Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Formule 1 / Indycar etc.


Richarð.

Aanbevolen berichten

Ik volg het allemaal op de voet, haha, post er alleen niks over.

 

Er schijnen ook problemen te zijn voor Force India. Misschien kunnen ze in Spa zelfs niet eens meedoen, omdat Stroll technisch gezien alle middelen bezit van het team, maar Force India de licentie heeft (ik hoop dat ik alles zo goed verwoord heb. En anders lees je gewoon dit). Dat moet juridisch allemaal uitgezocht worden voordat Spa begint, maar het is maar de vraag of het lukt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Same. Benieuwd naar het duo bij Toro Rosso. Hartley kan je eigenlijk bijna niet aan vast houden, maar 2 nieuwe coureurs daar lijkt me ook risicovol. Eventueel kans voor Richard Verschoor in dat scenario, al lijkt me dat wat vroeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag een mooi overzichtje op Reddit, omdat er de laatste weken zo veel gebeurd is:

 

Since the last Grand Prix:

  • Sergio Perez triggered administration for Force India to try to save the jobs of the team's employees
  • Renault have signed Daniel Ricciardo from under Red Bull for 2019
  • Fernando Alonso has [totally not] announced his retirement from Formula One at the end of the year
  • McLaren have signed Carlos Sainz to replace the [not] retiring Alonso
  • Pierre Gasly has been signed to race for Red Bull in his second F1 season
  • Brendan Hartley's career looks likely to continue for another year
  • Lawrence Stroll has bought out the assets of Force India, most likely to further Lance's career
  • The prospect of Lance moving to Force India threatened the seat of either Perez or more likely Ocon
  • Sergio Perez announced that he had an agreement in principle to race for Force India in 2019 alongside Stroll
  • Force India became Racing Point, but Racing Point still doesn't have an entry
  • Force India has been disqualified from the Constructors Championship
  • Racing Point Force India has been admitted to the Constructors Championship with 0 points
  • Stroll is pencilled in to join Racing Point from Monza creating a vacancy at Williams
  • The Kubica hype train has departed, next scheduled stop is at Monza
  • McLaren are favourites to take the now unemployed Ocon from Monza
  • One of Stoffel Vandoorne and Alonso is about to line up for probably their final Grand Prix at Spa
  • Kimi Raikkonen survives to race another year

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk eerder dat Mercedes in ruil voor goedkopere motoren Esteban Ocon of George Russell gaat stallen. Maar Ocon wordt dus bij McLaren genoemd, dus diel ijkt af te vallen. Maar Mercedes ziet ook veel in Russell dus goeie kans dat ze die er neer zetten. En het is afwachten of Sirotkin blijft, al denk ik wel. Williams kan elke cent gebruiken, zeker nu Stroll zijn geld verdwijnt.

 

Overigens heb ik het nu wel over 2019, kan best dat ze Kubica het seizoen af laten maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat vinden jullie trouwens van die DRS? Gaat het niet enorm ten koste van inhaalacties en gevechten om posities?

 

Het creeërt inhaalacties, wat de bedoeling van DRS is, maar iemand makkelijk voorbij rijden op een recht stuk is alles behalve spectaculair. Het verhoogt dus de kwantiteit van inhalen, maar vermindert, imo, de kwaliteit ervan. Te weinig rijders die proberen iemand eruit te remmen, wat meestal een spectaculaire inhaalactie is, omdat ze liever voor de veilige optie gaan door iemand simpel met DRS in te halen op een recht stuk. Je bent als rijder ook gewoon (bijna) kansloos als er iemand achter je zit met DRS. Zie Checo vandaag tegenover Max. Verdedigt de binnenkant, maar Max kan makkelijk buitenom, omdat 'ie simpelweg meer snelheid heeft. Waar normaal gesproken een Force India veel meer snelheid heeft, gezien de Mercedes motor. Zeker tegenover de Renault motor van Red Bull dit jaar.

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar creëert het meer inhaalacties? In principe is een rijder die achterop komt sneller, daar verandert de DRS niets aan. Met DRS is hij er zoals jij zegt meteen voorbij, dus heeft hij aan 1 inhaalactie voldoende. Zonder DRS zou hij wellicht meer inhaalacties nodig hebben om er voorbij te komen, waardoor je meer inhaalacties in een race ziet. Alleen mislukken ze ook nog wel eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar creëert het meer inhaalacties? In principe is een rijder die achterop komt sneller, daar verandert de DRS niets aan. Met DRS is hij er zoals jij zegt meteen voorbij, dus heeft hij aan 1 inhaalactie voldoende. Zonder DRS zou hij wellicht meer inhaalacties nodig hebben om er voorbij te komen, waardoor je meer inhaalacties in een race ziet. Alleen mislukken ze ook nog wel eens.

 

"Interessant om te zien is dat het aantal inhaalmanoeuvres vanaf 1980 eigenlijk steeds verder afneemt, wat te maken heeft met de toenemende rol die aerodynamica in de F1 speelt. Vanaf 2009 gaat de grafiek steil omhoog en da’s inderdaad het gevolg van de introductie van DRS."

 

https://www.autoblog.nl/nieuws/inhaalacties-in-de-formule-1-een-cijferoverzicht-96869

 

Het creërt dus meer inhaalacties, ja. En door de zogenoemde "vuile lucht" achter de auto is een auto die achterop komt vaak niet sneller. En zonder DRS zie je meer pogingen tot inhalen, omdat je niet kan vertrouwen dat je er met DRS op een recht stuk voorbij gaat, maar niet meer inhaalacties, omdat dat volgens mij wordt gezien als een geslaagde actie. Als je het snapt.

 

Alleen kan de F1 tegenwoordig bijna niet zonder DRS, omdat de auto's simpelweg te breed zijn en te veel aerdynamische "bullshit" bevatten dat ze nauwelijks vlak achter elkaar kunnen rijden en dus moeilijker in te halen zijn. De circuits zijn daarvoor ook te smal. Daarom willen ze voor volgend seizoen ook een simpelere voorvleugel hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Hoezo is een rijder die achterop komt sneller?

 

Omdat die 9/10 keer eerst een gat heeft dichtgereden. Anders zou hij namelijk niet achterop komen bij de auto voor hem, maar de auto voor hem wegrijden.

 

Het creërt dus meer inhaalacties, ja. En door de zogenoemde "vuile lucht" achter de auto is een auto die achterop komt vaak niet sneller. En zonder DRS zie je meer pogingen tot inhalen, omdat je niet kan vertrouwen dat je er met DRS op een recht stuk voorbij gaat, maar niet meer inhaalacties, omdat dat volgens mij wordt gezien als een geslaagde actie. Als je het snapt.

 

Alleen kan de F1 tegenwoordig bijna niet zonder DRS, omdat de auto's simpelweg te breed zijn en te veel aerdynamische "bullshit" bevatten dat ze nauwelijks vlak achter elkaar kunnen rijden en dus moeilijker in te halen zijn. De circuits zijn daarvoor ook te smal. Daarom willen ze voor volgend seizoen ook een simpelere voorvleugel hebben.

 

Oke, ik gebruikte dus inhalaties waar ik inhaalpogingen bedoelde. Zonder DRS is inhalen semi-onmogelijk in de huidige F1, dus zie je wel inhaalpogingen, maar zijn die vrijwel altijd kansloos.

 

Een soort Catch-22 eigenlijk: zonder DRS wordt er niet meer ingehaald, met DRS is inhalen een koud kunstje.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben tegenstander van DRS. Maak het inderdaad veel te makkelijk om in te halen. Dan heb ik liever dat de aerodynamica op een manier wordt ingesteld, dat het makkelijker is om achter je voorganger aan te rijden in de bochten. Ook als dit per ronde eventueel 2 seconden langzamer is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, ik gebruikte dus inhalaties waar ik inhaalpogingen bedoelde. Zonder DRS is inhalen semi-onmogelijk in de huidige F1, dus zie je wel inhaalpogingen, maar zijn die vrijwel altijd kansloos.

 

Een soort Catch-22 eigenlijk: zonder DRS wordt er niet meer ingehaald, met DRS is inhalen een koud kunstje.

 

Ja, precies. Al kunnen goede rijders het natuurlijk wel. Zie Ricciardo in China dit jaar of de race in Brazilië van Max, waar er, vanwege de regen, geen DRS was. Maar puur op de kwaliteit van Max hij vrijwel iedereen inhaalde.

 

Ik ben tegenstander van DRS. Maak het inderdaad veel te makkelijk om in te halen. Dan heb ik liever dat de aerodynamica op een manier wordt ingesteld, dat het makkelijker is om achter je voorganger aan te rijden in de bochten. Ook als dit per ronde eventueel 2 seconden langzamer is.

 

Red Bull houdt natuurlijk alle vermindering van de aerodynamica tegen, maar ik hoop ook dat dat veranderd wordt. Ook omdat de auto's er niet mooier op worden.

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...