Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

[IDS] The San Marino project

Thomassje123

Recommended Posts

Seizoen 48: De voorrondes

Folgore

95bce07203049f62d2ea7dea4340e1e4.png

Voor het eerst in jaren moesten we een kwalificatieronde gaan spelen. Dat betekent voor de spelers korter vakantie en eerder aan de bak. Ineens zitten we in de Europa League na het bizarre einde van afgelopen seizoen. In de loting willen de andere clubs ons absoluut vermijden. Het Turkse Fenerbahce was de 'gelukkige'. De Turken hadden ook niks te vertellen. In eigen huis staat het in de rust al 3-0. Uit komen we ook niet in de problemen. Een goal in de 9e minuut al bracht alle spanning weg en er werd eenvoudig gewonnen. Natuurlijk gaan we de groepsfase in

Tre Penne

Tre Penne profiteerde van onze uitglijder en werd kampioen afgelopen seizoen. Daarmee pikken zij onze plaats in in de groepsfase van de Champions League. Het is voor het eerst dat een andere San Marinese club de groepsfase haalt

Virtus

6707517e983ef8e3376cefd7558d2453.png

Virtus werd tweede en speelt in de voorronde van de Champions League. Zij hebben daar niks te zoeken maar met Celtic hadden ze wel de meest gunstige loting. Dat Virtus hier niks te zoeken heeft bleek ook wel, ze verloren meteen met 5-1 in Schotland. Gelukkig winnen ze thuis wel voor 0,200 punt. Met de kleine verschillen kan dat zomaar het verschil maken aan het einde van dit seizoen. Virtus is wel uitgeschakeld en gaat spelen in de Europa League

Domagnano

b62800fdb66a4c8663e1ce7c97dd2594.png

Domagnano versloeg ons in de kwartfinale en kwalificeerde zich daardoor voor de voorronde van de Conference League. Domagnano werd 12e en wil ik eigenlijk helemaal niet in Europa hebben, de nederlaag tegen ze was extra zuur. Maar Domagnano heeft mijn ongelijk bewezen. Ze troffen als eerste het Hongaarse Ujpest, dat kon zeker makkelijker in dit stadium van de voorronde. Het was spannend maar ze hebben het gered. Ook van Dinamo Tbilisi wonnen ze. Dan lijkt het einde oefening tegen het geplaatste team Bodo/Glimt maar onze landgenoten verbazen vriend en vijand en winnen van de Noren. Daarmee gaat Domagnano naar de groepsfase van de Conference League, dat had ik echt niet verwacht!

Tre Fiori

4873da4c869f36e3716e1decac97793a.png

Van wie ik dat wel verwacht is Tre Fiori. Zij moeten gewoon naar de groepsfase als de nummer 38 op de club coëfficiëntenlijst. Er was wel een uitglijder bij IK Start maar uiteindelijk halen ze het vrij gemakkelijk. Shelbourne was geen probleem en in eigen huis won Tre Fiori met 5-1 van IK Start. Die 5-1 kwam wel laat op gang maar een rode kaart voor Start maakte dat Tre Fiori makkelijk weg kon lopen

En daarmee hebben we in deze cruciale fase van de save alle 5 clubs in Europa!

Lotingen

Folgore

d6abfb53b50730fee963bd14cbdf6124.png

Het is wel duidelijk dat dit geen Champions League groep is. Wij zijn veruit het beste team in de gehele Europa League maar ook het Engelse Spurs zit er in. Wij zijn wel the big 2. De groep had relatief gezien wellicht wat makkelijker gekund maar we moeten natuurlijk zonder problemen overwinteren

Tre Penne

d1014e22b3a41315fb3880aac24b9476.png

Tre Penne zit voor het eerst in een Champions League groep en de loting kon eigenlijk niet beter! Real Madrid is natuurlijk een paar klassen te groot maar tegen Sporting CP en FC Kopenhagen kan Tre Penne wel wat hoor. Ik zie ze best kans maken 3e te worden in deze groep, dat zou wat zijn zeg

Virtus

e96939a694c51e88af2fbbe29f691c68.png

Van Virtus verwacht ik weer heel weinig. Ze zijn niet echt een club die ik graag in de Europa League zie, dan liever in de Conference League. Alles wat Virtus pakt is bonus, hopelijk kunnen ze ergens nog verrassen

Domagnano

0126b8cf9e59e55275dc8bd7a3925220.png

Ook van Domagnano weinig verwachtingen. Dat ze de groepsfase hebben gehaald is al erg mooi, alles is dus bonus wat zij pakken. Misschien tegen Olimpija Ljubljana uit Slovenië. Wellicht dat ze daar wat punten tegen kunnen pakken. Partizan en Fenerbahce schat ik toch wel veel hoger in

Tre Fiori

8aa8e4ccd4ed502b3b02f81c7beddcbc.png

Van Tre Fiori verwacht ik wel veel. De groepsfase van de Conference League moet eigenlijk een appeltje eitje voor ze zijn tegenwoordig. Zarya Lugansk is de sterkste van de andere 3. Lincoln Red Imps uit Gibraltar heeft zich ook geplaatst voor de groepsfase. Daar moet Tre Fiori zeker 2 keer van winnen

@ElMarcos Zeker, ik maak mij ook geen zorgen over de lange termijn van alle San Marinese clubs

@Kyrill Heel jammer, jaartje Europa League is misschien ook wel even leuk haha

@delichris Hadden wel moeten winnen maar dan moet je wel scoren. We zullen wel de favoriet zijn om de EL te winnen ja

@Djurovski Dit was wel heel zuur ja. Kan gebeuren, de grind gaat gewoon door

@keano77  @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1

Edited by Thomassje123
  • Like 6

Seizoen 48: De groepsfase

Folgore

8cedb1e9c227f0c900ddf28d9d446a7b.png

Zoals verwacht groepswinnaar een eenvoudig door. Maar groepswinnaar worden was zo eenvoudig nog niet. In de tweede wedstrijd speelden we al 1-1 gelijk thuis tegen Olympiakos. We waren veel beter maar hun eerste schot in de slotfase was raak. De laatste wedstrijd ging zowaar nog ergens om. We mochten niet verliezen in Griekenland. Dat deden we niet maar we wonnen ook niet. Het bleef daar 0-0. Wel teleurstellend maar wel door

Tre Penne

46c99b4de7c9ec07c422122262279d81.png

Yes! Het is Tre Penne gelukt om derde te worden in hun Champions League groep. Een geweldige prestatie. Dat begon al met 2 gelijke spelen tegen Sporting CP en FC Kopenhagen. In speelronde 5 werd er uit bij Kopenhagen gewonnen en op onderling resultaat was de 3e plaats al zeker. Tre Penne had zelfs kans om door te gaan naar de knock-out fase van de Champions League. De laatste wedstrijd was namelijk Tre Penne - Sporting CP. Tre Penne speelde niet slecht en het werd 1-1. Helaas net niet goed genoeg om te overwinteren in de Champions League maar ze gaan dus wel verder in de Europa League

Virtus

1d8bd338ab03808d3387f582ef0ac53c.png

Alles wat Virtus pakte was bonus en uiteindelijk hebben ze 2 keer gelijk gespeeld. Dat levert 0,400 punten op voor San Marino en dat is dus mooi meegenomen. Ze begonnen goed aan de groep en uit bij FC Midjylland speelden ze 1-1 gelijk. Dat andere gelijke spel haalden ze in het Phillips Stadion bij PSV, daar werd het 2-2. Helaas werden alle thuiswedstrijden wel verloren. Virtus had wel een kansje om nog 3e te worden. Thuis moest gewonnen worden van FC Midjylland. Helaas eindigde die wedstrijd in een 3-4 nederlaag

Domagnano

fbdf40548562e814e59fdfa4669e9fee.png

Ook bij Domagnano weinig verwachtingen en ook zij pakken 2 gelijke spelen. Dat is 0,400 punt voor San Marino en samen met Virtus dus goed voor 0,800 punt. Dat is toch mooi meegenomen voor 2 ploegen die eigenlijk niks te zoeken hebben in de continentale competities. Domagnano speelde gelijk tegen Olimpija (thuis) en Partizan (uit)

Tre Fiori

14e97282be7f18f1834e3788cdcbd66d.png

Tre Fiori moet deze groep eenvoudig door komen en dat deden ze dan ook. Gelijk tegen Cukaricki in Servië kan gebeuren en Zarya en Lincoln Red Imps werden 2 keer verslagen. In de laatste wedstrijd werd in eigen huis verloren van Cukaricki. Slordig maar aangezien ze groepswinnaar zijn geworden en veel punten hebben gepakt is het ze vergeven

Coëfficiëntenlijst

b1787bbf2ce485c4d1729ea7c8ef9461.png

Met 5 clubs is 9,600 punten misschien een slechte oogst maar relatief gezien is het prima. Jammer dat wij niet in de Champions League speelden. Wij waren wel door gegaan voor een extra bonuspunt. Maar goed, uiteindelijk zijn 3 van de 5 clubs door en dat is prima. We hebben een aardige voorsprong op de rest. Duitsland is het dichtste bij. Maar Frankrijk kent met nu al 13,500 punten een zeer goed jaar, misschien dat we daar ook nog voor moeten oppassen. Er is in ieder geval nog alles om voor te spelen en we hebben echt wel de mogelijk om de 4e plaats dit jaar vast te houden

Lotingen

e69edfb06c67626450328888be48cab1.png

*Folgore heeft een bye

*Tre Fiori heeft een bye

Tre Penne werd 3e in de Champions League en treft een nummer 2 uit de Europa League. Dit kon bijvoorbeeld Molde, Aberdeen of Shamrock Rovers zijn. Maar nee, natuurlijk moet het Arsenal zijn dat 2e werd in hun groep. De slechtst mogelijk loting en ik zie dit somber in. Wij en Tre Fiori zitten nog in de wachtkamer. Omdat wij beide groepswinnaar werden is voor ons de volgende tegenstander nog niet bekend

4815818cdb059e8e8dfc2e82b691506d.png

Ik heb Portugal er bij staan. Ze lopen veel achter maar hebben nog wel 4 clubs actief dus misschien moeten we daar toch met een schuin oog naar kijken. Frankrijk heeft zelfs nog 5 clubs actief en ook die moeten we zeker in de gaten houden. Duitsland is de grootste achtervolger, het verschil is niet super groot. Gelukkig voor ons hebben ze nog maar 3 clubs in Europa waarvan 2 in de Champions League. Laten we hopen dat die clubs snel uitgeschakeld worden dan zou dat wel goed kunnen komen. We moeten zeker niet denken dat we er al zijn. We zullen zelf ook de nodige punten moeten pakken

@delichris Dat is heel lekker, nog even veel punten binnen halen voor we 4 clubs in de Champions League krijgen

@Kyrill @Djurovski Uiteindelijk 3 clubs door dus dat is prima, wel balen van de loting van Tre Penne

@keano77  @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @ElMarcos

• Like 3

Seizoen 48: Het vervolg

Knock-out fase

Tre Penne

129af58bca12117f7e7361f945af1030.png

Tre Penne moest dus tegen Arsenal, de slechtst mogelijke loting. In eigen huis leek Tre Penne zowaar op weg naar een overwinning. Na 64 minuten stond het namelijk nog 1-0. In de 64e en in de 83e minuut draaide Arsenal het om. Jammer, ik zie Tre Penne daar ook niet van terug komen. In Engeland heeft het er ook geen moment in gezeten

Folgore

90ce27879160faf3af9610268d067294.png

Dit is de reden waarom ik in de vorige update niet kon zeggen wie wij gingen loten. Dat zou namelijk de nederlaag van Tre Penne verklappen. Hoe dan ook, de grote broer mocht het even op gaan lossen. Na 11 minuten komen we al 0-1 voor. Pak aan! In de wedstrijd zijn we veel beter zonder echt heel veel kansen te creëren. Wel zijn we effectief. We komen 0-2 voor en in blessuretijd zelfs op 0-3. Wedstrijd gespeeld. In eigen huis zijn we ook beter maar we vinden het allemaal wel best. Vlak voor rust letten we even niet op en Arsenal komt op 0-1. Erg slordig en in de tweede helft deden we er ook niet heel veel aan eigenlijk. Wel geven we niks meer weg en dat is wel het belangrijkste. Wel verliezen we met 0-1. Desondanks zijn we wel gewoon door

Tre Fiori

5e6f3d023ce308907a5df2c4dd7369ff.png

Ook Tre Fiori heeft het niet getroffen. Lille is niet wat je tegen wilt komen in de Conference League. Wat een pech. In Frankrijk gingen ze dan ook kansloos ten onder, 4-1. Maar Tre Fiori lijkt op weg naar een schitterende comeback. Na 64 minuten is het namelijk 3-0 en dat betekent verlenging. Helaas kwam het niet zo ver. In de 89e minuut voorkwam Lille die verlenging door de 3-1 te scoren. Helaas ligt Tre Fiori er nu uit

ff16b4a8e40ef7f23c9dd3302736791c.png

Goed nieuws vanuit de andere velden. Duitsland is volledig uitgeschakeld!! Die gaan ons dus niet voorbij. Porto won van Bayern en daarmee is Porto ook nog als enige team in Portugal over. Benfica, Sporting CP en Famalicao vonden allemaal hun waterloo en dat is voor ons goed nieuws. Minder goed nieuws kwam er vanuit Frankrijk. Alle 5 ploegen door. Iets zegt mij dat we nog niet helemaal van Frankrijk af zijn

83175eb33236f3928619067514001b64.png

Dat is al iets beter. Nice verloor van Feyenoord, bedankt kameraden! Ook Marseille verloor verrassend van Rangers dus dat zijn daar 2 ploegen er uit. Er blijven nog 3 ploegen uit Frankrijk over

Coëfficiënten

5fad01bcc0a8049a37ca85f22f58e7a0.png

Alleen Frankrijk kan ons nog in de weg gaan liggen. Het verschil is echter groot, 4,200 punten. Helemaal gerust ben ik er nog niet op want het is 1 tegen 3. Wij moeten door naar de volgende ronde anders wordt het misschien nog wel penibel.

Kwartfinale

6d6ebc04c29f56b21629ae53b5e9beed.png

Eindelijk een wat gunstigere loting. Dat is misschien lullig om te zeggen maar Celtic moeten wij eenvoudig verslaan. Dat lukte dan ook, 6-0 over 2 wedstrijden

5688ef317c15fbacb6e128afd7d013b0.png

Kijk eens aan, dat willen we graag zien! ALLE concurrenten er uit. Wij zelf zijn door dus het is nu 100% zeker. We blijven voor het 2e jaar op rij 4e!

Halve finale

c8731faa51034c9945656482cf53e2d9.png

Dan rest ons alleen nog het winnen van de Europa League. Vooraf verwacht je dat ook van ons maar vanuit de Champions League komen er altijd nog wat sterkere ploegen bij. Kijk maar naar Arsenal. Spurs zat al in de Europa League dus deze winnen is nooit een zekerheid. Dat hebben we geweten. Halverwege de eerste helft komen we 0-1 voor maar 2 minuten later is de stand alweer gelijk. Wat volgt is een tweede helft met mogelijkheden voor beide teams. Helaas wordt het in de slotfase 2-1 en in eigen huis moeten wij in de achtervolging. Maar het gaat in eerste instantie mis, Spurs komt 0-1 voor. Gelukkig wordt het direct weer 1-1. Spurs blijkt een taaie tegenstander. We hebben moeite met de verdediging van ze. Er kwam dan ook een corner aan te pas om 2-1 voor te komen. Gelukkig is alles nu weer gelijk. Naarmate de wedstrijd vordert worden we wel steeds beter. Net als je je gaat settelen voor de verlenging maken we in de 89e minuut de winnende. Op naar de finale!

Finale Europa League

50c0fb47189bc7b78fd93b01eb23307a.png

We gaan voor de tweede keer in de geschiedenis de finale van de Europa League spelen. De vorige keer was in 2039, toen verloren we van Atletico Madrid. Als we dan toch Europees een treetje lager moeten spelen willen we deze dan ook maar voor het eerst in de geschiedenis pakken. Dat is wel gek als je de Champions League al 6x hebt gewonnen. De tegenstander van dit jaar is weer een Spaanse. Ditmaal spelen we tegen Altletic Bilbao

Eindstand Coëfficiënten

10a6c0aeeaeb1f316df87cb7970b0a58.png

Dit is de eindstand dit seizoen. Uiteindelijk hebben we 12,800 punten bij elkaar gespeeld en dat is helemaal niet verkeerd. Duitsland had er slechts 11,700. Frankrijk speelde heel goed maar raakte ook in een rap tempo alle ploegen kwijt. Uiteindelijk hebben we Duitsland en Frankrijk ruim achter ons gelaten.

@delichris Helaas waren we de andere clubs ook vrij snel kwijt maar wij hebben wel gedaan wat we moesten doen

@ElMarcos 12,800 is een prima jaar. Helaas wel andere ploegen al snel kwijt, anders had het nog meer kunnen zijn

@Djurovski Te pittig, ze waren niet in de buurt geweest van een stunt

@keano77  @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @Kyrill

• Like 5

261e2138969a63b35b29f79727269c61.png

Europa League finale

af7c14271c3b67eb0344a072067e74d6.png

De finale is gehaald. Het is de tweede finale in onze geschiedenis. Voor de 1e keer gaan we flink terug in de tijd. Namelijk naar 2039. Toen verloren we van Atletico Madrid. Nu willen we hem weer pakken en we spelen weer tegen een Spaanse tegenstander. Ditmaal Atletico Bilbao. Je ziet het aan de statistieken. De moeilijkste ploegen hebben we al gehad in de 2e knock-out ronde en in de halve finale. We hadden echt geen kind aan de Spanjaarden, een finale kon je het amper noemen. Na 29 minuten staan we al 2-0 voor en de wedstrijd hebben we volledig in handen. In de tweede helft maken we ook 3-0 en Bilbao kwam er niet aan te pas. Zo winnen we voor het eerst in de geschiedenis de Europa League. Hopelijk ook de laatste keer overigens

Seizoen 49: Lotingen en voorronde

Voorronde Conference League Faetano

26d54becbbec1457ac027de9e9412418.png

Faetano moest het opnemen tegen Craiova, dat kon slechter. Maar Faetano is verre van onze sterkste team in de competitie dus ik vreesde het ergste. Dat kwam ook uit. Het scheelde niet veel maar Faetano kwam net te kort. In Roemenië verloren ze 2-1 maar dat is nog wel goed te maken. Dat lukte dus niet ondanks dat Faetano na 4 minuten al wel 1-0 voor kwam. Ze kunnen dat niet vasthouden en het eindigt in 2-2 en dat is dus niet genoeg. Dat is uiteraard een groot gemis

Lotingen

85c26ae07d76250a5390b9a6ff33f418.png

b9d8fe44939f7d493936366454f9d27f.png

Een aantal clubs mogen nu meedoen met de grote jongens en dat is te zien aan de clubs bij de lotingen. Bekijk ze zelf maar even. Wij zelf hebben niet per se een makkelijke groep maar normaal gesproken gaan wij met Real Madrid uitmaken wie er groepswinnaar wordt. Tre Penne heeft het bijzonder goed getroffen bij de loting, beter kon haast niet. Als er een club is die punten voor ons gaan pakken zijn zij het. Hopelijk kunnen ze in ieder geval derde worden maar als ze een beetje in vorm zijn kunnen ze ook zomaar 2e worden in deze groep. Daar hield het gunstige gedeelte ook wel op. San Giovanni zit in de groep des doods, elk puntje dat ze halen is meegenomen maar het zou mij niet verbazen als ze met 0 punten eindigen. Juvenes Dogana heeft ook niet makkelijk geloot maar misschien kunnen ze derde worden? Maar het zou mij ook niet verbazen als ze als laatste eindigen. Het zal geen jaar worden met veel punten dat weten we van te voren. De andere clubs moeten nu vooral deze ervaring op doen en hun reputatie zien te verbeteren

4e71565568f2bf05afcdc719e18b56e3.png

2c031a47bd638527018bd93e861d251d.png

Dan een aantal clubs die wellicht wat meer kans hebben om punten te pakken voor ons. Pennarossa heeft relatief gezien goed geloot maar die gaan het wel moeilijk krijgen. Tegen Malmo FF en Molde FK kunnen ze hopelijk wel wat en hopelijk kunnen ze 3e worden, dan ben ik al tevreden. Dan de loting van Tre Fiori. Deze loting is echt verschrikkelijk. Voor Europa League begrippen vind ik dit zelfs een groep des doods. Lyon, Monchengladbach en Valencia. Een groep met 4 clubs die dicht bij elkaar zitten. Een groep waar Tre Fiori door kan gaan maar ook zomaar 4e kan worden. Laten we er maar blanco in gaan en zien hoe ver ze komen

eadf7786c68b8108d869b95d68f91762.png

In de Conference League dit jaar geen clubs uit San Marino. Faetano was de enige club in deze voorrondes en heeft zich niet geplaatst.

@Djurovski Dat deden we overtuigend

@delichris Terecht de Europa League gewonnen dacht ik maar zo

@Kyrill Haha, niet sollen met de grote broer ;) 

• Like 4

Seizoen 49: De groepsfase

d00aa5b44d120648139f91b8746aaf6f.png

Folgore

6532a7796a3eb0ca908fdebea999a915.png

Wij weten van te voren al wel dat de andere clubs niet super veel punten gaan pakken. Daar komt ook nog eens bij dat we alle punten moeten delen door 7 in plaats van door 5. We zullen het dus voornamelijk zelf moeten doen. En dat deden we! De volle score, 18 uit 6. Alles dus gewonnen en daarbij ook nog eens 0 tegendoelpunten. Dit seizoen heb ik veel geïnvesteerd in transfers en we lijken sterker dan ooit. Hopelijk kunnen we dat ook meenemen naar de tweede seizoenshelft

Tre Penne

8064eed92799c69a8630ae7088186bb1.png

Van Tre Penne had ik hoge verwachtingen in deze groep. Maar hoge verwachtingen en uiterste teleurstelling gaan vaak hand in hand samen. En dat was hier ook het geval. In ben echt diep teleurgesteld in Tre Penne, in zo'n groep moeten ze echt meer punten gaan pakken. Ze wonnen alleen thuis van Club Brugge, de rest werd allemaal verloren en Tre Penne werd dus kansloos laatste

San Giovanni

c327a424c51cbac33b34d07add238183.png

Wie ook kansloos laatste werd was San Giovanni, maar hier was het vooraf ook wel een beetje verwacht. Wel spelen ze 2 keer gelijk. Thuis tegen Sevilla en thuis tegen Inter, en dat is eigenlijk al prima. De 5e wedstrijd werd verloren van Sevilla en San Giovanni kan het nog eventueel redden als ze stunten tegen Liverpool in eigen huis. Liverpool was al geplaatst. Helaas lukte dat niet, er werd met 0-1 verloren

Juvenes Dogana

5fa9db9799c9d64331482aee22181d63.png

Is het dan allemaal kommer en kwel? Nee, gelukkig niet. Juvenes Dogana verrast namelijk wel. Ook voor Juvenes voorspelde ik de laatste plaats maar ze wisten in de onderlinge wedstrijden Shakhtar onder zich te houden. 1-1 in Oekraïne en in eigen huis wonnen ze met 3-1 van Shakhtar. Dat was genoeg om derde te worden. Juvenes Dogana overwintert verder in de Europa League!

05a32bd66be580f19668038519623072.png

Pennarossa

6e2159f7656c05e89a56d6fc1afa7784.png

Pennarossa in de Europa League, niet ideaal want we hebben betere clubs hier voor. Toch hoopte ik op resultaten tegen Malmo en Molde. De eerste 2 wedstrijden waren tegen die 2 tegenstanders. Lang verhaal kort, beiden werden verloren. Ook werd er logischerwijs 2 keer verloren van Atletico Madrid en zo hebben ze 0 punten na 4 wedstrijden. Uitschakeling was al een feit. In eigen huis spelen ze gelijk tegen Molde en in de laatste wedstrijd die nergens meer om ging wisten ze de volle buit te pakken en te winnen met 0-1 van Malmo FF. Daarmee pakken ze op de valreep in ieder geval nog wat punten voor ons

Tre Fiori

3a0c8b60430eb744df93c6c0779bd631.png

Dan Tre Fiori dat een uiterst zware groep heeft. De eerste wedstrijd werd al meteen verloren uit bij Lyon maar in de tweede wedstrijd pakken ze het Duitse Monchengladbach wel met 1-0. Vervolgens wordt er thuis 0-0 gelijk gespeeld tegen Valencia. Een redelijke start. De uitwedstrijd tegen Monchengladbach is dan cruciaal. Winst = door, easy as that. Dat lukte, Tre Fiori won met 1-2. De laatste wedstrijd gaat dan om de tweede plaats maar hier is Lyon te sterk. Maar Tre Fiori overwintert wel. Ze gaan naar de Conference League en ook daar kan ik prima mee leven. Hopelijk kunnen ze daar ver komen

Coëfficiëntenlijst

dedaba907c84c18d1559c599f62563bf.png

Slechts 6,929 punten maar dat was ook wel ingecalculeerd. We moeten immers nu alle punten delen door 7. Dan valt 6,929 punten nog enigszins mee geloof het of niet. We zijn eigenlijk te snel gegroeid en 4 clubs in de Champions League is nu nog een beetje overkill. Dit seizoen en aankomende seizoen staan vooral in het teken van nieuwe ervaringen op doen voor de andere clubs en hun reputaties te verbeteren. We zullen ongetwijfeld weer gaan zakken. En dat is helemaal niet erg. Dan kunnen we daarna weer omhoog zodra we de punten weer delen door 5. Hopelijk zijn de andere clubs dan nog verder verbeterd. Dat is het gameplan de aankomende jaren

Lotingen knock-outfase

46526b007c617f515433144b5d814dc0.png

Wij hebben met Napoli 1 van de gunstigste tegenstanders geloot. Maar het blijft de knock-out fase dus je moet altijd behoedzaam zijn. Juvenes heeft een directe clash met een club uit Frankrijk. Frankrijk staat met een teennagel lengte achter ons en als Juvenes deze verliest gaan de Fransen ons voorbij. Duitsland is ons al voorbij en die gaan wij niet meer achterhalen.

0332c4e428bd9add0e5eb0fd9cd59d07.png

Toch 3 clubs door bij ons en dat valt niet eens tegen eigenlijk. De concurrenten zijn ook nog behoorlijk actief. Ik kan ze wel gaan behandelen maar ik denk niet dat dat zin heeft. Frankrijk en Duitsland zullen ons wel voorbij gaan.

Zo, een grote update maar we zijn wel in 1 klap een half seizoen verder. In de volgende update het vervolg van dit Europese seizoen en dan kunnen we direct door naar volgend seizoen

@delichris Bedankt, hadden er eigenlijk 7 moeten zijn. Die club in de Conference League is echt wel cruciaal

@Kyrill Thnx, hopelijk winnen we die nooit meer ;c 

@keano77  @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @ElMarcos @Djurovski

• Like 5

Seizoen 49: De knock-out fase

Folgore

a621e4ba8683ea883abbec4a64382d03.png

In de Champions League moesten wij spelen tegen Napoli. 1 van de gunstigere tegenstanders maar op dit niveau zijn er geen makkies en Napoli was dat zeker niet. Ik ben mij wel rot geschrokken van mijn team, het was echt wel heel slecht daar in Napels. Na 25 minuten gewoon terecht 2-0 achter. Dan wil je er in de tweede helft nog vol voor gaan maar het wordt al heel snel 3-0. Nee, een wedstrijd om snel te vergeten. Ik hoopte nog wel op wat aansluiting maar we moeten een 3-0 achterstand goed maken in eigen huis. Dus we gingen weer heel aanvallend spelen. Met succes! Na 16 minuten 1-0 voor en het wordt een echte hel bij ons in San Marino. Niet voor ons, wel voor de tegenstander. We lieten Napoli alle hoeken van het veld zien. Na 47 minuten is de 3-0 achterstand al goed gemaakt. Dan er op en er over zou je denken maar dat viel nog wel tegen. We leken de verlenging te kunnen voorkomen door een goal in de 90+1e minuut maar die werd afgekeurd. We moesten naar de verlening. Er werd niet gescoord dus strafschoppen brachten de beslissing. Deze wonnen we en de comeback is compleet

Juvenes Dogana

1071bd516058c9556e817bfde19ddc3f.png

Juvenes Dogana moest het opnemen tegen Marseille, uiteraard geen gemakkelijke tegenstander. Toch zag het er in eerste instantie zonnig uit. 3-0 voor na een uur spelen! Wat een luxe. De wedstrijd eindigt in 3-1. Maar in Frankrijk gaat het goed mis. Juvenes heeft het nog wel redelijk in de hand. 1-1 na een uur spelen. Maar Juvenes krijgt 2 tegengoals in 3 minuten en alles gaat mis. Toch leek de wedstrijd naar penalty's te gaan. In de 120+1e minuut, ja echt, maakt Marseille de winnende. Helemaal niks voor Juvenes Dogana. Nou ja, alleen uitschakeling

Tre Fiori

907c170b6db61dc42a5aafd0177dca27.png

Deed Tre Fiori het dan beter? Ja, ietsje dan. Ze wonnen thuis van Cluj maar verkloten het in Roemenië. Tre Fiori hoort te winnen van Cluj. Dat gebeurt ook maar wel pas na strafschoppen. Van AZ wordt dan weer kansloos verloren. Zo zijn we al onze compagnons alweer kwijt.

00ce51840065816e82e4923a465c9521.png

Tja, waar kijken we naar? Duitsland en Frankrijk voornamelijk. PSG en Lille verloren gelukkig maar de nederlaag van Juvenes Dogana is wel heel zuur tegen een directe concurrent. Duitsland is 50% al kwijt, laten we positief blijven

073f12453e939f4e4d33183b8b7d1177.png

Vanaf de kwartfinale is het weer eerlijk verdeeld. Wij, Duitsland, Frankrijk en Portugal met allemaal 1 club over

Coëfficiënten

418867eedacb65adf1a09a592e899de2.png

Maar wij hebben 1 flink nadeel. Wij delen onze punten door 7 en een overwinning van ons is minder waard. Dat is direct te zien want we lopen achter. Het is zelfs zo dat we Duitsland en Frankrijk niet meer gaan achterhalen. We gaan dus 2 plaatsen zakken dat is wel duidelijk.

Kwartfinale

52c6a1452544881800f7a6fdee73661f.png

In de kwartfinale spelen we tegen Liverpool. Liverpool is een geduchte tegenstander. Als je ons naast elkaar legt is het gelijkwaardig. De eerste wedstrijd was thuis. We hadden lichtjes het overwicht maar we waren nauwelijks gevaarlijk. 0-0 was dan ook een logische eindstand. Niet goed natuurlijk en je weet dat je het dan in Engeland moeilijk gaat krijgen. We waren gelijkwaardig en na 90 minuten was het weer 0-0. Niet leuk voor de neutrale toeschouwers, wel spannend. In de verlenging gaat het voor ons mis. Liverpool maakt 1-0 en het lukt ons niet om dat goed te maken. Zo zijn wij ook uitgeschakeld en zit het Europese seizoen er op

Coëfficiënten

97871aec1c1ed117842896448d574761.png

Andere uitslagen boeien niet meer want we zijn uitgeschakeld. Daarnaast zijn Duitsland en Frankrijk ons al voorbij. 8,071 punten is de eindstand. Niet goed maar dit is natuurlijk wel ingecalculeerd. Hopelijk kunnen de andere clubs deze ervaringen meenemen in de toekomst

@MisterX Exact dezelfde updates, deze loopt 1,5 seizoenen achter. Paar weekjes en ze lopen gelijk. Niet iedereen hier zal in het building a nation topic komen dus ik had besloten hier ook een novelle van te maken

@Djurovski Ja en nu even pas op de plaats maken. Dat is niet erg maar we moeten er voor zorgen dat we heel snel weer terug komen

@delichris Dat zat er helaas echt niet in

@Kyrill Helaas zijn ze nog niet zo ver. Maar het begint allemaal wel te komen dus we moeten nog eventjes geduld hebben

• Like 4