007mark Geplaatst 12 mei 2020 Share Geplaatst 12 mei 2020 Thanks voor de overwegend positieve review @Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 12 mei 2020 Share Geplaatst 12 mei 2020 (bewerkt) Fliegerfest Festival review: De naam en logo doen mij meteen denken aan zo'n metalen dubbeldekker-vliegtuig. De locatie en tentnamen passen hier goed bij. Op basis daarvan verwacht ik rock en een line-up voor de blanke man van middelbare leeftijd. En ik denk dat de namen die als eerste tevoorschijn komen daar inderdaad goed bij passen. The Dire Straits, Toto en Snow Patrol zijn 3 gevestigde namen. Van de headliners spreekt alleen Snow Patrol mij echt aan, de andere twee luister ik vrijwel niet naar. Dat gevoel heb ik ook bij de rest van de namen. Een deel spreekt mij wel heel erg aan en dat zijn vooral namen die tegen wat verder wegstaan van de meer gangbare gitarenmuziek (Kiwanuka, Porter, Rodgers, Buena Vista Social Club). Namen die naar mijn inziens niet echt een sterke link hebben met de headliners en het concept, behalve dat alle namen wel geapprecieerd worden door de blanke man van middelbare leeftijd vermoed ik. Een ander deel die beter lijkt te passen (oa Black Crowes, Roger Hodson, Dropkick Murphys) past dan weer niet bij mijn smaak. Van de meer kleinere namen ken ik eigenlijk weinig, dus er blijft voor mij iets te weinig over om serieus te denken dat ik hier een kaart voor zou kopen. Maar ik ben dan ook meer een Lowlands-persoon dan een Pinkpop-persoon. + Combinatie van naam, logo en locatie geeft meteen een duidelijke indruk van het concept + Headliners passen goed bij het concept + De "gekleurde" namen in de line-up - Ik pas niet echt bij de doelgroep, ondanks dat ik een blanke man ben - Veel van de grotere namen heb ik weinig mee 12 mei 2020 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 12 mei 2020 Share Geplaatst 12 mei 2020 Na jouw festival en de namen daarin te hebben gezien, had ik al het idee dat mijn festival jou in de breedte minder aan zou spreken @Chiemel. Gezien de namen die je noemt die je wel aanspreken, zou ik je wel aanraden om Feng Suave, City Park, Seun Kuti en Young Gun Silver Fox eens te proberen. Misschien zit daar nog wel iets voor je tussen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 12 mei 2020 Share Geplaatst 12 mei 2020 15 minuten geleden zei bas2204: Na jouw festival en de namen daarin te hebben gezien, had ik al het idee dat mijn festival jou in de breedte minder aan zou spreken @Chiemel. Gezien de namen die je noemt die je wel aanspreken, zou ik je wel aanraden om Feng Suave, City Park, Seun Kuti en Young Gun Silver Fox eens te proberen. Misschien zit daar nog wel iets voor je tussen. Namen die mij weinig zeggen, ga het eens proberen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 13 mei 2020 Share Geplaatst 13 mei 2020 Young Gun Silver fox moet je aanzetten als je in het zonnetje zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 14 mei 2020 Share Geplaatst 14 mei 2020 Mijn festival heeft enige vertraging. Line-up is rond, maar de omkadering nog niet Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 14 mei 2020 Share Geplaatst 14 mei 2020 Bij Action hebben ze meestal wel goedkope fotolijstjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 14 mei 2020 Share Geplaatst 14 mei 2020 Ik ga niet voor cheap natuurlijk :/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 14 mei 2020 Auteur Share Geplaatst 14 mei 2020 Zit geen deadline op, dus doe rustig aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 26 mei 2020 Share Geplaatst 26 mei 2020 Op 14-5-2020 om 14:54 zei Richarð.: Zit geen deadline op, dus doe rustig aan. Kunnen we nog wat verwachten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 26 mei 2020 Auteur Share Geplaatst 26 mei 2020 5 minuten geleden zei Chiemel: Kunnen we nog wat verwachten? Ik heb alles geplaatst wat ik heb binnen gekregen, dus het is wachten op voltooide festivals. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 1 juni 2020 Share Geplaatst 1 juni 2020 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Christian. Geplaatst 3 juni 2020 Share Geplaatst 3 juni 2020 Ik kom langs! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 18 juni 2020 Share Geplaatst 18 juni 2020 Ik realiseer mij nu pas dat ik nooit heb gereageerd op het festival van @Grote Ree. En dat verdient meer. Het concept van het delen van het podium door twee artiesten is namelijk heel creatief en zou in het echt inderdaad hele spannende combinaties op kunnen leveren. Daar bovenop programmeert hij vervolgens ook nog eens een aantal artiesten die bij mij op het livelijstje staan om ooit nog eens te zien of die ik in het verleden al heb mogen zien. Kortom, een festival waar ik wel voor richting het noorden zou willen komen. En ik mis ook nog de reactie van onze almachtige organisator @Richarð. op dit festival en ook trouwens nog op mijn Fliegerfest... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 18 juni 2020 Share Geplaatst 18 juni 2020 11 minuten geleden zei bas2204: Ik realiseer mij nu pas dat ik nooit heb gereageerd op het festival van @Grote Ree. En dat verdient meer. Het concept van het delen van het podium door twee artiesten is namelijk heel creatief en zou in het echt inderdaad hele spannende combinaties op kunnen leveren. Daar bovenop programmeert hij vervolgens ook nog eens een aantal artiesten die bij mij op het livelijstje staan om ooit nog eens te zien of die ik in het verleden al heb mogen zien. Kortom, een festival waar ik wel voor richting het noorden zou willen komen. En ik mis ook nog de reactie van onze almachtige organisator @Richarð. op dit festival en ook trouwens nog op mijn Fliegerfest... Thanks, leuk om te horen! Zijn er in ieder geval al twee belangstellenden. Ben wel benieuwd wie die artiesten waar je op doelt dan precies zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 18 juni 2020 Share Geplaatst 18 juni 2020 Haevn en Earth, Wind & Fire heb ik al live gezien en eigenlijk had ik deze zomer ook The Struts op dat lijstje bij moeten schrijven, maar dat gaat om bekende redenen niet door. Hopen dat dat optreden op Bospop een jaartje door wordt geschoven. Maar Ry X, Fink, Snarky Puppy, Chris Stapleton en John Mayer zou ik ook nog wel aan dat lijstje toe willen voegen. Al moet ik zeggen dat dat bij Mayer vooral een wens is als hij ooit weer optredens met het John Mayer Trio zou doen. Verder ken ik een flink aantal artiesten ook nog wel bij naam en luister ik wel eens naar hun muziek, maar staan ze niet op de nominatie om ooit echt een kaartje voor te kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 18 juni 2020 Auteur Share Geplaatst 18 juni 2020 37 minuten geleden zei bas2204: En ik mis ook nog de reactie van onze almachtige organisator @Richarð. op dit festival en ook trouwens nog op mijn Fliegerfest... Ga ik na m'n werk vanavond even fixen. Geldt ook voor die van @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 18 juni 2020 Auteur Share Geplaatst 18 juni 2020 Fliegerfest; Laten we beginnen bij de naam; vind de naam zeer realistisch klinken. Als in, het had zomaar een echt festival kunnen zijn. Klinkt catchy én er is goed over nagedacht. Want het festival vind plaats op een voormalig vliegveld nabij Duitsland. Voeg hierbij een keurig logo en je eerste indruk is meteen goed. Ditzelfde geldt voor de poster, want ook deze ziet er professioneel uit. Zeker als je de sponsoren onderaan ziet. Het idee achter het festival herken ik mezelf ook erg in. Mijn eigen festival was ook een combi van artiesten die ik gezien heb en nog graag wil zien. En ook de drie themadagen kwamen voor op het InDie Duinen Festival. De bron van inspiratie is in ieder geval goed dus, hehe. Daarnaast is ook over de podianamen nagedacht en ben ik vooral benieuwd naar hoe het Command Centre podium eruit komt te zien! Dan het belangrijkste; de line-up. Op het eerste gezicht veel namen die ik ook verwacht had te zien. Namen die goed bij Bas passen. De headliners zijn echte grote namen die op zichzelf al genoeg mensen naar het festival trekken. Het idee van de Easy Friday zal denk goed uitpakken. Een festival als BKS reis je heen op de vrijdag, dus dan vind ik het persoonlijk wel lekker op rustig aan te beginnen op die dag. Enige "minpuntje" is misschien dat Damien Rice, headliner op BKS 2013, eerder thuishoort op het hoofdpodium, maar mijn festival had ook alt-j als afsluiter van podium twee, dus opzich is er ook niks mis mee. En uiteraard kudos voor Roo Panes, waar je nog steeds naar luistert, zo te zien. Die heb ik je volgens mij ooit aangeraden. Oh en Ólafur Arnalds op je festival is ook geil. Dan over naar Guitar Saturday. Waarschijnlijk de beste dag om dit thema te hebben. Je hebt een chillende vrijdag gehad en bent zaterdag toe aan iets meer gitaargeweld. Rock en blues is dan ook een combinatie die waarschijnlijk perfect zal werken. Dire Straits passen hier dan denk ook goed bij als headliner. Sowieso iets moois om de gehele zaterdag naar uit te kijken. Vlak daarvoor nog een van de betere Nederlandse bands met Moss. "Bij alle acts is het de bedoeling om op welke manier dan ook mee te zingen, dansen of springen en zo op een perfecte manier het festival af te sluiten." Zo dient elke beschrijving van een festival z'n laatste dag te zijn. Je laatste beetje energie eruit gooien door keihard mee te blèren The Wombats' Let's Dance to Joy Division, Foster the People's Pumped Up Kicks óf, misschien wel een ideale afsluiter, Africa van Toto. En hier kudos voor de Dropkick Murphys, die hier de laatste paar dagen regelmatig door de speakers knallen. Overall een festival waar op veel aspecten goed over is nagedacht en met aantrekkelijke headliners die grote getallen publiek zullen trekken. Ken helaas de meeste artiesten niet heel goed, dus heb mijn commentaar iets meer gericht op het concept/de ideeën dan op de individuele artiesten. Maar zou waarschijnlijk wel gaan, wetende dat Bas kwaliteitmuziek luistert. Al is Venlo wel een pokke end hier vandaan. Die van TOGTHR Festival komt later vandaag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 19 juni 2020 Share Geplaatst 19 juni 2020 Dank voor de mooie woorden Richard. Wat me nog het meest heeft verbaasd aan je opmerking, is dat je een hoop namen op de poster niet goed kent. Dacht dat jij juist wel een hoop artiesten zou kennen. Maar daar is de Spotify playlist misschien nog wel een oplossing voor . Maar als ik er op voorhand alvast één speciaal voor jou uit moet pikken, dan zou ik je Litzberg aanbevelen. Denk dat die specifiek wel in jouw straatje zou kunnen vallen. Oh, ik wist niet dat Damien Rice headline was geweest op BKS. Ik had juist het idee dat een iets intiemere setting van een tweede podium zijn muziek misschien wel beter uit zou laten komen dat het grote hoofdpodium. En er blijven inderdaad ook wel eens tips van jou bij mij hangen. Roo Panes volg ik inderdaad nog steeds. Al blijf ik eigenlijk zijn muziek waarmee ik hem ontdekte nog altijd zijn beste werk vinden. En de Dropkick Murphys zijn geweldig. Heb ze al een keer op Bospop mee mogen maken, maar heb ze ook live gezien in Birmingham in een zaal voor 3.000 uitzinnige Engelse fans. Dat was nog eens geweldig. Het anthem van de vriendengroep waarmee ik in Birmingham was, is dan ook "The Boys Are Back" geworden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 19 juni 2020 Auteur Share Geplaatst 19 juni 2020 Haha, ik ken ook wel een hoop artiesten, maar jij zit iets dieper in de singer-songerwriter/blues/folk wereld dan ik. Litzberg ga ik binnenkort eens beluisteren. Dacht in eerste instantie Lewsberg (een andere Nederlandse rockband) te lezen, maar dat was hem dus niet. En ik kan je prima vinden in de argumentatie van Damien Rice op het kleinere podium. Vandaar dat ik ook "minpuntje" gebruikte, bij gebrek aan een beter woord. TOGTHR Festival; Bij het horen van de naam van het festival, krijg ik om een of andere reden meteen een heel modern/hip gevoel. Beetje zoals artiesten zich hedendaags ook noemen à la CHVRCHES, HAEVN en DNCE. Maar een eerste blik op de poster werpt me ook ook weer van deze gedachte af, want daarbij verwachtte ik geen namen als Stevie Wonder en Earth, Wind & Fire. Ook moet ik zeggen dat zowel de poster als het logo er zeer professioneel uitzien. Toen ik uiteindelijk het festival in mijn PM-box ontving van Grote Ree, was dit ook het eerste wat ik hem terugstuurde. Tot mijn verbazing had dit eenhoevig zoogdier alleen Word en Paint gebruikt bij het maken van zijn creaties. Als iemand die overal Photoshop voor gebruikt en Paint alleen opent voor de meest simpele dingen, kan ik hier alleen maar voor klappen. Vind de T in het logo, die in mijn ogen gebruikt wordt als een +, een mooie knipoog naar de naam van het festival, TOGTHR. Het verbind de mensen, maar ook de artiesten. Want het concept van TOGTHR is niet één, maar twee artiesten tegelijk op een podium. Iets van normaliter niet vaak voorkomt. Misschien iets meer in de hip-hop live wereld, maar daar ben ik niet compleet in thuis, dus dat zou ik niet zeker weten. In ieder geval zie je dit niet in complete sets van live-optredens die ik meemaak. Vaak zie je dat artiesten één nummertje meedoen, zoals Miles Kane dat vaak doet bij de Arctic Monkeys als die 505 spelen. Capreolus capreolus geeft aan dat je zo niet alleen nieuwe artiesten leert kennen, maaar ook een samensmelting van genres en ik vind zoiets interessant om te horen én om mee te maken. Want zoals eerder gezegd, maak je dat niet vaak mee. Dan zien we opeens de eerste festivalplattegrond voorbij komen. Iets waarvoor je sowieos al kudos verdiend, want dat geeft in mijn ogen aan dat je veel moeite hebt gestoken in het door mij bedachte concept en dat waardeer ik zeer. Zelf heb ik ook nog gewerkt aan een plattegrond voor mijn festival, maar ik merkte dat ik daarin te fanatiek werd en dus ben ik op een gegeven moment ermee gestopt. Maar onze hertachtige vriend heeft dat dus wel gedaan en het ziet er ook hier weer professioneel uit. De indeling van de podia is mooi verspreid met ieder z'n eigen ruimte. De Carrousel die drijft op de IJssel lijkt me wel een attractie op zichzelf op dit festival. Zou de backstage daar alleen bereikbaar zijn via boot en komen de artiesten daar zo aanvaren? Oh en "...en een kleiner veld met aan de uiteinde een dijk aan de IJssel waar festivalbezoekers speciaalbier kunnen drinken..." zal mijn broer en z'n vrienden (waar ik normaal mee naar festivals ga) enorm aanspreken. Dus met deze zin heb je je in ieder geval verzekerd van een groep van 15 man. Het enige waar ik verder mee zit, is de snelweg. Zelf benoem je het al en zeg je dat er makkelijk onderdoor gewandeld kan worden. Ikzelf vraag me meer af of het geluid van de auto's niet clasht met de muziek. Dan de line-up. Zoals gezegd een uiterst interessante setup met de twee artiesten tegenover elkaar. Denk dat als dit in het echt gedaan zal worden, er mogelijk problemen komen met artiesten die misschien niet het podium willen delen. Maar dat is dan weer het mooie aan MU | Best Kept Secret; hier kan in principe alles en hoef je daar geen rekening mee te houden. Op het eerste oog ook een aantal interessante combi's; Metropool Orkest en RY X, Fink en Daughter en de afsluiter natuurlijk met Stevie Wonder en John Mayer. Denk dat vooral die laatste goed uit zal pakken, waar het twee grote namen zijn die ongetwijfeld een goede chemie zullen hebben op het podium, want het is natuurlijk ook een samensmelting van persoonlijkheden. De Zonneweide klinkt voor mij als zo'n podium waar je móet zijn als het mooi weer is. Rustig chillen in het gras en een goede muziek erbij. Niet teveel gehos, gedans of gespring. Nee, gewoon rustig. Vaak missen festivals nog zo'n plek. Vooral op Lowlands ontbreekt zo'n plek. Tenminste, ik kan me zo 1, 2 ,3 niet een plek herrineren. De heuvels van de Alpha komen dan nog het dichtst in de buurt, denk. Maar daar is het dan altijd zo vol, waardoor de rust er wat afgaat. Overall een interessant festival en eentje die aardig afwijkt van de rest, wat alleen maar originaliteitspunten oplevert vanaf mijn kant. Een concept dat vernieuwend is en waarvan ik denk dat het goed uit kan pakken, maar misschien lastig na te bootsen is het in het echte leven. Qua muziek is het met alle R&B, reggae en soul niet helemaal mijn ding, maar hier ga je misschien toch heen voor het concept en de locatie. En je mag zeker tevreden zijn over het eindresultaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 20 juni 2020 Share Geplaatst 20 juni 2020 Wauw, wat een mooie woorden zeg @Richarð., hartelijk dank! Haha, ik heb mijzelf ook redelijk verbaasd met de grafische vormgeving; wist op voorhand niet dat Word zoveel mogelijkheden had. De T was inderdaad als + bedoeld, vond dat wel een ludiek marketingtrucje. Wat betreft je punt over de snelweg, dat kan zeker bij De Carrousel inderdaad voor problemen zorgen, aangezien je daar met de twee bruggen zit. Nu is het aantal keren dat ik in mijn leven in Spoolde ben geweest op één hand te tellen, dus ik weet niet precies hoe het met de geluidsoverlast zit. Wat ik wel weet is dat verderop er een geluidswand om de A28 is gebouwd, dus bij de twee overige podia verwacht ik geen grote problemen. Het is inderdaad niet het meest realistische concept om in real life uit te voeren, maar dromen mag! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten