erik9 Gepost February 9 Share Gepost February 9 Leuke lotingen! Hopelijk dat alle clubs de nodige punten pakt! heb zeker gekeken bij die topic! Ook heel leuk om te zien hoe anderen het doen! ikzelf nog geen champions leauge gehaald, ook nog niet dichtbij geweest, wel de Europa leauge en daar de volgende ronde gehaald, nieuwe opzet maakt dat wel een stuk makkelijker vind ik, ook minder leuk dan de oude opzet vind ik persoonlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost February 11 Author Share Gepost February 11 (edited) Seizoen 57: De groepsfase Folgore Wij zijn eenvoudig groepswinnaar geworden maar toch begin ik mij grote zorgen te maken. Wat opvalt is dat we gewoon moeizaam scoren. We maakten er maar 9 in deze groepsfase en dat is voor een club als Folgore gewoon te weinig. Het is dat we er geen enkele tegen kregen. De 2 punten die we verloren was uit tegen Chelsea, dat eindigde in 0-0. Dit is een trend die al langer bezig is. Aanvallend zijn we niet meer de ploeg die we een aantal jaar geleden waren. Waarom? Geen idee. Het is ook niet voor niets dat we al een tijdje de Champions League niet hebben gewonnen San Giovanni Van San Giovanni weinig verwachtingen in deze groep. Ze hebben wel een gelijkspel gepakt thuis tegen Benfica. Dat was het enige goede nieuws hier, de rest werd kansloos verloren. Kijk maar eens naar hun doelsaldo Tre Fiori Maar er is altijd baas boven baas. Tre Fiori speelde al helemaal niets klaar. Ook een doelsaldo van -18 en 0 punten. Helaas Murata Maar er gloort nog hoop, er is licht aan het einde van de tunnel. Dat licht heet Murata. Murata is zich echt aan het profileren. Nog even en ze gaan het ons echt lastig maken in de competitie. Murata begon fantastisch, de eerste wedstrijd al meteen 0-1 winst bij Shakhtar. Vervolgens speelt Murata ook nog eens 3-3 gelijk tegen Manchester United. Shakhtar won op zijn beurt weer van Juventus. In de laatste wedstrijd was het Murata - Shakhtar, beide clubs hadden 4 punten. Murata had aan een gelijkspel al genoeg om door te gaan. Dat lukte, in de 68e minuut kwam Murata op 1-0. Shakhtar kwam wel langszij in de 85e minuut maar wist niet te winnen. Murata wordt 3e en gaat in ieder geval overwinteren! Cailungo Cailungo kende dus een erg zware groep maar ze hebben laten zien een uitstekende club te zijn tegenwoordig. Het begon met een 0-0 gelijkspel thuis tegen Lyon, prima hoewel ze thuis wel de punten moeten pakken denk ik. De uitwedstrijden tegen Arsenal en Villarreal worden verloren. Maar dan gaat het opwaarts. De o zo belangrijke wedstrijd thuis tegen Villarreal. Cailungo speelt goed en wint met 2-1. Daar bleef het echter niet bij want in eigen huis versloeg Cailungo ook Arsenal. Daar werd het 3-1 daar waar ze eerste met 4-0 verloren in Engeland. Het onderling resultaat is dus voor Arsenal. In de laatste wedstrijd wint Cailungo ook nog eens van Lyon (1-3). Arsenal won van Villarreal. Cailungo en Arsenal eindigen op evenveel punten maar Arsenal gaat dus op onderling resultaat door. Cailungo overwintert wel, in de Conference League Juvenes Dogana Dan Juvenes Dogana. Die moeten gewoon derde worden in deze groep, geen excuses. Het begon dramatisch. In de eerste wedstrijd werd met 1-0 verloren van HJK, dat mag echt niet!!! Tegen de Spurs en Feyenoord kan Juvenes niet verrassen. Gelukkig kan HJK dat ook niet. Dan moet Juvenes Dogana met minimaal 2 goals verschil winnen in eigen huis van HJK. Dat moet toch lukken? Nee, het bleef bij 1-1. Juvenes Dogana kon niet eens winnen. Echt een regelrechte schande als je het mij vraagt en ze mogen zich daar dan ook de ogen uit hun kop schamen! Faetano Dan Faetano dat veel punten zou moeten kunnen pakken voor ons. Gelukkig stellen zij niet teleur. De groep begon echter niet goed. 2-2 thuis tegen Molde en verlies bij RC Genk. Dan komen ze in Slovenië ook nog eens niet verder dan 1-1. Maar vanaf dat moment gaat het beter. De laatste 3 wedstrijden werden allemaal gewonnen. Daarmee eindigt Faetano op 11 punten en daarmee worden ze groepswinnaar! Dat is erg mooi, ze mogen een ronde overslaan en stromen in de 2e kwalificatieronde in. Daarnaast geeft de 1e plek wat bonuspunten die altijd welkom zijn Coëfficiënten na groepsfase We eindigen de groepsfase met 8,143 punten. Daar heb ik gemixte gevoelens over. Ik heb het idee dat we er meer uit konden halen maar aan de andere kant ook weer niet. Het aantal punten moeten delen door 7 nekt ons nu wel. Het is wel een verbetering ten opzichte van een aantal jaar geleden toen we 7 clubs in Europa hadden dus er is wel zeker progressie. Maar de andere landen halen ons in, en hard ook! We kunnen zomaar zakken naar de 10e plaats over 2 a 3 jaar als we niet oppassen. Ik ben er van overtuigd dat we daarna weer net zo hard omhoog gaan stijgen als we bijvoorbeeld maar 5 clubs in Europa hebben maar dit is even niet zo'n leuk vooruitzicht. Opgeven doen we echter niet. We nemen deze op de kin en komen weer terug, dat hebben we de afgelopen jaren gedaan en over enkele seizoenen gaan we dat gewoon weer doen. Helaas zijn er nu wel veel landen dus die heel dichtbij ons komen Lotingen *Faetano heeft een bye Heel veel landen en clubs om naar te kijken. Dat is natuurlijk niet te doen maar al deze landen kunnen ons wel eens voorbij gaan de komende 2 a 3 seizoenen. @Kyrill @delichris Kon slechter inderdaad. 4 clubs door, dat lijkt mij prima. Hadden er eigenlijk 5 moeten zijn (Juvenes Dogana) @erik9 Ik kon deze ook in FM 23 doen maar ik had toen besloten daar niet speciaal FM 23 voor aan te schaffen. De reden hiervan was het oude systeem in Europa, die vind ik toch een stuk leuker Ik won de CL pas in 2052 dus je hoeft niet te panikeren hoor. Hardlopers zijn doodlopers @keano77 @Boyzone @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @bas huijsmans @Djurovski @ElMarcos Edited February 11 by Thomassje123 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost February 11 Share Gepost February 11 Gaat prima San Giovanni, Tre Fiori en Murata hadden lastige en pittige pouls, die zou ik met mijn Arsenal in deze vorm, ook niet doorgaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djurovski Gepost February 12 Share Gepost February 12 Lotingen lijken haalbaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 12 Share Gepost February 12 De lotigen zouden te doen moeten zijn. Maar je scoort inderdaad erg weinig in de poulefase. Hopelijk ligt het aan de spelers en niet aan je taktiek. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost February 12 Share Gepost February 12 De komende potjes kunnen best cruciaal worden nu alles gedeeld wordt door zeven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik9 Gepost February 12 Share Gepost February 12 Champions leauge ging zoals verwacht, gelukkig is daar Murrata nog die 3e wordt. Jammer van juvenes. Heb dan nog wel even de tijd om het te winnen hahaha. Was al verbaasd dat ik in de 8e finale van de conference leauge uitgeschakeld werd door Lyon met penalty’s. Dit seizoen gaat het een stuk minder in de Europa leauge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost February 13 Author Share Gepost February 13 Seizoen 57: Het vervolg Folgore Dit jaar spelen we tegen Dortmund in de knock-out fase. Hopelijk wordt het nu wat eenvoudiger want we komen deze ronde doorgaans veel moeizamer door dan nodig. Vorig jaar kwamen we deze ronde al helemaal niet door. In Duitsland spelen we goed, maar ja... We scoren weer niet. Wel bleef het bij 0-0 en dan moeten we het in eigen huis maar af maken. Dat doen we gelukkig. 1-0 na 5 minuten en na 36 minuten 2-0 voor, geen centje pijn. We kwamen helemaal niet in de problemen en gaan eenvoudig door Murata Murata ging spelen tegen Feyenoord en beide teams zijn aan elkaar gewaagd. Dat zegt wel iets over hoe goed Murata nu is. Ze schakelden zelfs Feyenoord uit. Een terechte 2-0 winst in eigen huis en ook in de Kuip kon Murata zich prima meten met de Rotterdammers. Murata komt wel 1-0 achter maar maakt ook wel snel 1-1. In de rust staat Feyenoord 2-1 voor. Het is spannend in de tweede helft maar Feyenoord creëert niet echt veel. Murata blijft overeind en gaat door Dan is Napoli de volgende tegenstander en die is toch wel een maatje groter dan Feyenoord. Napoli is beter en staat in de rust met 0-2 voor. Murata knokt zich terug en in de 90+3e werd de 2-2 gemaakt. Dat is in ieder geval een resultaat. In Napoli worden ze omver geblazen en ze verliezen met 3-0. Die score kon nog hoger uitvallen. Nee, dit is voor Murata nog een stap te ver maar ze hebben het al met al prima gedaan Cailungo Cailungo moet spelen tegen Dundee United en dat is een relatief gunstige loting. Helaas redt Cailungo het niet. Dat is wel erg vervelend want Schotland is een concurrent van ons de komende seizoenen. Ik had hier meer verwacht van Cailungo dus dit vind ik wel heel erg jammer Featano Faetano mocht de 1e knock-out ronde overslaan en ging direct naar de 2e knock-out ronde. Dinamo Zagreb was daar de tegenstander. Einde oefening zou je denken maar niets was minder waar. In Kroatië bleef het bij 0-0 daar waar Faetano de enige ploeg was die kansen creëerde, ze hadden daar gewoon kunnen winnen. Gelukkig doen ze dat in eigen huis wel en ook terecht. Daarmee gaat Dinamo Zagreb samen met ons verder in de kwartfinale Spoiler Spoiler *Ik heb de andere uitslagen even in een spoiler gezet omdat het er zo veel zijn Kwartfinale In de kwartfinale was Manchester United de tegenstander. Op Old Trafford word ik genaaid door 1 van mijn eigen spelers. Binnen 27 minuten kreeg hij al zijn tweede gele kaart. Hoe krijg je dat voor elkaar in zo'n belangrijke wedstrijd?! Speler mocht meteen uitkijken naar een andere club, wegwezen. Ik was toch al ontevreden over desbetreffende speler. Dus vanaf minuut 27 moesten we met 10 man verder. Dat heeft ons genekt want we waren tot aan de rode kaart veel beter. United komt op 1-0 en dan moeten we maar hopen dat het daar bij blijft. Helaas wordt het in de 90+4e minuut 2-0. Dat moeten we in eigen huis goed maken. We spelen niet onaardig en komen 1-0 voor. In de slotfase moeten we alles op de aanval zetten en United komt uit een corner op 1-1. Daarmee was het al klaar en gespeeld. We winnen hem nog wel trouwens voor de coëfficiënten maar ik ben hier echt doodziek van. Met dank aan die speler die binnen 24 minuten 2x geel pakte. Tot nooit meer ziens!! Faetano Faetano ging in de kwartfinale spelen tegen Cercle Brugge en dat was zeker niet kansloos. De wedstrijd was in San Marino in evenwicht. Toch gaat Faetano er met de volle buit vandoor en ze winnen met 1-0. In België komen ze binnen 3 minuten 0-1 voor, dat is een hele mooie start. Cercle Brugge komt wel langszij in de eerste helft. Op slag van rust wordt het 1-2 voor Faetano en ze staan er mooi voor. Cercle was wel beter en kwam ook op 2-2 dus het werd nog wel billenknijpen. Faetano houdt vol en gaat door naar de halve finale. Dat is wel erg verfrissend, het is alweer even geleden dat een ander ploeg zo ver kwam in Europa Halve finale Faetano Ik was enorm verrast toen ik de tegenstander zag in de halve finale. Shamrock Rovers was de tegenstander. Ik waande Faetano al in de finale om eerlijk te zijn. Maar dan schakel je toch best goede clubs uit en tegen Shamrock Rovers gaat het mis. Hoe dan? Erg zonde, dit was de kans voor Faetano om de finale van de Conference League te halen. Helaas gaat dat dus niet lukken en het Europese seizoen zit er op voor San Marino Coëfficiënten Dat maakt dit de eindstand op de coëfficiëntenlijst. We hebben 11 punten bij elkaar gespeeld en met 4 clubs in de Champions League is dat echt keurig. Dat gaan we merken over een jaar of 5 als we weer aan een opmars bezig zijn. Voor nu zullen we echter naar beneden moeten kijken. Alleen dit seizoen al gaan Duitsland, Portugal en Nederland ons voorbij. We zullen aankomend seizoen dus op de 7e plaats staan. Frankrijk zal dan 8e gaan staan, dat is ook wel opvallend. Ik vrees dat we nog verder gaan zakken als je kijkt naar wat we kwijt raken dus we zullen hier even door heen moeten met zijn allen. Ik in deze game en jullie als kijkers/lezers. Maar we gaan gewoon door, ik ben er op gebrand om 1e te worden en iets unieks neer te zetten. Al moet ik spelen tot het jaar 2100! @erik9 Altijd denken aan de lange termijn maar de 15e plaats op de coëfficiëntenlijst is wel wat je wilt, Vanaf dan gaat het een stuk sneller allemaal omdat je 3 clubs dan steevast in Europa bent. @MisterX zit nu ook in dit stadium van de save @ElMarcos Dat wordt het zeker maar met een eindstand van 11.000 punten is dit echt meer dan uitstekend @delichris Ze waren ook te doen maar Cailungo had moeten winnen van Dundee United. Ik denk dat het aan de spelers ligt, ik ben nog zoekende naar de ideale 11. Dat iemand goede attributen heeft betekent nog niet dat die goed speelt of goed werkt in de match engine @Djurovski Dat waren ze ook, Cailungo had er wat meer uit moeten halen @Kyrill De lotingen in de CL willen nog niet echt mee zitten helaas @keano77 @Boyzone @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @bas huijsmans 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost February 13 Share Gepost February 13 Gaat erg goed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 14 Share Gepost February 14 Jammer dat sommige ploegen er al vroeg uit lagen. Maar één ploeg had echt een goed Europees seizoen. Hopelijk kunnen zij volgend seizoen weer stappen maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost February 14 Share Gepost February 14 11 punten in totaal is echt een goede prestatie en ondanks dat jijzelf een zure uitschakeling kende worden over de gehele linie wel punten gepakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik9 Gepost February 14 Share Gepost February 14 Zit een stijgende lijn in vergeleken met eerder dat je zoveel teams in Europa had! De 15e plaats gaat nog wel lang duren bij mij, sta nu 29e met gemiddeld 4.500 punten per seizoen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost February 14 Author Share Gepost February 14 Seizoen 58: Voorronde en lotingen Voorronde San Giovanni San Giovanni is dit jaar de club in de voorronde van de Conference League. Van San Giovanni mag ik best eisen dat ze de groepsfase halen, ze zijn er zeker goed genoeg voor. Met Willem II treffen ze het dan niet echt in de loting, dat kon echt makkelijker want San Giovanni was het geplaatste team. Gelukkig laat San Giovanni zien dat ik gelijk heb, San Giovanni is een erg goede ploeg. Thuis wonnen ze dan al met 3-0 van de Tilburgers. In Nederland kwamen ze niet in de problemen. 0-2 voor na 29 minuten en het is natuurlijk gespeeld. San Giovanni verliest hem wel maar dat maakt niet uit, ze gaan naar de groepsfase en dat is het belangrijkste Lotingen Laat ik maar eens beginnen met ons zelf. Wij hebben heel zwaar geloot, je zou het misschien zelfs de poule des doods kunnen noemen. Chelsea en Juventus gaan het ons heel lastig maken en vlak ook zeker Sevilla niet uit. Het zijn alle 4 moeilijke tegenstanders en we zullen op ons best moeten zijn om hier als groepswinnaar uit de bus te komen. Van Juvenes Dogana verwacht ik ook heel weinig. In een groep bij AC Milan, Dortmund en Paris SG zie ik ze geen punten pakken. Waar valt er dan wel wat te halen? Nou bij Murata dat moet zien af te rekenen met Rode Ster. Dat is wellicht wel te doen. Misschien kunnen ze ook verrassen tegen FC Porto. Pennarossa zal dan moeten winnen van Shakhtar. Dat klinkt niet onmogelijk maar Shakhtar zal wel iets beter zijn. Niet de meest ideale lotingen dus en die van ons al helemaal niet We hebben een vreemde eend in de bijt. Fiorentino speelt in de Europa League en daar ben ik op zijn zachts gezegd niet blij mee. Fiorentino eindigde 4e in de competitie dus ze hebben er alle recht op maar ze hebben er niet veel te zoeken als ik naar hun team kijk. Ze hebben ook niet eenvoudig geloot, eigenlijk zie ik ze zo alles verliezen. Misschien tegen Sparta Praag maar dat is het dan wel. Ik verwacht er niet veel van. Van Virtus verwacht ik al iets meer maar ook zij gaan het denk ik moeilijk krijgen. Lyon is moeilijk maar ze wonnen er al wel eerder van en misschien kunnen ze Slavia Praag en Hibernian verslaan? Hopelijk kan Virtus in ieder geval wel 3e worden en dus overwinteren Dan tot slot San Giovanni. Zij zitten bij PSV in de groep en daar ben ik iets minder blij mee. San Giovanni zal dan wel Levski en FCSB achter zich moeten laten. Voor Conference League begrippen had de loting makkelijker gekund maar ik denk dat San Giovanni ook wel in staat is om 2e te worden en dus door te gaan. Laten we het hopen want we gaan alle punten dit jaar nodig hebben denk ik @erik9 Er zit zeker een stijgende lijn in. Komt allemaal goed, gewoon lekker doorspelen @ElMarcos 11 punten is echt veel met 7 clubs in Europa waarvan 4 in de CL. Het gaat dus erg goed, helaas geldt dat ook voor de ander landen om ons heen @delichris Ik hoop het ook dit seizoen, lotingen zijn wel zwaar hoor @Kyrill Het gaat zeker goed, er zit groei in de andere clubs @keano77 @Boyzone @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @bas huijsmans @Djurovski 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost February 14 Share Gepost February 14 Leuke lotingen!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik9 Gepost February 14 Share Gepost February 14 Pittige loting, zeker voor jezelf! Succes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 15 Share Gepost February 15 De lotingen zijn zwaar. Ik vermoed dat er vier ploegen door gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost February 15 Share Gepost February 15 Zware lotingen, maar ik zie toch wel wat kansen dat 4 teams na de winter nog actief zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost February 17 Author Share Gepost February 17 Seizoen 58: De groepsfase Folgore Het lijkt er op dat we weer een beetje op niveau komen, alle wedstrijden werden namelijk gewonnen. Dat is wel opvallend in een zware groep als deze. Ook scoorden we er 14 en dat is toch behoorlijk aardig. Aan ons heeft het in de groepsfase in ieder geval niet gelegen Murata Hoge verwachtingen van Murata daar waar ik echt dacht dat ze de betere zouden zijn van Rode Ster. Dat viel even tegen zeg. Murata verloor 2 keer van de Serviërs en dat is echt heel teleurstellend. Ze spelen wel 0-0 gelijk tegen Porto (thuis). Ik had hier echt meer verwacht Pennarossa Van Pennarossa had ik niet zulke hoge verwachtingen en terecht, slechts 1 schamel puntje. Die haalden ze wel uit bij Manchester United gek genoeg. Een bonuspuntje maar ik had op iets meer gehoopt tegen Shakhtar. Maar dat Pennarossa laatste is geworden in deze groep is helemaal geen verrassing Juvenes Dogana Ook voor Juvenes Dogana maar 1 schamel puntje in de groepsfase. Die haalden ze tegen thuis tegen Dortmund. Ik had Juvenes 0 punten toebedeeld dus dat is een klein bonusje. Neemt niet weg dat dit jaar de Champions League dramatisch was. Het is dat wij wel doen wat nodig is Fiorentino Ik begin bij Fiorentino waar ik weinig vertrouwen in had. Het begon nog best aardig eigenlijk. 0-0 thuis tegen Marseille en 0-0 uit bij Sparta Praag. Daar eindigt het goede nieuws want daar bleef het bij, de rest werd allemaal verloren. Geen schande in deze groep maar de punten missen we wel Virtus Dus moet Virtus het maar doen. Virtus won 2 keer. Thuis tegen Slavia Praag en thuis tegen Hibernian. Is dat voldoende om te overwinteren? Nee, dat is het niet. Op onderling resultaat leggen ze het af tegen Hibernian en ze hebben 1 punt te weinig om Slavia Praag achter zich te houden. Virtus is dus ook uitgeschakeld San Giovanni Gaat er dan echt geen enkele ploeg met ons mee naar de knock-out ronde??? Gelukkig plaatste San Giovanni zich wel maar dat was nog niet zo gemakkelijk als gedacht. San Giovanni deed wel wat het moest doen tegen Levski en Steaua (FCSB tegenwoordig), namelijk winnen. Ze verliezen echter 2 keer van PSV daar waar FCSB 2 keer gelijk speelde tegen de Eindhovenaren. De laatste wedstrijd uit bij FCSB ging dus ook nog echt ergens om. Er mocht niet verloren worden. Na 3 minuten is het 1-0 en dat is schrikken. Gelukkig kwam het goed en eindigde in 1-1. Zo gaat San Giovanni gelukkig wel met ons mee naar de knock-out fase Coëfficiënten na groepsfase We doen het relatief helemaal niet slecht maar de andere landen onder ons hebben ons achterhaald. En dan bedoel ik ze ook allemaal. Virtueel staan we ineens 10e daar waar we 2 seizoenen geleden nog 4e waren. De vrije val is groot maar er is in dit universum dan ook wel een hele grote middenmoot waar alles dicht bij elkaar staat. We nemen deze op de kin en we gaan proberen terug te komen. Dat hebben we eerder gedaan en dat kunnen we zo weer doen. Helaas hebben wij nog maar 2 van de 7 clubs over na de winter en dit jaar kan mij eigenlijk gestolen worden. We gaan de rest ook niet meer inhalen dus we gaan echt daadwerkelijk naar die 10e plaats. Ik zal niet liegen, dat is wel enigszins demotiverend maar des te meer reden om harder te grinden. Ik ga dan ook gelijk door naar de knock-out fase en wil dit seizoen afronden. Tenzij wij eindelijk de Champions League kunnen winnen, daar zijn wij ook wel aan toe Knock-out rondes San Giovanni Gelukkig wist San Giovanni zich wel te plaatsen voor de knock-out rondes. Daarin kwamen ze als eerste APOEL tegen en daarna Astana. Beide ploegen werden heel eenvoudig aan de kant gezet. En terecht, San Giovanni hoort deze eenvoudig te winnen en dat gebeurde dan ook. Dat is wel even lekker voor de coëfficiënten. In de kwartfinale speelden ze tegen Sparta Praag. Het was een close call. In Tsjechië werd het 1-1 maar in eigen huis gingen ze helaas onderuit in een gelijk opgaande wedstrijd. Jammer maar ze hebben het prima gedaan Folgore Wij hebben Manchester City geloot. Dat kon makkelijker maar we moeten niet klagen en gewoon winnen. Dat deden we in Engeland en heel erg overtuigend, City kreeg alle hoeken van het veld te zien. Het bleef maar bij 0-1 en dat had echt meer moeten zijn. Gelukkig werd dat niet afgestraft maar in eigen huis kwamen we niet verder dan 0-0. Wel gaan we door en dan mogen we weer naar Engeland om te gaan spelen tegen Liverpool. Liverpool geeft al veel meer weerstand zoals verwacht maar op Anfield slepen we er een 2-2 gelijkspel uit. We waren aan elkaar gewaagd, ook in San Marino. Eindelijk valt het een keer mijn kant op en zo zitten we in de halve finale. En weer mogen we naar Engeland, ditmaal naar de Spurs. We hadden het heel moeilijk in Engeland, Spurs was beter. Toch houden we stand en het blijft bij 0-0. Spurs verdiende wel iets meer, eerlijk is eerlijk. In San Marino spelen wij slecht en Spurs is hier ook beter. Ik gooide met het waterflesje in de rust en dat had het gewenst effect. 1-0 al in de 47e minuut. 10 minuten later maken we er 2-0 van en dat was misschien wat geflatteerd. Na de 2-0 kwamen we niet echt in de problemen maar ik kan echt niet zeggen dat we goed gevoetbald hebben. Wel zitten we eindelijk weer eens in de finale van de Champions League Finale Champions League In de finale komen we een oude bekende tegen. Het is wederom Inter dat in de finale staat. Wij hebben al wel eerder wat finales uitgevochten. Het is natuurlijk een finale die alle kanten op kan. Dat is een open deur die ik wel in durf te trappen Competitie Eindstand Dan een stukje competitie. Waarom hoor ik je denken? Maar dat zie je snel. Geen centje pijn in de competitie. Wel 1x gelijk, 1-1 tegen Tre Penne (thuis). Dat was ook meteen ons enige tegendoelpunt in het hele seizoen Play-offs Maar dan.... De gevreesde play-offs. Die gaan over 1 wedstrijd en op een offday kan 1 van de andere ploegen zo van ons winnen. Cailungo bijvoorbeeld kwam 0-1 voor. Uiteindelijk winnen we makkelijk met 7-1. De score viel vooral in de tweede helft zo hoog uit. Dan komen we in de halve finale Murata tegen en Murata is sterk. Maar dat we verloren lag vooral aan ons. De kansen waren er wel maar we waren heel slordig in de afwerking. De wedstrijd gaat naar strafschoppen en die verliezen we. We verliezen maar nog erger... We spelen geen Champions League aankomend seizoen. Tenzij... Bekerfinale Tot overmaat van ramp wordt ook nog eens de bekerfinale verloren van Murata! Wederom onterecht maar we scoren gewoon niet. We zijn in slechte vorm en dat uitgerekend in de laatste wedstrijden van het seizoen. Ook kennen we wat blessures maar voor een club als ons mag dat geen excuus zijn. Dus wordt deze ineens heel belangrijk, de strijd om de derde plaats in de competitie. Verliezen van Cosmos zou betekenen dat we in de Conference League moeten spelen. Gelukkig winnen we maar wel heel moeizaam. We komen 1-0 voor en binnen een minuut is het weer gelijk. Pas in de 85e minuut namen we afstand van Cosmos Finale Champions League Dan rest nog 1 ding, de Champions League finale. Gelukkig gaan we sowieso Europa League spelen maar wij willen en moeten natuurlijk naar de Champions League. Daarvoor moeten we winnen van Inter. Zo staat er behoorlijk wat op het spel in die finale, meer dan de winst. Winst = echt een must! Deze update is zo al lang genoeg. Morgen het antwoord of het is gelukt om eindelijk de Champions League weer te winnen @ElMarcos @delichris @erik9 Ze zware lotingen helaas, slechts 2 van de 7 clubs door @Kyrill Mwah, ik vind ze achteraf niet zo leuk @keano77 @Boyzone @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @bas huijsmans @Djurovski 4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 17 Share Gepost February 17 In Europa zo goed bezig en dan gaat het in de competitie en de beker aardig mis. Nu hopen dat je de CL finale wint, want anders wordt het een vreemd seizoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrill Gepost February 17 Share Gepost February 17 Jij en Giovanni goed, rest niet helaas. Jammer van competitie Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik9 Gepost February 18 Share Gepost February 18 Die playoffs zijn echt vervelend voor je, paar seizoenen terug ook al. Met overmacht kampioen worden en dan dit… nu maar champions leauge winnen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost February 19 Share Gepost February 19 Dit is toch wel een hele pijnlijke Europese campagne aan het worden zeg. Wat mij ook opvalt is dat Tre Fiori aardig aan het wegzakken is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomassje123 Gepost February 19 Author Share Gepost February 19 (edited) Champions League finale Er hangt nogal wat af van deze finale en daarom krijgt deze een aparte update. Wij moeten deze finale winnen om aankomend seizoen ook in de Champions Leauge te spelen. Winnen we niet moeten we naar de Europa League. Het was wel echt een finale, saai. Nee, deze was echt niet voor de geschiedenisboeken. Ergens was het ook wel te verwachten, beide team kunnen goed verdedigen. Toch kreeg Inter al heel snel een grote kans om op 1-0 te komen en ik voelde de bui in onze huidige vorm al hangen. Gelukkig pakte Nijholt - onze keeper - hem. Verder eigenlijk weinig hoogtepunten, vooral speldenprikjes. Naarmate de wedstrijd vordert nemen beide teams natuurlijk veel minder risico en daar wordt een wedstrijd niet leuker van. Het bleef dan ook bij 0-0, na 90 minuten en ook na 120 minuten. Strafschoppen moeten dus de winnaar brengen Strafschoppen Ja, victorie! Eindelijk is de Champions League weer de onze en wat een moment om dit te doen. De laatste keer was alweer 7 seizoenen geleden. Het werd dus weer tijd. Nu spelen we volgend seizoen ook in de Champions League en dat maakt deze overwinning alleen maar lekkerder. Onze Europa League ticket gaat naar de Champions League, onze Europa League plek vervalt trouwens. 2 clubs in de groepsfase van de Champions League, 1 in de voorronde. En 2 clubs in de voorronde van de Conference League aankomend seizoen Toekomst Maar terug naar de realiteit, we staan 10e op de coëfficiëntenlijst terwijl we 2 seizoenen geleden nog 4e stonden. Dat is een flinke drop down. Dat is heel vervelend en wellicht ook een beetje demotiverend. Maar is er nog wel perspectief eigenlijk? Het antwoord: Jazeker! Murata San Giovanni Tre Penne Kijk maar eens naar de bovenstaande teams en hoe goed ze zijn. Niet vergeten, de spelers worden tegenover mijn eigen spelers gewogen. De spelers die net de Champions League gewonnen hebben. De andere 3 clubs zijn heel goed, sowieso beter dan 5 jaar geleden toen we ook in deze situatie zaten. Er is dus nog zeker geen reden tot paniek. Integendeel, ik denk dat het beste nog moet komen. We zullen de komende seizoenen weer moeten klimmen en minder clubs in Europa is een voordeel. Deze 3 clubs kunnen ver komen en als wij met zijn allen de punten moeten delen door 5 in plaats van 7 maakt dat een wereld van verschil. Er is dus alles nog om voor te spelen en ik verwacht over 3 tot 5 jaar weer mee te doen om de vierde plek. Misschien de 3e plaats? Laten we gaan duimen We zijn in ieder geval nog lang niet uitgespeeld! @ElMarcos Tre Fiori is niks meer. Murata, San Giovanni, Tre Penne, Pennarossa, Faetano, Cailungo, Juvenes Dogana en Virtus zijn ze allemaal hard voorbij gestreefd. Gewoon wanbeleid daar ondanks het grote potentieel dat er was bij die club @erik9 De concurrentie wordt steeds sterker dus ik verwacht dat het nog wel vaker gaat gebeuren. Gelukkig wonnen de de CL finale en gaan we aankomend seizoen alsnog CL spelen @Kyrill San Giovanni heeft afgelopen seizoen echt eigenhandig gered! @delichris Dit was ook een heel vreemd seizoen. In de reguliere competitie niks aan de hand en dan aan het einde ineens zo uit vorm. De tegenstanders tegenwoordig maken daar gebruik van. We kunnen ons dat niet meer veroorloven @keano77 @Boyzone @Satioz @Badmuts @Dondirk @DemoN @MarcFM1 @bas huijsmans @Djurovski Edited February 19 by Thomassje123 5 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
delichris Gepost February 20 Share Gepost February 20 Mooi dat je de CL weer eens kon winnen en nu hopen dat de andere ploegen ook weer stappen gaan maken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElMarcos Gepost February 20 Share Gepost February 20 Ik denk dat het winnen van de cup met de grote oren veel goedmaakt in dit magere seizoen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts