Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Algemeen discussietopic verhalen

De Raam

Op welke device lees jij meestal novelles?  

43 leden hebben gestemd

1. 1. Op welke device lees jij meestal novelles?

Aanbevolen berichten

Ik doe het voor ''voor mijzelf'' maar ik vind het toch jammer mijn novelle zoweinig reacties krijgt, zeker nu ik al heellang de feedback van De Raam toepas. Ik snap dat Arsenal een grote club is maar ik zit er al bijna twaalf jaar, 12 jaar!! 99% van de tijd , was ik nu allang ontslagen, telt dat voor jullie niet mee dan? Voor mij wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 minuten geleden zei Kyrill:

Ik doe het voor ''voor mijzelf'' maar ik vind het toch jammer mijn novelle zoweinig reacties krijgt, zeker nu ik al heellang de feedback van De Raam toepas. Ik snap dat Arsenal een grote club is maar ik zit er al bijna twaalf jaar, 12 jaar!! 99% van de tijd , was ik nu allang ontslagen, telt dat voor jullie niet mee dan? Voor mij wel.

Er zijn wellicht verschillende redenen daarvoor te bedenken maar ik heb ook al gemerkt dat de algemene trend de afgelopen weken is dat er minder gereageerd wordt wanneer een schrijver een update plaatst. Niet alleen bij jou, ook bij andere verhalen. Er lopen er momenteel ook heel wat en het niveau is hoog, met vaak ook behoorlijk lange updates. Deze allemaal aandachtig lezen en ook nog eens inhoudelijk reageren is voor velen onder ons niet te doen. Ik zou het dus niet persoonlijk nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Marius:

Er zijn wellicht verschillende redenen daarvoor te bedenken maar ik heb ook al gemerkt dat de algemene trend de afgelopen weken is dat er minder gereageerd wordt wanneer een schrijver een update plaatst. Niet alleen bij jou, ook bij andere verhalen. Er lopen er momenteel ook heel wat en het niveau is hoog, met vaak ook behoorlijk lange updates. Deze allemaal aandachtig lezen en ook nog eens inhoudelijk reageren is voor velen onder ons niet te doen. Ik zou het dus niet persoonlijk nemen.

Daar heb je gelijk in, dankjewel man! Ik kan ook niet alles bijhouden van andere(probeer wel) en mis ook wel eens een paar updates.(y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Kyrill:

Ik doe het voor ''voor mijzelf''

Blijf dit vooral doen, Karel!

26 minuten geleden zei Kyrill:

maar ik vind het toch jammer mijn novelle zoweinig reacties krijgt, zeker nu ik al heellang de feedback van De Raam toepas.

Ik moet heel eerlijk zeggen dat jouw updates erop vooruit zijn gegaan maar je echt nog wel kunt doorgroeien. Ik denk ook dat je dat moet blijven ambiëren. Ben het wel met je eens dat je wat minder reacties krijgt maar je updates zijn af en toe een wirwar van verschillende zaken. Heb soms het idee dat je te graag een indruk wilt achterlaten met je update, soms helpt het om het allemaal iets bescheidener te houden.

31 minuten geleden zei Kyrill:

99% van de tijd , was ik nu allang ontslagen, telt dat voor jullie niet mee dan? Voor mij wel.

Voor mij ook. Je doet het heel goed en ik heb een tijdje geleden ook al gezegd dat dit wel je meest succesvolle save in jaren moet zijn!

Ben het ook wel weer eens met @Marius en de algemene trend maar moeten we daar dan niet met de gehele novellebundel wat proberen aan te doen? We komen toch in dit deel om onze saves, op een speciale manier, met elkaar te delen. Het is dan altijd wenselijk om elkaar te steunen en te reageren want je wilt toch horen wat anderen van je keuzes/prestaties vinden. 

Even geleden zat ik ook met wat vragen betreft mijn novelle en toen gaven mensen aan dat ze niet wisten wat ze moesten zeggen na een lange update met feiten. Een simpele "wat doe je het goed" of "mooie update" kan heel motiverend werken! Een reactie hoeft niet altijd precies op de inhoud te slaan, het moet steun betuigen en waardering tonen voor het werk dat iemand in zijn novelle steekt. Ik denk dat we hieraan kunnen werken met z'n allen.

Zelf maak ik me er ook schuldig aan dus ik ga ook zeker de hand in eigen boezem steken. Ik ga proberen wat consistenter te reageren bij anderen omdat ik weet wat het kan betekenen en ik vind de algehele trend geen goede trend.

Verder ga ik die hele IDS verkiezing uit m'n kop zetten want onbewust zit dat toch ergens aan me te knagen. Ik was gisteren nogal gefrustreerd dat ik nog amper genoemd wordt bij de verkiezingen terwijl ik zelf in de veronderstelling ben dat ik met een unieke en bijzonder hoogstaande novelle bezig ben. Daarnaast werd ik niet verkozen omdat ik nog niet ver genoeg was en nu worden mensen genomineerd die pas deze maand begonnen zijn?

Ik heb daar nog eens over nagedacht en eigenlijk verdient iedereen het om IDS te staan. Of je nu 3 maand of 3 weken bezig bent. Of het nu je eerste of je honderdste novelle is. Iedereen stopt moeite in zijn verhaal. Het zou leuk zijn voor de waardering maar ook niet meer dan dat!

We moeten hier voornamelijk elkaar ondersteunen en vermaken, daar draait de novellebundel om in mijn ogen.

Daarnaast moet je gewoon je eigen doelen voor ogen blijven houden. Karel, jij maakt de novelle voor je eigen plezier? Heb je nog plezier in het plaatsen van updates? Zo ja, wat maakt het aantal reacties dan uit?

Voor mijzelf was dit jaar het doel om een hoogstaande novelle een jaar lang vol te houden. Naar mijn idee ben ik daar heel goed mee bezig en dus maakt het niet uit of die IDS komt te staan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei De Raam:

Blijf dit vooral doen, Karel!

Ik moet heel eerlijk zeggen dat jouw updates erop vooruit zijn gegaan maar je echt nog wel kunt doorgroeien. Ik denk ook dat je dat moet blijven ambiëren. Ben het wel met je eens dat je wat minder reacties krijgt maar je updates zijn af en toe een wirwar van verschillende zaken. Heb soms het idee dat je te graag een indruk wilt achterlaten met je update, soms helpt het om het allemaal iets bescheidener te houden.

Voor mij ook. Je doet het heel goed en ik heb een tijdje geleden ook al gezegd dat dit wel je meest succesvolle save in jaren moet zijn!

Ben het ook wel weer eens met @Marius en de algemene trend maar moeten we daar dan niet met de gehele novellebundel wat proberen aan te doen? We komen toch in dit deel om onze saves, op een speciale manier, met elkaar te delen. Het is dan altijd wenselijk om elkaar te steunen en te reageren want je wilt toch horen wat anderen van je keuzes/prestaties vinden. 

Even geleden zat ik ook met wat vragen betreft mijn novelle en toen gaven mensen aan dat ze niet wisten wat ze moesten zeggen na een lange update met feiten. Een simpele "wat doe je het goed" of "mooie update" kan heel motiverend werken! Een reactie hoeft niet altijd precies op de inhoud te slaan, het moet steun betuigen en waardering tonen voor het werk dat iemand in zijn novelle steekt. Ik denk dat we hieraan kunnen werken met z'n allen.

Zelf maak ik me er ook schuldig aan dus ik ga ook zeker de hand in eigen boezem steken. Ik ga proberen wat consistenter te reageren bij anderen omdat ik weet wat het kan betekenen en ik vind de algehele trend geen goede trend.

Verder ga ik die hele IDS verkiezing uit m'n kop zetten want onbewust zit dat toch ergens aan me te knagen. Ik was gisteren nogal gefrustreerd dat ik nog amper genoemd wordt bij de verkiezingen terwijl ik zelf in de veronderstelling ben dat ik met een unieke en bijzonder hoogstaande novelle bezig ben. Daarnaast werd ik niet verkozen omdat ik nog niet ver genoeg was en nu worden mensen genomineerd die pas deze maand begonnen zijn?

Ik heb daar nog eens over nagedacht en eigenlijk verdient iedereen het om IDS te staan. Of je nu 3 maand of 3 weken bezig bent. Of het nu je eerste of je honderdste novelle is. Iedereen stopt moeite in zijn verhaal. Het zou leuk zijn voor de waardering maar ook niet meer dan dat!

We moeten hier voornamelijk elkaar ondersteunen en vermaken, daar draait de novellebundel om in mijn ogen.

Daarnaast moet je gewoon je eigen doelen voor ogen blijven houden. Karel, jij maakt de novelle voor je eigen plezier? Heb je nog plezier in het plaatsen van updates? Zo ja, wat maakt het aantal reacties dan uit?

Voor mijzelf was dit jaar het doel om een hoogstaande novelle een jaar lang vol te houden. Naar mijn idee ben ik daar heel goed mee bezig en dus maakt het niet uit of die IDS komt te staan!

Hierom, en hierom alleen ga ik dus echt niet op je stemmen. Een novelle doe je voor jezelf, jij doet dit nu gewoon om eens die IDS te halen. En heel fijn dat je daar voor uitkomt e, maar mij stoort het dat mensen het doen om de aandacht.

Geef niet om die IDS. Je lijkt in je posts/updates ook telkens te bedoelen dat je het veel beter weet dan anderen. Zoiets gaat ook heel wat users tegenhouden, we zijn hier allen om ons te amuseren he.

En @Kyrill tis niet omdat je van het orakel les hebt gekregen dat je novelle daardoor opeens veel beter is. Ik kan mij gewoon niet concentreren door die overvloed aan plaatjes op een te korte ruimte, hou het wat overzichtelijker. Ik denk dat jij qua type novelle je moet gaan richten op de stijlen van Mnie, Lensher, gewoon minder individuele screens en wedstrijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt @De Raamen @Glenn08

Ik merk dat ik ook nu nog, veel te lang bezig ben met updates. Korter dan vroeger, nog steeds lang. Ik ga voortaan ala @Djordison en idd @Lensherren @MNieless is more. Stand en schema posten, niet zoveel individuele westrijden en uitslagen en screens meer. Gewoon kort van wie we wel en niet wonnen. En die statistieken ga ik ook minder doen. Iedereen doet altijd die "seizoensoverzichten" delen Glenn. Dat doe ik nooit alleen hooguit selectie op gescoorde goals en assists. Ga ik voortaan aan einde van het seizoen doen, niet meer halverwege. Ik zal minder plaatjes gaan doen, prima Glenn, bedankt, dat is wat ik zelf ook wil. Dan maar gewoon kortere updates en meer summier. In ieder geval doe ik max 2-3x per dag update, soms niet eens. Andere doen 4-6x per dag. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Daar heb je gelijk in, dankjewel man! Ik kan ook niet alles bijhouden van andere(probeer wel) en mis ook wel eens een paar updates.(y)

Je kan nu al niet alles bij houden, maar je zou wel heel graag willen dat ik een novelle start? Er is toch al genoeg aanbod? :classic_love:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Glenn08:

Hierom, en hierom alleen ga ik dus echt niet op je stemmen. Een novelle doe je voor jezelf, jij doet dit nu gewoon om eens die IDS te halen. En heel fijn dat je daar voor uitkomt e, maar mij stoort het dat mensen het doen om de aandacht.

Neen, je begrijpt me, denk ik, verkeerd. Ik maak deze novelle juist voor mezelf om aan mezelf te bewijzen dat ik een novelle vol kan houden. Dat ging me in het verleden namelijk altijd mis.

Inderdaad maakte ik in het verleden novellen om indruk op anderen proberen te maken en af en toe steekt die nare gewoonte nog wat naar boven, ja. Maar het is me echt niet te doen om de aandacht.

Het stukje dat jij nu bold gemaakt hebt, was de frustratie van gister. Waarbij inderdaad die nare gewoonte weer even naar boven kwam. Over nagedacht en tot andere inzichten gekomen, dat schrijf ik ook daaronder ;)

9 minuten geleden zei Glenn08:

Geef niet om die IDS. Je lijkt in je posts/updates ook telkens te bedoelen dat je het veel beter weet dan anderen. Zoiets gaat ook heel wat users tegenhouden, we zijn hier allen om ons te amuseren he.

Niet geven om de IDS is dan ook waar ik naartoe wil. Ik ben superblij met deze reactie Glenn want hier kan ik wat mee. Dit is nou feedback waarnaar ik al die tijd op zoek ben. 

Het is echt niet zo dat ik alles weet en beter ben dan anderen en ik wil ook helemaal niet op die manier overkomen want geloof me, ik haat dat aan mijzelf. Ik ben ook helemaal niet zo. Ik wil alleen maar helpen, waar ik kan.

Zou je me kunnen vertellen (of iemand anders mag ook natuurlijk) wat nou precies mijn posts op die manier doen overkomen? En hebben we het dan over mijn novelle of mijn posts in het algemeen? Want ik wil heel graag van dat idee af...

Nogmaals, ik waardeer deze reactie echt enorm! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei De Raam:

Neen, je begrijpt me, denk ik, verkeerd. Ik maak deze novelle juist voor mezelf om aan mezelf te bewijzen dat ik een novelle vol kan houden. Dat ging me in het verleden namelijk altijd mis.

Inderdaad maakte ik in het verleden novellen om indruk op anderen proberen te maken en af en toe steekt die nare gewoonte nog wat naar boven, ja. Maar het is me echt niet te doen om de aandacht.

Het stukje dat jij nu bold gemaakt hebt, was de frustratie van gister. Waarbij inderdaad die nare gewoonte weer even naar boven kwam. Over nagedacht en tot andere inzichten gekomen, dat schrijf ik ook daaronder

Niet geven om de IDS is dan ook waar ik naartoe wil. Ik ben superblij met deze reactie Glenn want hier kan ik wat mee. Dit is nou feedback waarnaar ik al die tijd op zoek ben. 

Het is echt niet zo dat ik alles weet en beter ben dan anderen en ik wil ook helemaal niet op die manier overkomen want geloof me, ik haat dat aan mijzelf. Ik ben ook helemaal niet zo. Ik wil alleen maar helpen, waar ik kan.

Zou je me kunnen vertellen (of iemand anders mag ook natuurlijk) wat nou precies mijn posts op die manier doen overkomen? En hebben we het dan over mijn novelle of mijn posts in het algemeen? Want ik wil heel graag van dat idee af...

Nogmaals, ik waardeer deze reactie echt enorm! 

Je weet heel goed waarover je spreekt, en je novelle is voor sommigen sowieso een groot hulpmiddel ben ik zeker van. Blijf dat ook gewoon doen.

Maar wil die kennis ook vaak etaleren in je updates, soms ook in je reacties als iemand iets vraagt. Je kan soms ook heel 'verhalend' reageren, terwijl het volgens mij ook korter kan. Wanneer ik voor het laatst echt iets had van 'oke nu mag het wel wat minder' was die post over de carrilero, je legt dat heel mooi uit, maar dan zit je daar een eigen naam aan een rol te geven, komt bij mij wat gek over op dat moment. Maar kan aan mij liggen natuurlijk. En in je novelle mag dat natuurlijk wel eens wat meer, maar misschien als iemand een vraag stelt, het antwoord al eens wat beknopter maken? Nu dat is mijn mening natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben trouwens niet bepaald alleen maar eens je ''novelle alleen voor jezelf doet''

Dan kan je net zo goed in het United/FM Cafe blijven posten, waar 99% van de posts op zijn hoogst een like krijgen, en waar 60% van de post, niet op gereageerd wordt door andere leden. Een novelle is een vorm van ''ratrace'' waar je laat zien wat je in huis hebt. De ene is grafisch heel mooi en goed, en de ander wisselt het bv af met handleidingen of interviews bijvoorbeeld en sommige hebben gewoon uitstekende en hele mooie en soms onrealistische resultaten, maar ook dat is mooi en niet erg. In mijn ogen is een novelle hier soort ''dagboek'' alleen dan publiek toeegankelijk voor iedereen op het forum om te reageren, liken en lezen/citeren. Ook mensen die niet zijn ingelogd kunnen iedere novelle meelezen op een andere browser(en ik spreek uit ervaring met vele bans, dat dat dus beschikbaar is). Voor jezelf doen is wel het belangrijkste in mijn ogen hier, totaal absoluut niet het enige.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt @Glenn08! Volgens mij begrijp ik waar je op doelt en ik ga ermee aan de slag.

Die benaming was trouwens meer om aan te geven dat de rol een beetje een combinatie was geworden van een spelmaker, carrilero en mezzala. Niet omdat ik een 'nieuwe' rol heb uitgevonden ofzo. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei De Raam:

Bedankt @Glenn08! Volgens mij begrijp ik waar je op doelt en ik ga ermee aan de slag.

Die benaming was trouwens meer om aan te geven dat de rol een beetje een combinatie was geworden van een spelmaker, carrilero en mezzala. Niet omdat ik een 'nieuwe' rol heb uitgevonden ofzo. 

Was dan een vergissing van mijn kant!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom schaffen we niet gewoon de IDS af en maken we er Onlyfans van?  Of naar de toekomst een neutrale jury aanstellen zo voorkom je stemmen ronselen. Of gewoon stoppen met de IDS maar dan blijven er precies niet verhalen meer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanuit mijn oogpunt was de IDS niet de strekking van de discussie @Lensherr en hoeft van mij absoluut niet afgeschaft te worden.

Het ging mij in eerste instantie om de algehele trend dat er wat minder gereageerd wordt op novellen (en of we daar wat aan kunnen veranderen) en later met Glenn hoe ik een fijnere mede-user kan zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik volg best veel novelles maar wil niet steeds een standaard reactie geven, daarom zal je bij mij als ik de novelle volg vooral een like zien. Waardeer het werk van iedereen echt zo lekker om te lezen, en mijn updates zijn echt niet bijzonder of iets maar vindt het leuk om te delen dus dat is mijn drijfveer. En likes en reacties is een mooie bijkomstigheid

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou er niet te veel over in zitten als je niet in de IDS komt.

Als je 1 of 2 dagen niet update sta je zo op pagina 2. Dat betekent dus dat er minstens 20 actieve novellen bezig zijn. Daarnaast hoor ik iedereen zeggen dat het niveau erg hoog ligt. 20 novellen met een hoog niveau dan zijn er ook meer kandidaten voor de IDS en dus veel concurrentie

Dit zou je enigszins kunnen oplossen door 2 novellen in de IDS te zetten maar dat is dan iets wat wij als novelle community moeten beslissen met zijn allen

Zelf krijgt mijn San Marino novelle ook niet super veel reacties en dat is niet erg, daarnaast krijgt mijn San Marino save ook wel genoeg aandacht op andere subfora + heel dit forum weet inmiddels wel waar ik mee bezig ben bij Folgore ;c. Ik heb veel plezier in het maken van die updates en als ik die novelle niet had, had ik daar nu 100% zeker spijt van gehad

Kortom gewoon doorgaan met waar je mee bezig bent en mensen vinden jouw novelle vanzelf wel. Daar is niet per se een IDS voor nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen zijn gevoelig als je ze onnodig mention geeft die niet wilt.

Ik heb nu advies van @Glenn08 toegepast zojuist, en het gedaan op manier van combinatie van @Lensherr en @JoonsterkeBE Slechts 4 zichtbare screens en 4 screens in spoilers. Als perongeluk(heb ik helaas vaak) een screen helemaal onderin de post komt na de mentions & reacties ook, kan je die absoluut niet meer verwijderen, dus die is ook in spoiler gezet. Hele verbetering tov 18 screens(y):cheer:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als ik dit allemaal lees denk ik , wat moet ik denken ?, heb amper 2 reacties gekregen. Ok maar net begonnen maar toch. probeer er ook een leuke insteek in te geven nochtans. Ok het is een is zeer simpele lay out, ben ook dan zeker niet goed met photoshop en dergelijke. Maar is het verhaal niet belangrijker. maar inderdaad doe dit verhaal voor mezelf en er extra fun aan te geven , heb ook wel de indruk idd dat novellen met grote ploegen zoals Chelsea-Arsenal enz... minder respons krijgen. Niet aantrekken just for fun ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites