Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Overig buitenlands clubvoetbal

Mo

Aanbevolen berichten

Van wat ik lees is dat Alexis Sanchez lang geprobeerd heeft om Arturo Vidal naar Arsenal te krijgen, maar dat Real sinds enkele dagen weer is teruggekomen voor hem en hij daar de voorkeur aan geeft. Als Real niet was gekomen, had je hem in de Emirates gezien denk ik. Maar lijkt betrouwbaar. Ook Mauricio Isla heeft een redelijk suggestieve foto gepost met hem, voor een Chileense krant, waarin de move van hem naar Real besproken werd, met als onderschrift: "Goedemorgen, de grote dag komt".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 6k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Huhu heeft geen doelpunt gemaakt toch?

Jawel. En bij 6 goals betrokken in de halve finale, dat heb ik verder niemand zien doen.

Was bij de beste? Lastig te zeggen, vond het een vreemde Copa zonder echte uitblinkers. Niemand was élke wedstrijd goed eigenlijk.

Ik had het er gisteren met Cris over. Ik denk eerlijk gezegd dat dit de reden is dat ze Messi kiezen: omdat ze simpelweg zijn naam in hun geschiedenisboeken willen hebben. Chili won de hele boel, en aangezien Messi in alle andere competities records loopt te breken, denk ik dat ze bij de organisatie dat zijn zoiets hebben van, we geven die MVP aan Messi en dan staat dat over 50 jaar toch maar mooi op ons palmares. Als ze hem aan Medel geven ofzo, die kent niemand meer over 50 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wederom een poging tot het aandikken van de gecreëerde mythe. Het meest schrijnende is misschien nog wel dat in alle ijver om veren in zijn reet te steken heeft men niet door schijnt te hebben dat zo'n jongen op dat moment natuurlijk enorm teleurgesteld is na wederom een verloren finale met zijn land. Zo'n prijs (schijnbaar dus onterecht) toekenen maakt het enkel erger. Kan me heel goed voorstellen dat Messi dan ook totaal geen trek had om die 'huldiging' te ondergaan, wijs besluit om weg te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jawel. En bij 6 goals betrokken in de halve finale, dat heb ik verder niemand zien doen.

Was bij de beste? Lastig te zeggen, vond het een vreemde Copa zonder echte uitblinkers. Niemand was élke wedstrijd goed eigenlijk.

Ik had het er gisteren met Cris over. Ik denk eerlijk gezegd dat dit de reden is dat ze Messi kiezen: omdat ze simpelweg zijn naam in hun geschiedenisboeken willen hebben. Chili won de hele boel, en aangezien Messi in alle andere competities records loopt te breken, denk ik dat ze bij de organisatie dat zijn zoiets hebben van, we geven die MVP aan Messi en dan staat dat over 50 jaar toch maar mooi op ons palmares. Als ze hem aan Medel geven ofzo, die kent niemand meer over 50 jaar.

Je kan beter in 2 wedstrijden beslissend zijn dan betrokken bij 6 goals in een 6-1 overwinning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk maar het gaat erom dat het belachelijk dat hij is gekozen :cab: Dat hij dan bij een 6-1 uitblinkt prima maar goed 1 van Chili had hem toch wel mogen winnen en anders Guerrero ofzo maar toch niet Messi dat is echt krom. Toen Simon zei ook van jawel Messi heeft gescoord moest ik ook nadenken huh wanneer dan? Maar natuurlijk dat was in de eerste wedstrijd een penal ;c Gewoon te weinig gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tuurlijk maar kom Turkse jeugd krijgt de kans gewoon niet. Kennen jullie nog Muhammed Demirci van Besiktas? Op proef geweest bij Barca vroeger de nieuwe Messi en dat soort shit. Las laatst dat die op proef was bij een club uit Noorwegen. Triest toch :cab:

Heeft niets met geen kansen te maken. Zijn fysiek gewoon zo zwak, Muhammed Demirci heeft nog redelijk vaak gespeeld eigenlijk. Maar als je je niet ontwikkeld moet je toch geen kansen blijven krijgen? Recep Niyaz werd verhuurd aan 2e klasse ploegje, was nu ook niet echt een geweldig seizoen ofzo van hem.

Joh snap ook niet waarom mensen blij zijn met de nieuwe buitenlanders regel. Einde van Turks voetbal, voor het geval dat dat er nog niet was.

Vind het eerlijk gezegd gewoon goed. Zoveel Turkse spelers die kwalitatief niet verdienen waar ze spelen en degene die wel dat niveau zouden kunnen halen kosten opeens een fortuin. Mehmet Topuz is bijvoorbeeld duurder dan Nani. :D Daarnaast stelt het Turks voetbal toch niets voor man, laten we dan gewoon in clubverband denken en daarvoor was de nieuwe buitenlanders regel een must. Nationale ploeg zal nooit iets voorstellen, hebben gewoon het talent en jeugdbegeleiding er niet voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje zoals in Engeland. Ken het niet tot in detail, maar je mag maximum 14 buitenlanders in je team hebben. x-aantal moeten uit de jeugd komen en dat soort zaken. Belangrijke hiervan is gewoon dat je gewoon met 11 buitenlanders in de basis kunt beginnen in principe, dus geen limiet meer. Voorgaande jaren was het 6 buitenlanders max. basis etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft niets met geen kansen te maken. Zijn fysiek gewoon zo zwak, Muhammed Demirci heeft nog redelijk vaak gespeeld eigenlijk. Maar als je je niet ontwikkeld moet je toch geen kansen blijven krijgen? Recep Niyaz werd verhuurd aan 2e klasse ploegje, was nu ook niet echt een geweldig seizoen ofzo van hem.

Vind het eerlijk gezegd gewoon goed. Zoveel Turkse spelers die kwalitatief niet verdienen waar ze spelen en degene die wel dat niveau zouden kunnen halen kosten opeens een fortuin. Mehmet Topuz is bijvoorbeeld duurder dan Nani. :D Daarnaast stelt het Turks voetbal toch niets voor man, laten we dan gewoon in clubverband denken en daarvoor was de nieuwe buitenlanders regel een must. Nationale ploeg zal nooit iets voorstellen, hebben gewoon het talent en jeugdbegeleiding er niet voor.

Naar mijn weten had Recep juist een goed seizoen bij Samsun nam daar alles vrijetrappen, corners etc. Voor Fener is hij niet goed genoeg misschien maar heeft zeker wel talent hoor een Demirci ook dat is toch veel beter dan een Cenk Tosun halen?

En wat je over het laatst zegt is echt onzin hoor. Nu hebben we ook gewoon een prima ploeg? Wat weinig onderdoet voor diverse subtop landen. Ik vind deze regel juist niet negatief voor Turkse spelers, nu zullen ze alles moeten geven. Burak moet nu al vrezen voor zijn plek bij Gala terwijl als die regel er nog was hij wist dat hij altijd standaard basisspeler was.

En wat jij zegt ook Topuz was duurder dan Nani, Tarik duurder dan Podolski. Nu kunnen die Turkse clubs niet meer alles overdreven duur doen. Plus dat de echte talenten gewoon zullen doorbreken (a la Ozan Tufan) en we moeten ons ook concentreren naar Nederland en Duitsland voor onze Turken. Waarom speelt monster talent Mastour wel voor Marokko terwijl die ook voor Italië kan spelen? Dat moeten wij ook kunnen regelen.

Wat is de nieuwe regel?

14 buitenlanders in de selectie, mag je zelf bepalen hoeveel je er wilt opstellen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind ons nationaal elftal gewoon zwak, of heb jij ergens iets positiefs gezien? We gaan gewoon weer een eindtoernooi niet halen in een groep met Nederland, Ijsland, Tsjechie, Letland en Kazachstan. Deel je mening wel over dat het positief is voor Turkse spelers, die moeten nu alles geven om te mogen spelen. Turkse talenten uit NL en Duitsland kunnen wij niet halen, worden altijd slecht behandeld of helemaal niet in geinteresseerd tot ze écht doorbreken. Dan hebben zij iets van Duitsland heeft me steeds de kans gegeven terwijl Turkije niets deed. We hadden Hakan Calhanoglu, wat momenteel één van onze beste spelers is. Wordt er niet fatsoenlijk met hem rond een tafel gezeten en wordt Gokhan Tore nog steeds beschermt terwijl die jonge gewoon zich als een maffialid gedraagt tegenover zijn teamgenoten. Dat soort zaken geven mij geen hoop op een goede toekomst hoor qua talenten uit andere landen de keuze te laten maken om voor Turkije te spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met die rampzalige Turken bereik je niets in Europa. Wij speelden ooit met Servet, Deniz, Selcuk en nog een paar andere klojo's tegen AC Milan... werd toen 0-4 in eigen huis. In die periode hadden we de duurste selectie van de Turkse competitie, het beste wat het Turkse voetbal in die periode te bieden had, we gingen gewoon af in Europa dat seizoen. Laten we maar met 11 buitenlanders spelen dit seizoen het zal me echt aan me reet roesten, Inter deed dat ook ooit, niet eens 1 Italiaan in de basiself.

Er zijn maar een handjevol Turken waar je echt wat aan hebt, de rest is gewoon ondermaats.

bewerkt door Tombik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu overdreef je ook weer keihard Cim. "Belachelijk dat hij is gekozen" , "gewoon te weinig gedaan".

Ten eerste is het niet belachelijk, want zoals ik eerder zei, geen enkele speler stak er bovenuit op de Copa, en Messi was de beste speler bij een team dat in de finale stond.

Ten tweede, te weinig gedaan? Als je puur naar de stats kijkt kan ik daar nog inkomen, maar in élke wedstrijd waar Argentinie aan grote kansen kwam lag bij Messi bijna standaard aan de basis met een actie of pass. Toon mij een andere speler die zoveel kansen heeft gecreëerd..

Messi was zeker niet top deze Copa, maar desondanks was hij imo absoluut bij de 3-4 best presterende spelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu overdreef je ook weer keihard Cim. "Belachelijk dat hij is gekozen" , "gewoon te weinig gedaan".

Ten eerste is het niet belachelijk, want zoals ik eerder zei, geen enkele speler stak er bovenuit op de Copa, en Messi was de beste speler bij een team dat in de finale stond.

Ten tweede, te weinig gedaan? Als je puur naar de stats kijkt kan ik daar nog inkomen, maar in élke wedstrijd waar Argentinie aan grote kansen kwam lag bij Messi bijna standaard aan de basis met een actie of pass. Toon mij een andere speler die zoveel kansen heeft gecreëerd..

Messi was zeker niet top deze Copa, maar desondanks was hij imo absoluut bij de 3-4 best presterende spelers.

Naja het komt zo negatief over bij mij he :cab: Bedoel dat niet zo, ik vind het juist zonde dat Messi een Argentijn is :r Dat elftal is niet goed voor hem joh ;c Komt daar niet helemaal in zijn kracht imo. Ik heb elke wedstrijd gezien van Argentinië en inderdaad ik vond hem de beste speler voorwaarts van ze maar ik verwacht meer van hem man, hij kan meer. Bij de Argentijnen vond ik Mascherano weer eens goed (echt een toernooi speler he, heerlijk) en nogmaals bij Chili kon je hem geven aan Medel. Dan is het zonde dat hij hem weer krijgt dat snap je wel toch zeker na die discussie van afgelopen jaar op het WK :cab: Die vent heeft gewoon nooit een prijs gepakt met Argentinië dat is voor een voetballer van zijn kwaliteiten en de selectie van Argentinië trouwens echt belachelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naja het komt zo negatief over bij mij he :cab: Bedoel dat niet zo, ik vind het juist zonde dat Messi een Argentijn is :r Dat elftal is niet goed voor hem joh ;c Komt daar niet helemaal in zijn kracht imo. Ik heb elke wedstrijd gezien van Argentinië en inderdaad ik vond hem de beste speler voorwaarts van ze maar ik verwacht meer van hem man, hij kan meer. Bij de Argentijnen vond ik Mascherano weer eens goed (echt een toernooi speler he, heerlijk) en nogmaals bij Chili kon je hem geven aan Medel. Dan is het zonde dat hij hem weer krijgt dat snap je wel toch zeker na die discussie van afgelopen jaar op het WK :cab: Die vent heeft gewoon nooit een prijs gepakt met Argentinië dat is voor een voetballer van zijn kwaliteiten en de selectie van Argentinië trouwens echt belachelijk.

Twee keer een finale gehaald nu.(Of meer?) Dan moet je net het geluk hebben dat je hem wint. Sowieso hebben ze ook pech met die coaches, die zijn gewoon zwaar ondermaats. Verder ben ik het wel met je eens dat een Medel ofzo hem mocht winnen. Maar ik snap de redenatie van Simon ook. Achja, het is maar een klein prijsje natuurlijk. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prijzen heeft ie wel al gepakt met Argentinië, alleen geen Copa of WK. En nee ik zou hem wss ook niet aan Messi hebben gegeven maar je kunt het niet belachelijk noemen als de beste speler bij een finalist die prijs wint.

Verder vind ik niet dat dat elftal 'niet goed voor hem is'. Di Maria, Pastore, Messi, Aguero is een heerlijk aanvallend compartiment en hebben dat ook getoond in de kwart- en halve finale toen ze in beide wedstrijden een karrevracht aan kansen creëerden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind ons nationaal elftal gewoon zwak, of heb jij ergens iets positiefs gezien? We gaan gewoon weer een eindtoernooi niet halen in een groep met Nederland, Ijsland, Tsjechie, Letland en Kazachstan. Deel je mening wel over dat het positief is voor Turkse spelers, die moeten nu alles geven om te mogen spelen. Turkse talenten uit NL en Duitsland kunnen wij niet halen, worden altijd slecht behandeld of helemaal niet in geinteresseerd tot ze écht doorbreken. Dan hebben zij iets van Duitsland heeft me steeds de kans gegeven terwijl Turkije niets deed. We hadden Hakan Calhanoglu, wat momenteel één van onze beste spelers is. Wordt er niet fatsoenlijk met hem rond een tafel gezeten en wordt Gokhan Tore nog steeds beschermt terwijl die jonge gewoon zich als een maffialid gedraagt tegenover zijn teamgenoten. Dat soort zaken geven mij geen hoop op een goede toekomst hoor qua talenten uit andere landen de keuze te laten maken om voor Turkije te spelen.

Weetje wat het ook is, las het laatst in een goede analyse over het Turkse voetbal. Wij zijn veel te ver door gegaan met het verleden :cab: Dat een Terim weer bondscoach is zegt genoeg :r In NL komen enorm veel talentvolle tactisch sterke jonge trainers door bij ons is dat minimaal. Die mensen moeten de kans krijgen, Ersun Yanal en Ertugrul Saglam. En als je toch een ervaren bondscoach zoekt pak dan Senol Gunes. Zoals Baros ooit zei over Terim ''Wij hebben in die 2 jaar nog nooit een tactische training gehad, enige motief was dat we de tegenstanders moesten killen en schreeuwen'' dat zegt genoeg :cab: Qua prestaties is het onder de maat inderdaad, WK halen gaat ook moeilijk worden omdat we in fucking pot 4 zitten met Faroer :cab: Maar je kan niet zeggen dat we een slecht elftal hebben, in tegendeel we zijn steker dan 2008. En boeien we komen er bovenop weet ik zeker!

Sinds de buitenlanders regel trouwens Batuhan Altinbas 19 jaar van Bursa naar HSV, Atinc naar Leipzig en Enes Unal naar City. Dat is ook wat we moeten doen, meer Turken in het buitenland hier leren ze tactisch etc te weinig.

Overigens Tore en Omer zijn weer bevriend :r

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee keer een finale gehaald nu.(Of meer?) Dan moet je net het geluk hebben dat je hem wint. Sowieso hebben ze ook pech met die coaches, die zijn gewoon zwaar ondermaats. Verder ben ik het wel met je eens dat een Medel ofzo hem mocht winnen. Maar ik snap de redenatie van Simon ook. Achja, het is maar een klein prijsje natuurlijk. ;c

Klopt wil ze wel eens zien met die Sampaoli van Chili.

Prijzen heeft ie wel al gepakt met Argentinië, alleen geen Copa of WK. En nee ik zou hem wss ook niet aan Messi hebben gegeven maar je kunt het niet belachelijk noemen als de beste speler bij een finalist die prijs wint.

Verder vind ik niet dat dat elftal 'niet goed voor hem is'. Di Maria, Pastore, Messi, Aguero is een heerlijk aanvallend compartiment en hebben dat ook getoond in de kwart- en halve finale toen ze in beide wedstrijden een karrevracht aan kansen creëerden.

Oh ik bedoel het niet qua spelers hoor, eerder coach ja zoals Marc al zei. Je kijkt al jarenlang naar Argentinië met het gevoel van mwa dit moet toch veel beter kunnen. Ja klopt 1 keer een OS gewonnen maar dat is toch te weinig voor deze generatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie van jullie zou er blij zijn met zo'n prijs? Ik persoonlijk niet, en al helemaal niet als ik Messi ben.

Dat doet er niet toe. Het is een verplichte ceremonie dat weet je als sinds je in de F-jes speelde. Dan ben je gewoon super slechte verliezer als je niet op komt dagen. Getuigt ook van weinig respect naar de winnaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites