Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Heel pijnlijk. Ook Stroll weer lekker bezig, die had tijdens teatdagen ook al problemen om zijn wagen op de baan te houden.

Ocon had ik ook meer van verwacht. Switch met Grosjean bij GPPRO voorlopig nirt goed uitgepakt ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, redelijke race gezien. Interessant dat Ferrari er nu ineens weer bij zit, wat altijd goed voor het kampioenschap is.

Een paar dingen vielen mij toch wel op:

- Hoe kan het dat Raikkonen en Bottas (in het begin) het tempo van hun teamgenoten met geen mogelijkheid konden pareren. Het is dat Bottas erna nog in de buurt is gekomen en hij heeft dan het voordeel van de twijfel als nieuweling, maar Raikkonen is gewoon gedeclasseerd.

- Tweede rijders: Voor Stroll is het nog vroeg voor deze conclusie, moet nog veel leren, maar wel meer tweede rijders hebben er een potje van gemaakt (Raikkonen dus) en dat was bij Magnussen en Palmer gewoon beschamend. Die hebben ook vorig jaar al laten zien dat ze niet genoeg talent hebben om in de F1 te mogen rijden. Stroll zal alleen wel moeten laten zien dat de tests en deze eerste race een uitzondering waren. Hij was namelijk behoorlijk onrustig aan het stuur en reed rare lijnen (misschien oververmoeid?). Ook Stoffel was niet heel sterk, maar heeft ook pech gehad. Dat die fout bij de pits dan in zo'n race komt, is beter dan wanneer het goed was gegaan. Hier van leren en door.

- De tactiek van Lewis vond ik niet erg slim. Vettel zat weliswaar in zijn nek te hijgen, maar was er normaal gesproken niet voorbij gekomen. Nog een paar ronden doorrijden en dan hadden ze in ieder geval Max gecoverd. Leek wel een Ferrari strategie naar mijn idee, daar waar Ferrari on-Ferrari's een goede strategie had. Je gaat nog bijna geloven dat het lek boven is in Maranello.

- De grootsheid van Ricciardo. Zo'n ongelofelijk kutweekend heeft hij gehad en dan met 2 ronden achterstand toch nog even aan de race beginnen voor de fans. Ook bij het uitvallen waar hij de auto nog helpt weg duwen tekent hem. Klasse.

- Alonso met een verrotte auto (letterlijk en figuurlijk) nog de 10e plek verdedigen tot het echt over was. Echt knap wat die man toch laat zien en wat is het toch pijnlijk te zien dat die man nu in een tweedehands grasmaaier rond rijdt.

- Heel onopvallend, maar Massa deed het keurig. Prima 6e plek, geen gekke dingen en dat voor een gepensioneerde Brazo die er eigenlijk geen zin meer in heeft. Daar had Stroll toch iets dichter bij in de buurt moeten zitten.

- Perez, Sainz en Ocon ook erg sterk. Vooral die inhaalactie van Ocon was goud waard, zeker als je bedenkt dat je in je eerste race de auto veilig terug wil brengen en dan alle risico neemt om zo'n inhaalactie te maken. Vond het ook best spectaculair om te zien hoe lang hij wachtte met het uit de slipstream komen bij Alonso. Is nog een jongen waar we veel van gaan horen denk ik.

Hoe dan ook, op naar Race 2. Hopelijk krijgen we iets beter te zien wat de verhoudingen zijn, al zullen Mercedes en Ferrari nu erg dicht tegen elkaar aan zitten.

Verder: Vettel wereldkampioen 2017. There I called it. Nostradamus Montass in tha house.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tweede rijders maakten er soms echt een zooitje van ja. Magnussen en Palmer waren het hele weekend echt verschrikkelijk. Kimi ook matig net als Stroll maar die gun ik nog wat tijd, evenals Stoffel. Ocon deed het een stuk beter ja, net als Giovinazzi en Kvyat was ook wel goed (die vind ik de 2e rijder ja).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Magnussen zou ik ook wat tijd geven, die zit ook gewoon in een totaal nieuw team. Wat er met Raikkonen was weet ik ook niet, maar sommige mensen schrijven hem na 1 race alweer helemaal af, wat ik echt onzin vind. Vorig jaar reed hij regelmatig zeer sterk. En met Vettel heeft hij ook gewoon 1 van de sterkst denkbare teamgenoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, Ferrari is altijd al een team geweest met één toprijder en eentje die vooral niet in de weg moet rijden. Hij kon het tempo van Hamilton/Vettel niet bijhouden maar dan spreken we over twee van de beste rijders van het pak, waarschijnlijk de top-3 met Alonso bij. Vierde is gewoon prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pascal Wehrlein moet nog iets langer geduld hebben om zijn racedebuut te maken voor Sauber. De 22-jarige Duitser is nog altijd niet fit genoeg om deel te nemen aan een Grand Prix en zodoende mag Antonio Giovinazzi, die ook al uitkwam in Australië, in China wederom zijn opwachting maken.

Het missen van de Chinese GP is een nieuwe domper voor Wehrlein, die zodoende een erg stroef begin van 2017 heeft. De van Manor gepromoveerde rijder liep een rugblessure op door een crash tijdens de Race of Champions.

Wehrlein leek op tijd fit voor de seizoensouverture en nam in de trainingen ook plaats in de Sauber C36, maar het fysieke ongemak noopte hem tot stoppen. Zo kon Giovinazzi, die hem tijdens de eerste wintertestweek ook al had vervangen, zijn Formule 1-debuut maken. De Italiaan kwalificeerde zich op slechts een paar tienden van teammaat Marcus Ericsson als zestiende, om de wedstrijd op een keurige twaalfde plaats te besluiten.

"Voor mij is het belangrijk dat ik intensief kan trainen, zodat ik de volle honderd procent kan geven in de wagen", liet Wehrlein weten. "Alleen dan kan ik optimaal presteren. Hopelijk ben ik terug in Bahrein, maar als het nodig is zal ik wachten tot de GP van Rusland."

Het zou mij niks verbazen als we Wehrlein helemaal niet meer zien.

Ben zelf sinds vorig jaar wel fan van Gio dus laat maar komen. _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites