Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

De beste clip ooit gemaakt

Grote Ree

Aanbevolen berichten

afbeelding.png.88346418fe2cec749d0ede6156234fae.png

Uitslag finale

De stembureaus hadden het maar druk met alle hertellingen die gedaan moesten worden om de definitieve uitslag van deze zinderende finale vast te stellen. Dat maakt dat ik voor de verandering eens niet op maandag maar op donderdag met een update kom. Sommigen zullen daar heel slecht op gaan, inclusief ondergetekende overigens, maar je moet nou eenmaal zorgvuldig te werk gaan als je een fotofinish - wat op zich best ironisch is bij een videoclipverkiezing - hebt.

Tijd om de afvallers één voor één bekend te maken. Het was wel erg optimistisch van Erwin om te denken dat ik dat met een filmpje zou doen. Hoewel ik zijn grenzeloze vertrouwen in mijn kwaliteiten apprecieer, zal ik jullie onnodig leed besparen. Met mijn editskills, of liever gezegd het gebrek eraan, zou ik direct in aanmerking komen voor De slechtste clip ooit gemaakt.

Afvaller nummer 1 had welgeteld nul stemmen, zero points, null punkte, nolla pistettä. Uithuilen dus en opnieuw beginnen voor de inzender, al doet de clip dat eigenlijk vanzelf al.

Spoiler

Bomfunk MC's - Freestyler (Grote Ree)

Fast-forward naar afvaller nummer 2. Ik zeg wel zo mooi dat dit afvaller nummer 2 is, maar dat impliceert dat deze clip beter heeft gescoord dan de eerste. Ik kan de inzender uit de droom helpen; ook deze song blijft Koos Puntloos. Hij had de eer zelf nog kunnen redden, maar besloot om, nobel als 'ie is, op een andere video te stemmen.

Spoiler

Michael Jackson - Thriller (aron24)

Dan door naar het podium. Ja, u hoort het goed, het podium. De logische denker zal dan al wel tot de conclusie zijn gekomen dat het laagste treetje hierop wel een gedeelde moet zijn. En ja hoor, er komen twee spoilers uw kant op! Met allebei één stem kunnen de inzenders toch maar even mooi opscheppen dat ze de 'twee na beste clip ooit gemaakt' hebben ingezonden.

Spoiler

Outkast - Ms. Jackson (Grote Ree)

Spoiler

a-ha - Take On Me (Tim')

Brengt ons dan bij de beslissing. Nog twee clips in de race! Deze twee usual suspects hadden een straatlengte voorsprong op de rest. Onze runner-up wist vier stemmen te vergaren, terwijl onze uiteindelijke winnaar er net eentje meer heeft binnen gehengeld. Eén van de twee clips had zelfs zo'n fanatieke fanbase dat liefst twee users dachten dat het geoorloofd zou zijn om meerdere keren op dezelfde clip te stemmen. Maar ja, we moeten grenzen stellen hè, dat is de aard van het modje.

Spoiler

Genoeg geluld, tijd om de runner-up bekend te maken.

Spoiler

Of zal ik toch de winnaar aankondigen? Dat zie je toch vaak ook bij finales van talentenjachten?

Spoiler

Maar ja, dat is ook wel weer een beetje lullig. Dan zou de runner-up dus geen enkele aandacht meer krijgen.

Spoiler

En dat is ook wel heel hard als je slechts één stem bent geëindigd achter de winnaar.

Spoiler

Ja, dan denk ik dat we toch maar de runner-up doen.

Spoiler

Volgt u het nog? Komt 'ie dan hè, en nu echt!

Spoiler

De runner-up is....

Spoiler

https://www.youtube.com/watch?v=dQw4w9WgXcQ

Spoiler

Ja, ik weet het, dit was te makkelijk. Maar daardoor niet minder leuk! :D

Spoiler

Oké, komt 'ie, nu écht-écht, beloofd! De runner-up is...

Spoiler

Eminem feat. Dido - Stan (Titan)

Spoiler

En dat betekent dat de bij het publiek torenhoge favoriet zijn status heeft waargemaakt en heeft gewonnen! Ik feliciteer Richarð. en Satyr met deze overwinning. Zij krijgen, als de grafische afdeling van MU zijn werk heeft gedaan, de felbegeerde en exclusieve 'Oog voor visuele schoonheid'-badge uitgereikt binnenkort. Nog eenmaal uw aandacht voor de winnaar!

Rammstein - Deutschland (Richarð. / Satyr)

Ik wil graag een ieder die de afgelopen weken clips heeft ingezonden en/of heeft gestemd hartelijk danken voor het deelnemen. Ik heb me goed vermaakt met het organiseren van dit evenement en zal de komende maandagavonden moeten gaan afkicken van deze routine.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Djurovski:

Meer dan terechte winnaar 

1 uur geleden zei aron24:

De enige juiste winnaar als je het mij vraagt. 

Ik had beslissende stem. Is totaal niet mijn soort muziek. Idd puur alleen naar  video en beelden te kijken is idd meer dan verdiende winnaar. Zou @Satyr vast niet van mij verwacht hebben :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei ivago:

@Grote Ree komt hier een vervolg op? Ik weet nog wel wat leuke clips :D

Op korte termijn niet van mijn kant in ieder geval. Zou ook niet zo goed weten wat de meerwaarde ervan is, daar de kans dan groot is dat Stan 'm zou winnen, mocht je ervoor kiezen om oud-winnaars uit te sluiten van deelname.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei hjs:

Ik zou sowieso alle ingezonden clips al uitsluiten bij een eventuele volgende editie.

Dat zou je kunnen doen, maar de vraag is dan of dat niet te veel afbreuk doet aan de kwaliteit. Is hetgeen wint dan nog werkelijk 'de beste clip ooit gemaakt'?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu heb ik eigenlijk beetje in de rapte mijn clips gekozen waarvan ik me herinner dat ik ze heel goed vond.

Zal wel opgevallen zijn dat ze vaak uit de nineties kwamen toen MTV nog populair was.

Volgende keer beter research doen denk ik en alvast lijstje bijhouden met mogelijke kandidaten.

Er zullen nog steeds niet veel moderne clips in zitten vanwege mijn kant omdat ik zelden nog naar clips kijk.

Als er hier en daar ergens wat fuzz over bestaat zal ik het wel eens checken.

Ga je dan ook niet altijd dezelfde uitslagen krijgen als je de huidige clips behoud ?

Je geeft dat zelf ook aan.Daarmee dacht ik van met een propere lei te beginnen.

En hoeveel clips ga je laten deelnemen?

Nu was het enigszins beperkt,terwijl er imo een hele hoop bij kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites