Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[PCM 2023/SIGN-UP] | De Belofte van de Leeuw

aron24

Aanbevolen berichten

Ongetiteld(1).thumb.jpg.ed452298d82010515d37b433a168129e.jpg

Hoofdstuk 61: mei en juni

Voor mij staan er 2 koersen op het programma in deze periode. Het NK tijdrijden en het NK op de weg. In de tussentijd heb ik mijn verjaardag thuis kunnen vieren met Eva, die zich net als mij op de Tour richt. 

NK tijdrijden

Ik rijd een goede tijdrit vandaag, maar Kjeld is helaas net een tikje beter. Hij wint voor mij en Jan Anton. Een goed podium dus! 

image.thumb.png.25bbf9e8237d51e808cf384606c02882.png

NK wegrit

Deze wil ik nog wel eens winnen, maar deze koers verloopt altijd raar. 4 renners rijden weg. Op 120 km van de meet breekt de koers open. Mike rijdt per ongeluk weg met een goed groepje. Jan Anton is mee. Tijmen en ik poefen er naartoe. 

Maar nog geen 10 km later breekt deze groep in 2. Mike en ik gaan op jacht naar de vlucht. In 40 km hebben we het gat 6 minuten gedicht, waarbij Mike wel wat meer werk heeft gedaan dan ik.

Zo gaan we het samen met de andere 4 uitspelen in deze koers. Op 20 km val ik aan op de VAM-berg, maar mijn medevluchters kunnen die niet beantwoorden. Zo word ik dus voor de 8e keer Nederlands kampioen. Wat een zege, met dank aan Mike natuurlijk!

image.thumb.png.724225412b5f35eb9fa466b30ce13961.png

Prestaties renners

Stefano Demora

Stefano zat niet stil. In mei wist hij successen te boeken in Noorwegen. 2 ritzeges, het eindklassement en de puntentrui is beslist geen matige buit. In juni leek het wat minder te gaan in eigen land, maar dat veranderde al snel weer. Stefano wist namelijk opnieuw nationaal kampioen te worden.

image.thumb.png.fff8dfbced3056ad4e019105a581172c.png

Lucho Escobar

Lucho toonde zich goed in Hongarije. Hij won bijna de proloog en sprintte ook nog naar een derde plek in de vierde rit. Hij werd in het algemeen klassement fraai 3e. Mooie resultaten voor de Colombiaan die stiekem toch zal uitkijken naar de vijfde etappe van de Tour.

image.thumb.png.cd814ff9ddf4744486ac91d2064b02f2.png

Leonardo Aparecido

Leonardo beleefde een slechte Giro. Hij werd slechts 19e. Leonardo besloot nog voor ritwinst te gaan, maar met 2 3e plekken en 2 2e plekken zat ook dat er niet in. Zo kende hij een slechte periode.

image.thumb.png.0b7c4e1d05616867e265b0507b29843e.png

Enrico Veloce Collina

Enrico had in de Giro een grote rivaal: Adam. De Italiaan moest, ondanks 2 ritzeges zijn hoofd buigen voor mijn beste vriend. Dat leverde Enrico de 2e plaats in het puntenklassement op. Kan hij zich in de Tour revancheren? 

image.thumb.png.77f0ec02c447e553f5de44b2bf17cf46.png

Arber Doka

Arber schoot in mei raak met een zege in de Ronde van Limburg. In de Belgium Tour en Franco-Belge was ene Cubaan hem te rap af. Jammer voor hem, maar Arber lijkt klaar voor de Tour.

image.thumb.png.ddf8622676c6abacd5bdec0f8318d204.png

Júan Alblas

Júan had geen kind aan de concurrentie in juni. In de Belgium Tour en Franco-Belge was het de Grote Júan Show. De Cubaan is dus echt klaar voor de Tour.

image.thumb.png.70ccf966efda6b05c0b134e822525247.png

Kjeld Kuiper

Kjeld won weliswaar geen rit in de Dauphiné, maar het algemeen klassement en het puntenklassement gingen wel naar hem. Daar kwam ook een nationale tijdrittitel bij. Zo lijkt Kjeld zeker klaar voor de Tour. 

image.thumb.png.bc2b524c7f2bd8e43bafc4a7a275bde4.png

Jan Anton Pijl

Jan Anton boekte in mei enkel wat ereplaatsen, maar in juni kon hij gewoon weer juichen. Hij was namelijk de rapste in de 3e etappe van de Dauphiné. Daarmee lijkt de pijlsnelle renner klaar voor de Tour.

image.thumb.png.5621baab4548ba0360ee7eb08e46dd3f.png

Milko Djurovski

Milko toonde in juni beterschap met een 2e plaats in de Dauphiné. Hij werd daar met 7 seconden geklopt. Daarna pakte hij gewoon weer 2 nationale titels. Milko lijkt dus zeker in vorm!

image.thumb.png.116d471f4d1aa98e8ddde0f02ac6c2c3.png

Stefan Perauer

Stefan kende een geweldige Giro. Hij pakte de 8e en 10e etappe, maar Giro-winst leek er lang niet in te zitten. 

Lange tijd leek Leo Meyer namelijk de beste bergop, maar zijn inzinking op dag 16 leverde Stefan opeens de Maglia Rosa af. In deze roze kleur boekte de Oostenrijker zelfs nog een derde ritzege. Stefan won zo zijn eerste Grote Ronde! Daarna haalde hij ook nog eens 2 nationale titels binnen. Wat kan hij nog in het najaar?

image.thumb.png.4985ec85bbe7134fc16332e60f03b1f3.png

Marco Bossi

Marco leek op weg naar een mooi resultaat in de Dauphiné, maar hij kwam zichzelf tegen op de Col de La Croix de Fer. Daarom zat er niet meer in dan een 7e plek in eindklassement. 

image.thumb.png.4dd3b1164e242e2f060a3816f524d922.png

Thierry Spintor

Thierry werd netjes 5e in de Dauphiné en klopte daarmee zijn kopman. In Eritrea werd hij weer geen nationaal kampioen. Jammer voor hem, maar zijn vorm lijkt goed richting de Tour.

image.thumb.png.181e4d7a376b2ed99f63edc88c40449b.png

Xabi Llorente

Xabi deed mee om de eindzege in de Dauphiné, maar kwam uiteindelijk toch 49 seconden tekort. Hij leek in goede vorm, maar zijn resultaten in Spanje zullen toch wat twijfels opgeroepen hebben. Wat kan Xabi in de Tour?

image.thumb.png.38fa2d6c33280c8b1cdc7fecb019fff8.png

Bedankt voor de likes en de reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoofdstuk 62: de Tour

Dit jaar begint de Tour in het Verenigd Koninkrijk. In Durham wel te verstaan.

Etappe 1

Speciaal voor de ritten in het Verenigd Koninkrijk liggen er 3 tussensprints. Dit is om te zorgen dat er ook in vlakke ritten gekoerst wordt. In theorie kan een vluchter namelijk het groen nemen. Ook liggen er kansen op de bollen.

Van het peloton mag er echter maar 1 man rijden. Zo is het prijsschieten voor Epis. Het wordt uiteindelijk een sprint, maar het is geen Adam of Juan vandaag. Het is Enrico die Jan Anton en Jakobsen klopt in de rit! Zo is er dus het geel voor de Italiaan.

Etappe 2

Van Hawick rijden we naar Duns. Het is een lastig ritje, waar Juan, Jan Anton en Kjeld de grote favorieten zijn. Wederom rijdt er een vlucht, maar ver komen de 3 mannen nooit. De finale is niet zwaar genoeg om voor tijdverschillen te zorgen. Positionering is dus de sleutel tot succes. Júan doet dat als beste en wint zo voor Umba en Pidcock, maar het geel blijft van Enrico.

Etappe 3

Van Aberdeen rijden we naar Glenshee Ski Centre. Het is dus aankomst heuvelop. Er zijn veel renners in dit peloton die dat prettig vinden. 

Maar plaatsing is net als gister belangrijk en onze ploeg zit perfect geplaatst. Mike trekt mij en Ben opgang. We knallen eroverheen. Ik win voor Ben. Mike eindigt daarachter voor Juan, Kjeld en Pidcock op 6 seconden. Daarachter volgt Marcel op 12 seconden. Zo pak ik dus ook nog eens het geel! Een mooie dag voor de ploeg dus!

Etappe 4

We zijn weer in Frankrijk. We rijden van Dunkerque naar Calais. Krijgen we waaiers? 3 mannen vormen de vlucht. 

En in de finale komen de waaiers er. En die richten behoorlijk schade aan. Perini, de Lie en Jan Anton sprinten samen in de finale weg. Geen van hen is klassementsrenner en dus doen wij daarachter goede zsken.

Adam en ik finishen met Fredheim en Kjeld op 10 seconden van de eerste, daarachter volgt een groep met Marco op 19 seconden. Achter die groep volgt een clubje op 34 seconden met Pogi, Uijtebroeks, Barker en Granados.

Daarachter lopen de verschillen op naar een minuut of meer. Wat een rit!

Etappe 5

Deze 5e etappe is geen eenvoudige. We finishen namelijk in Arenberg. 9 mannen rijden weg en wij hebben Adam mee. Veel ruimte krijgt de vlucht echter niet.

En dat doet andere renners geloven dat ze kunnen wjnnen. Enekoitz, Grisel en Arber vallen al vroeg aan. Zij zorgen dat er 66 man voorop komen. Wij maken de koers hard, niet om per se de rit te winnen, maar wel om tijd te pakken.

Op 15 km valt Laloux aan, waarna Eekhoff, ik en Lucho reageren. Samen rijden we het gat naar de Belg dicht, waarna we met 4 man op de zege gaan rijden. Eekhoff en Laloux moeten in de slotkilometer toch nog passen. En dus gaat het tussen 2.

Lucho is de snellere sprinter en toch wint hik slechts met een millimeter verschil. Lucho wint zo dus mij. En daarachter wordt het tijd tellen.

Na 5 dagen sta ik 1 minuut en 20 seconden voor op Kjeld. Een mooie voorsprong dus al!

Etappe 6

6 renners rijden weg in deze rit met een lastige finish. Het wordt een punchsprint die Marco wint voor Milko en Pidcock. Een aantal renners zijn uit positie en verliezen kostbare tijd.

Etappe 7

Aankomst bergop vandaag. Er rijdt een grote groep van 14 weg. Otero weet te winnen. Xabi en ik zijn daarachter de eerste klassementsrenners. Tijdverlies is er ook. Zo krijgt Milko 40 seconden aan zijn broek.

Etappe 8

8 man rijden weg en wij hebben Adam mee. Hij raapt punten, maar de vlucht haalt het niet. Het wordt een punchsprint en we hebben Marcel. En Marcel is een maatje te groot voor Júan en mij. Zo wint Marcel een rit in zijn eerste Tour! Mooi man!

Etappe 9

Vandaag gaan we weer klimmen. 16 man rijden weg en dat is nog geen ongevaarlijke kopgroep ook. Wij doen echt wel wat werk, maar ze zijn niet alleen een gevaar voor ons natuurlijk.

Van de vluchters blijven er 2 weg. Fischer weet Pidcock te kloppen. Ik word daarachter, net voor Xabi en Marco, 3e. 

Eerste rustdag

Ik leid de Tour met 2 minuten en 13 seconden voorsprong op Juan, die nipt voor Kjeld en Marco staat. Ik voel me nog altijd sterk en dus heb ik wel het idee dat ik ook deze Tour ga winnen.

Etappe 10

Deze rit is geen makkelijke, maar ook zeker niet de zwaarste. Ian en Adam komen mee in de vlucht van 9, waardoor we niet hoeven te achtervolgen. Adam pakt door de tussensprint het groen.

Maar zijn gaan er niet om strijden. Het is vandaag voor de favorieten. En daar blijven er 5 van over op de top. In de punchsprint toon ik mij daarna de snelste voor Kjeld, Leandro en Evenepoel. De sterke Júan finisht op 14 seconden. Daarachter is er veel tijdverlies voor de rest.

Etappe 11

De finish is op de Granon vandaag, maar op het vlakke rijdt al zeer deftige vlucht van 23 man weg. We hebben Adam en Hamed mee. En dus hoeven we niet te werken daarachter. Vooraan blijkt enkel Andrea te sterk voor Hamed, die dus 2e wordt.

Bij de favorieten zit ik te ver als Marco en Granados aanvallen. Zo verlies ik een halve minuut. Kan gebeuren, maar dan moet dat wel een uitzondering zijn uiteraard.

Etappe 12

14 man rijden weg op de Galibier en namens ons zit Hamed opnieuw mee. Vooraan weet Ryan uiteindelijk te winnen voor Christen en Pidcock. Bij klassementsrenners zijn de verschillen klein. De enige die er doorheen zakte vandaag was Júan.

Etappe 13

Deze rit is er een voor de sprinters. Een belangrijke rit dus voot Adam, maar hij zit gewoon totaal uit positie. De Vos weet te winnen voor Júan, Jan Anton, Girmay en Arber.

Etappe 14

Adam zit mee in de vlucht, maar hij zit daar eigenlijk alleen voor de punten. Die pakt hij gelukkig ook. Maar de vlucht is verder kansloos.

We rijden aan het einde van de rit een muur op. Ben maakt tempo voor mij en als ik op 1 km van de top versnel kan niemand mee. Al doet Kjeld nog een poging. Mijn voorsprong wordt niet geweldig groot, maar winst is winst. Heerlijk!

Etappe 15

7 renners vertrekken en die hebben eigenlijk best wel een kansje vandaag. 6 blijven ook weg en zo wint Kron dus ook de rit. Daarachter weet Adam de sprint te winnen. Jammer voor hem dat het nu wel lukt, maar dit levert wel weer punten op. Dat is dan weer positief.

Tweede rustdag

Het is geen makkelijke Tour geweest, maar we staan er nog altijd goed op. Hopelijk blijft dat ook zo. 

Etappe 16

Een tijdrit van ongeveer voor 40 km gaat vast voor verschillen zorgen, maar ik weet dat ik mijn leiding echt niet zal verliezen. Ik rijd geen gruwelijk goede tijdrit, maar goed, het tijdverlies is allesbehalve groot. Evenepoel wint overigens voor Kjeld en Leandro.

Etappe 17

3 mannen rijden weg en dus weet iedereen dat we gewoon gaan sprinten. Wel moet Thierry opgeven naar een vervelende val.

Júan wint de sprint voor Perini Arber en verovert zo helaas het groen met 1 puntverschil, omdat Adam totaal verkeerd geplaatst zat.

Etappe 18

Voor de eerste berg op het parcours verschenen is, heeft Adam al zijn groene trui heroverd. Op de tweede klim van de dag rijden Birchler, Uijtdebroeks en Dupuy weg.

De Belg en de Fransman houden stand. Daarachter komen ik, Milko en Kjeld als 3e, 4e en 5e binnen. Marco verliest daarachter weinig tijd, ongeveer 20 seconden, terwijl Júan ook zeer knap 8e wordt. Leonardo verliest een flink pak tijd en zakt naar de 4e plaats in het algemeen klassement.

Etappe 19

In het begin rijdt er heel even een vlucht van 16 weg, maar dat clubje pakt wel alle punten van het groen weg. Uiteindelijk gaat een groep van favorieten het beslissen op de slotklim.

Dat duel weet Granados voor mij, Marco en Milko weet te winnen. De verliezer van de dag is Kjeld, die maar liefst 3 minuten aan zijn broek krijgt.

Etappe 20

Het is de hele dag oorlog, Adam slaagt er helaas niet in een volle buit punten te pakken, maar wel een buit. Dat is toch iets. Op de Ausbique rijden Ben, Ian en ik per ongeluk weg bij de favorieten en dus besluiten we de vluchters maar te gaan halen. Ryan en Pidcock blijven zo op de bagagedrager hangen. Onze voorsprong is nooit groot, maar altijd groot genoeg.

Ondanks een rustige afdaling en een rustige klim komt het peloton allicht bewist niet meer terug bij ons voor de slotklim. Aan de start hebben we namelijk 38 seconden over.

Op de Hautacam houdt Ryan het vervolgens tot 4 km van de top vol. Zo ga ik mijn 41e rit in de Tour winnen, terwijl de Ier uiteindelijk 6e wordt. Bij de favorieten ontstaan verschillen die leiden tot verschuivingen in het klassement.

Kjeld gaat namelijk voor bij aan Marco. Zo wordt de Nederlander 2e in deze Tour. Daarnaast zakken Leandro en Júan zakken ook een plek. De bergtrui gaat naar mij.

De strijd om het groen ligt nog compleet op. Adam staat met 297 punten bovenaan, ik sta met 278 punten 2e en Júan met 276 punten 3e? Wie gaat hem winnen?

Etappe 21

Goed de strijd om het groen is er nog, maar die strijd gaat tussen Adam en Júan. Bij de tussensprint pakt Adam cruciale punten en zo komt hij op 310.

Maar in de eindsprint zitten ze beide verkeerd. Winst is er voor Vandenbroucke, die De Lie en De Vos klopt. Zo wint Adam dus het groen zonder ook maar een rit te winnen. Alles verdient door de tussensprints! Hartstikke mooi dat zijn harde week beloond is!

EK Tijdrijden

Ik had mijn dag niet en word vandaag slechts 22e. Ethan Hayter weet te winnen voor Rustad en Edlinger.

EK weg

Ik ga vandaag niet zo snel winnen, tenzij er wat vreemds gebeurt.

Als in de finale ongeveer al mijn ploegmaten opgehouden worden door een val moet ik de sprint aan te trekken voor Jasper Van der Werf. Hij werd helaas geklopt door de Duitser Heinz Lorenz. Ik word zelf nog 10e.

Prestaties renners

Stefano Demora

Stefano kwam weinig tot eigen kansen in de Tour. In etappe 14 werd hij wel 4e. Ook speelde hij in etappe 5 een belangrijke rol in de ritoverwinning van zijn ploegmaat in etappe 5. Ook na de Tour waren er geen grootste resultaten.

image.thumb.png.cf28a906aedd79736c31c94ddaee170c.png

Lucho Escobar

Lucho liet het zien op zijn terrein. Net zoals in 2030 wist hij de rit op de kasseien te winnen. Na de zege deed hij zijn werk voor Granados met een lach op zijn gezicht. Een mooie periode dus voor de Colombiaan.

image.thumb.png.3a722e483e420ff8941a8e6b889a75ff.png

Leonardo Aparecido

Na de slechte Giro kreeg Leonardo in de Tour wat kleur op de wangen. Met meerdere top 10-klasseringen, waaronder 2 keer 3e, wist hij tot een 6e plaats in het eindklassement te komen. Na de Tour was er ook nog een tweede plaats in de Tour du Limousin.

image.thumb.png.a581883f4fa9b0ba150639bb402fe6d3.png

Enrico Veloce Collina

Enrico liet zien wat perfect pieken is. Hij wilde het eerste geel en bereikte dat ook door daar de snelste sprinter te zijn. Daarna heb ik hem de gehele Tour eigenlijk niet meer gezien. Na de Tour werd hij in Leuven en Overijse nog 2e. 

image.thumb.png.2fc95287ff58908f0c782a349937b272.png

Arber Doka 

Arber viel in het begin van de Tour tegen, maar toch kwam hij aan het einde van de Tour nog wel tot 1 3e plek en 2 5e plekken. In Denemarken wist hij in de 3e etappe wel te winnen. Dat leverde ook de puntentrui op. In Albanië behaalde Arber echter maar 1 nationale titel en dat is toch ook wel tegenvallend.

[Excuus, het screenshot mist helaas]

Júan Alblas

Júan kwam met goede vorm na de Tour, maar zijn Tour van vorig jaar was moeilijk te evenaren. In etappe 2 wist hij echter al wel snel te winnen. In etappe 17 sloeg hij pas opnieuw toe, ondanks er zeker hoge ereplaatsen waren. De Cubaan werd overigens ook nog fraaie 9e in de Tour, maar de strijd om het groen werd verloren.

Een maand na de Tour was de Cubaan maar weer eens de snelste in de Bemer Cyclassics. Ook heeft hij bekend volgend jaar voor Fitbit uit te komen.

image.thumb.png.df9d877a10633cc03dac159bbddfa2cb.png

Kjeld Kuiper

Kjeld is deze Tour maar liefst 5 keer 2e geworden, waarvan 1 keer in het eindklassement. Ondanks een moeilijk moment in etappe 19 wist hij dat toch te behalen. Een goed resultaat voor de Nederlander dus. 

Volgend jaar komt hij overigens uit voor Prosegur.

image.thumb.png.5dfb14915d8dae2d46d7c73d69235e49.png

Jan Anton Pijl

Jan Anton had deze Tour pech dat zijn ploeg te goed was. Hij moest veel werk opknappen. Wel kwam de Nederlander in etappe 1, in etappe 4 en etappe 13 ), dicht bij de zege. Dat deed hij overigens niet in Duitsland, daar werd slechts 5e.

image.thumb.png.1510b39befb205aa9c7650c5c76b9967.png

Milko Djurovski

Milko reed een degelijke Tour met een 4e plaats tot gevolg. In etappe 6, 18, 19 en 20 was hij met een 2e, 4e, 4e en 3e plaats dichtbij een ritzege, maar het zat er niet in. 

In Denemarken won hij wel 2 ritten, maar in de kasseienrit verloor hij vele minuten. Daardoor zat een goed klassement er niet in.

image.thumb.png.44d9121fdf87fc41370622e6fcacc35f.png

Stefan Perauer

Stefan reed sterk in voorbereiding op de Vuelta. In Wallonië zorgde zijn ritwinst in etappe 2 ook voor de eindwinst. Daarna werd hij nog netjes 4e in San Sebastian. De Oostenrijker is klaar voor de Vuelta.

image.thumb.png.d7cee938d337649cb1786257b8acfb56.png

Marco Bossi

Marco sloeg in de 6e etappe van de Tour toe. Hij was de beste puncher. Daarna handhaafde hij zich bovenaan in het klassement. Lange tijd vocht hij op het podium. In etappe 19 veroverde hij heel even naar de 2e plaats, maar een dag later snelde Kjeld hem toch weer voorbij.

Na de Tour werd hij nog 5e in Burgos.

image.thumb.png.2ce05e4782a5b4b29ec4afd48ad00a86.png

Thierry Spintor

Thierry stond zijn kopman goed bij in de Tour, maar door een val in etappe 17 was de Tour ineens voorbij. Jammer voor hem, maar gelukkig hij eind augustus toch weer koersen. 

[Excuus, het screenshot mist helaas]

Xabi Llorente

Xabi werd slechts 10e in een Tour waar hij mij eigenlijk in etappe 7 en 9 is opgevallen. Ik had meer van de Spanjaard verwacht, maar misschien kan hij zich in de Vuelta revancheren. 

image.thumb.png.011d0cd5f569799dcec09fe7d0f247d0.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoofdstuk 63: afscheid van de Ronde van Spanje en Il Lombardia

Vuelta

Mijn laatste Vuelta: nog een keer wil ik deze koers winnen. Er is overigens zeker concurrentie aanwezig, denk aan Stefan, Xabi, Leo Hayter, Larsson en Finlay. Dus makkelijk wordt het niet.

Etappe 1

Deze heuvelachtige rit in Barcelona gaat veel problemen opleveren. 3 koplopers nemen onderweg de boni's weg, maar met nog 50 km te gaan begint de echte strijd.

De winnaar is Ferrero, die met zijn aanval Marc en Stefan voorblijft. Ik word 6e in het clubje met Stefan en Larsson, die mijn concurrenten lijken in de strijd om de eindoverwinning. De gaten achter ons zijn namelijk al groot.

Etappe 2

Deze rit ligt zowel Marcel als Marc, maar rijden hoeven we eigenlijk niet vandaag. De 3 vluchters zijn kansloos. We gaan punchen. Ik voel me geweldig en ik rijd weg. 

Marc had kunnen volgen als hij gewild, maar hij speelt het teamspel. Hij laat een gat vallen. Ik ben weg en met een solo van 5 km grijp ik het rood. De rest finisht op 33 seconden. Marc wordt zelf nog 4e. Een mooie dag voor de ploeg!

image.thumb.png.c7b7d476bb898ec79992780bff2bd410.png

Etappe 3

Deze rit is er een eentje voor de klimmers, of voor de vlucht van 18 man. Van die vluchters blijven er 6, waarna Da Silva wint.

Daarachter gebeurt er echter van alles. Op de eerste van de 2 klimmen rijden de andere klassementsrenners zeer agressief. Ik ga bewust niet mee, omdat de afdaling tekort is om volledig te herstellen voor de slotklim.

Jarne rijdt rustig op kop, en ondanks een achterstand, van 40 seconden rijden we samen 1 voor 1 iedereen voorbij. Op 2 km geeft Jarne pas af. Dan rijd ik al weer als eerste klassementsrenner. Ik word dus 7e in deze rit en blijf zo de concurrentie ruim voor. Ik kom redelijk fris aan de meet.

Stefan en Larson hebben zichzelf voorbij gereden en verliezen zo een pak tijd. Ik sta er na 3 dagen dus zeer comfortabel voor.

Etappe 4

Het zou mooi zijn als Marcel of Marc kan zegevieren vandaag, maar we zullen zien. Met een punchsprint trekken Johannes en ik aan voor Marc, aangezien Marcel te ver zit. Maar mijn sprint blijkt te sterk. Zo klop ik Roussel, Zingle en per ongeluk ook Marc. Winst, maar eigenlijk heel onverwachts en onbedoeld.

Etappe 5

5 mannen rijden weg en we hebben Sebastian mee. Ze worden op 3 km van de meet pas gepakt. En dus schakelen wij razendsnel. Marcel zit weer te ver, maar Marc is ook rap. Ik trek voor hem aan en zo wint Marcel voor Quinn en mij. Heerlijke zege!

Etappe 6

Na het succes van gisteren is het vandaag weer loeizwaar. Slechts 6 man rijden weg, maar de winnaar van gisteren Marc zit namens ons wel lekker mee. Zij halen het echter niet. 

Ik voel me niet top, maar toch weet ik het duel met Stefan en Leo in de finale in mijn voordeel te slechten. Zo win ik mijn derde rit! Mooi man!

image.thumb.png.b7917e3fc461ba7d8ea49d9ccc1cd70b.png

Etappe 7

Etappe 7 is de makkelijkste rit van deze Vuelta. Hij is voor de snelle mannen. Misschien kan Marcel eindelijk eens sprinten. Maar het zit er niet in. Perego wint namelijk.

Etappe 8

Vandaag staan er weer wat Spaanse muren op het programma. En na een dagje niet winnen, begint het toch weer te kriebelen. 12 mannen rijden weg en Johannes is namens ons mee. Ze halen het net niet.

Omhoog zijn Stefan en ik aan elkaar gewaagd. In de sprint weet de Oostenrijker helaas te winnen. Zo word ik 2e, zonde.

Etappe 9

Deze rit werd op het laatste moment opeens op ander terrein verreden, vanwege het weer. De punchsprint bracht mij de zege voor Marc! Zo ga ik als leider de rustdag in.

Etappe 10

Etappe 10 is er eentje voor Stefan, maar ook ik moet het hier goed kunnen doen. De winnaar is uiteindelijk Morrison, die Stefan, Piotrowski, Grant en mij voorblijft in een secondespel.

Etappe 11

Stefan versus mij, dat lijkt deze slotklim te gaan geven. Maar die strijd komt er niet. Ik ben de sterkste puncher en win solo de rit. Daniel en Marc worden nog 3e en 5e.

Etappe 12

Ook in deze rit ben ik de beste puncher. Ik trok hem eigenlijk aan, maar Daniel, Marc en Marcel kunnen mij niet voorbij. Ze worden 3e, 4e en 5e, ook achter Rousel.

Etappe 13

Col du Tourmalet, daar finishen we vandaag. 14 man rijden weg en Marc zit namens ons mee in deze vroege vlucht. Zelf voel ik me helaas superslecht. Vooraan is Marc de sterkste. Hij is de enige die Stefan met een superdag voorblijft. 

Zelf ben ik de 2e klassementsrenner vandaag. Ik verlies net iets meer dan een minuut op Stefan, maar dat is wat het is. Stefan was super en ik was slecht. Daarom valt de schade eigenlijk wel mee.

image.thumb.png.2f8681f24ab40bc896189458a9b9569d.png

Etappe 14

In deze 14e etappe neem ik mijn wraak. Ik versla Stefan in een direct duel en win zo opnieuw een rit in deze Vuelta!

Etappe 15

Een heuvelachtige rit kan in Spanje alle kanten op. Wordt het een sprint, een kopgroep of een klassementsman? 

12 man rijden weg, maar een vrijgeleide volgt er nooit. Ze halen het niet, maar Schönholzer flikt het met zijn late aanval wel. Hij blijft zo Marc, Marcel, mij, Stefan en Daniel voor.

Etappe 16

Spaans vlak en een pittige einde. Tijd voor een Stefan versus Jacob dus. Of gaan de vluchters ermee lopen? Voor ons zijn beide uitkomsten prima. Daniel zit namelijk mee in de kleine vlucht van 5. De vlucht blijkt uiteindelijk te klein en zo gaat het dus voor de grote mannen zijn.

Op de slotklim time ik mijn punch net verkeerd (te laat), waardoor Poole voor mij, Finlay, Daniel en Johannes wint. Tijdwinst is er gelukkig wel.

Etappe 17

Op de Angliru wil ik nog wel eens gaan winnen. De iconische berg ligt niemand als gegoten, maar ik ben er normaal gesproken wel het sterkst.

Per ongeluk zit Liam mee in de grote vlucht van 21, maar nadat zich laat terugzakken op de eerste klim neemt hij een groot stuk van de vallei voor zijn rekening. 

De kopgroep heeft door ons harde werk geen kans. Daniel en Johannes doen goed werk op de Angliru. Ik rijd daarna solo weg. Stefan past vroeg, terwijl Finlay en Leo Hayter proberen aan te haken. 

Hayter kan lang mee, maar past uiteindelijk toch. Een zeer verrassende nummer 3 is Xabi, die compleet uit het niets vooraan verschijnt, maar de ritzege gaat naar mij!

image.thumb.png.e4c23e93c249cd56abd8fe67d210e675.png

Etappe 18

Het wordt vandaag een strijd tussen 3 renners, Stefan, ik en Finlay. Het punchduel wordt uiteindelijk gewonnen door de Oostenrijker. Mijn ploeggenoot Daniel wordt nog knap 4e na belangrijk werk eerder op de klkm. 

Etappe 19

Wie gaat sprintje hier winnen? Het antwoord is Theo de Groote, die Wendt, Lund Andresen en Marcel klopt.

Etappe 20

Deze rit is zeer zwaar. 200 km en bijna geen vlakke kilometer. Voor ons schuiven Johannes en Daniel mee in de vlucht. Die vlucht van 9 haalt het ook. Johannes sloopt de kopgroep, waarna Daniel het simpel afmaakt. Johannes wordt daarachter zelf nog 2e. 

Bij de favorieten zijn er enkel kleine verschillen, veroorzaakt door de sprint in de finale. Zo win ik dus de Vuelta.

Etappe 21

We gaan nog een keertje sprinten in een zeer geslaagde Vuelta voor onze ploeg, en mij persoonlijk, ik won 3 truien en 8 ritten namelijk. Ook Marc (2x) en Daniel wonnen nog. De rit gaat naar Axel de Vos, die Perego en Buratti klopt.

image.thumb.png.429142e3a8c5707e13f614044599f5c3.png

WK ITT

Kort geleden reed ik nog een Vuelta, maar nu ben ik alweer aanwezig op het WK. Ik rijd een verdomd goede tijdrit, die mezelf een 2e plaats oplevert. Ik ben meer dan een minuut sneller dan de nummer 3. Alleen Mikkel Bjerg is nog een minuut sneller dan ik was. Zeer straf van hem.

WK

Dit WK kent veel favorieten, waaronder ik, maar ook Granados, Evenepoel, Pogacar, Privitera en vele anderen.

Maar wij als Nederland nemen de koers in handen op dit heuvelachtige parcours. Vanaf 110 km van de meet rijden we alles aan gort. De koers is van ons. Alles breekt en vele favorieten hebben de slag gemist, maar wij hebben iedereen vooraan zitten. Het valt daardoor nooit meer stil.

In de finale val ik voor het eerst aan op 30 km van de finish. De aanval heeft niet gelijk effect, maar sloopt veel renners. Op 10 km ga ik nog eens. De beslissende aanval. Enkel Privitera kan mee, maar ook hem sloop ik richting de finish. Ik win daardoor solo, terwijl Robin en Max nog 3e en 4e worden. Nog maar weer een titel! Met dank aan mijn landgenoten, die alles perfect deden vandaag!

image.thumb.png.f7be27fa0191b000849ced0cbcc9552e.png

Il Lombardia

Vandaag rijd ik mijn laatste Il Lombardia. Ik wil graag winnen, maar dat is nog niet zo eenvoudig. Ik kan Coppi uit de recordboek rijden als ik vandaag win.

Op de langste klim breekt het peloton en zo blijven er 33 renners over. Daarom wordt er aangevallen in de vallei, maar echt weg raken doet niemand. Op de Civilgio rijden er wel 5 man weg. Milko, Kjeld, Leandro, ik en Johannes, maar het gat is nooit groot. Een heel pak renners komt terug en dus gaat het op de laatste klim gebeuren.

Er wordt 2 kilometer langer doorgebeukt, met van onderop direct een aanval van Kjeld. Johannes rijdt daarachter voor mij gewoon stevig tempo, terwijl de rest zich op blaast, vanwege de aanval van Kjeld. Bijna bovenop de top val ik aan met mindere benen, maar niemand kan nog volgen. De vogel is gaan vliegen. Zo win ik voor de 6e en laatste keer in Il Lombardia!

image.thumb.png.244451af2670ae0721b778d8570742d7.png

Overzicht 2034

image.thumb.png.f9d57f5961505fb274a24497f2965155.png
image.thumb.png.b2006f0f95866776cd21159e9abe0802.png

Prestaties renners

Stefano Demora

Stefano was in geweldige vorm in de Renewi Tour. Met 2 etappes op zak en een 2e plaats in het algemeen klassement kon het niet meer misgaan voor de Belg, aangezien zijn terrein nog kwam. Maar hij viel uit in de laatste etappe en miste zo ook veel koersen in het najaar. Hij kwam nog wel terug, maar zonder succes.

image.thumb.png.ac5132bf229f064702e8e659f8344817.png

Lucho Escobar

Lucho kwam tot weinig goede resultaten in Renewi. Hij werd wel 9e in Geraardsbergen en het eindklassement, maar stiekem had ik meer verwacht. 

image.thumb.png.a0ccc75dae075e8bb9766093f3ac19ac.png

Leonardo Aparecido

Leonardo kwam niet tot zeges in het najaar. In Luxemburg kwam hij dichtbij met 1 2e plaats. Ook werd hij nog 3e in het eindklassement en in de 5e rit. In Il Lombardia streed Leonardo mee om de zege, maar winnen was er helaas voor hem niet bij.

image.thumb.png.a7fd099848e456f6fadddc054131906b.png

Enrico Veloce Collina

Een zege in de Renewi Tour zette een mooi najaar in gang, met zeges in Bretagne Classic en Luxemburg als gevolg. Daarna kraaide de Italiaan nog victorie in Gooiske Pijl en Paris-Chauny. Zo heeft Enrico zijn jaar zeker nog wat extra glans gegeven. 

image.thumb.png.5e27adbb4f539a4b6e6db05dfbc12568.png

Arber Doka

Arber reed degelijke resultaten in het najaar. In Paris-Tours, overigens ook de laatste koers van Mathieu van der Poel, zat hij in de voorste groep van 9. Helaas was de rappe Jepsen ook mee, waardoor Arber net niet kon winnen.

image.thumb.png.0ebe89ee009740bf3e78b0d2fb34eb4f.png

Júan Alblas

Júan reed nog 3 koersen in het najaar. Hij werd 4e in Bretagne, won in SUPER 8 Classic en fietste zichzelf naar de 7e plaats in zijn laatste koers van het jaar!

image.thumb.png.826971240bd958461a2b3171f0033ac4.png

Kjeld Kuiper

Kjeld had in het najaar al zijn kaarten ingezet op Il Lombardia, maar daar werd hij slechts 3e. Daar zal hij toch van balen, want hij had zeer goede benen en echt een goede kans om te winnen, maar dat zat er voor hem niet in.

image.thumb.png.a9d05671404fa77d3ba71bd8adf99a4a.png

Jan Anton Pijl

Jan Anton kwam in Bretagne tot een knappe 2e plaats, maar in de 2 koersen daarna zat er geen groots resultaat in.

image.thumb.png.652d775c8d677bbf88c6699b6a591675.png

Milko Djurovski

Milko moest even opgang komen in het najaar. In Montreal werd hij 7e, maar dat betekende wel een stijgende lijn. In Giro dell'Emilia won hij nog niet, maar Milko wist in de Tre Valli Varesine en Gran Piemonte wel te winnen. Daarna volgde er nog een 13e plaats in Il Lombardia.

image.thumb.png.feaf85f3cb6bcc00a828274e069b7652.png

Stefan Perauer

Stefan was heel sterk in de Vuelta. Hij kwam tot 7 2e plaatsen, waarvan 3 in de klassementen. Hij wist overigens ook gewoon 2 ritten te winnen en maakte het mij zeker moeilijk op sommige dagen. De Oostenrijker kan zo terugkijken op een mooi jaar met winst in de Giro en een 2e plaats in de Vuelta.

image.thumb.png.22c15809aade28ab524a3110f45a0daa.png

Marco Bossi

Marco reed zich in Lelystad naar een ritzege en de leiding in het algemeen klassement, die hij in etappe 3 al weer verloor. Op de slotdag deed de Italiaan het echter geweldig. Hij werd knap 3e in Geraardsbergen en veroverde zo de eindzege! 

In Lombardia werd de Italiaan nog netjes 6e. Een mooie afsluiting van 2034 dus.

image.thumb.png.7ffecade507a855e0e08d113dc1ad821.png

Thierry Spintor

Thierry reed in een dienende rol naar prima resultaten in het najaar, maar echt uitblinken heeft hij nog niet kunnen doen. Kan hij die extra stap nog zetten?

image.thumb.png.c0b03c53082dcbc720eb485bf8084463.png

Xabi Llorente

Xabi kwam niet verder dan een 11e plaats in de Vuelta. Op Angliru kwam hij even tot leven, maar voor de rest was hij teleurstellend aan het rondrijden. Jammer voor hem.

image.thumb.png.e2d6d3d1bfc805dd902f020e31274689.png

Bedankt voor de likes en de reacties!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de-belofte-van-de-leeuw.thumb.jpg.5f33a8a53c3c8fdbfa37f19443dea86f.jpg

Hoofdstuk 64: het begin van het einde

In 2035 sluit ik mijn succesvolle carrière af in de kleuren waarin mijn wielerloopbaan begon. Dit geldt ook voor mijn vrouw Eva. ING White Cycling kent nieuwe en oude namen. Adam is namelijk ook teruggekeerd. Mijn oude concurrent, Pogi, is nu ook mijn teamgenoot.

Verder zijn er nog veel grote verplaatsingen in het peloton. Júan gaat namelijk koersen voor Phonak, waar ze na mijn vertrek een nieuwe grote naam nodig hadden.

Koersen doe ik zelf pas in maart. Dus de eerste 2 maanden heb ik dus nog mooi vrijaf. 

In maart begint mijn afscheidtournee. Ik rijd Milaan Sanremo, Gent-Wevelgem, de Ronde van Vlaanderen, Paris-Roubaix, de Amstel Gold Race, de Waalse Pijl, Luik-Bastenaken-Luik, de Giro, de Nederlandse kampioenschappen, de Tour de France, het Europese Kampioenschap en het Wereldkampioenschap. En dan zit het er voor mij op.

Prestaties renners

Kjeld Kuiper

Kjeld zat vooral lekker te trainen in de Spaanse zon. De Nederlander rijdt vanaf dit jaar voor Caisse d'Epargne.

Leandro Aparecido

Leandro kwam in februari in actie voor Michelin - PremierTech. In Algarve reed hij zich door een goede tijdrit naar een derde plaats in het eindklassement, achter Ayuso en Arensman.

image.thumb.png.4a7a82fd0805631d5308d48a8c4c53c6.png

Júan Alblas

Júan zou in de eerste instantie naar Fitbit gaan, maar de ploeg bleek op het laatste moment geen proflicentie te hebben gekregen. Daarom stapte de Cubaan over naar Phonak. Zijn eerste koers voor zijn nieuwe ploeg was echter nog geen succes, aangezien hij net terugkwam van een nekbreuk.

In de UAE Tour begon zijn jaar dus eigenlijk pas echt. Daar won hij 4 ritten en het puntenklassement.

image.thumb.png.a93fe95e8490130deff474f0abc24362.png

Enrico Veloce Collina

Die arme Enrico verloor in UAE wederom 3 sprints van Júan. Hij deed het dus eigenlijk best goed, maar die Cubaan is van een andere planeet.

image.thumb.png.4062ff110ba5fa1d706345c0a019678e.png

Milko Djurovski

Milko kwam in Algarve niet verder dan een 8e plaats in het eindklassement. Zijn tijdrit was overigens wel prima.

image.thumb.png.1ca0a48733ad958e36360ea457d63156.png

Stefan Perauer

Stefan bleek nog niet in hoogvorm in Andalucia. Toch werd hij 3e in het eindklassement. Geen dramatisch begin dus voor de Oostenrijker.

image.thumb.png.3d3fe8a6dcf131f69e7196d26260b4e3.png

Stefano Demora

Stefano was in geweldige vorm in de UAE Tour, waarin hij 2e werd naar constant goede resultaten. Daarvoor sprintte hij al naar een zege in San Juan. Een mooie start dus voor de Belg.

image.thumb.png.76a785f6a4becc2f2ad823f9e59d39de.png

Lucho Escobar

Lucho kwam tot een 5e plaats in de 4e rit van San Juan. Niet heel indrukwekkend, maar zijn koersen moet nog komen.

image.thumb.png.6a16b4613a455915ee524e5715d85311.png

Jan Anton Pijl

Jan Anton Pijl moet duidelijk nog opgang komen bij zijn nieuwe ploeg, Team ISS. Meer dan een 13e plek zat er voorlopig namelijk niet in.

Marco Bossi

Marco kende pech in de eerste rit in Algarve. Dat hielp zijn klassement om zeep, maar winnen deed hij in de tijdrit gelukkig wel!

Thierry Spintor

Thierry kwam nog niet in actie. Hij koerst pas voor het eerst in Strade.

Xabi Llorente

Xabi zat niet stil, maar echt veel koersen deed hij nu ook weer niet. In Murcia werd hij 6e in een koers waarin Christen de snelste was in een groep van 8. Een prima start dus!

image.thumb.png.5dc449b3617dfc0cf5a55a2a702a4cd3.png

Arber Doka 

Arber is bij dezelfde ploeg gebleven en dat was zeker geen slechte keuze. Hij won in Gabon 3 ritten en het eindklassement. Daarna werd hij in België nog netjes 7e in Kuurne-Brussel-Kuurne.

image.thumb.png.65713f9e364e805f3fb3022da5404934.png

Bedankt voor de likes en de reacties! Er missen helaas wat screens, maar ik kan geen nieuwe maken zonder spoilers te geven helaas. Excuus!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

59 minuten geleden zei Copywriter:

Je sluit je carrière af, hierna nog 1 update en dan stopt deze? 

Ik maak sowieso het seizoen af (dus per 2 maanden), en dan gaat de simulatie erin (zonder Jacob). Ik ga kijken hoeveel seizoenen dat nog worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites