Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Brits voetbal

Baddoo

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden zei La Pulga:

ook zou Dembele niet misstaan op de flanken, die is transfervrij over 2 maanden maar vraagt wel veel salaris. 

Lijkt me niet dat die erbij komt, veel te duur inderdaad. Ze hebben wel geld, maar een paar transfers en dat bedrag is weer weg. In ieder geval denk ik wel dat het haast zeker is dat Nuñez gehaald wordt (afhankelijk van de prijs), maar verder hebben ze op korte termijn nog wel een rechtsbuiten, middenvelder (misschien wel 2) en nieuwe verdedigers nodig (met name centraal en rechtsback gegeven Wan-Bissaka). Veel succes daarmee, want dat gaat niet allemaal lukken. Wel een hele mooie kans voor United om eindelijk eens een visie bij de club neer te zetten en op de langere termijn te bouwen, zoals Liverpool zich ook heeft ontwikkeld.

Zie Ten Hag stiekem ook nog wel een poging wagen voor Frenkie, maar het wordt wel interessant om te zien wat prioriteit gegeven wordt en of het Ten Hag lukt de sfeer en 'teamgeest' terugkrijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rogier.:

Lijkt me niet dat die erbij komt, veel te duur inderdaad. Ze hebben wel geld, maar een paar transfers en dat bedrag is weer weg. In ieder geval denk ik wel dat het haast zeker is dat Nuñez gehaald wordt (afhankelijk van de prijs), maar verder hebben ze op korte termijn nog wel een rechtsbuiten, middenvelder (misschien wel 2) en nieuwe verdedigers nodig (met name centraal en rechtsback gegeven Wan-Bissaka). Veel succes daarmee, want dat gaat niet allemaal lukken. Wel een hele mooie kans voor United om eindelijk eens een visie bij de club neer te zetten en op de langere termijn te bouwen, zoals Liverpool zich ook heeft ontwikkeld.

Zie Ten Hag stiekem ook nog wel een poging wagen voor Frenkie, maar het wordt wel interessant om te zien wat prioriteit gegeven wordt en of het Ten Hag lukt de sfeer en 'teamgeest' terugkrijgt.

Toch is hij interessant voor ManUtd, als er toch een rechtsbuiten van klasse moet komen kan je beter hem halen dan geld neerleggen voor een Raphinha of Antony (die zich tevens nog moet bewijzen) 

Nuñez zal ook wel een aardig prijskaartje hebben van boven de 80 miljoen, heb zelfs gelezen dat Benfica minimaal 100 miljoen wilt en dat is ze al een keer gelukt voor Felix. 

Het gaat in ieder geval een leuke zomer worden :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei La Pulga:

Toch is hij interessant voor ManUtd, als er toch een rechtsbuiten van klasse moet komen kan je beter hem halen dan geld neerleggen voor een Raphinha of Antony (die zich tevens nog moet bewijzen) 

Nuñez zal ook wel een aardig prijskaartje hebben van boven de 80 miljoen, heb zelfs gelezen dat Benfica minimaal 100 miljoen wilt en dat is ze al een keer gelukt voor Felix. 

Het gaat in ieder geval een leuke zomer worden :D 

Ten Hag zou een transferbudget van 200 miljoen pond krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is een fooitje in de PL met de huidige selectie. Moet een hoop gebeuren tenslotte. Een doorselectie zoals menig FM'er doet is niet realistisch. Denk een man of 4 a 5. Gelukkig lopen er wel wat contracten af. Hoop dat menig supporter wel realistisch is, City en Liverpool liggen lichtjaren voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei La Pulga:

Ben ik het eigenlijk helemaal niet eens. United heeft nu spelers nodig waar het op kan bouwen en waarmee ze 'als team' weer sterker worden. Dembele halen zorgt voor alles behalve dat. Raphinha lijkt me daarin wel een prima keuze, al is hij ook niet goedkoop natuurlijk. Goede spelers zijn helaas duur ;c 

4 minuten geleden zei La Pulga:

Waren wel andere tijden natuurlijk, en Felix was een stukje jonger toentertijd. Denk wel dat 80 miljoen niet onrealistisch zal zijn inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Rogier.:

Ben ik het eigenlijk helemaal niet eens. United heeft nu spelers nodig waar het op kan bouwen en waarmee ze 'als team' weer sterker worden. Dembele halen zorgt voor alles behalve dat. Raphinha lijkt me daarin wel een prima keuze, al is hij ook niet goedkoop natuurlijk. Goede spelers zijn helaas duur ;c 

Waren wel andere tijden natuurlijk, en Felix was een stukje jonger toentertijd. Denk wel dat 80 miljoen niet onrealistisch zal zijn inderdaad.

Citaat

Benfica wil minstens honderd miljoen euro ontvangen voor Darwin Núñez, laat Record weten. De spits, die een maand geleden met zijn doelpunt in de Johan Cruijff ArenA Ajax uitschakelde in de achtste finale van de Champions League, staat in de belangstelling van verschillende clubs uit de Premier League, onder wie Manchester United en Arsenal.

Núñez is dit seizoen een van de uitblinkers bij Benfica. Met zijn treffer van afgelopen zondag in de stadsderby tegen Sporting Lissabon (0-2 winst) maakte de Uruguayaan alweer zijn 33ste doelpunt van het seizoen in 38 officiële wedstrijden. Een van zijn doelpunten dompelde Ajax medio maart in rouw, toen hij er met een kopbal voor zorgde dat Benfica naar de kwartfinale van de Champions League ging in plaats van de Amsterdammers.

De goede prestaties van Núñez zijn niet onopgemerkt gebleven in Engeland, waar hij volgens the Daily Mail interesse geniet van Arsenal, Manchester United, Newcastle United en West Ham United. Volgens het Engelse medium zou het steenrijke Newcastle al een bod van zestig miljoen euro hebben neergelegd bij Benfica. De Portugese topclub is echter niet bereid om voor minder dan honderd miljoen euro in gesprek te gaan. Núñez was in het tweeluik met Liverpool in de kwartfinale van de Champions League tweemaal trefzeker. Bovendien zag hij twee treffers worden afgekeurd op Anfield.

Landgenoot Diego Forlán denkt dat Núñez klaar is voor een stap naar de Premier League. “Hij is jong, erg sterk, maakt veel doelpunten en doet het erg goed bij Benfica. Hij heeft enorm veel potentie en ontwikkelt zich elk seizoen. Hij heeft dit seizoen veel doelpunten gemaakt, ook tegen opponenten als Liverpool. Als hij de kans krijgt om naar Manchester United te gaan, zou dat heel goed zijn voor hem en de club”, liet de oud-speler van Manchester United weten in gesprek met Beyond The Pitch.

Nu had ik de tweede alinea natuurlijk beter weg kunnen laten :D 

En natuurlijk zal er speling zijn qua transfersom maar Benfica heeft in het verleden bewezen uitstekend te kunnen onderhandelen. Vooral als er meerdere clubs interesse tonen en ook dat Newcastle nog geen volle transferperiode mee heeft kunnen draaien zullen de bedragen echt wel weer gaan stijgen. 

En een fitte Dembele is voor elke team een aanwinst al zie ik hem wel naar PSG gaan als opvolger van Mbappe.

Overigens komt dit net binnen op Voetbalprimeur.

Spoiler

Het transferbudget van Manchester United voor volgend seizoen is bekend, meldt The Times: Erik ten Hag en de directie mogen minimaal 143 miljoen euro uitgeven aan nieuwe spelers. Antony, Lisandro Martínez én Matthijs de Ligt zouden op de shortlist staan.

Ten Hag neemt in de zomer het roer over van interim-manager Ralf Rangnick, die na de blamage tegen Liverpool (4-0 verlies) zei dat Manchester United tien nieuwe spelers nodig heeft. De directie is het niet eens met die stelling, maar realiseert zich wel dat er vers bloed nodig is. Die belofte is Ten Hag ook gedaan in de onderhandelingen.

Manchester United gaat in de zomer werken met een transferbudget van 143 miljoen euro. Dat bedrag loopt op als er spelers worden verkocht. Paul Pogba, Juan Mata, Jesse Lingard, Nemanja Matic en Edinson Cavani lopen uit hun contract en vertrekken transfervrij, terwijl de situatie van Eric Bailly, Phil Jones, Anthony Martial en Andreas Pereira onzeker is.

Het 'recruitment team' op Old Trafford heeft al met Ten Hag gediscussieerd over spelers die Manchester United in de zomer zouden kunnen versterken. Antony is één van de targets. Volgens kwaliteitskrant The Times is de Braziliaanse uitblinker van Ajax beschikbaar voor een slordige 65 miljoen euro.

Antony is niet de enige Ajacied die wordt genoemd. Martínez zou eveneens op de shortlist van Ten Hag en Manchester United staan. Matthijs de Ligt, verdediger van Juventus en het Nederlands elftal, is kandidaat om de wankele defensie te versterken. Voor het middenveld komen Declan Rice (West Ham United) en Kalvin Phillips (Leeds United) in aanmerking.

Eén van de redenen van Manchester United om voor Ten Hag te kiezen, is zijn vermogen om spelers beter te maken. Ook wordt van de nieuwe manager verwacht dat hij 'underperforming stars' nieuw leven inblaast. Bruno Fernandes, Raphaël Varane en David de Gea worden op Old Trafford gezien als het fundament waarop Ten Hag het nieuwe United kan bouwen.

Met De Ligt en Martinez achterin ga je er in ieder geval voetballend op vooruit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei PJHoutman:

Dembelé is, los van zijn kwaliteiten als speler, toch een gigantisch risico gezien zijn blessuregevoeligheid? 

De afgelopen maanden is hij erg fit en speelt hij constant 90 minuten. Ik denk dat hij telkens te vroeg is gebracht omdat er anders jeugdspelers werden opgesteld. Fati is is nu ook bijna een maand fit maar wordt rustiger gebracht omdat Barcelona geen spelers meer te vroeg wilt brengen. 

Verder zal het een toevoeging zijn aan de selectie, ManUtd moet uiteraard geen rekening houden dat hij 50 wedstrijden kan gaan spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei La Pulga:

Verder zal het een toevoeging zijn aan de selectie, ManUtd moet uiteraard geen rekening houden dat hij 50 wedstrijden kan gaan spelen.

Ik weet natuurlijk niet hoe dat nu is, maar ik had het veel meer over het mentale aspect. Regels aan zijn laars lappen, te laat komen, tot heel laat in de nacht gamen, etc. Dat lijkt me echt het allerslechtste wat je kan doen bij een selectie die toch al niet lekker draait.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Rogier.:

Ik weet natuurlijk niet hoe dat nu is, maar ik had het veel meer over het mentale aspect. Regels aan zijn laars lappen, te laat komen, tot heel laat in de nacht gamen, etc. Dat lijkt me echt het allerslechtste wat je kan doen bij een selectie die toch al niet lekker draait.

Dat was onder Koeman nog wel het geval inderdaad maar onder Xavi lijkt de knop volledig zijn omgeslagen, mooi voorbeeld vind ik dat toen bekend was dat zijn contract niet werd verlengd en hij zelfs buiten de selectie is gezet daardoor hij toch zich mooi in de basis heeft weten terug te knokken en ook dat hij in het begin werd uitgefloten door een half volle Camp Nou maar nu het publiek hem toch wel bijna op handen draagt omdat hij veel meer kwaliteit heeft dan alle andere aanvallers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei delichris:

Ik zeg eerder 1-3. Alleen ik kan de wedstrijd niet zien dankzij mijn schoonmoeder.

Ja dat hoop je natuurlijk. Snap ik gezien je United fan bent. Ik heb er zin in iig en gaan het zien. Niks ernstigs toch met je schoonmoeder ziek of iets anders? Kluts goals en misschien makkelijke penalty's of niet. Ons spel op Stamford Bridge was goed iig en hoopgevend. Dan maar lekekr MOTD kijken keer :)? 

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei FlyD:

Op het niveau Ajax kan het ook in een 4-mans verdediging, maar het blijft toch kwetsbaar, oa door zijn runs naar voren. Hij zal dat beter moeten leren timen.

Oplossing is niet zo moeilijk, hè. Gewoon niet doen. 

2 uur geleden zei La Pulga:

ook zou Dembele niet misstaan op de flanken, die is transfervrij over 2 maanden maar vraagt wel veel salaris. 

Zou ik niet doen. ManU heeft nu gewoon een goed uitgebalanceerd team nodig dat er staat en gezamenlijk kan groeien. Dembele is toch een wat dommige, egoïstische huppelaar. Ook vaak geblesseerd. En dan in een disfunctioneel team plaatsen dat strak in de speelstijl van de nieuwe trainer moet gaan spelen, ook nog eens in de fysieke Premier League. Ik vind het een groot risico. Dan eerder een Raphinha of Antony.

2 uur geleden zei Rogier.:

(met name centraal en rechtsback gegeven Wan-Bissaka).

Dalot speelt daar de laatste tijd, hè. Zit ook nog wel wat rek op. Ik zou eerder voor een linksback gaan kijken. Shaw is kut, Telles is oud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Socrates:

Zou ik niet doen. ManU heeft nu gewoon een goed uitgebalanceerd team nodig dat er staat en gezamenlijk kan groeien. Dembele is toch een wat dommige, egoïstische huppelaar. Ook vaak geblesseerd. En dan in een disfunctioneel team plaatsen dat strak in de speelstijl van de nieuwe trainer moet gaan spelen, ook nog eens in de fysieke Premier League. Ik vind het een groot risico. Dan eerder een Raphinha of Antony.

Dalot speelt daar de laatste tijd, hè. Zit ook nog wel wat rek op. Ik zou eerder voor een linksback gaan kijken. Shaw is kut, Telles is oud.

Telles is nog maar 29 jaar hoor dus oud valt wel mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei delichris:

Telles is nog maar 29 jaar hoor dus oud valt wel mee. 

Vind ik niet. Zit geen rek meer op, heeft zijn beste tijd wel gehad. Ook mede verneukt door United met zo weinig speeltijd. Moest het altijd vooral hebben van z'n drive en snelheid, dan ga je hard achteruit op deze leeftijd zonder veel speeltijd. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Socrates:

Dan zou ik voor Dembele en Raphinha gaan. Dembele is geen risico want transfervrij en je hebt ook spelers voor de breedte nodig. Ook kan hij vanwege zijn tweebenigheid aan de linkerkant voetballen en is het een goede speler om iets te kunnen forceren zodra je het nodig heb. (nu komen ze met Lingard, Mata etc..) 

Ik vind juist Antony namelijk een groter risico omdat die nauwelijks weerstand heeft gehad en zodra die weerstand heeft hij het toch knap lastig kreeg (Malacia en Wijndal bijvoorbeeld dit seizoen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei La Pulga:

Wie zie jij dan het liefst als versterkingen bij ManUtd? Of ben je blij met de huidige selectie?

totaal niet blij met de huidige selectie en aangezien er veel weggaan in de zomer vanwege een aflopend contract.

Ik zou de graag de Ligt, Frenkie de Jong (Mits haalbaar), Declan Rice, Bellingham zien. Haaland zou tof zijn, maar die gaat naar City. Ook zou ik een aanvaller halen misschien wel Kane.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei delichris:

totaal niet blij met de huidige selectie en aangezien er veel weggaan in de zomer vanwege een aflopend contract.

Ik zou de graag de Ligt, Frenkie de Jong (Mits haalbaar), Declan Rice, Bellingham zien. Haaland zou tof zijn, maar die gaat naar City. Ook zou ik een aanvaller halen misschien wel Kane.

Wat heeft United die spelers te bieden behalve mega salaris? 

Inbe4 Arsenal zelfde verhaal. Iedereen hier wil zo graag over United hebben... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kyrill:

Historie, een grote fanbase (Misschien wel de grootste van de hele wereld wat betreft Engelse clubs), United terugbrengen naar de top. En United is nog steeds een topclub. Wat United nu overkomt had Liverpool vanaf 1992.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Als Ten Hag bij Arsenal had getekend dan zou het nu over Arsenal gaan. Dat krijg je met een nieuwe (Nederlandse) trainer bij een topclub. 

En er is veel te speculeren over wat hij daarover gaat doen en omdat wij allemaal Managers United zijn en dit een geschikte topic voor is dan is het logisch dat het constant over gaat.

Over wat ManUtd te bieden heeft is uiteraard genoeg. Geweldige historie, uitdaging, goed salaris, uitzicht op prijzen (mits een goede selectie, de financiële mogelijkheden zijn er) en natuurlijk een geweldig stadion.

En eerlijk, wij willen toch allemaal Ten Hag 7 dagen in de week Engels horen praten :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites