ElMarcos Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari Drie uit vijf met een pittige loting is lang niet gek qua teams in de volgende ronde. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 2 februari Auteur Share Geplaatst 2 februari Seizoen 55: De knock-out fase Folgore We beginnen zoals altijd bij onszelf en we hebben met Barcelona een lastige tegenstander geloot. Het zou ook wel blijken waarom. Het begon al in Spanje waar Barcelona gewoon een stuk beter was. Sterker nog, ze hebben ons weggespeeld, slechts tot 1 schot op doel en 0,17 xG voor ons. Bij Barcelona werden er ook nog eens 2 goals afgekeurd. We waren daar al gelukkig dat het bij 0-0 bleef. Maar in de thuiswedstrijd kregen we alsnog de deksel op de neus. Na 2 minuten staan we al 0-1 achter en dat is geen lekkere start. De hele wedstrijd moeten we in de achtervolging maar ook in de thuiswedstrijd waren we simpelweg niet goed genoeg. Het lukte ons niet om terug te komen. In de 84e minuut werd het zelfs 0-2 en zo zijn we heel vroeg uitgeschakeld dit jaar Tre Penne Dus zijn we nu overgeleverd aan de andere ploegen die nu punten moeten pakken voor San Marino. Van Tre Penne verwacht ik dan ook wel dat ze winnen van AIK Solna. Kwam ik even bedrogen uit. Tre Penne is uitgeschakeld door AIK. Dat is echt wel een schande vind ik, dat moet Tre Penne winnen Cailungo Cailungo moest het opnemen tegen Rode Ster. In de groepsfase ging Faetano 2 keer hard onderuit tegen de Serviërs. Cailungo is niet veel beter dan Faetano dus ik had er een hard hoofd in. Terecht, 2 keer verloren. Zo liggen alle San Marinese teams er nu uit Coëfficiënten De andere uitslagen zijn nu niet meer interessant nu wij allemaal zijn uitgeschakeld dus we gaan direct naar de coëfficiëntenlijst. We eindigen dit seizoen met 9.250 punten. Dat is teleurstellend als je kijkt naar de voorgaande seizoenen maar de schade is dan nog enigszins beperkt. Belangrijker misschien nog wel is dat we in ieder geval 4e blijven. Dus de komende 2 seizoenen hebben we sowieso 4 clubs in de Champions League. Daarmee sluiten we dit (slechte) seizoen af. Op naar de volgende! @ElMarcos Inderdaad niet verkeerd maar nu wel allemaal uitgeschakeld @Djurovski Tot aan de groepsfase ging het prima inderdaad @delichris@Kyrill Ging niet verkeerd, nu allemaal uitgeschakeld @keano77 @Boyzone @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari Slechte periode helaas Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari In een voor San Marino eigenlijk slecht seizoen toch vierde blijven is een hele goede prestatie. Al legt het wel extra druk op de komende jaren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari Wow dit had ik niet verwacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas huijsmans Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari Kijk hier loop je nu ook helemaal gelijk. Je mag mij wel een tagje geven hier bij een nieuwe update! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DemoN Geplaatst 2 februari Share Geplaatst 2 februari Zo zie je maar, als jij onder je niveau presteert kan je zomaar een dramatisch seizoen draaien. Heb je ooit gedacht om je team aan de PC over te laten en zelf een andere grootmacht te bouwen binnen de eigen competitie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 3 februari Auteur Share Geplaatst 3 februari Seizoen 56: Voorronde en lotingen Voorronde Faetano Faetano is de club in de voorronde van de Conference League en daar was ik blij mee. Faetano acht ik wel in staat om de groepsfase te halen. Helaas zijn ze geen geplaatst team en dan moet je een beetje geluk hebben met de loting. Dat had Faetano niet want Feyenoord werd de tegenstander. Toen ik de 2 teams naast elkaar legde bleek Faetano niet eens kansloos te zijn. Dat bleek ook wel want beide teams waren dicht bij elkaar. Helaas valt het niet de kant van Faetano op. Faetano is uitgeschakeld. Dat is zeer vervelend want dat kost ons gewoon veel punten Lotingen 4 clubs in Europa, dat is al een tijdje geleden. Als eerst onze eigen loting. We hebben goed geloot. Kopenhagen en Standard Luik mogen echt geen probleem zijn. Het gaat waarschijnlijk tussen mij en de Spurs om groepswinst. Belangrijker zijn misschien wel de andere lotingen. Juvenes Dogana zat in pot 1 omdat zij kampioen zijn geworden. Hun loting kon dus eigenlijk een heel stuk beter. Misschien dat Juvenes Basel kan verslaan en in ieder geval 3e kan worden. San Giovanni zal daarvoor moeten winnen van Celtic en Tre Fiori van Galatasaray. Maar alle 3 clubs maken denk ik best kans om 3e te worden 1 niveau lager dan. De clubs hier zijn al een stuk gunstiger en Murata en Virtus hoeven alleen 3e te worden om te overwinteren. Dat zie ik bij beide clubs wel gebeuren. Murata heeft niet makkelijk maar ook niet bijster moeilijk geloot. Een groep die alle kanten op kan maar ik verwacht dat Murata wel de nodige punten gaat pakken in deze groep. Datzelfde geldt voor Virtus dat sowieso moet winnen van St. Johnstone en minstens 3e moet worden. Misschien dat ze Molde ook wel kunnen pakken maar ik verwacht wel wat puntjes aan de kant van Virtus Dit seizoen hebben we geen enkele club in de Conference League. Faetano ging helaas onderuit tegen Feyenoord Citaat Zo zie je maar, als jij onder je niveau presteert kan je zomaar een dramatisch seizoen draaien. Heb je ooit gedacht om je team aan de PC over te laten en zelf een andere grootmacht te bouwen binnen de eigen competitie? Nee geen enkel moment. Ten eerste is dit niet hoe ik vind dat je een building a nation moet spelen en ten tweede ben ik bang dat de AI Folgore helemaal kapot maakt Daarnaast is het geweldig om andere clubs te zien groeien zonder ze zelf te managen, dat geeft een enorm voldaan gevoel @bas huijsmans Lopen inderdaad gelijk, ik heb je in de taglijst gezet @delichris Ik ook niet, ik had ook op veel meer gehoopt van Tre Penne @ElMarcos Slecht seizoen inderdaad, dat kun je je niet veroorloven als je 4e wilt blijven @Kyrill Helaas @keano77 @Boyzone @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @bas huijsmans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Prima lotingen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Het lijken goede lotingen te zijn. Nu hopen dat het goed gaat pakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 3 februari Share Geplaatst 3 februari Dat was niet best na de groepsfase nu wel gunstige loting Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 4 februari Share Geplaatst 4 februari Pittige lotingen wel hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 5 februari Auteur Share Geplaatst 5 februari Seizoen 56: De groepsfase Folgore Wij hebben geen enkele fout gemaakt in de groepsfase, alles werd gewonnen. Tegen Kopenhagen en Standard Luik verwacht je ook niet anders maar ook van de Spurs wordt 2 keer gewonnen. Zo pakken wij de maximale score San Giovanni San Giovanni pakt natuurlijk niet de volle mep hier, ze wonnen 1 wedstrijd en daar zijn we al blij mee. Het begon al met een 5-0 nederlaag in en tegen Celtic en dan weet je al dat het een kansloos verhaal wordt. In de laatste wedstrijd speelden ze thuis tegen Celtic. De wedstrijd ging nergens meer over en San Giovanni won hem wel. Dat levert toch nog op de valreep wat punten op voor San Marino Juvenes Dogana Juvenes Dogana had met Basel misschien wel een haalbare tegenstander. De eerste wedstrijd was ook meteen thuis tegen Basel, de wedstrijd eindigde in 0-0. Basel won ook nog eens thuis tegen Chelsea. Maar toch kon Juvenes Dogana nog door, alleen even winnen in Zwitserland. Simpel toch? Helaas bleef het daar ook bij 0-0 en Juvenes Dogana is dus uitgeschakeld Tre Fiori Van Tre Fiori had ik erg weinig verwachtingen in deze groep en terecht. Toch werd er wel 1 keer gewonnen. Dat gebeurde thuis in de laatste wedstrijd tegen Galatasaray. Je raadt het al, die wedstrijd ging toch nergens meer om. Toch wel weer mooi meegenomen voor San Marino Zo eindigen de overige 3 clubs als laatste. Verrassend? Nee niet echt, gelukkig wel wat puntjes gepakt en wij hebben onze plicht gedaan door alles te winnen. Meer zat er ook niet in denk ik Murata In de Europa League vallen er al wat meer punten te verdienen en met geen club in de Conference League wordt de Europa League ook erg belangrijk. Murata begon al meteen goed met een 3-0 overwinning thuis tegen Bodo/Glimt. Dan wordt er uit bij Dinamo Kiev ook met 0-3 gewonnen. Is Murata zo sterk dan? Jazeker, want ook Valladolid wordt 2 keer op zij gezet en zo hebben ze 12 punten uit 4 wedstrijden. Daarna laat Murata het lopen van van zowel Bodo/Glimt en Dinamo Kiev wordt verloren maar Murata wordt wel simpel groepswinnaar. Toch kan ik niet leven met die laatste 2 nederlagen. Elke punt in Europa telt! Virtus Virtus is dat andere team in de Europa League. Ook Virtus begon goed. Wat heet, in Frankrijk wordt Lyon met 0-1 opzij gezet. Dat had ik echt niet verwacht. Virtus domineert de groepsfase want alles wordt gewonnen tot aan de laatste wedstrijd. In San Marino eindigde het duel tussen Virtus en Lyon in 1-1. Ook Virtus wordt groepswinnaar Coëfficiënten 9.500 punten hebben we bij elkaar gespeeld in de groepsfase. Dat lijkt weinig maar met 7 clubs in Europa waarvan er 1 al is uitgeschakeld en er 4 in de Champions League spelen is dat echt keurig. De vorige keer haalden we maar 7,500 punten ofzo. Dit komt vooral doordat we de punten moeten delen door 7. Door de geweldige prestaties van Murata en Virtus eindigen we de groepsfase goed. Ook hebben we nog steeds een aardige voorsprong op de landen onder ons. Die hebben nog wel wat clubs over dus we zijn nog niet helemaal in the clear maar het lijkt er op dat we de 4e plaats gaan vasthouden. Dat zou betekenen dat we 3 seizoenen achter elkaar 4e staan op de coëfficiëntenlijst. Dat is beter dan de vorige keer want toen hielden we het maar 2 seizoenen vol, progressie Lotingen *Murata heeft een bye *Virtus heeft een bye Wij gaan spelen tegen Atalanta, dat is 1 van de gunstigere tegenstanders. Het zou eenvoudiger moeten zijn dan tegen Barcelona maar in de knock-out fase van de Champions League weet je het maar nooit Frankrijk is de grootste uitdager en met 5 clubs nog actief moeten we zeker achterom kijken. Ook naar Portugal trouwens, die hebben er ook nog 4 in zitten. Duitsland moet het met slechts 2 doen en die spelen beiden in de Champions League. Red Bull Leipzig en Hoffenheim kwamen de voorronde van de Conference League niet eens door, zo slecht is Duitsland in deze save. Ik maak me vooralsnog dan ook nog een zorgen om hen @ElMarcos @Djurovski @delichris @Kyrill Ik heb gemixte gevoelens over de lotingen en de resultaten uiteindelijk @keano77 @Boyzone @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @bas huijsmans Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Had beter gekund in de CL, voor veel teams. 4e op de lijst als land, is geweldig iig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Het gaat niet slecht hoor nu zien Atalanta te verslaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari De Champions League was op zijn zachtst gezegd geen succes. Gelukkig is er in de Europa League wel flink gescoord. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 6 februari Auteur Share Geplaatst 6 februari Seizoen 56: Het vervolg Folgore Atalanta, dat moeten we relatief makkelijk zien te winnen ben je geneigd te denken. Maar in de knock-out fase van de Champions League is niks zeker en we hadden het ook moeilijk tegen Atalanta mede ook doordat wij ons niveau niet haalden. Tegen Atalanta hadden we het moeilijk en Atalanta was misschien wel iets beter. Onze aanvallers zijn helemaal niet in stelling gebracht. Ook in eigen huis ging het erg moeizaam, er waren heel weinig hoogtepunten. Zowel voor ons als voor Atalanta. Samen zijn we goed voor 1 hele xG en dat is wel erg weinig. Toch gaan wij er met de overwinning vandoor door een goal in de 85e minuut. Maar het was niet goed, verre van Murata Murata kreeg in de 1e knock-out ronde een bye en vervolgens speelde Murata tegen Basel. Juvenes Dogana speelde daar 2 keer gelijk tegen en Murata is beter dan Juvenes. Ik had dus goede hoop dat Murata ging winnen. Het was ook allemaal erg dichtbij elkaar maar het valt - zoals wel vaker - net niet onze kant op. Wederom net niet, om gek van te worden. Beide teams waren gelijkwaardig en er was een verlenging nodig voor de beslissing. Helaas scoorde Basel in die verlenging en zo is Murata dus uitgeschakeld Virtus Virtus speelde tegen Galatasaray ik wist eigenlijk al meteen dat dat een kansloze zaak zou zijn, Galatasaray is namelijk echt heel goed. Het waren geen vervelende wedstrijden om naar te kijken. Misschien wel voor iedereen die San Marino een warm hart toe draagt maar voor de neutrale toeschouwer was het smullen tot tweemaal toe. Heel veel goals maar Virtus verliest wel 2 keer. Over 2 wedstrijden werd het 7-11 Ik zei nog dat we achterom moesten kijken naar Frankrijk maar Frankrijk is alweer 4 van de 5 clubs kwijt, alleen RC Lens is nog over. Dat scheelt al enorm. Ook Portugal is de helft al kwijt. Het lijkt er dus op dat we de 4e plaats eenvoudig vast gaan houden RC Lens verliest ook nog eens van Olympiakos en vrij kansloos ook nog. Heel Frankrijk is zo dus uitgeschakeld en ze gaan ons niet meer voorbij. Het enige land waar we dan naar moeten kijken is Portugal Coëfficiënten Hier zie je het, we gaan niet in de problemen komen. Frankrijk is al uitgeschakeld en Portugal en Duitsland lopen ver achter Kwartfinale De UEFA zal het wel leuk vinden om ons en Real Madrid tegen elkaar te zien spelen. Je zou gaan denken aan warme balletjes want we komen elkaar weer tegen. Eerst thuis daarna uit. We hebben in de knock-out fase erg veel moeite met het creëren van kansen want ook hier was het slaapverwekkend. Real Madrid bleef gemakkelijk overeind. Toch gaan wij er met de overwinning vandoor want in de 80e minuut maken we 1-0. Dat is wel wat karig voor de uitwedstrijd. Ook in Spanje zijn we aanvallend onmachtig. Real komt ook nog eens 1-0 voor in de tweede helft. We creëren echt nagenoeg niks en we kunnen alleen verdedigen. Dat doen we wel goed dus Real Madrid scoorde ook niet meer. Strafschoppen moesten de beslissing brengen Het valt niet onze kant op, Real Madrid wint de penaltyreeks en zo gaan zij door en zijn wij uitgeschakeld Het is heel makkelijk om dan te zeggen dat penalty's kut zijn en dat we ze altijd verliezen. Vanaf het begin houd ik dit al bij. We hebben 19 keer een strafschoppenreeks moeten doen en 9 keer hebben we die gewonnen. Al met al valt die ratio wel mee. Het blijft een loterij en helaas is die ons nu niet gunstig gezind maar de volgende keer misschien weer wel Portugal is beide ploegen kwijt en Bayern gaat verder naar de halve finale. We lopen inmiddels al zo ver voor dat het niet belangrijk is Coëfficiënten En hier de eindstand. Geen enkel probleem dit jaar en met 10,786 hebben we een prima jaar gehad. Onthoudt wel dat we 4 clubs in de Champions League hebben die gewoon niet veel punten pakken. 10,786 punten is dus prima Nieuw stadion Tot slot nog een nieuwtje. Nou ja dit is toch wel groot nieuws. Ons huidige stadion zit op zijn max met 30.000 plaatsen. Het werd tijd voor een nieuw stadion en het bestuur gaat eindelijk overstag. Dit hebben we nodig om door te groeien als club, we raken al een tijdje een plafond. Dat is ook Europees te zien want de laatste Champions League winst is al eventjes geleden. Ondanks onze flinke tv gelden zijn de financiën wel iets wat we in de gaten moeten houden. Ik heb dit seizoen ook al 2 spelers moeten verkopen vanwege de FFP. Net zoals de vorige krijg dit stadion ook mijn naam. In plaats van de van Munster arena wordt het het van Munster Park @ElMarcos Nee, andere clubs komen nog te kort voor de CL maar het is wel goed voor de reputatie @delichris Al met al is het prima gegaan, helaas konden wij weer niet verder komen dan de kwartfinale @Kyrill Andere clubs hebben nog veel moeite met de CL, al met al desondanks geen slecht jaar voor San Marino @keano77 @Boyzone @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @bas huijsmans @Djurovski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Kan gebeuren eruit na pingels tegen Real, wel erg zuur natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Jammer van Real, maar verder een goed seizoen geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Wederom een moeizaam jaar, maar nog zonder gevolgen. benieuwd hoe dit de komende jaren gaat zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Europees succes is idd al even geleden. Wel mooi dat nieuwe stadion Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik9 Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Speciaal aangemeld om op je te antwoorden, volg je novelle al redelijk sinds het begin en ben door jou zelf ook begonnen met een carrière in San Marino. Zelf nu in mijn 8e seizoen met tre penne. Vind het heel leuk om te zien hoe goed je het doet, en na elk seizoen bij mij kijk ik wat jij hebt gedaan in dat seizoen. Volg nu ook je andere novelle om een miljonair te worden, ook heel erg leuk! succes verder! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thomassje123 Geplaatst 9 februari Auteur Share Geplaatst 9 februari (bewerkt) Seizoen 57: Voorronde en lotingen Voorronde Faetano Faetano krijgt dit seizoen een herkansing. Vorig seizoen wisten ze zich niet te plaatsen voor de groepsfase van de Conference League. Dit jaar moeten ze dan afrekenen met Hammarby en eerlijk, dat moet toch te doen zijn? Gelukkig won Faetano 2 keer en gaat er eindelijk die 7e club naar de Conference League groepsfase. Dat kan al een heel groot verschil maken op de coëfficiëntenlijst Lotingen Lotingen tijd. Welke clubs maken een kleine kans en welke kunnen bij voorbaat al inpakken? Ik denk dat San Giovanni al kan inpakken. In een groep bij Dortmund, Benfica en Barcelona... Dat is wel heel erg pittig. Ook Tre Fiori gaat het vrees ik niet redden. Zij zijn gewoon niet van Champions League niveau, ook Galatasaray is beter dan ze maar misschien kan Tre Fiori verrassen. Dan zijn alleen wij en Murata nog over, de met afstand 2 beste clubs van San Marino. Murata kan best wel eens winnen van Shakhtar maar ze zijn zeker aan elkaar gewaagd. Manchester United en Juventus lijken mij echter nog een brug te ver. Murata moet dus met Shakhtar uit gaan zoeken wie 3e gaat worden in die groep. Wij zelf hebben ook gunstig geloot. Hoffenheim en Club Brugge mogen echt geen probleem zijn. Dan gaan wij met Chelsea waarschijnlijk uitvechten wie er groepswinnaar wordt Dan een stapje omlaag. Ik schrok meteen van de loting van Cailungo. Cailungo is helemaal geen slecht team maar dit is echt een loeizware loting, zelfs voor Cailungo. In de groep bij Lyon, Arsenal en Villarreal. Zwaarder kon haast niet. Hopelijk kunnen ze een beetje verrassen en punten pakken. Heeft Juvenes Dogana al wat meer kans op overwintering en de broodnodige punten voor San Marino? Nee, niet echt. Ze zitten in de groep bij Spurs en Feyenoord die normaal gesproken veel te sterk zijn. Gelukkig zit HJK er ook bij, daar moet Juvenes toch wel van kunnen winnen? Dan zouden ze 3e worden en door gaan in de Conference League, laten we maar hopen dat dat in ieder geval wel lukt Eindelijk die 7e club in de groepsfase van de Conference League. Die club hebben we echt nodig als we zo hoog willen blijven staan als we nu staan. Is de loting er ook naar? Ja, ik denk het wel. Er zit geen echte topploeg bij. Wel geen echt slecht team waarvan je zegt die moeten ze makkelijk winnen maar Faetano maakt best kans om door te gaan. Hopelijk spelen ze goed en redden ze het @Djurovski Dat is zeker even geleden @ElMarcos Gaat niet zo makkelijk meer nee inderdaad, ik ben echt zoekende met Folgore @delichris Relatief wel redelijk maar als we verder willen komen is dit niet genoeg @Kyrill Helaas @erik9 Tof dat je er bij bent, welkom! Laat mij vooral even weten hoe jouw save gaat, ben heel benieuwd. In het building a nation topic kun je ook meepraten over deze challenge. Daar zijn ook meerdere users die ook in San Marino spelen @keano77 @Boyzone @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @bas huijsmans @Djurovski 9 februari bewerkt door Thomassje123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Prima en mooie lotingen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari De lozingen zien er goed uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten