle buit. Dan moeten ze tegen Arsenal, wat ongelukkig. Of toch niet? San Giovanni is beter dan Arsenal, ook op papier. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en strafschoppen moesten de beslissing brengen San Giovanni won de strafschoppenreeks en gaat door naar de kwartfinale! Juvenes Dogana Juvenes Dogana speelde tegen AZ en beide teams zijn in theorie aan elkaar gewaagd. Juvenes Dogana won weliswaar in eigen huis maar ging in Alkmaar met 3-0 onderuit. Daarmee is Juvenes Dogana uitgeschakeld Faetano Faetano moet echt door tegen Sturm Graz en in Oostenrijk hebben ze een grote stap gezet. Maar in eigen huis gaat het volledig mis. Het was een zeer attractieve wedstrijd daar in San Marino maar dat is eigenlijk wat je niet wilt als je de uitwedstrijd al gewonnen hebt. De wedstrijd gaat naar verlengingen en het lijkt alsnog goed te komen. Faetano kwam namelijk voor in die verlenging. Helaas kwam Sturm Graz langszij en in de 120+1e minuut maakten ze ook nog eens de 2-4 waardoor zij door gaan. De druiven zijn hier best zuur Pennarossa Over zure druiven gesproken, Pennarossa loot eventjes Liverpool. Het is toch echt ongelooflijk he?! Helaas gingen ze zoals verwacht onderuit. In de laatste wedstrijd pakken ze in ieder geval nog wel een gelijkspelletje en wat puntje voor de coëfficiëntenlijst Zo, kijk eens naar Spanje! Zo ineens 4 van de 6 ploegen weg, dat is nog eens een meevaller. Bij Duitsland weet Bayern Barcelona uit te schakelen. Daar kan ik wel mee leven want zo pakken ze punten van Spanje af. Daarmee blijft Duitsland nog wel dichtbij maar wij en San Giovanni moeten er gewoon voor zorgen dat we punten blijven pakken Er kwam ook nog eens slecht nieuws uit Duitsland. Zowel Red Bull Leipzig als Fortuna Dusseldorf gaan door naar de kwartfinale. Juventus doet goede zaken voor ons, Spanje houdt nog maar 1 club over Coëfficiënten Zo zitten we best vlak achter Spanje ineens. Dat is voor latere zorg, eerst moeten we zorgen dat we de Duitsers voor blijven. Dat wordt nog pittig want het is 3 tegen 2 in het voordeel van Duitsland. We moeten nog steeds wel aan de bak en het is best reëel dat Duitsland ons voorbij zal gaan Kwartfinale Folgore In de kwartfinale komen we Paris SG tegen. Dat is niet meer de club die het in 2024 was en dat was te merken. We hadden geen kind aan ze. Niet in San Marino en niet in Frankrijk. We winnen 2 keer en pakken de maximale punten San Giovanni San Giovanni speelt tegen Red Bull Leipzig en die is van levensbelang. Er MOET gewonnen worden. En dat doet San Giovanni. Ze winnen zelfs 2 keer en zo zijn er 0 punten voor Duitsland. Een enorm slag die wij hiermee geslagen hebben! Zo huts, alle Duitse ploegen uitgeschakeld en daarmee is het definitief, we blijven 4e! Halve finale Folgore Manchester City was de tegenstander in de halve finale. In Engeland hadden we het al lang en breed moeten beslissen. Edmunds pakt in de 65e minuut een rode kaart voor City en niet veel later komen we 0-1 voor. We hadden er vanaf dat moment meer moeten maken maar het blijft bij dat ene doelpunt. Wel winst dus prima maar we hadden het al kunnen beslissen. In de thuiswedstrijd hebben we geen problemen en we rusten met 2-0. Maar op dit niveau hangt het soms van momenten aan elkaar. City komt uit het niets op 2-1 en even later is een schitterende afstandsschot goed voor de 2-2. En ineens is het spannend zonder dat het nodig was. Gelukkig blijven we scherp en geven we daarna niets meer weg. Maar we spelen wel 2-2 gelijk en dat zit me niet lekker. Dat gevoel is wel snel weg want we zitten gewoon weer in de finale San Giovanni Wie ook in de finale zit.... San Giovanni. Onze landgenoten schakelen AC Milan uit en dat doen ze ook nog eens door 2 keer te winnen. En het was nog terecht ook. San Giovanni is een grote club in Europa, zo veel is nu wel duidelijk. Mooie ontwikkelingen dit Atletico Madrid wordt ook nog eens uitgeschakeld door Aston Villa. Dat is heel goed nieuws Finales Niet 1 maar 2 finales dit jaar en dat verdient zijn eigen update. In de volgende update zie je de finale van zowel ons als die van San Giovanni 29 juni bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 1 juli Share Geplaatst 1 juli Met Liechtenstein is toch beduidend anders, aangezien je 9 van de 10 keer als enige ploeg Europa in gaat Dit is een screen uit januari, ik moet nog 1 groepswedstrijd (een makkelijke) en ga dan voor de 2e keer proberen de CL te winnen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 1 juli Share Geplaatst 1 juli Let's go, Finland. Gewoon HJK gepakt, geen gezever. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 1 juli Share Geplaatst 1 juli (bewerkt) Club: Bravo (Slovenie) Seizoen: 2045/46 Even geen simulaties, maar wel gewoon mijn eigen game met Slovenie. We hebben een behoorlijk seizoen gehad, hopelijk weten we deze lijn door te zetten. Bravo (+39.00) Nagenoeg een perfect seizoen gedraaid. We verloren een wedstrijd en speelden een wedstrijd gelijk, maar we wonnen verder alles. Inclusief een 5-1 in de CL-finale tegen Liverpool. Maribor (+12.00) Ergens altijd jammer dat de tweede club van het land geen CL competititefase haalt, maar of dat net zoveel punten zo opleveren zou je je kunnen afvragen. Ze deden het gewoon behoorlijk, AZ was uiteindelijk te sterk Olimpija (+8.50) Deze club begint een beetje een teleurstelling te worden. We hebben hier veel geld in geinvesteerd, ze leken de vaste tweede club te worden, maar inmiddels zijn ze dit seizoen 6e geworden in de competitie en gaan ze volgend seizoen niet eens Europees spelen. Dit kan ons wel eens gaan nekken in de komende seizoenen. Hopelijk komen ze sterker terug dan ooit. In Europa hebben ze het aardig gedaan, maar een rondetje verder was wel mooi geweest. Mura (+9.00) Ik was blij dat deze club zich rechtstreeks wist te kwalificeren voor de competitiefase van de EL. Hierin deden ze het goed genoeg om de eerste KO-fase te halen, dus ze hebben wat bijdrage geleverd. Koper (+2.50) Ze begonnen heel behoorlijk in de voorrondes, met 4 overwinningen op rij. Daarna hadden ze wat pech dat ze Lazio tegenkwamen. Volgend seizoen mogen ze weer een poging doen. Landencoefficienten (+15.500) Aangezien we het een stuk beter hebben gedaan dan Frankrijk en Italie, biedt dat perspectief. Maar ik verwacht geen grote verrassingen en nog een tijdje op de 8e plek te blijven hangen. Edit; na mijn post zijn er opeens uit het niets 2 grote transfers, hopelijk is dit het begin van een opmars. 1 juli bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 2 juli Share Geplaatst 2 juli Champions League finale Daar staan we dan, wederom in de finale. En weer tegen Inter en dat is ook niet voor het eerst. We zijn aan elkaar gewaagd, ook dit seizoen. Er zat echt heel weinig tussen. Het was ook niet hoogstaand, het was meer een schaakwedstrijd. Wel de nodige pogingen maar weinig hoogtepunten. Dat maakte de spanning niet minder natuurlijk. Aan de andere kant als ik hem niet win.... so be it. Maar zo ver kwam het niet. Strafschoppen leek de enige logische afsluiter van deze finale maar die haalden wij niet. In de 114e minuut maakt Meyer de 1-0. Geen penalty's en wederom de Champions League gewonnen! Europa League finale Maar dat was nog niet alles, ook San Giovanni speelt een Europese finale. Een Europese finale voor een andere San Marinese club is niet helemaal uniek. Wel de Europa League finale. In de Conference League hebben we al wel meerdere finales gespeeld, Murata won er zelfs eentje in 2082, 13 jaar geleden. Helaas komt daar geen Europa League bij. San Giovanni kwam niet opdagen en had weinig te vertellen tegen het Italiaanse Atalanta. Niet dat ze veel weg gaven maar ze creëerden eigenlijk wel heel weinig. Het bleef lang 0-1 dus wel spannend maar San Giovanni weet helaas niet te scoren Eindstand coëfficiënten Eindelijk zijn we een keer boven Spanje geëindigd. We hebben 1,7 punten meer gepakt dit jaar. Ook zijn we Duitsland voor gebleven maar zij kennen een fantastisch jaar met maar liefst 19,000 punten. Die moeten we nog wel in de gaten houden de komende seizoenen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 2 juli Share Geplaatst 2 juli Op 1-7-2024 om 10:20 zei neva: Met Liechtenstein is toch beduidend anders, aangezien je 9 van de 10 keer als enige ploeg Europa in gaat Dit is een screen uit januari, ik moet nog 1 groepswedstrijd (een makkelijke) en ga dan voor de 2e keer proberen de CL te winnen. Heb je de cheatcode voor deze challenge gevonden?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 2 juli Share Geplaatst 2 juli (bewerkt) Mijn -20 90% tot 95% van deze spelers moeten uiteindelijk bij de andere San Marinese clubs terecht komen haha 2 juli bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 2 juli Share Geplaatst 2 juli Al een tijdje niks hier gepost of in mijn novelle omdat het voor mijn gevoel redelijk hetzelfde was elk seizoen. Blik talent opentrekken waarvan het grootste deel direct of in de toekomst verhuurd word en vervolgens hopen dat deze spelers zich dusdanig ontwikkelen dat ze de andere clubs vooruit weten te helpen. De laatste jaren bewust ook de nodige spelers verkocht gedurende hun huurperiode of voordat ze überhaupt verhuurd werden om zo de clubs eventueel een financiële boost te geven. Dit lukte vrij aardig en met name door uitstekende prestaties in de Europa en Conference League waarin we veelal een finalist wisten af te leveren groeiden we langzaam maar zeker dichter en dichter bij Engeland. Het jaar 2038/2039 was door een te groot aantal clubs in Europa lange tijd een probleemgeval zeker gezien het feit dat Engeland juist dat jaar een buitenaardse 27,5 wist te scoren. Met dit jaar het wegvallen van dat seizoen waardoor enkel een klein verlies in 2039/2040, een gelijk 2040/2041, een voor ons beter 2041/2042 en een voor Engeland beter 2042/2043 overbleven. Op papier hadden we dus twee seizoenen waarin het window om toe te slaan open was zolang we dit seizoen op zijn minst in de buurt konden blijven. We begonnen het seizoen met een 0,6 achter en uiteindelijk eindigen we met een voorsprong van iets meer dan 1,4. Met finales in de Conference League, Europa League en Champions League hadden we een kans om voor de tweede keer alle Europese prijzen in Bulgarije te behalen maar nadat Hebar in een uitstekende wedstrijd de Europa League wist te winnen van Newcastle United wist Club Brugge de penalty's beter te nemen dan Dobrudzha. In de Champions League deden wij echter wat inmiddels bijna gewoon word en ondanks dat we onszelf matig belonen word Tottenham met 2-1 verslagen. Daarmee is deze game voor mij afgerond en ga ik eens bedenken waar ik hierna mee aan de slag ga. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 3 juli Share Geplaatst 3 juli @Jeroen. gefeliciteerd! Nog specifieke leerpunten die wij kunnen gebruiken? Hoe was de instroom aan spelers bij andere clubs? Want meeste van ons lopen er tegenaan denk ik dat de andere clubs bijna geen (goede) transfers doen. Ook verhuren gaat bij mij moeizaam, vooral omdat mijn eigen reputatie im verhouding te groot is denk ik en de spelers zelf gewoon niet willen. Misschien weer meer leven inblazen.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 3 juli Share Geplaatst 3 juli 1 uur geleden zei Chiemel: @Jeroen. gefeliciteerd! Nog specifieke leerpunten die wij kunnen gebruiken? Hoe was de instroom aan spelers bij andere clubs? Want meeste van ons lopen er tegenaan denk ik dat de andere clubs bijna geen (goede) transfers doen. Ook verhuren gaat bij mij moeizaam, vooral omdat mijn eigen reputatie im verhouding te groot is denk ik en de spelers zelf gewoon niet willen. Misschien weer meer leven inblazen.. Clubs doen in mijn ogen niet heel veel met geld dat je ze geeft of op transfergebied zonder wat aansporing. In veel gevallen vissen ze het liefst in een vrij krappe vijver met hier en daar af en toe een mooie uitschieter. In mijn laatste jaren deden de meeste clubs wel wat meer transfers en veelal ook in een iets duurder segment maar in veel gevallen waren het geen spelers die ik zou halen. Uiteindelijk is het ook vooral afhankelijk van de competitieregels en dergelijke hoe effectief dingen zijn. Zo heb ik ondervonden dat in veel gevallen in Bulgarije non-eu spelers moeilijker te verhuren waren dan EU-spelers. Hierdoor heb ik mijn inkoopbeleid ook veel meer gefocust op EU-spelers. Met verhuren zijn er een paar dingen die vrij belangrijk zijn. Clubs huren over het algemeen geen spelers die boven de rest van hun selectie uitsteken maar eerder iemand die er meer tussen past. In mijn geval ben ik al redelijk vroeg in de game begonnen met verhuren waardoor ik nooit echt grote problemen heb gehad met spelers verhuren in het algemeen maar desondanks heb je altijd individuele gevallen die gewoon je gewoon niet verhuurd krijgt en zeker als spelers na een aantal jaren terugkomen is het af en toe niet of nauwelijks mogelijk ze weer te verhuren. Een paar dingen die zeker helpen hierbij is om spelers voor de start van een transferperiode aan te bieden. Ik probeerde meestal om rond een week voor het openen van de transferperiode alle spelers die van mij verhuurd mochten worden aan te bieden. In het begin deed ik dit individueel via aanbieden en dan gespecificeerd op enkel Bulgarije maar later merkte ik dat voor de transferperiode opende er eigenlijk geen buitenlandse boden kwamen dus ben ik gewoon in bulk aan gaan bieden. Daarnaast zet ik spelers op de talentenlijst met de restricties dat ze enkel in Bulgarije verhuurd mogen worden zodat ik niet elk bod handmatig hoefde te verwerken. Daarnaast is het elk jaar op 2 juni een groot feest met verlengen aangezien je dan in de meeste gevallen spelers voor 2 seizoenen kan verlengen. Scheelt werk en als er eens een degradatie of mislopen van Europees voetbal tussen zit voor de club dan hebben ze nog een jaar om dit recht te breien met de speler in plaats van dat deze terugkomt. Daarnaast zeker de afgelopen seizoenen toen de clubs financieel er beter en beter voor stonden ben ik op 1 mei spelers waarvan hun contract af liep binnen de 2 seizoenen en die op huurbasis actief waren aan gaan bieden bij hun huurclub. Meestal zorgde dit voor 10-15 verkopen die dan weer ervoor zorgde dat het algehele niveau bij die clubs steeg en ze vervolgens later deze spelers voor meer geld door kunnen verkopen aan het buitenland. En tot slot zijn clubs over het algemeen meer bereid om spelers te kopen die al in het land zelf actief zijn dus trek een flink blik aan redelijk getalenteerde 16,17 18-jarigen open die niet heel veel moeten kosten en als er een club in je eigen land interesse heeft gewoon laten gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 3 juli Share Geplaatst 3 juli 10 uur geleden zei Jeroen.: Al een tijdje niks hier gepost of in mijn novelle omdat het voor mijn gevoel redelijk hetzelfde was elk seizoen. Blik talent opentrekken waarvan het grootste deel direct of in de toekomst verhuurd word en vervolgens hopen dat deze spelers zich dusdanig ontwikkelen dat ze de andere clubs vooruit weten te helpen. De laatste jaren bewust ook de nodige spelers verkocht gedurende hun huurperiode of voordat ze überhaupt verhuurd werden om zo de clubs eventueel een financiële boost te geven. Dit lukte vrij aardig en met name door uitstekende prestaties in de Europa en Conference League waarin we veelal een finalist wisten af te leveren groeiden we langzaam maar zeker dichter en dichter bij Engeland. Het jaar 2038/2039 was door een te groot aantal clubs in Europa lange tijd een probleemgeval zeker gezien het feit dat Engeland juist dat jaar een buitenaardse 27,5 wist te scoren. Met dit jaar het wegvallen van dat seizoen waardoor enkel een klein verlies in 2039/2040, een gelijk 2040/2041, een voor ons beter 2041/2042 en een voor Engeland beter 2042/2043 overbleven. Op papier hadden we dus twee seizoenen waarin het window om toe te slaan open was zolang we dit seizoen op zijn minst in de buurt konden blijven. We begonnen het seizoen met een 0,6 achter en uiteindelijk eindigen we met een voorsprong van iets meer dan 1,4. Met finales in de Conference League, Europa League en Champions League hadden we een kans om voor de tweede keer alle Europese prijzen in Bulgarije te behalen maar nadat Hebar in een uitstekende wedstrijd de Europa League wist te winnen van Newcastle United wist Club Brugge de penalty's beter te nemen dan Dobrudzha. In de Champions League deden wij echter wat inmiddels bijna gewoon word en ondanks dat we onszelf matig belonen word Tottenham met 2-1 verslagen. Daarmee is deze game voor mij afgerond en ga ik eens bedenken waar ik hierna mee aan de slag ga. Gefeliciteerd Citaat En tot slot zijn clubs over het algemeen meer bereid om spelers te kopen die al in het land zelf actief zijn dus trek een flink blik aan redelijk getalenteerde 16,17 18-jarigen open die niet heel veel moeten kosten en als er een club in je eigen land interesse heeft gewoon laten gaan. Like this? Ik kom er ook aan, ik denk nog 20 a 30 seizoenen nodig te hebben om 1e te worden. Andere clubs worden steeds sterker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 3 juli Share Geplaatst 3 juli 1 minuut geleden zei Thomassje123: Gefeliciteerd Like this? Ik kom er ook aan, ik denk nog 20 a 30 seizoenen nodig te hebben om 1e te worden. Andere clubs worden steeds sterker Jij zit ook met redelijk strenge huurregels toch? Bied je ze dan ook aan in San Marino en dergelijke of is het gewoon wachten op clubs. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vijf seizoenen geleden ook nooit gedacht had dat ik het nu afgerond zou hebben. Uiteindelijk is het ook gewoon een flinke kwestie geluk met alle RNG die een wedstrijdresultaat bepaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten