Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Ik kijk al jaren MotoGP en hij was nooit mijn favoriete coureur, maar wel een geweldige persoonlijkheid.

Twee jaar geleden was ik met mijn beste maat in Valencia om de afsluitende race mee te pakken. Ik sta in het paddock met hem, met mijn rug richting wat mensen gekeerd te babbelen met mijn maat. Hij roept ineens "Hayden", dus ik draai mij om, kwam Hayden op zijn scootertje voorbij tuffen en hij stopte gewoon bij het horen van zijn naam. Nog even relaxed twee woorden gewisseld en hij gaat na een handtekening voor mijn maat weer rustig verder. Echt zo'n relaxte gozer, zo warm. Nooit specifiek fan van geweest qua racen, maar wel qua persoonlijkheid. Geldt overigens ook voor Loris Capirossi. Karakteristieke man is dat ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De kwalificatie is pas later vanmiddag (zaterdag), maar Jenson Button weet nu al dat hij de Grand Prix van Monaco achteraan moet beginnen. De Brit heeft, als gevolg van een motorwissel, een gridpenalty van vijftien plaatsen aan zijn broek gekregen. Dat heeft McLaren zaterdagochtend laten weten.

Pff ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch weer een manier gevonden om het te verprutsen vandaag ;c

Klopt ja, echt enorm zonde. Was echt een heel goeie kans op minstens één punt, zeker als je ziet wat er daarna nog allemaal gebeurde.

Verder Vettel en Ricciardo _O_ Ongelooflijk wat die deden na de pitstops van hun ploegmaats. Even 4/5 fantastische rondes eruit knallen levert respectievelijk winst en podium op. Eerste Ferrari win in Monaco sinds 2001, Kimi tweede, optimaal gepresteerd van de Mercedessen die het heel het weekend lastig hadden. Prima hoor.

bewerkt door Hansje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, hij maakt bij het ingaan van de eerste bocht een rookie fout. Wordt afgetroefd door Perez omdat hij de deur open laat, maar gaat niet eerder van zijn gas af. Dan beland je vervolgens op het vuil en ga je rechtdoor. Stroll was overigens ook weer sterk vandaag.

Ik kom later wel met een langer verslag, eerst even Alonso zien shinen in de Indy500. De man schrijft geschiedenis hoor _O_.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, hij maakt bij het ingaan van de eerste bocht een rookie fout. Wordt afgetroefd door Perez omdat hij de deur open laat, maar gaat niet eerder van zijn gas af. Dan beland je vervolgens op het vuil en ga je rechtdoor. Stroll was overigens ook weer sterk vandaag.

Ik kom later wel met een langer verslag, eerst even Alonso zien shinen in de Indy500. De man schrijft geschiedenis hoor _O_.

Klopt het, hoorde van mijn oom dat gemiddelde snelheid bij Indy500 385 KM/u is? Gemiddeld :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, wel ietsje minder. In de race met meer brandstof etc, zit je op een 350km/h. Met pitstops zul je nooit op zo'n gemiddelde uitkomen, maar tijdens de kwalificatie halen ze bijna de 380 gemiddeld en wellicht bedoelde je dat. De kwalificatie is 4 ronden achter elkaar rijden en daarvan het gemiddelde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Antonio Giovinazzi krijgt in het restant van dit seizoen een prominente rol bij Haas F1. De Italiaan mag zeven keer de eerste vrije training van een Formule 1-weekend rijden, meldt het team. Giovinazzi, de officiële reservecoureur van Ferrari, reed eerder dit jaar al twee Grands Prix voor Sauber.

Op Silverstone, bij de Grand Prix van Groot-Brittannië, maakt Giovinazzi volgende maand voor het eerst zijn opwachting bij Haas. Daarna mag hij ook bij de Grands Prix van Hongarije, Italië, Maleisië, Mexico, Brazilië en Abu Dhabi opdraven in de eerste vrije training. Zes keer is het Kevin Magnussen die zijn auto afstaat, in Mexico blijft teamgenoot Romain Grosjean aan de kant. "In een jaar dat sowieso al bol staat van de geweldige mogelijkheden, ben ik er trots op dat ik bij Haas een volgende kans krijg. Deze trainingen bij Haas houden me scherp, naast mijn werk als derde coureur bij Ferrari. Wat ik leer in de simulator kan ik tijdens deze sessies op de baan in de praktijk brengen. Ik ben trots op het vertrouwen dat Ferrari en Haas in me hebben."

Een jaar geleden liet Haas F1 een ander Ferrari-talent, Charles Leclerc, een aantal vrije trainingen rijden. Giovinazzi viel eerder dit seizoen in bij Sauber als vervanger van Pascal Wehrlein. Vorig jaar maakte de Italiaan indruk door als debutant als tweede te eindigen in het GP2-kampioenschap, achter Pierre Gasly.

Gio volgend jaar in plaats van K-Mag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites