Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei Azpi:

Omdat het tokkies zijn 

ze doen ook altijd het national anthem verstoren

ze denken toch ook  “scouse not English” 🤢😅 maar wel allemaal uitkering trekken heh 

Wat is dat met mensen die in een ander land wonen, geen roots hebben in dat land en zich bezig houden met binnenlandse politiek en het gedrag van die mensen. Net die mensen uit extreem rechtse hoeken die Vs geweldig vonden tijdens Trump en nu weer kut. Ik kan er geen begrip ervoor tonen eerlijk gezegd. 

Verder speelt natuurlijk haar stilte rondom Hillsborough een grote rol hierin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

29 minutes ago, Acquafresca said:

Wat is dat met mensen die in een ander land wonen, geen roots hebben in dat land en zich bezig houden met binnenlandse politiek en het gedrag van die mensen. Net die mensen uit extreem rechtse hoeken die Vs geweldig vonden tijdens Trump en nu weer kut. Ik kan er geen begrip ervoor tonen eerlijk gezegd. 

Verder speelt natuurlijk haar stilte rondom Hillsborough een grote rol hierin.

ze hebben uiteindelijk toch een statement geplaatst 

er zou later vanavond een mededeling gedaan worden over de PL wedstrijden 

dit vond ik wel leuk 

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vrijdagavond beslissing over doorgaan Brits voetbal

De Britse voetbalcompetities worden waarschijnlijk stilgelegd vanwege de dood van koningin Elizabeth.

Volgens Engelse media vinden komend weekeinde geen wedstrijden plaats in het betaalde voetbal. Tot nu toe is alleen bevestigd dat vrijdagavond in de lagere Engelse competities de wedstrijden niet doorgaan.

Vrijdagavond wordt een beslissing genomen over alle overige duels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minutes ago, delichris said:

Meer dan begrijpelijk. 

@Azpi Hangt volgende week vanaf wanneer de staatsbegravenis is. Ik vermoed dat ze volgende week zaterdag is zodat het volk het ook kan zien via tv en langs de route kan staan.

staatsbegrafenis is een vrije dag geloof ik

waarschijnlijk zou de begrafenis plaatsvinden op maandag de 19e

Het zou kunnen dat de wedstrijden van zondag worden verplaatst naar zaterdag, zeker die van Chelsea en andere teams in Londen omdat ze natuurlijk veel tijd nodig hebben voor het voorbereiden mbt de veiligheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nix met koningshuizen.. Maar hoe kunnen jullie beoordelen dat het onbegrijpelijk is dat een land in rouw gaat voor het verlies van hun staatshoofd.

Zijn Premier League-wedstrijden dan belangrijker? Het is niet dat ze opvangcentra of ziekenhuizen sluiten hé.. Een beetje medeleven en relativering is wel op z'n plaats. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Azpi:

staatsbegrafenis is een vrije dag geloof ik

waarschijnlijk zou de begrafenis plaatsvinden op maandag de 19e

Het zou kunnen dat de wedstrijden van zondag worden verplaatst naar zaterdag, zeker die van Chelsea en andere teams in Londen omdat ze natuurlijk veel tijd nodig hebben voor het voorbereiden mbt de veiligheid.

10 dagen na overlijden en dat zou dan dus zondag zijn. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minutes ago, delichris said:

10 dagen na overlijden en dat zou dan dus zondag zijn. 

zou kunnen inderdaad, heb in sommige artikelen ook maandag zien voorbij komen. 

BBC 

The funeral is expected to be held at Westminster Abbey in about 10 or 11 days' time, with the date to be confirmed by Buckingham Palace.

Guardian

The period of mourning begins on Friday and lasts for 10 days. It is thought the funeral could be held on Monday 19th September.

ze tellen vanaf vrijdag 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Steels:

Ik heb ook nix met koningshuizen.. Maar hoe kunnen jullie beoordelen dat het onbegrijpelijk is dat een land in rouw gaat voor het verlies van hun staatshoofd.

Zijn Premier League-wedstrijden dan belangrijker? Het is niet dat ze opvangcentra of ziekenhuizen sluiten hé.. Een beetje medeleven en relativering is wel op z'n plaats. 

Het zijn niet alleen voetbalwedstrijdjes, wel meer evenementen in het algemeen en zelfs politeke activiteiten.

Een 'staatshoofd' met een louter ceremoniële taak. In mijn optiek zou niemand zijn of haar dood tot gevolg moeten hebben dat het land (of in elk geval bepaalde sectoren) een week plat ligt. Niemand zijn of haar dood is zoveel waard.

Maar al zeker niet een opgedragen icoon, want dat is het. Het gaat hier niet om iemand die vanuit dikke ellende zich omhoog heeft gewerkt en de democratie heeft uitgeroepen of gemarginaliseerde groepen uit de vernieling geholpen heeft. Neen, het betreft iemand die geheel elitair op basis van familielijn naar voren is geschoven om te vertroetelen, te temperen en in een groot paleis te zetten met een adelijk leven. Zonder grote maatschappelijke bijdragen. 

Het is een opgedragen icoon met een opgedragen status en men stuurt het land nu in een opgedragen rouwstatus. He-le-maal niets is hier natuurlijk danwel rationeel aan, helemaal niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites