Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

F1 Manager 22


De Raam

Aanbevolen berichten

17 minuten geleden zei Daniell:

Lekker bezig mannen! Zal binnenkort ook even update plaatsen, heb er al een seizoen opzitten met AlphaTauri :<

 

Was potverdorie al benieuwd waar je bleef :D Erg benieuwd hoe het bij jou ging met AT, maar jou kennende zal je wel meer punten hebben dan ik ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei La Pulga:

 

Goh, jij was van iedereen hier de grootste hype aan het opzetten en dan kom je nu pas terug  (zal vast zo zijn redenen hebben uiteraard.) Ben benieuwd naar jouw update en welkom terug!

Sorry, had even een flinke pauze nodig van mijn online activiteiten. Komt ook omdat ik FM al een hele tijd niet meer aangeraakt heb. 

 

Daarnaast weer eens wat tegenslagen in de privésfeer, werkt ook niet mee natuurlijk. 

 

Dat hypen viel toch wel mee? :classic_tongue: Was gewoon geïnteresseerd in het spel en vond dat die wel een eigen topic verdiende, haha! Heb wel alles voor de release gevolgd inderdaad maar had op een gegeven moment niet meer de tijd en energie om hier ook alles up to date te houden.

 

Bedankt voor het welkom! Hoe bevalt het spel jou?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei neva:

 

Was potverdorie al benieuwd waar je bleef  Erg benieuwd hoe het bij jou ging met AT, maar jou kennende zal je wel meer punten hebben dan ik  

Tipje van de sluier? Ben als derde geëindigd in het constructeurs kampioenschap ;)

 

Gasly is een beest in dit spel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Daniell:

Sorry, had even een flinke pauze nodig van mijn online activiteiten. Komt ook omdat ik FM al een hele tijd niet meer aangeraakt heb. 

 

Daarnaast weer eens wat tegenslagen in de privésfeer, werkt ook niet mee natuurlijk. 

 

Dat hypen viel toch wel mee?  Was gewoon geïnteresseerd in het spel en vond dat die wel een eigen topic verdiende, haha! Heb wel alles voor de release gevolgd inderdaad maar had op een gegeven moment niet meer de tijd en energie om hier ook alles up to date te houden.

 

Bedankt voor het welkom! Hoe bevalt het spel jou?

 

 

Haha nee geen sorry uiteraard. Je deed gewoon een onaangekondigde Kareltje.

 

Nee jij kwam wel met allen updates over de game en live streams, we hebben er waarschijnlijk wel een paar gemist hier!  

 

Maar leuk dat je het ook actief speelt. Hier heb ik er 4 racesjes opzitten maar is het wel wat makkelijk met Ferrari, dus waarschijnlijk dat ik binnenkort de baas van Vettel ga worden. Merk wel dat ik iets te graag de 16x button gebruik om zo lekker door te spelen en daardoor het één en ander mis. Laatst switchte bijvoorbeeld iedereen van de Inters naar de Wets en Leclerc en Sainz bleven gewoon rustig doorrijden op hun Inters :D Nou dat was voor mij een alt F4 waard :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Daniell:

Tipje van de sluier? Ben als derde geëindigd in het constructeurs kampioenschap ;)

 

Gasly is een beest in dit spel!

 

Zo dan, erg netjes. Ik strijd met Alpine om P4, maar vrees daar wel aan het kortste eind te trekken. Ook Alfa Romeo zit me op de hielen, die Bottas is ook een beest, maar Gasly inderdaad ook! Alleen Tsunoda pakt bijna geen punten hier, helaas. Maar goed, die gaat er straks toch uit. Nog even dubben voor wie ik hem ga vervangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei La Pulga:

Maar leuk dat je het ook actief speelt. Hier heb ik er 4 racesjes opzitten maar is het wel wat makkelijk met Ferrari, dus waarschijnlijk dat ik binnenkort de baas van Vettel ga worden. Merk wel dat ik iets te graag de 16x button gebruik om zo lekker door te spelen en daardoor het één en ander mis. Laatst switchte bijvoorbeeld iedereen van de Inters naar de Wets en Leclerc en Sainz bleven gewoon rustig doorrijden op hun Inters :D Nou dat was voor mij een alt F4 waard :D 

Heb er zo'n 40 uur in zitten nu dus vrij actief, ja! Ik speel ook wel vrij vlot. De eerste paar races heb ik in realtime gespeeld maar dat ging toch al wel een beetje vervelen dus heb hem ook regelmatig op 16x staan. Ik stop hem dan als ik mensen de pits in zie gaan of wat anders opmerk, tot nog toe mis ik weinig.

 

Vind het spel sowieso wat aan de makkelijke kant dus ik ga in een volgende save (als ik kampioen ben geworden met AT) naar een minder team en mezelf wat beperkingen opleggen. 

 

Had sowieso wel wat meer verwacht, al valt het ook niet heel erg tegen. Er zitten wel wat bugs in nog maar ik zag dat er over 2 weken weer een patch komt waar ze redelijk wat aan gaan pakken. Ze hebben wel een hele goede basis gelegd voor toekomstige versies! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist een vrij rustige race op Monza gehad waar P12 het hoogst haalbare was met Norris.

Ricciardo leek op weg te zijn naar P13 achter Lando maar botste tegen een achterligger aan in de voorlaatste ronde en gaf zo zijn plek weg aan Zhou.

Het vertrouwen is nu wel weer gezakt dus hoop op weer wat races met meer spektakel zodat we meer kunnen verassen met Mclaren.

De volgende race die op de planning staat is Singapore. 

2022-09-072.thumb.png.c722729b273846ebf07b53026a5b718c.png

bewerkt door RivaldoSCF
Link naar opmerking
Deel via andere websites

GP van Australië achter de rug. Deze is wederom gewonnen door Max Verstappen. De twee ferrari's zijn weer 2de en 3de geworden. Perez weer steady 4de. Dit keer startte ik met Verstappen vanaf de 4de plek. Na heel vaak stuivertje wisselen wist ik met max in de allerlaatste bocht Leclerc in te halen en zo de winst weer te pakken. Na 3x winst op rij verwacht ik toch meer van Ferrari in Imola. Wederom start ik met beide red bull auto's achter de twee ferrari's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

banner.png.3538c00348e17a693f967798adfe3482.png

 

Bij dezen, zoals beloofd, een update over mijn save met AlphaTauri in F1 Manager 22. Ik heb het spel sinds de early access op 25 augustus en heb er inmiddels zo'n 44 uur in zitten. Hoewel ik me stoor aan enkele bugs en hier en daar toch wel wat features mis, heeft de game me wel gegrepen. Gelukkig komt patch 1.7 over enkele weken, waarin veel van deze zaken worden aangepakt. Enfin, laten we eens gaan kijken hoe het mij vergaan is in mijn eerste seizoen bij het zusterteam van RedBull. 


Bahrein, Saudi-Arabië, Australië, Imola & Miami | Seizoen 1

 

In de eerste weken kreeg ik meteen bericht dat er voor mijn komst al begonnen was aan een design voor een nieuwe ophanging. Zelf had ik besloten om eerst de voor- en achtervleugel aan te pakken. Ik richtte me hierbij vooral op de GP van Spanje omdat ik wist dat updates enkele tijd nodig hadden. De vleugels bleken echter vlot klaar te zijn, waarna ik ging voor een nieuwe vloer. Deze nam aanzienlijk meer tijd in beslag waardoor we deze pas in Azerbijan in gebruik zouden kunnen nemen. 


Tijdens de eerste race weekenden was het vooral even zoeken naar welke strategieën zouden werken en hoe het spel verloopt. Desondanks werden er al enkele goede resultaten behaald. Overigens heb ik meteen Théo Pourchaire aangesteld als reserve coureur om hem klaar te stomen voor het echte werk. Hij mocht dan ook regelmatig een VT1 rijden i.p.v. Yuki of Pierre. Beide contracten zouden aan het einde van seizoen één aflopen en ik had moeite om te verlengen dus de kans was groot dat Pourchaire het stoeltje van één van beide mannen over zou gaan nemen. 


In deze periode werden overigens ook enkele faciliteiten gebouwd. Zo kwam er een helikopterplatform, een memorabiliaruimte en werd het rondleidingscentrum uitgebreid. Tevens wisten we een nieuwe Hoofd Techniek aan te stellen; Ti Chuong.


Met een nieuw ontwikkelde ophanging gingen we de GP van Saudi-Arabië in. De voor- en achtervleugel kwamen voor de GP van Imola en de vloer zou klaar zijn voor de GP van Spanje. Al met al hadden we tijdens de eerste vijf races een vrij competitieve auto en met een Gasly in vorm, behaalden we al een flink aantal punten!

 

Bahrein

Spoiler

873864101_F1Manager229-9-202208_28_23.thumb.png.353b23bc737e90e16159845a5fba31a4.png

 

Saudi-Arabië

Spoiler

876551393_F1Manager229-9-202208_28_34.thumb.png.db77aa5b0a0d7e16aed4afe127ef1d56.png

 

Australië

Spoiler

1296525726_F1Manager229-9-202208_28_51.thumb.png.5f93f26069aec05ef6a94d3adf2691d7.png


Imola

Spoiler

526293878_F1Manager229-9-202208_29_03.thumb.png.1bbff3bb638b82ce3d555b346d450be1.png

 

Miami

Spoiler

1387596052_F1Manager229-9-202208_29_15.thumb.png.cf980d00f95a28233034db37fc53ca2a.png

 

KLASSEMENT

 

485033204_F1Manager229-9-202208_29_44.thumb.png.d6779e53e5e114c37917b0fc517cd164.png

 

870700448_F1Manager229-9-202208_29_52.thumb.png.40950b846a3c309af4c548df40f2fa1e.png

 

@La Pulga @neva

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Daniell:

banner.png.3538c00348e17a693f967798adfe3482.png

 

Bij dezen, zoals beloofd, een update over mijn save met AlphaTauri in F1 Manager 22. Ik heb het spel sinds de early access op 25 augustus en heb er inmiddels zo'n 44 uur in zitten. Hoewel ik me stoor aan enkele bugs en hier en daar toch wel wat features mis, heeft de game me wel gegrepen. Gelukkig komt patch 1.7 over enkele weken, waarin veel van deze zaken worden aangepakt. Enfin, laten we eens gaan kijken hoe het mij vergaan is in mijn eerste seizoen bij het zusterteam van RedBull. 


Bahrein, Saudi-Arabië, Australië, Imola & Miami | Seizoen 1

 

In de eerste weken kreeg ik meteen bericht dat er voor mijn komst al begonnen was aan een design voor een nieuwe ophanging. Zelf had ik besloten om eerst de voor- en achtervleugel aan te pakken. Ik richtte me hierbij vooral op de GP van Spanje omdat ik wist dat updates enkele tijd nodig hadden. De vleugels bleken echter vlot klaar te zijn, waarna ik ging voor een nieuwe vloer. Deze nam aanzienlijk meer tijd in beslag waardoor we deze pas in Azerbijan in gebruik zouden kunnen nemen. 


Tijdens de eerste race weekenden was het vooral even zoeken naar welke strategieën zouden werken en hoe het spel verloopt. Desondanks werden er al enkele goede resultaten behaald. Overigens heb ik meteen Théo Pourchaire aangesteld als reserve coureur om hem klaar te stomen voor het echte werk. Hij mocht dan ook regelmatig een VT1 rijden i.p.v. Yuki of Pierre. Beide contracten zouden aan het einde van seizoen één aflopen en ik had moeite om te verlengen dus de kans was groot dat Pourchaire het stoeltje van één van beide mannen over zou gaan nemen. 


In deze periode werden overigens ook enkele faciliteiten gebouwd. Zo kwam er een helikopterplatform, een memorabiliaruimte en werd het rondleidingscentrum uitgebreid. Tevens wisten we een nieuwe Hoofd Techniek aan te stellen; Ti Chuong.


Met een nieuw ontwikkelde ophanging gingen we de GP van Saudi-Arabië in. De voor- en achtervleugel kwamen voor de GP van Imola en de vloer zou klaar zijn voor de GP van Spanje. Al met al hadden we tijdens de eerste vijf races een vrij competitieve auto en met een Gasly in vorm, behaalden we al een flink aantal punten!

 

Bahrein

  Toon verborgen inhoud

 

Saudi-Arabië

  Toon verborgen inhoud

 

Australië

  Toon verborgen inhoud


Imola

  Toon verborgen inhoud

 

Miami

  Toon verborgen inhoud

 

KLASSEMENT

 

485033204_F1Manager229-9-202208_29_44.thumb.png.d6779e53e5e114c37917b0fc517cd164.png

 

870700448_F1Manager229-9-202208_29_52.thumb.png.40950b846a3c309af4c548df40f2fa1e.png

 

@La Pulga @neva

Erg goede start met Alpha Tauri! 
Ben benieuwd wat je kan doen in de volgende races.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei ElMarcos:

@Daniell Een lekker begin hoor. Ik heb toch nog geen novelle gemist hé?

 

41 minuten geleden zei La Pulga:

 

Ze zeggen wel eens, wat er niet is kan je ook niet missen. Maar dit mis ik wel ja. 

Nog niet! Wilde dat niet met AT doen, is me net iets te gemakkelijk. Ik ga zeer waarschijnlijk kampioen worden in het tweede seizoen, daarna een novelle met Williams of AM.

 

Ben wel benieuwd welk team jullie het liefst zouden zien? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

McLaren | Lando Norris & Daniel Ricciardo | Seizoen 1 | Oostentijk - Spielberg & Frankrijk - Paul Ricard

 

Austria-Race-Results-1-13.png

 

De kwalificatie in Oostenrijk viel nogal tegen toen allebei onze coureurs er in Q2 uitgingen. Met een verstandige strategie en een SC kon Ricciardo uiteindelijk veel plaatsen winnen. Maar Norris wist helaas net niet in de punten te komen. De derde en vierde plek van Alonso en Ocon vielen ook ongunstig uit voor ons. 


France-Race-Results-1-13.png

 

In Frankrijk ging het beduidend beter! Maar Norris had het nog beter kunnen doen als hij na het verremmen gewoon meteen was door gereden. Maar hij vond het beter om nog 10 seconden te blijven staan en zo 3-4 plaatsen te verliezen. Hoe dan ook een prima resultaat! 

 

Nu Hongarije nog en dan krijgen we in de zomerstop een aantal dikke upgrades waardoor we er rond België hopelijk beter voor staan. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

| AlphaTauri - Seizoen 1 - Yuki Tsunoda & Pierre Gasly |

 

Nou, Singapore gehad. Ik had al even niet meer gespeeld, maar kreeg er nu wel weer zin in. Tot Q2. Toen vlogen we er allebei uit en hoewel ik dat met Tsunoda wel verwachtte, had ik gehoopt met Gasly wat vorderingen te kunnen maken. Shit. Wat nu? Besloten om de onderdelenpool van Gasly nog wat uit te breiden, ik wist niet zeker of zijn ERS het zou redden tot het einde van het seizoen en een extra versnellingsbak en motorblok kun je beter ook alvast hebben, als je dan toch gaat incasseren. 

Prima, Gasly op P20, Tsunoda op P14. Gasly start op hard en het is m'n intentie om zo lang mogelijk door te gaan, zeker tot ronde 45-48 van de 61 en het dan af te maken op softs. Volgens de berekeningen moeten die harde banden dat aan kunnen, sterker nog, je zou de race zonder stop uit moeten kunnen rijden, maar dat mag natuurlijk niet.

 

Rondje 38; safety car. Verstappen zet z'n neus in de muur en Ricciardo doet in dezelfde ronde hetzelfde, in dezelfde bocht. 

Kaching! Toevallig was Tsunoda (medium gestart) nog niet binnen geweest, deze crash was precies op zijn window. En heel toevallig was het hele veld wél net binnen geweest, iedereen was al een keer gestopt, behalve wij. 

 

Na de safetycar lagen we P10 en P11, Gasly heb ik op mediums gegooid voor de zekerheid, voor softs vond ik het net te vroeg. 

Om een of andere onduidelijke reden (je kan geen herhaling kijken als er niets bijzonders is gebeurd toch?) was Gasly ineens vier plekken kwijt in één rondje. Geen idee wat er gebeurde, ik zat heel even op m'n telefoon te kijken en ineens was ie het kwijt. Wel zag ik Tsunoda ingehaald worden, dus kort na de herstart lagen we op de versere bandjes op P11 en P14. 

 

Maar ja, dan begint de grote Gasly-show. Ik kon dus flink pushen met beide coureurs en waar Tsunoda duidelijk laat zien dat ie dat niet aan kan (crashte 4 rondes voor tijd, vanaf P10), is Pierre echt een beest in dit spel. De een na de andere ging eraan. Mick Schumacher, Magnussen, Alonso, Norris, Ocon en uiteindelijk ook Verstappen die (vermoedelijk) met vloer- of ophangingschade rondreed. En zo sluiten we Singapore, waar je 'bijna niet kan inhalen' af met een stijging van 13 plaatsen en gaan we dus van P20 naar P7. Not bad.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Daniell:

 

Nog niet! Wilde dat niet met AT doen, is me net iets te gemakkelijk. Ik ga zeer waarschijnlijk kampioen worden in het tweede seizoen, daarna een novelle met Williams of AM.

 

Ben wel benieuwd welk team jullie het liefst zouden zien? 


Williams of Haas is natuurlijk voor de hand liggend. Meteen ook de twee lastigste. 
 

Eigenlijk mis ik de optie om zoals in de career mode van F1 2022 een eigen team te maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Races in de VS en Japan zijn ook weer verreden.

Wel weer wat puntjes kunnen sprokkelen maar nog steeds niet genoeg om het vertrouwen op te krikken.

Ben er nu toch wel over uit dat Ricciardo vervangen gaat worden door een nieuwe coureur maar twijfel nog wel tussen een aantal namen, dus mijn vraag is een beetje wat jullie zouden aanraden een jonge jongen voor de toekomst of een naam als Bottas met wat meer ervaring?

 

 

 

2022-09-10.png

2022-09-10 (1).png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei The Saint:


Williams of Haas is natuurlijk voor de hand liggend. Meteen ook de twee lastigste. 
 

Eigenlijk mis ik de optie om zoals in de career mode van F1 2022 een eigen team te maken. 

Het is ook de bedoeling dat het een flinke uitdaging wordt, vind het spel over het algemeen vrij simpel namelijk.

 

Eigen team maken is niet mogelijk maar ik heb wel al een manier gevonden om savegame data aan te passen. Dit zou goed uitkomen voor een novelle waarbij teams kunnen worden overgenomen of iets dergelijks. Zo zou Audi in 2026 kunnen instromen door bijvoorbeeld McLaren over te nemen. Heb alleen nog niets gevonden waarbij je de livery zou kunnen wijzigen. Moet toch ergens verstopt zitten.

 

Je zou dus in principe een team naar eigen wens kunnen aanpassen. Moet er nog wel even induiken om te zien hoeveel er mogelijk is en of het niet tot crashes leidt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

McLaren | Lando Norris & Daniel Ricciardo | Seizoen 1 | Hongarije - Hungaroring

 

Hungary-Race-Results-1-13.png

 

Het verliep allemaal een stuk lekkerder dan verwacht in Hongarije. Voor het eerst zowel Norris als Ricciardo in Q3. Dat was voor Daniel de eerste keer dit seizoen. In de race gingen we goed van start. Norris op de mediums van start met een eenstopper naar hard. Ricciardo een 2-stopper, startend op de soft, vervolgens hard en afsluiten met de medium. Danny vond het echter nodig om na zijn 1e pitstop te crashen en zijn voorvleugel kapot te rijden, waardoor het strategische plan overboord kon en hij al veel eerder dan gewild naar de mediums moest. Ondanks het restant op conservative gereden te hebben toch nog een soort van degelijk resultaat. Lando sprokkelde wederom belangrijke punten voor ons binnen. Nu de zomerstop waarin we hopelijk wat flinke stappen maken met onze aankomende upgrades. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emilia Romagna Grand Prix:

 

X0hFD62.jpg

 

Een mooie koers waarbij de top 4 lange tijd dicht op elkaar blijft. Uiteindelijk is het Perez die als 1ste moest afhaken door het tempo van de twee Ferrari's en Verstappen. Na ongeveer 35 rondes begon het te regenen. Hiervoor had Leclerc net van banden gewisseld. Na een ronde of 5 a 6 door gereden hebben besloot ik met beide coureurs de pit in te gaan voor de regenbanden. Iets later dan alle andere. Hierdoor kom ik met beide wagens voor in de race. Met nog ongeveer 10 rondes te gaan word het wegdek steeds droger. Ik besluit als eerste met beide auto's weer de pit in te gaan en op de softs over te gaan om de laatste 10 rondes te knallen. Ik verlies de nodige plaatsen doordat ik misschien wat te vroeg naar binnen ben gegaan. Vettel was op dit moment de koploper!!!! Uiteindelijk ging iedereen nog over op de softs. Ik kom met Verstappen hierdoor ruim op kop. Perez blijft achter Vettel steken waardoor Sainz terug kan komen tot net achter Perez. Met wat moeite komt hij er eindelijk langs. Helaas kwam ook vrij snel Sainz erover heen. Sainz loopt snel uit tot meer dan 2 secondes. In de laatste 3 rondes ga ik nog alles op de max met Perez om een aales of niets poging voor een 2de plek. Ik kom dichtbij maar uiteindelijk was de voorsprong net te groot. Toch een mooie 3de plek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...