mattihamstra Geplaatst 5 april 2023 Auteur Share Geplaatst 5 april 2023 Wat is dat toch met Milano Van Zanten? In Italië zijn ze lyrisch over de Nederlandse spits met Italiaanse roots maar in Nederland hebben de kenners zo hun bedenkingen over de nog altijd pas 19 jarige speler van Napoli. Hoe zou dat komen? Federico Balzaretti (sportief directeur Vicenza) Milano was een grote verassing tijdens een trainingskamp in Nederland aan het einde van het seizoen 2021-2022. Tijdens een oefenwedstrijd tegen een plaatselijke amateur vereniging. Hij kwam als invaller in het veld en keerde die wedstrijd om. hij was toen net 16 geworden en had schijt aan het feit dat hij tegen een Italiaanse club uit de Serie C speelde. Die bravoure sprak mij vrijwel direct aan en na de wedstrijd hebben we snel geschakeld door hem die week nog mee te laten trainen. Dat er geen Nederlandse clubs waren die aan hem trokken verbaasde mij wel. Is het gedrag? Is het mentaliteit? Of toch wat anders? Maar voor mij werd al snel duidelijk dat Milano voor deze kans wou gaan en dat hebben we geweten. Tijdens zijn debuut tegen Bari in de voorronde van de beker wist hij als invaller gelijk de winnende te maken en toen kon hij al niet meer stuk bij het publiek. Milano heeft het geweldig gedaan bij ons en wij konden hem niet behouden en na anderhalf jaar kwam Bologna met een op dat moment prima bod. Daarbij kwamen wij net uit de Serie C en deden we het aardig in de Serie B. Maar je kan zo'n jongen een stap naar de Serie A niet ontnemen. Wat hij daarna heeft laten zien bewijst maar weer eens dat scouts in Nederland hebben zitten slapen. Arno Vermeulen ( tafelgast NOS Studio Voetbal) Ik zie het niet bij het Nederlands Elftal. Voor mij is Milano ook nog steeds eigenlijk een onbekende speler. Het is toch raar dat zo'n jongen nu bij Napoli speelt en voor 83 Miljoen Euro de stap heeft gemaakt maar in Nederland is er geen club geweest die naar hem heeft omgekeken. Ik heb ook gehoord dat hij heeft gezegd dat hij de spits wil zijn op het komende WK maar dan denk ik laat het nog maar even zien bij Napoli maar vooral ook bij het Nederlands Elftal. Zo lekker loopt het voorlopig nog niet en voor zo ver ik weet heeft hij nog niet de 90 minuten vol gemaakt. Marko Arnautovic ( Medespeler Bologna) Toen hij binnen kwam was hij gewoon te licht voor de Serie A. Tel daar nog eens bij op dat hij veel te graag wou laten zien wat hij kon dat het juist allemaal tegen hem ging werken. Maar toen hij na een half jaar eenmaal gewend was toen was er ook geen houden meer aan. Ik kan nog steeds wel een beetje Nederlands dus hadden wij al vrij snel een goede band. Het was op trainingen echt genieten wat hij af en toe deed. Extra trainen om te werken aan zijn afwerking en om fysiek sterker te worden. Hij deed het allemaal. Veel jongens van die leeftijd kunnen daar een voorbeeld aan nemen. Zelf hield ik er wel rekening mee dat hij een stap zou maken maar hoe dichter het einde van de transfermarkt dichterbij kan hoe meer ik de hoop had dat hij toch zou blijven. Uiteindelijk is het natuurlijk een geweldige stap voor hem om de record aankoop van zijn droom club te worden. Of die druk hem ergens nog te veel gaat worden moet blijken. Hij is in ieder geval uitstekend begonnen bij Napoli en ik hoop echt dat hij daar al zijn dromen waar kan maken. René van der Gijp ( tafelgast VI Vandaag) Dat ventje dat nu bij Napoli speelt man. Heb je hem gezien daar? Die is goed hoor. Als die jongen hier in het Nederlands Elftal echt gebruikt gaat worden op zijn kwaliteiten dan gaan wij zeker de halve finale halen op het WK komende zomer. Daar ben ik van overtuigd. Daarbij heb je daar de komende jaren gewoon ook heel veel aan. Die jongen is pas 19 jaar he. Die kan als die fit blijft alleen nog maar beter worden. Claudio Russo ( Clubwatcher Napoli) Victor Osimhen is nu iets meer dan een maand weg en eigenlijk heeft niemand bij Napoli het nog over hem. Dat is eigenlijk het grootste compliment dat je Milano kan geven. Osimhen is jaren lang de superspits geweest voor de club en normaal gesproken vervang je die niet zomaar. Toch heeft Milano in zijn eerste weken laten zien een waardig vervanger te zijn. Hij heeft ook alles in zich om de niet poster boy van de club te worden. Hij is jong dus zal goed vallen bij de jeugdige supporters die ook de droom hebben om voor Napoli te spelen. Het is geen lelijke voetballer dus ook bij de vrouwelijke supporters zal hij het goed doen. Maar het belangrijkste is natuurlijk het voetbal. Wij hebben hier ooit een Argentijn gehad die uitgroeide tot een legende. Zo groot als Diego zal hij waarschijnlijk niet worden want Diego zorgde ervoor dat veel dingen voor de club voor het eerst werden mee gemaakt maar wie weet kan hij wel in de buurt komen van zijn grote idool. Ik hoop alleen dat die jongen niet de fouten gaat maken die Maradona ook heeft gemaakt. Napoli is een lastige stad waar de afleiding voor het oprapen ligt. Veel mensen zullen ook iets van hem willen en daar moet hij mee oppassen. Om een bepalende rol bij het Nederlands Elftal te spelen is het nog even wachten. Dat heeft er in mijn ogen vooral mee te maken dat je de speelstijlen totaal niet kan vergelijken. Hier word een aanvaller alleen beoordeeld om zijn statistieken. Als spits moet je scoren en hoe je dat doet maakt niemand wat uit. In Nederland moet je kunnen mee voetballen , Druk zetten en noem het allemaal maar op. Denk jij dat Inzaghi zo goed was in wat hij deed als hij de ook al die dingen moest doen? ---------------------------- even een tussenupdate in de vorm van wat andere mensen van Milano vinden. Nu zit ik er aan te denken om weer een nieuw personage aan het verhaal toe te voegen en daarvoor wil ik graag jullie suggesties. Uiteindelijk zal ik er daar dan 1 uit gaan kiezen. @Kyrill Thanks en inderdaad de stad is veelbelovend @19CH98 De start kon zat slechter inderdaad @Marius Hij lijkt een beetje last te hebben van een nederlands elftal syndroom @Keeza Thanks. Voor milano de mooiste club als had ik er niet perse nu al rekening mee gehouden @ElMarcos de voortekenen lijken aanwezig voor een prima debuut seizoen voor napoli @MNie @Blom @D.J. @Djurovski @Copywriter @John Terry 2.0 @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 @Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 5 april 2023 Share Geplaatst 5 april 2023 Leuke update, verfrissend hoor! Ik zou als extra personage wel een 'rivaal' van Milano zien. Misschien iemand waar hij vroeger goed mee was, die nu via wat voor wegen dan ook, bij de concurrent speelt. Een beetje een Alex Hunter verhaal bij FIFA, als je die kent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 april 2023 Share Geplaatst 5 april 2023 Zeer mooie update weer. Met veel leuke details geschreven ook. De verschillende personages hebben allemaal duidelijk hun eigen stijl. Eigenlijk sluit ik mij qua wat het mooier zou maken graag aan bij @Keeza. Een mooie rivaal voor Milano. Of dat een bestaande spelers is of juist nieuw karakter, dat is mij om het even. Maar het geeft het verhaal misschien nog net even een extra zetje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 5 april 2023 Share Geplaatst 5 april 2023 Leuk intermezzo! Mij lijkt het wel leuk om iets rond de nationale ploeg te doen, aangezien dat toch een beetje een item is voor Milano. Een andere (potentiële) international bijvoorbeeld, en dat zou dan ook perfect een rivaal kunnen zijn voor Milano in de selectie van Oranje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 8 april 2023 Auteur Share Geplaatst 8 april 2023 Als je een zoon hebt die zijn droom uit ziet komen dan ben je als moeder natuurlijk trots. Maar daar begint als moeder zijnde ook gelijk de angst. De angst dat die droom minder mooi word dan die altijd is geweest. Wat dat betreft is het natuurlijk een opluchting dat Milano zo goed is begonnen bij Napoli. Napels is overigens een prachtige stad. Hoewel het nog leven is in een hotel heb ik mijn draai ook aardig kunnen vinden. Ik kan overigens niet wachten tot het huis dat Milano voor ogen heeft af is. Voor hem zal het vast een gevoel zijn als een soort van leven op de top van de wereld. Het stadion als uitzicht aan de ene kant en het uitzicht over zee aan de andere kant. Een leuk klein strandje wat misschien wel een goed bewaard geheim van Napels is. Qua leven buiten voetbal kan het bijna niet beter. Het enige waar ik wel aan moet wennen is dat Milano heel veel weg zal zijn. Door het spelen van Europees voetbal komen er veel wedstrijden bij. Bij Napoli moeten de spelers zich de avond voor een thuiswedstrijd melden op het trainingscomplex. Daar zit een spelers hotel en brengen ze dan de nacht door om zo een optimale voorbereiding te hebben op de wedstrijden. Iets wat nieuw is voor Milano. Door zijn goede start kan hij gelukkig wel met enige vrijheid spelen. Als hij dan een keer niet scoort zoals tegen Young Boys in de Champions League dan word daar niet gelijk over gesproken. Er word met 4-0 gewonnen en dus is er ook geen reden om Milano er uit te lichten. Hoe anders is dat in de wedstrijd tegen AC Milan. Vooraf staat Milano levensgroot in de grootste sportkrant van Italië. Het is de eerste echt grote wedstrijd voor Milano in het shirt van Napoli. AS Roma was leuk maar dat word niet meer echt gezien als een topclub. In een barretje aan de boulevard van Napels kijk ik de wedstrijd. Na 10 minuten schreeuw ik het uit als Milano Napoli op 0-1 zet met zoals hij dat zelf een ABC goal noemt. Loopactie in de diepte de bal op het juiste moment gegeven en zonder echt op te kijken de bal onder de doelman door schuiven. Ik bevind me in goed gezelschap want in het barretje zijn de mensen lyrisch over hun zogenoemde nieuwe sterspeler. Ik durf nog niet te zeggen dat ik zijn moeder ben. Na 21 minuten spelen word het 0-2 door een doelpunt van Kvaratskhelia. Na 25 minuten spelen doet AC Milan iets terug en staat het 1-2. Nog geen minuut later is het een fout achterin bij AC Milan. Zielinski legt de bal breed en Milano kan simpel binnen tikken voor de 1-3. Zal hij dan vandaag zijn eerste hattrick gaan maken? Het antwoord is nee. Het word uiteindelijk een hele zure avond want de marge van 2 weten ze niet vast te houden. 3-3 is de eindstand. Na afloop van de wedstrijd praat hij de wedstrijd altijd even van zich af via Facetime. Ik kan nog rustig met hem praten tot een voorbijganger ziet wie er op mijn scherm verschijnt. Vanaf dat moment is het een gekte rondom mij. Ik krijg de drankjes die ik heb besteld van het huis en zelfs de taxi naar het hotel word betaald. Toch een leuke bijkomstigheid als je zoon het zo goed doet in het toch wel voetbalgekke Napels. Napels voelt als een warme deken en met elke dag die we hier langer zijn lijkt de keuze van Milano steeds beter te zijn geweest. Hoe anders is dat bij het Nederlands Elftal. Waar ik in Italië zie hoe hij zijn droom waar maakt is dat bij het Nederlands Elftal natuurlijk niet zo. Sterker nog. Zijn droom om het WK te spelen komende zomer kan zomaar eens een nachtmerrie worden. Zelf heeft hij het daar nog niet over maar ik zie het zo gebeuren dat hij veel op de bank zit en dat het een kort toernooi kan worden. Sterker nog plaatsing is nog steeds niet zeker. In de vriendschappelijke wedstrijd tegen Japan krijgt Milano een helft speeltijd en daarin weet hij met een assist bij te dragen aan de 4-0 overwinning. Tegen Moldavië moet hij het dan weer doen metslechts 10 minuten speeltijd als de wedstrijd al beslist is 3-0. Terug in Napels laat Milano vrijwel gelijk weer zien zich goed te voelen. Slechts 12 minuten zijn er nodig om tegen Torino opnieuw de openingstreffer te maken. Een scherpe voorzet word doorgekopt en Milano staat weer op de goede plek voor de 1-0. Het is het startsein voor een heerlijke avond. Napoli maakt korte metten met Torino en boekt een klinkende 5-0 overwinning. Buiten het voetbal om wil Milano eigenlijk steeds meer te weten komen over het verleden van zijn vader. Ik vind het soms toch best wel eng dat hij bijvoorbeeld naar Scampia wil om daar zomaar wat rond te lopen. Of dat hij bijvoorbeeld de plek van de verdwijning wil zien. Het schijnt overigens vlak bij het huis te zijn. Hij ziet het vooral als iets symbolisch. Alsof daar de droom ooit begon. In de Champions League is het na een prima debuut tegen Barcelona toch even zoeken voor Milano. Ook tegen OGC Nice blijft een volgend doelpunt in de Champions League uit maar word er wel met 1-2 gewonnen. Tegen Empoli thuis begint Milano op de bank. Hij schijnt niet helemaal okselfris uit de wedstrijd tegen Nice te zijn gekomen en kan dus niet starten tegen Empoli. Al vroeg maakt Zielinski de enige treffer van de wedstrijd en krijgt Milano toch nog 15 minuten speeltijd. In die 15 minuten zie ik vooral een zoon die niet vrij is. Niet vol durft aan te zetten voor een sprint en zelfs een beetje schuw lijkt voor de duels. Na afloop vraag ik hem dan ook hoe dat zit. 'Mam ik heb de club 83 Miljoen gekost. Ik kan gewoon niet geblesseerd raken. Daarnaast is het ook moeilijk om rust te nemen. Die supporters verwachten bijna dat ik speel voor dat geld. Nu geblesseerd raken zet een streep door een aankomende belangrijke periode.' Het baart mij zorgen dat hij zich drukt maakt over wat andere mensen verwachten of willen. Uiteindelijk is het zijn gezondheid die voor alles gaat en als hij zelf aanvoelt niet fit genoeg te zijn moet hij de ruimte hebben om zijn rust te kunnen nemen. ------------- hoe of wat ik het ga doen dat volgt binnenkort. Misschien bundel ik de suggesties wel tot 1. een rivaal of iemand om dezelfde positie binnen het Nederlands Elftal. @Keeza @ElMarcos @Marius thanks voor jullie suggesties @Kyrill @19CH98 @MNie @Blom @D.J. @Djurovski @Copywriter @John Terry 2.0 @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 @Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 8 april 2023 Share Geplaatst 8 april 2023 (bewerkt) De stap naar Napoli lijkt een zeer goede gezien de eerste fase van het nieuwe seizoen. 8 april 2023 bewerkt door 19CH98 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 9 april 2023 Share Geplaatst 9 april 2023 Milano blijft goed presteren in Napels. Dat is sowieso mooi om te zien, want op jonge leeftijd zo'n stap maken met zo'n prijskaartje om je nek is niet niks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 9 april 2023 Share Geplaatst 9 april 2023 Wat een heerlijke updates hoor. Het begin bij Napoli is zeer sterk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 10 april 2023 Share Geplaatst 10 april 2023 Milano blijft in ieder geval ook bij Napoli goed de weg naar doel vinden en lijkt de overstap dus goed te verteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 10 april 2023 Auteur Share Geplaatst 10 april 2023 Het is voor mij elke dag genieten op de club. Dat komt natuurlijk ook omdat het goed gaat. Ik hoef niet altijd na te denken over de transfersom die voor mij betaald is en dat vind ik persoonlijk wel lekker. Als ik slechts was begonnen had de media dat vast tegen mij gebruikt maar nu lijkt het af en toe misschien wel een koopje te zijn geweest. Dat is natuurlijk niet zo maar als je als spits gelijk weet te scoren is de transfersom het laatste waar over gesproken word. Ik voel me nu af en toe al de koning van Napels al klinkt dat misschien ook wel gek. Waar ik wel moeite mee heb is het feit dat ik sinds mijn komst naar Napoli te maken heb gekregen met mensen die het me niet lijken te gunnen. In Napels loopt iedereen met mij weg maar daar buiten is dat allemaal anders. Verdedigers die me uit mijn spel willen halen door mij uit te schelden. Supporters die mij voor van alles en nog wat uit maken. Dat vind ik nog niet zo´n probleem maar ze halen mijn moeder en mijn vader er ook bij. Ik word uitgemaakt voor weeskindje en dat soort dingen. Ook op social media gebeurd dat steeds meer. Daar zijn het vooral Nederlanders die het op mij gemunt hebben. Ik snap dat ze graag zien dat ik mijn goede spel bij Napoli ook bij het Nederlands Elftal laat zien. Maar dat is helaas te vaak niet gelukt. Binnenkort staat er een verschrikkelijk belangrijke interland periode op het spel waarbij we beide wedstrijden moeten winnen om naar het WK te gaan. Maar voor dat het zo ver is komt eerst PSG nog even op bezoek. PSG is natuurlijk een wereld elftal en daar willen wij ons als team mee meten. Met onze fanatiek aanhang wat natuurlijk ook niet de braafste jongens uit de klas zijn moet dat in mijn ogen ook lukken. De sfeer is fantastisch. Hoe die mensen onze bus achtervolgen op hun scooters en ons aanmoedigen dat voelt geweldig. Sowieso speel ik sinds mijn komst al met heel veel trots voor deze club maar voor deze supporters zet je graag wat extra stappen. Na een half uur spelen heb ik al wel in de gaten dat het een wedstrijd is die op details beslist gaat worden. Een klein detail zorgt er in de 40e minuut voor dat ik de score kan openen. Het is een lage voorzet van Kvara die ik iets voor de eerste paal over mijn voet laat glijden. Maar net voordat de bal aan mij voorbij gaat wip ik deze nog iets op. Doelman op het verkeerde been want die dacht de voorzet makkelijk de kunnen pakken en dus valt de bal binnen 1-0. Het gejuich dat van de tribunes komt. Het is niet alleen juichen maar het heeft ook een scherp randje. Ik laat het als een warme deken over mij heen komen. Na rust is het nog altijd hetzelfde beeld als in de 1e helft. Maar zo'n 20 minuten voor tijd gaat PSG iets aanvallender spelen en dat zorgt voor ruimte voor ons. Een kwartier voor tijd profiteren we van die ruimte en maakt Kvicha er 2-0 van. Vanaf dat moment controleren wij de wedstrijd en is het al met al een verdiende overwinning. Voor ik me weer in Zeist mag melden spelen we nog een uitwedstrijd bij Atalanta. Na deze wedstrijd is het de bedoeling dat ik met de Nederlanders die hier nog zitten naar Nederland vlieg om ons daar te melden. Echter verloopt het in 90 minuten voetbal totaal anders. Het is een wedstrijd met veel strijd en passie van beide kanten. Ik krijg een aantal forse tikken te verwerken en probeer mijn frustratie in te houden. Dat is behoorlijk lastig als je na elke aanslag nog de nodige verwensingen naar je hoofd krijgt geslingerd. Na 53 minuten spelen word ik vlak voor de fanatiek aanhang van Atalanta weer neer gehaald en hef ik mijn handen omhoog of dit allemaal maar normaal is. De plastic beker vliegen om mijn oren maar nog erger er word een heupfles in mijn nek gegooid. Op dat moment ben ik mijn frustratie niet meer de baas en haal ik woedend verhaal bij de scheidsrechter. Tot mijn verbazing zegt hij me dat ik me niet moet aanstellen en ook dat gaat er bij mij niet in. 'Volgens mij moet ik eerst mijn bewustzijn verliezen of iets breken voordat u een keer die fluit gaat gebruiken. In Nederland lopen zulke mensen met een hond en een witte stok met rode strepen.' Voor deze reactie krijg ik een gele kaart en die is achteraf ook wel terecht. Ik word een minuut later gewisseld. Op de bank leg ik nog eens uit wat er gebeurd en dan lijkt het de teammanager beter om naar binnen te gaan en buiten het zicht van de camera tot rust te komen. Pas dan kom ik tot het besef dat eigenlijk geen enkele speler van Atalanta ook maar naar me toe is gekomen om te vragen wat er nou aan de hand was of dat ze mijn woede konden begrijpen. Dat is ook het moment dat ik besluit om op eigen houtje richting Nederland te gaan. Dat de wedstrijd eindigt zoals die was begonnen is voor mij een bijzaak 0-0. In Zeist moet ik bij Peter Bosz komen voor een gesprek. Wat ik gisteren van je heb gezien kunnen we hier niet gebruiken. e moet ten alle tijden onverstoorbaar kunnen zijn. Je doet het goed daar zijn we het allebei over eens. Je bent het grootste gevaar voor elke tegenstander in het systeem dat je bij Napoli speelt. Dan doen spelers en supporters er alles aan om dat gevaar onklaar te maken. Dat zal deze week niet anders zijn als je speelt. Wij moeten en onze tegenstanders zullen er alles aan doen om het hele team uit hun ritme en balans te halen.' Uit de woorden van de bondscoach begrijp ik al dat ik niet in de basis sta. Dat is natuurlijk opnieuw een kleine tegenslag. Maar de woorden van de bondscoach komen wel uit. Uit bij Noord Ierland word er alles aan gedaan om ons van een overwinning af te houden. Maar wat mij opvalt is dat Depay in iets mindere mate hetzelfde gedrag vertoond als dat ik een aantal dagen terug liet zien. Na 75 minuten spelen heeft de bondscoach dan ook genoeg gezien en vervang ik Depay. 30 seconden later breek ik de wedstrijd open met mijn eerste balcontact. Ik krijg de bal aangespeeld en zonder na te denken stuur ik met buitenkant rechts Gakpo de ruimte in achter de verdediging. Cody kan om de doelman heen en schuift de 0-1 tegen de touwen. 3 minuten later gebruik ik mijn lichaam goed bij een lange bal en wacht ik tot Gravenberch is aangesloten. Ik leg de bal prima klaar en Ryan maakt er 0-2 van. Het is een hele zwaar bevochten overwinning maar voor mij voelt deze wel heel erg lekker. Ik ben eindelijk belangrijk voor het Nederlands Elftal. Nog niet met goals maar dat komt wel. Na afloop van het duel tegen Noord Ierland gaan er geruchten dat ik in de basis start tegen Slovenië. Een wedstrijd die gaat uitmaken of wij naar het WK gaan of niet. Maar een de avond voor de wedstrijd word ik geveld door buikgriep. Ik moet deze wedstrijd dus laten schieten en eerlijk gezegd staat het huilen me nader dan het lachen. Na de wedstrijd tegen Noord Ierland had ik het gevoel dat dit voor mij een omslag moment kon zijn. Die gaat dus aan mijn neus voor bij. Toch ben ik hartstikke blij als die wedstrijd er op zit. Er word met 4-2 gewonnen en door deze overwinning gaan wij naar het WK. De droom is levend en het doel dat ik ooit bij Adidas heb uitgesproken lijkt gehaald. Nu is het zaak om de komende maanden te laten zien dat ik een volwaardig basis speler hoor te zijn voor dit WK. Terug op de club is het altijd maar de vraag hoe iedereen die interlandperiode heeft verteerd. Komen jongens opgewekt terug of heeft het zelfvertrouwen misschien een deukje opgelopen. Maar de vibe die er in deze groep heerst is werkelijk fantastisch. Iedereen gunt elkaar het beste en iedereen feliciteerd elkaar met het behalen van het WK. Sommige jongens lopen het WK mis maar ook die jongens zijn blij voor de jongens die het wel hebben gered. Ik ben ook weer hersteld van de buikgriep en laat in de wedstrijden tegen Hellas Verona (0-4) Real Sociedad (3-0) en Monza (5-0) on fire te zijn. Ik ben in deze 3 wedstrijden goed voor 4 doelpunten en lijk op dit moment zelfs op water te kunnen lopen. ---------- @19CH98 Milano lijkt zich als een vis in het water te voelen in napels. Dat is ook niet zo gek als hij zijn droom leeft @ElMarcos Het prijskaartje is uiteindelijk iets waar hij zelf geen invloed op heeft gehad. Ja het kan voor druk zorgen maar hij gaat er nog steeds goed mee om. Op een klein momentje na @Djurovski Het begin smaakt naar meer @Marius De weg naar het doel is overal hetzelfde. Behalve bij het nederlands elftal. @Keeza @Kyrill @MNie @Blom @D.J. @Copywriter @John Terry 2.0 @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 @Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 10 april 2023 Share Geplaatst 10 april 2023 Hopelijk zorgen de goede resultaten bij Napoli ervoor dat Milano de komende maanden kan stijgen in de pikorde bij Nederland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 10 april 2023 Share Geplaatst 10 april 2023 Milano blijft heerlijk belangrijk voor de club. Bij Oranje lijkt er op één of andere manier altijd een dosis pech mee gemoeid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 11 april 2023 Share Geplaatst 11 april 2023 Milano blijft presteren in Napels, maar bij Oranje krijgt hij niet altijd de voorkeur. Als een buikgriep hem dan ook nog in de weg gaat zitten is dat extra zuur. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blom Geplaatst 11 april 2023 Share Geplaatst 11 april 2023 Heerlijke start bij Napoli, als je op deze manier doorgaat ben je niet meer te stoppen. Nu hopen dat je ook in het Nederlands elftal je draai gaat vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 11 april 2023 Share Geplaatst 11 april 2023 Ga vooral zo door Milano; op een gegeven moment kunnen ze niet meer om je heen daar bij Oranje! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 14 april 2023 Auteur Share Geplaatst 14 april 2023 Sinds mijn vertrek aan het einde van de transferperiode heb ik eigenlijk geen tijd gehad om terug te komen bij Bologna en op een fatsoenlijke manier afscheid te nemen van de mensen die de club een warm hart toedragen. Spelers , supporters maar natuurlijk ook de medewerkers van de club die niemand ziet. Op 2 December is het dan zo ver. De uitwedstrijd tegen Bologna en het is voor mij een wedstrijd met gemengde gevoelens. Sinds mijn vertrek gaat het namelijk een stuk minder met de tegenstander van vandaag en hoe anders is dat voor mij. Bovenaan en dus word hier ook een overwinning verwacht. Onze supporters hopen natuurlijk op een goede prestatie van mijn kant maar als we hier weg gaan met een overwinning waar ik weinig inbreng in heb teken ik daar gelijk voor. Na de warming up volgt er nog een momentje van afscheid. Ik krijg een ingelijst shirt met daaromheen foto´s van de mooiste momenten die we samen hebben beleefd. Hierna kan de focus echt op de wedstrijd. Er zijn 2 standaard momenten nodig die er voor zorgen dat wij met een 0-2 voorsprong de rust in gaan. Nianzou kopt een hoekschop binnen en Esposito schiet een vrije trap heerlijk raak. Met 0-2 is het natuurlijk alles behalve gespeeld en dat weten ze bij Bologna ook. Maar vlak na rust kan het moment dan niet meer uit blijven. Als ik word weggestoken en 1 op 1 met de doelman met een subtiel stiftje de 0-3 maak. Ik ben blij met de reactie van de Bologna supporters die eigenlijk beginnen te klappen voor mij. De wedstrijd word na deze treffer dood gemaakt en zo word het dus al met al een simpele overwinning. Het is inmiddels dus December en dat betekend dat Napels ook lang niet meer zo sprookjesachtig is als in de zomerperiode. Wel heb ik 1 plekje waar ik ook in de wintermaanden graag kom om even mijn hoofd leeg te maken. Het is op ongeveer 10 tot 15 minuten loopafstand van mijn huis. Cala San Basillio of voor de ander ook wel Spiaggia Della Gaiola is een plek waar ik rustig een uur kan zitten met het uitzicht op de Vesuvius en dan alles even op me in kan laten werken. Ik heb bereikt wat ik wil bereiken maar wat heb ik nou eigenlijk echt allemaal. Buiten mijn moeder heb ik hier niet veel familie. Mijn vader blijft nog even op een afstandje als het om Napels gaat. Mijn opa en oma zitten goed in Nederland en voor de rest heb ik ook niet zoveel met familie. Vrienden heb ik ook niet veel hier. Ik heb ze wel maar wel leven allemaal een totaal ander leven. Ze kunnen ook niet altijd overkomen en dus blijft het vaak bij een beetje app contact. Ik ben maar wat blij dat ik goed presteer en dat ik het met de club druk genoeg heb om die eenzaamheid die er soms zeker is niet te voelen. Zo richting de feestdagen is dat toch altijd wel lastig. Opa en Oma komen gelukkig wel over met de feestdagen aan het begin van het nieuwe jaar moeten wij gewoon weer vol aan de bak. Gelukkig kan ik die gedachten ook makkelijk naast me neer leggen en kan ik doen waarvoor ik betaald word. Tegen Ascoli word er in eigen huis met 4-0 gewonnen en pik ik ook mijn goaltje weer mee. Het is de 4-0 die ik simpel binnen tik. Een uitwedstrijd op Celtic Park. Het is iets dat je meegemaakt moet hebben om die sfeer daar te beschrijven. Het is niet eens echt vijandig maar het is gewoon complete chaos. Een avond onder het licht, Koud en regenachtig de ingrediënten voor een heerlijk avondje tegen Celtic lijken aanwezig. Als de thuisploeg na 20 minuten ook nog eens op voorsprong komt kan ik een kleine glimlach toch niet helemaal onderdrukken. Die passie die van de tribunes af spat. Het is geweldig om te beleven. Die stilte vlak voor rust als ik de 1-1 maak is minstens net zo lekker. Wij hebben het echt lastig tegen Celtic maar 1 fout van hun doelman is uiteindelijk datgene dat ons de winst bezorgd. Onder druk raakt hij de bal helemaal verkeerd en valt de bal voor mijn voeten. Met de doelman voor het doel probeer ik het maar van een meter of 35 en de bal valt net onder de lat binnen 1-2. Dat blijkt voldoende voor de overwinning. Slechts een paar dagen later spelen we weer een wedstrijd waarin we het lastig hebben. Cagliari speelt ook thuis voor een puntje. Het frustreert ons behoorlijk dat we er maar niet doorheen komen. Tegelijkertijd weet ik ook dat ik scherp moet blijven voor slechts 1 moment. Je weet nooit wanneer het moment daar is maar als het komt moet je er klaar voor zijn. Op de training gaat het hier heel vaak over. Soms kom je 5 keer voor de goal en soms maar 1 keer. In al die situaties moet je messcherp en onverbiddelijk zijn. Dat moment komt na 69 minuten spelen. Kvicha heeft wat ruimte op de linkerkant. Ik maak de loopactie en de bal komt op het juiste moment. Even los van mijn verdediger en ik kan de bal in het dak van het doel schieten 0-1. Dan moet je ook niet nog meer willen maar gewoon blij zijn met de 0-1. Tuurlijk moet het bij vlagen beter maar in Italië is het resultaat uiteindelijk heilig. Vlak voor de winterstop spelen we de kraker uit bij Inter. Ik ben in de 39e minuut betrokken bij een penalty situatie als ik uit balans word gebracht als ik wil schieten. Sabitzer benut dit buitenkansje en wij gaan de rust in met een 0-1 voorsprong. Na rust word het iets te snel 1-1 en kan het in de slotfase alle kanten op. Helaas voor ons valt het net de verkeerde kant op en krijgen we in de 92e minuut de deksel op onze neus. Op deze manier ga je toch wel zuur de korte winterstop in. Maar al met al zijn het toch geweldige maanden voor mij geweest. Niemand heeft het nog over Osimhen en dat is te danken door mijn inmiddels 16 doelpunten voor de club in alle competities. Ik kan over het algemeen dus met een goed gevoel 2025 afsluiten en mag dromen van prijzen in 2026. Dat goede gevoel veranderd alleen wel als ik een interview onder ogen krijg van iemand die nota bene mijn teamgenoot moet zijn. --------- helaas vergeten een screen te maken van de stand na deze maand @19CH98 je zou denken dat ze niet meer om milano heen kunnen maar er heerst een vloek lijkt het @Marius In eerste instantie is het belangrijke om te presteren bij de club de kans dat het dan elders gebeurd komt dan ooit ook wel @ElMarcos Het lijkt gewoon nog niet te mogen bij het Nederlands Elftal. Bij Napoli zullen ze daar niet rouwig om zijn @Blom 16 goals in net 4 maanden tijd zijn natuurlijk geweldige cijfers @Keeza De puzzelstukjes moeten bij oranje nog even op zijn plek vallen @Djurovski @Kyrill @MNie @D.J. @Copywriter @John Terry 2.0 @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 @Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 14 april 2023 Share Geplaatst 14 april 2023 Milano blijft maar scoren voor zijn nieuwe club. Niets lijkt zijn geluk te kunnen verstoren, of wel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 14 april 2023 Share Geplaatst 14 april 2023 Gewoon blijven scoren Milano, heerlijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 14 april 2023 Share Geplaatst 14 april 2023 Milano is prima bezig, hopelijk gaat 2026 echt zijn jaar worden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 14 april 2023 Share Geplaatst 14 april 2023 Mooi dat de supporters van Bologna klasse kunnen waarderen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 17 april 2023 Share Geplaatst 17 april 2023 Na een goede periode volgt er een mooie teaser voor de volgende update. Benieuwd welke teamgenoot zich gaat uitlaten over Milano. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
mattihamstra Geplaatst 30 april 2023 Auteur Share Geplaatst 30 april 2023 "De meest overschatte voetballer die er op dit moment is? Pffff dan moet ik denk ik toch kiezen voor Milano. Tuurlijk die jongen kan hartstikke goed voetballen en ik heb het nu een aantal keer van dichtbij mogen meemaken maar hij doet het toch vooral goed als het elftal ook lekker loopt. Neem nou bijvoorbeeld bij het Nederlands Elftal. Ik heb nog niet 1 keer het gevoel gehad dat hij ons over een dood punt heen heeft geholpen. En wat heeft hij eigenlijk gewonnen in zijn nog korte loopbaan? Een serie C titel en dat is het dan. Nu hoor ik dat hij ons komende zomer wereldkampioen moet maken maar dat lijkt me niet." De topscorer allertijden van het Nederlands Elftal heeft een interview gegeven en daarin heeft hij het ook over mij gehad. In mijn ogen is het helemaal niet handig dat hij mij als teamgenoot bij het Nederlands Elftal noemt als meest overschatte voetballer op dit moment. Ik krijg een berichtje van de bondscoach dat ik er niet te zwaar aan moet tillen en dat de woorden van Memphis misschien wel verdraaid zijn. Het zorgt bij mij wel voor wat irritatie want wat heeft Memphis nou eigenlijk allemaal gewonnen? Waar heeft die echt invloed gehad? Als ik het goed heb is dat alleen een kampioenschap bij PSV. De Europa League en de FA Cup met Manchester United heeft hij volgens mij niet echt een aandeel in gehad. Na de thuiswedstrijd tegen Lazio die we overigens met 1-1 gelijkspelen en waarin ik de gelijkmaker weet te maken krijg ik er toch nog een vraag over. "Memphis moet denk ik vooral naar zichzelf kijken. Zoveel prijzen heeft hij namelijk ook niet gewonnen. Als hij nou gewoon met zichzelf bezig is en ik doe dat ook dan kunnen we misschien samen een prijs toevoegen en heel veel mensen trots maken" 'Het schandaal van Napels' Zo word de wedstrijd tegen Juventus genoemd in de kranten Voor rust staan we al met 9 man op het veld en zijn het 2 twijfelachtige rode kaarten die het verschil maken. Mijn frustraties zijn duidelijk als ik richting de bank van Juventus een geld gebaar maak. In de rust mag ik in de kleedkamer achterblijven en dat is achteraf gezien natuurlijk volkomen logisch. Wat ga ik nog kunnen doen op een eiland terwijl wij met 2 man minder spelen? Het word uiteindelijk 0-2 en dat gebeurd pas in de slotfase. 2026 het jaar dat het moet gebeuren voor mij persoonlijk is dus niet heel lekker begonnen en ook in de thuiswedstrijd tegen Sassuolo krijgen we een serieuze tik te verwerken. Voor rust is het van onze kant gewoon niet goed maar als Min Jae er in de 52e minuut 1-0 van maakt gaan wij wat makkelijker voetballen. Ik maak na een geweldige pass van Kvara met een slim wippertje de 2-0 en dan lijken de 3 punten wel binnen te zijn. Maar in de blessuretijd gaat het helemaal mis. In een tijdsbestek van 3 minuten geven we 2 goals weg en word er met 2-2 gelijkgespeeld. Groepsfase voetbal in de Champions League en dat in Januari. Het is iets waar de voetballiefhebber nog aan moet wennen en ik als speler eigenlijk ook. Van jongs af aan ken ik de Champions League niet anders dan een groepsfase voor de winterstop maar de nieuwe Champions League opzet maakt dat toch lastig. 8 wedstrijden in een soort competitie waarbij de eerste acht rechtstreeks door gaan en de nummer 9 tot 24 nog een play off ronde spelen. Tegen Atletico Madrid komt het er bij mij maar ook bij het team eindelijk weer een helemaal uit. Ik zorg er bijna hoogstpersoonlijk voor dat wij na 46 minuten spelen met 3-0 voor staan. Een hattrick in de Champions League. Het is mijn eerste maar hopelijk niet mijn laatste. We zijn heer en meester en weten uiteindelijk met 6-0 te winnen. Waar het in de Champions League wel lukt blijft het in de competitie erg lastig gaan. Ook in de uitwedstrijd bij Empoli lopen we weer tegen dom puntverlies aan. Ik zet ons halverwege de eerste helft op voorsprong als ik een voorzet van Kvara binnen weet te koppen maar in de slotfase gaat het dan toch weer mis en spelen we opnieuw gelijk. Als ik de kleedkamer binnen kom trap ik de massagetafel omver en moet onze assistent trainer deze ontwijken. Het is pure frustratie die ik op dat moment even niet de baas ben. Nog op de reis terug komt de trainer bij me om het voorval te bespreken. Ik bied mijn excuses aan en geef aan dat ik even alles zag vervliegen. We waren voor de winterstop zo goed bezig maar geven het in 1 maand toch wel een beetje weg. Het voorval zorgt er voor dat ik tegen Manchester City op de bank mag plaatsnemen. Vanaf de bank zie ik dat wij het echt lastig hebben en het is dan ook logisch dat het 1-0 voor City word. In de rust is er toch verandering nodig en mag ik warm gaan lopen. Uiteindelijk kom ik in de ploeg in minuut 55 en kan ik toch de verdediging wat zenuwachtig maken. Dat resulteert in de gelijkmaker. Ederson laat de bal na een schot van Zielinski los en ik sta op de goede plek om simpel binnen te tikken. Met 1-1 kunnen beide ploegen uiteindelijk ook wel leven. Ik denk dat ik persoonlijk wel heb laten zien dat de woorden van Memphis als een soort losse flodder beschouwd kan worden. Het loopt niet bij Napoli en toch weet ik 7 keer te scoren. Waarvan er ook nog een 4 goals bij zitten die er voor zorgen dat we niet verliezen. Als team zijnde moet het natuurlijk heel snel beter als wij prijzen willen pakken. Ondanks die slechte reeks staan we nog steeds bovenaan --------- even weinig tijd gehad om FM te spelen en dus voor updates te zorgen. @Marius Milano blijft ondanks een klein beetje onrust toch stug doorgaan @Keeza Dat doet milano dan ook @19CH98Persoonlijk begint 2026 goed maar het team draait even wat minder @Djurovskizo hoort het uiteindelijk ook @ElMarcos misschien kon het er maar 1 zijn ook die altijd uitgesproken is @Blom @Kyrill @MNie @D.J. @Copywriter @John Terry 2.0 @Thomassje123 @Bogatyr @Tim Windt @aron24 @Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 30 april 2023 Share Geplaatst 30 april 2023 Ondanks een slechte periode staat Napoli nog steeds bovenaan. In de CL zijn de resultaten een stuk beter, hopelijk kan je daar voor een mooi seizoen zorgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 30 april 2023 Share Geplaatst 30 april 2023 Qua club een wat mindere periode maar Milano doet wat hij moet doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 1 mei 2023 Share Geplaatst 1 mei 2023 Milano doet het goed, maar dat kunnen we nog niet helemaal zeggen van Napoli. Hopelijk heeft het akkefietje met Memphis niet te veel invloed op Oranje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten