Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

[IDS] The San Marino project

Thomassje123

Recommended Posts

Seizoen 54: Het vervolg

Knock-out fase

Folgore

e111c59bd7994a58b4906e54594eea60.png

Zo zitten we ineens in de Europa League. De tegenstander is passend, FC Basel. Arme Zwitsers. De eerste kans in San Marino was nog wel voor Basel maar daarna hadden ze niks meer te vertellen. 4-0 al in de rust. In de tweede wedstrijd moeten we eigenlijk ook winnen voor de coëfficiënten maar dat laten we na. De spelers vonden het wel best. Valencia ging daarna ook wel heel makkelijk opzij. 2x 3-0 en dus 6-0 over 2 wedstrijden. De Spanjaarden hadden niks te vertellen. Zo doen we wat je van ons mag verwachten en stoten we door naar de kwartfinale

San Giovanni

b75e4e5360d0eb07669bb24fc0c3b2ea.png

San Giovanni is er ook nog en ze hebben geloot tegen Aberdeen. Dat zijn 2 tegenstanders die niet veel voor elkaar onder doen. In eigen huis verloor San Giovanni al met 0-2, zeer teleurstellend. Ook niet onterecht, Aberdeen speelde ze weg. In Schotland moet San Giovanni dat proberen goed te maken. Dat lukt bijna. Na 54 staat het 1-2. Helaas lukt het San Giovanni niet om door te drukken en daardoor eindigt hun avontuur. Dat is wel teleurstellend, ik had er iets meer van verwacht

edf3f27fc679d316dbc3ec2a7b4c733d.png

Portugal en Nederland zijn er in ieder geval al 2 kwijt, dat is al mooi. Dan is het nog 1 tegen 2 voor beide landen. Dat is al iets eerlijker

c4e57d47e8046a4e2c3234c1c026adc0.png

Nu is ook Frankrijk volledig uitgeschakeld. Marseille verloor van Cercle Brugge. Daarmee zijn we Frankrijk nu ook definitief voorbij!

Coëfficiënten

0dd7b05a37d9017968e1234915efec6b.png

Ondanks ons relatief slecht seizoen - we zitten immers nog maar op 8,600 punten - staan we er wel goed voor. Nederland en Frankrijk zijn we al wel voorbij tenzij er gekke dingen gebeuren. De strijd met Portugal is wel heel bijzonder, het verschil is echt heel klein! 

29c7a40aa8bb3db2cd3264b23a65e93e.png

In de kwartfinale gaan we voor het eerst echt getest worden. Atletico Madrid is de tegenstander. Vitoria De Guimaraes dat actief is voor Portugal treft het iets beter met Linfield. Ik denk wel dat we door moeten gaan om Portugal af te schudden

@Kyrill Helaas wel maar gelukkig kunnen we in de Europa League ook veel punten pakken

@delichris Ik ook niet. Een paar seizoenen geleden werd ik geen kampioen en moest ik EL spelen. Toen won ik hem. Heb de EL 1x gewonnen

@Djurovski Dat was het zeker in de EL maar de knop was ook wel snel om. In de EL kunnen we ook veel punten verdienen voor de coëfficiënten

@keano77 @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @ElMarcos @Lenstra @Djurovski

De updates hier en in het building a nation lopen nu eindelijk gelijk! Geen spoilers meer dus in dat topic :D 

Edited by Thomassje123
  • Like 4

Seizoen 54: 4e plaats?

Kwartfinale

3738abb412a298c66615fdcff8c76e53.png

In dit stadium van de Europa League kun je ook moeilijkere tegenstanders tegen komen. Dat kwamen we ook want Atletico Madrid is de tegenstander. Hoewel wij de favoriet zijn zal dat zeker niet makkelijk worden. In Spanje wonnen we bijvoorbeeld al niet. 2 ploegen die goed kunnen verdedigen, je raad het al... Het eindigde in 0-0. Voor ons een goede uitgangspositie en we hebben deze wedstrijd helemaal niks weggegeven. Ook in eigen huis komen we niet in de problemen. Na 25 minuten staan we 2-0 voor nadat we in 3 minuten tijd 2x scoorden. Atletico was helemaal niet gevaarlijk en we kwamen helemaal niet in de problemen. In de tweede helft maakten we er zelfs 3-0 van. We gaan eigenlijk heel eenvoudig door naar de halve finale

8a754156bb31ea51d615e12189eb7aa2.png

We kijken naar Portugal en helaas wonnen de Portugezen eenvoudig van Linfield. NAC gaat door naar de halve finale van de Conference League, ook wel leuk om te vermelden

Halve finale

90265c140ffbb9a99628efebc3cacd83.png

In de halve finale moeten we spelen tegen AC Milan. Dit had ook een Champions League affiche kunnen zijn. De Europa League winnen is dus ook voor ons geen abc'tje. Dat bleek wel want we hadden het moeilijk tegen AC Milan. We kwamen 1-0 achter en dat bemoeilijkt natuurlijk alles. Gelukkig komen we langszij en 1-1 is prima te bilijken na de wedstrijd. Dan moeten we dat thuis af maken. Maar we kunnen de Italianen maar moeilijk van ons af schudden. We creëerden ook veel te weinig. Van de 20 schoten gingen er maar 4 op doel. Dan wordt het lastig. Het bleef hier na 120 minuten dus ook bij 0-0. We moesten strafschoppen nemen en die namen wij iets beter. Op naar de finale!

87df38a34d9f39ab224faf5802bf34a7.png

Vitoria De Guimaraes is uitgeschakeld! NAC verrast tegen Celta maar dat boeit niet. Wat wel boeit is die wedstrijd van Portugal. Zij verliezen namelijk en wij winnen. Dat betekent....

Coëfficiënten

dae2001d83f185d8d246e562b0149bc7.png

Wij gaan Portugal ook voorbij! Nu nog niet maar met het spelen van de Europa League finale krijgen we gegarandeerd 0,200 bonuspunten er bij en dat is genoeg om over Portugal geen te gaan. Plek 4 is weer de onze!!!!!!

Europa League finale

0b602f79b6c8d7c7bb288ee310bb9562.png

In de finale van de Europa League gaan we spelen tegen Real Madrid. Een wedstrijd die in de Champions League niet zou misstaan. Een 50/50 wedstrijd denk ik, misschien 60/40 in ons voordeel als je kijkt naar de vorige wedstrijden maar zeker is wel dat dit niet zomaar gewonnen is

af70590b7779c6142474cd45dde81e9b.png

NAC haalde de finale van de Conference League. Helaas voor hun en alle Nederlanders verloren ze die finale na strafschoppen

Eindstand coëfficiënten

d306c09acd5c88ed1b16aca655de40da.png

En hier het bewijs, de 4e plaats is opnieuw door ons gepakt. We staan zelfs ruim voor op de concurrentie. Na de 2 dramatische jaren met 4 clubs in de Champions League hebben wij ons geweldig herpakt. San Marino is sterker dan ooit!!!

@delichris @Djurovski We zijn wel de favoriet denk ik ja maar van Real win je natuurlijk niet zomaar

@Kyrill Inderdaad, we hebben de 4e plek terug gepakt

@keano77 @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN  @ElMarcos @Lenstra @Djurovski

• Like 4

c7e2f04e80e4b6f1ec881bfa83a65b9c.png

f651d80bcebd2c3b20e161f04fc9dcb7.png

Wederom een affiche dat ook een Champions League kraker had kunnen zijn. Real Madrid is de tegenstander. Real schakelde in de Europa League Hoffenheim, Molde, Celtic en Leicester uit. Beduidend zwakkere tegenstanders dan die wij hebben gehad. Wij staan meer dan terecht in de finale. Die finale begon niet goed want Real Madrid kwam op een voorsprong via een penalty. Als manager is er niks vervelender dan een penalty tegen te krijgen. Toch brengt het ons niet van de wijs want de wedstrijd is evenwichtig. Het was voor de neutrale toeschouwer ook leuk om te kijken. We komen vlak voor rust op 1-1 en dat was terecht. In de tweede helft zijn wij beter maar we lijken wederom achter te komen. Gelukkig was het buitenspel. Maar die waarschuwing was niet voor niets. In de 83e minuut kwam Real alsnog op een 2-1 voorsprong. Een 50/50 wordt zo dus verloren en we winnen de Europa League niet

@Kyrill Fortuna Sittard haalde een keer de kwartfinale van de Conference League, alles kan in 2074 ;)

@Djurovski Helemaal als je keek naar de tegenstanders van Real. Die speelden tegen Hoffenheim, Molde, Celtic en Leicester. Nogal een verschilletje. Daarom is de EL nooit een zekerheid ook al zou je denken van wel

@ElMarcos Tot nu toe wel ja. Op de achtergrond zijn de andere clubs wel aan het verbeteren maar ze zitten gewoon nog niet op CL niveau. Ik zal nog wel heel wat jaren door moeten grinden (en dat ben ik ook van plan!!!)

@delichris Helaas niet gewonnen. Ik ben 83 jaar

@keano77 @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN   @Lenstra  @MarcFM1

• Like 5

Seizoen 55: De voorrondes

Folgore & Faetano

We hebben de 6e plaats gepakt op de coëfficiëntenlijst en dat betekent dat we 2 clubs in de Champions League groepsfase hebben en eentje in de voorronde. Wij werden kampioen en Faetano was onze slachtoffer in de play-off finale. Wij gaan beiden dus direct naar de groepsfase van de Champions League

Tre Penne

41047e05307b4d2ba71b794254566cfe.png

Tre Penne trof het niet met de loting want ze moesten meteen tegen FC Bayern spelen. Maar ze gaven zeer goed partij. In eigen huis al 0-0 en in Duitsland slechts 1-0. Bayern won wel terecht maar als de 1-0 zo lang op het scorebord blijft staan kun je nog altijd verrassen. Helaas lukte het Tre Penne niet om te scoren en ze gaan dus naar de Europa League. En dat is eigenlijk ook helemaal prima

Cailungo

Cailungo gaat direct naar de groepsfase van de Europa League en hoeft dus geen voorrondes te spelen

Pennarossa

d72dc44a0541ed2f30f58d58ca18f5dd.png

Dan de belangrijkste voorrondes namelijk die van de Conference League. Het is een gegeven dat daar nou eenmaal de meeste coëfficiënten punten te behalen zijn. Pennarossa ging eigenlijk heel makkelijk door de voorrondes heen, tot de laatste wedstrijd. Thuis tegen CSKA Sofia winnen ze 2-0 en het lijkt goed te komen. Als je daar in Bulgarije al na 3 minuten 1-0 achter komt wordt het wel heel lastig. Pennarossa geeft het weg en moet penalty's nemen om het vege lijf te redden. Dat lukte gelukkig, schrik niet van de screen. Pennarossa won de penalty's en gaat naar de groepsfase

Murata

baca8ac52f157d5de9e6c9d68cd21c91.png

Murata kan het allemaal complementeren. Alle 6 ploegen in Europa, dan moet Murata alleen af zien te rekenen met Viktoria Plzen. Beide teams zijn aan elkaar gewaagd en dat bleek ook wel. 210 minuten lang voetballen en nog steeds geen winnaar. Ook hier moesten strafschoppen het beslissen. Weer is de screen misleidend want Murata verloor de penalty's. Helaas moeten we het met 5 van de 6 clubs doen dit jaar

Lotingen

54f70a4cbbd4384e67cbdab54327b784.png

2f04e56f70db3931106561f1c92144f0.png

Deze 2 ploegen gaan het doen in de Champions League. Kun je zien dat Faetano in pot 4 zat? Wat een groep. Tegen FC Porto en Manchester United is het vermoedelijk een verloren zaak. Dan zullen we het moeten doen tegen Rode Ster maar ook de Servische ploeg is beter dan Faetano. Elk punt wat ze halen is meegenomen maar ik vermoed dat ze kansloos laatste zullen worden. Wij hebben een bijzondere groep. Niet zwaar maar ook niet licht. Een beetje vergelijkbaar met die van vorig jaar en toen gingen we hard onderuit en werden we slechts 3e. Dat verwacht ik dit seizoen niet maar het zijn wel allemaal potentiële uitglijders. Toch moeten wij zoals altijd voor groepswinst gaan

1ebec5028c9e99f0540e05cbb438c333.png

1e50d9117ebaa1e59d0a7f75b8aef868.png

Een treetje lager moet er dan wellicht wat meer mogelijk zijn. Beide ploegen hebben een beetje dezelfde soort loting. 2 moeilijke en 1 waarvan ze moeten winnen. Beide ploegen moeten toch wel minimaal 3e worden lijkt mij. Tre Penne moet toch kunnen winnen van Zilina en Cailungo van Lucerne. Of dat ook gebeurt moet nog blijken maar ik heb wel hoop op een paar punten voor deze 2 ploegen

531eb72f916409ce15f46f7d71e598c1.png

2cc0a37841832a2fbd5022f0091d8dfe.png

Van Pennarossa heb ik ook wel wat verwachtingen. Ze zitten in de groep bij Viktoria Plzen, Legia Warschau en Linfield. Dat zijn alle 3 niet bepaald topploegen. Niet dat Pennarossa dat wel is maar tegen alle 3 de tegenstanders valt wel wat te halen. Hopelijk kan Pennarossa heel wat punten voor ons gaan pakken

@Djurovski @Kyrill Helaas

@ElMarcos Precies wat je zegt. Het wel of niet winnen van de finale boeit mij eigenlijk niet eens. Het gaat om het totale plaatje

@delichris Zo zie je maar weer dat het echt niet als vanzelfsprekend is om de EL te winnen als je daar in komt
@keano77 @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN   @Lenstra  @MarcFM1

• Like 6

Seizoen 55: De groepsfase

d1970a64a35ae31751cb8df2bfe844db.png

Folgore

8d47e4fbbf9b3f843c6410233700cdf8.png

Hoppatee, niks uitglijders. De volle score in deze groepsfase. De eerste wedstrijd werd al gewonnen met 1-4 in en bij Milan. In het verloop van de groepsfase maakten we geen fout. Ook niet in de vervelende uitwedstrijden, alles werd overtuigend gewonnen

Faetano

a1e8d2cc6f4ad0424d4d144c136004b5.png

Ik verwachtte dat Faetano een kansloze groepsfase zou gaan spelen en dat gebeurde ook. Er werd maar 1 keer gelijk gespeeld, de rest werd allemaal verloren. In de laatste wedstrijd speelden ze verrassend gelijk tegen Manchester United. Faetano had zelfs kunnen winnen, de 1-1 van United viel namelijk in de blessuretijd

c7da4347cb6c7cb8b53b9b7874ad4e71.png

Tre Penne

bdaa41c2456f8589e86d397fcadd6a4a.png

In de Europa League moeten er dan al wat meer punten te pakken zijn voor onze landgenoten. Tre Penne deed precies dat en gaat met 10 punten de groepsfase uit. Dat is heel erg keurig. Helaas is het niet genoeg om door te gaan in de Europa League dus Tre Penne moet verder in de Conference League. Hopelijk kunnen ze daar ver komen. 

Cailungo

17b40fdcf5745efecd426595ab8121ae.png

Cailungo pakte maar 9 punten en gaat wel door, het ligt maar net in welke groep je zit. Dit komt wel mede door de abominabele prestaties van Sporting CP. Laatste worden in zo'n groep is wel erg slecht voor de Portugezen. Cailungo pakte er ook 4 punten tegen. Cailungo kwam ook helemaal niet in de problemen. Na 5 wedstrijden waren ze al tweede. Cailungo gaat verder in de Europa League

87d61fb963ab6e934f095d649d47db4d.png

Pennarossa

f1abe3f9571605ce82c1eab19369f10c.png

Pennarossa zat in een groep die alle kanten op kon. Helaas deden ze het niet zo goed als gehoopt. Het begon helemaal niet slecht eigenlijk. Gelijk tegen Viktoria Plzen en winst uit bij Linfield. In eigen huis gaat Pennarossa echter onderuit tegen Linfield en dat mag echt niet gebeuren. In dit stadium van de save moeten dat soort wedstrijden gewonnen worden, geen excuses. Daarmee had Pennarossa het eigenlijk al verkloot. 2 punten in de laatste 2 wedstrijden was ook niet genoeg om door te gaan. Pennarossa is uitgeschakeld

Lotingen

f2fd9624cc292bf27d710370734aacea.png

De groepsfase ging precies zoals je verwacht hoewel ik wel op wat meer van Pennarossa had gehoopt. Uiteindelijk zijn we met 3 clubs door. We hebben een behoorlijke voorsprong op de andere landen dus de 4e plek zal niet snel in gevaar komen. Maar we hebben wel meer punten nodig. Wij hebben niet goed geloot, we spelen namelijk tegen Barcelona en dat is een hele goede ploeg. Ook Cailungo treft een moeilijke tegenstander. Van Tre Penne verwacht ik toch wel dat ze winnen van AIK Solna

e7f88ed0a328c4e4261b021a4a73aafa.png

@Kyrill Duitsland is echt heel slecht in deze save, slechter dan Nederland en Portugal

@delichris Zeker, had in dit stadium echter wel gehoopt op 6 ploegen

@ElMarcos 3 van de 5 clubs door, dat zegt ook wel wat. Ik denk dat San Marino al verder is dan jij denk :)

@Lenstra Gelukkig wel 1 van die clubs door. Als ze er allebei op penalty's uit waren gegaan was ik er wel echt ziek van geweest

@keano77 @Boyzone  @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN   @MarcFM1

*Helaas vergeten een screen te maken van de coëfficiënten kom ik nu achter

Edited by Thomassje123
  • Like 5