King XVI Geplaatst 6 januari 2017 Share Geplaatst 6 januari 2017 Ook al m'n bands erdoor geloodst, zij het met vrij lage scores ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 6 januari 2017 Share Geplaatst 6 januari 2017 Kijk, een betere eerste ronde had ik me bijna niet kunnen wensen. Na het doorgeven van de opdracht wel goed gaan zoeken naar de nieuwe nummers om ook de zwartkijkers nog voor mijn geweldige bands te winnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 8 januari 2017 Auteur Share Geplaatst 8 januari 2017 [CENTER][img]https://i.gyazo.com/ba216d5b987e37aba8b5832687a54b97.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/daf6511e0c44e16a44475746a8b4b3ce.png[/img][/CENTER] @Richarð. @bas2204 @Niejo101 @King XVI @Grote Ree @Platina32 @Chiemel @Jeroen. @Hansje @steijns @Erwin. @Zeus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 8 januari 2017 Share Geplaatst 8 januari 2017 Leuke opdracht, heb hem al ingezonden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 8 januari 2017 Share Geplaatst 8 januari 2017 Verwacht met 1tje van de 3 wat problemen te hebben deze ronde Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 8 januari 2017 Share Geplaatst 8 januari 2017 Dan moet ik maar eens gaan zoeken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 9 januari 2017 Share Geplaatst 9 januari 2017 Allright, leuke opdracht! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 14 januari 2017 Auteur Share Geplaatst 14 januari 2017 @King XVI @Erwin. Opgelet heren, morgen op de middag deadline ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 14 januari 2017 Share Geplaatst 14 januari 2017 (bewerkt) Bedankt voor de herinnering, ga me er vanavond eens in verdiepen. 14 januari 2017 bewerkt door King XVI Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 14 januari 2017 Share Geplaatst 14 januari 2017 Vond het wel pittig. Heb uiteindelijk meer voor de clip gekozen en een paar nummers die ik nu wilde gebruiken bewaard voor (hopelijk) later. Benieuwd hoe het uitpakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 15 januari 2017 Auteur Share Geplaatst 15 januari 2017 [CENTER][img]https://i.gyazo.com/d1807e8c4090bfd26fab4139f4d3fb76.png[/img] [SIZE=18px][U][B]Ronde 2: De Doorbraak[/B][/U][/SIZE] 40 bands verdeeld onder 11 platenlabels bewandelen verder het pad naar eeuwige roem. De clips zullen worden aangeboden in 5 reeksen van 8. De top vijf gaat door, de laatste 3 vallen af. MAAR in ronde 3 is er slechts plaats voor 24 bands, dus zal de band die op het eind met de laagste score eindigt alsnog uit de wedstrijd verdwijnen! [U][SIZE=16px][B]Reeks 1[/B][/SIZE][/U] [img]https://i.gyazo.com/f9a68f4ac361bf039f07a8e1fc1c06ca.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/54ba2bb15289186adb1fc7230530e347.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/09e671278b890bf8e818015beb294fbe.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/9e605706f1bf0a35edc623362a3c0864.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/db1ebb911154cf4f8caa178a820d63f4.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/aef738b22d1497ab9320edb813a4041e.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/d29eb6ba228d434229529ddb98da63fd.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/d84b10845b05cb8460daaddc757acabe.png[/img] [SIZE=12px][SPOILER=Scoresheet] Brasstronaut: /10 The Midnight: /10 Baby Strange: /10 Spoon: /10 Kadavar: /10 Opeth: /10 Kaleo: /10 Flamingods: /10 [/SPOILER][/SIZE] [SIZE=16px][B]Bij je kwotering neem je zowel de song als de clip in acht! Deadline: zondag 22 januari, 12u[/B][/SIZE] [/CENTER] @Richarð. @bas2204 @King XVI @Niejo101 @Grote Ree @Platina32 @Chiemel @Jeroen. @Hansje @steijns @Erwin. @Zeus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 15 januari 2017 Share Geplaatst 15 januari 2017 Voordat iedereen gaat stemmen: Mag ik een suggestie doen? Het lijkt mij wellicht objectiever om met behulp van ranking de bands te beoordelen. Dus bijvoorbeeld de band die je het tofst vindt krijgt 8 punten, nr. 2 krijgt 7 punten, etc. Dit voorkomt dat er door coaches met meerdere maten wordt gemeten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 januari 2017 Share Geplaatst 15 januari 2017 Brasstronaut: 5.5/10 The Midnight: 3/10 Baby Strange: 6/10 Spoon: 5.5/10 Kadavar: 6.5/10 Opeth: 7.5/10 Kaleo: 6/10 Flamingods: 4.5/10 Op rangschikking: 1. Opeth 2. Kadavar 3. Baby Strange 4. Kaleo 5. Brasstronaut 6. Spoon 7. Flamingods 8. The Midnight Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 16 januari 2017 Auteur Share Geplaatst 16 januari 2017 Voordat iedereen gaat stemmen: Mag ik een suggestie doen? Het lijkt mij wellicht objectiever om met behulp van ranking de bands te beoordelen. Dus bijvoorbeeld de band die je het tofst vindt krijgt 8 punten, nr. 2 krijgt 7 punten, etc. Dit voorkomt dat er door coaches met meerdere maten wordt gemeten. Daar is zeker wat voor te zeggen. Toch zou ik deze tip willen meenemen naar een eventueel volgende editie. Zodoende kan ik de gemiddelde scores per band en per label verder bijhouden, wat me toch een leuke toevoeging lijkt. Dan hebben we op het eind niet alleen een winnende band maar kunnen we ook gaan zien welk label het er globaal het best vanaf bracht. Dus als je het niet erg vindt, Buiten Proporties Gegroeid Hertekalf, houden we het nu bij een score op 10 zoals in de 1e ronde. Tenzij hier nu drie kwart van de deelnemers op hun achterpoten staan te steigeren van onvrede. Vox Populi en da shit weet je wel...; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 17 januari 2017 Share Geplaatst 17 januari 2017 Volgens mij ben je nu een probleem aan het oplossen dat niet bestaat. Kan me niet voorstellen dat er coaches zijn die opzettelijk met twee maten meten om hun bands te bevoordelen (dat bedoel je toch?). Brasstronaut: 6/10 | +0,5 voor de nostalgie in de clip. Deed me denken aan de vele zomers die ik doorbracht bij een klein zwembad en een pingpongtafel. The Midnight: 4,5/10 | -0,5 omdat het geen originele clip was. Baby Strange: 4,5/10 | Deed me allemaal weinig, zowel muziek als clip. Spoon: 5,5/10 | Muzikaal matigjes, wel coole clip. Kadavar: 5,5/10 | Mwah. Oké song, oké clip, nergens meer. Kaleo: 6/10 | Mooie mensen, mooie plaatjes, filtertje eroverheen. Ik heb er wel een zwak voor. Dan neem ik die Justin Vernon van de Aldi er ook wel bij. Flamingods: 5/10 | Mnee. Volgens mij vond ik het vorige nummer van deze ban wel goed, maar hier kon ik niks mee. Clip was ook niet echt mijn smaak. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 17 januari 2017 Share Geplaatst 17 januari 2017 Beoordelingen volgen later, maar ik denk ook dat Hansje hierboven terecht opmerkt dat er aan het beoordelingsformat niet gesleuteld hoeft te worden. Volgens mij zijn de meesten hier volwassen genoeg om een beoordeling te geven op basis van hoe ze een nummer+clip waarderen zonder daar andere bedoelingen bij te hebben mbt het bevoordelen van hun eigen inzendingen. Dan was dat namelijk in de vorige ronde ook al het geval. Of wil je hiermee ondervangen dat mensen de clip en het nummer in andere mate meenemen in hun beoordeling? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 17 januari 2017 Share Geplaatst 17 januari 2017 En anders geef je mij als enig objectieve ranker maar een dubbele stem Yveg. Daar zijn we immers vrienden voor. Elkaar vieze voordelen geven. Ik bedoel, ik luister al die shizzle ook niet voor mijn lol. Je zou min of meer kunnen beargumenteren dat dit toch bijzonder sociaal van mij is. Ik heb een goed hart. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 17 januari 2017 Share Geplaatst 17 januari 2017 Brasstronaut: 6.5/10 The Midnight: 5/10 Baby Strange: eigen inzending Spoon: 5.5/10 Kadavar: 7/10 Opeth: 6/10 Kaleo: 8/10 Flamingods: 2.5/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 17 januari 2017 Share Geplaatst 17 januari 2017 (bewerkt) [quote name='Yves'] Daar is zeker wat voor te zeggen. Toch zou ik deze tip willen meenemen naar een eventueel volgende editie. Zodoende kan ik de gemiddelde scores per band en per label verder bijhouden, wat me toch een leuke toevoeging lijkt. Dan hebben we op het eind niet alleen een winnende band maar kunnen we ook gaan zien welk label het er globaal het best vanaf bracht. Dus als je het niet erg vindt, Buiten Proporties Gegroeid Hertekalf, houden we het nu bij een score op 10 zoals in de 1e ronde. Tenzij hier nu drie kwart van de deelnemers op hun achterpoten staan te steigeren van onvrede. Vox Populi en da shit weet je wel...;[/QUOTE] Natuurlijk, geen probleem! En inderdaad, die statistiekjes zijn wel leuk zo. @bas2204 en @Hansje : Ik verwoordde het nogal krom zie ik nu. Wat ik probeerde te zeggen is dat er in het begin van ronde 1 over de hele linie veel hogere cijfers werden gegeven dan aan het einde van ronde 1. Dat kan komen doordat de kwaliteit aan het begin hoger was / het niveau van de muziek hoger lag, maar daar geloof ik om eerlijk te zijn niet zo in. Bij zo'n dergelijke trend kun je, als de ranglijst in cijfers een rol gaat spelen zoals in ronde 2 het geval is (immers verdwijnt daar de band met het laagste cijfer) als band in het begin van de ronde in het voordeel zijn t.o.v. bands die aan het einde komen (wanneer iedereen moe is van het stemmen en lekker cynisch wordt). Maar goed, ik vind het huidige systeem ook best prima hoor. Levert je wel minder werk op om te luisteren dan bij mijn voorstel het geval is. 17 januari 2017 bewerkt door Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 17 januari 2017 Share Geplaatst 17 januari 2017 @bas2204 en @Hansje : Ik verwoordde het nogal krom zie ik nu. Wat ik probeerde te zeggen is dat er in het begin van ronde 1 over de hele linie veel hogere cijfers werden gegeven dan aan het einde van ronde 1. Dat kan komen doordat de kwaliteit aan het begin hoger was / het niveau van de muziek hoger lag, maar daar geloof ik om eerlijk te zijn niet zo in. Bij zo'n dergelijke trend kun je, als de ranglijst in cijfers een rol gaat spelen zoals in ronde 2 het geval is (immers verdwijnt daar de band met het laagste cijfer) als band in het begin van de ronde in het voordeel zijn t.o.v. bands die aan het einde komen (wanneer iedereen moe is van het stemmen en lekker cynisch wordt). Maar goed, ik vind het huidige systeem ook best prima hoor. Levert je wel minder werk op om te luisteren dan bij mijn voorstel het geval is. Wellicht is dit een dubbelpost, maar ik zag dat de editor niet helemaal lekker werkte bij de vorige post omdat ik de wijzigingen niet goed kon opslaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 januari 2017 Share Geplaatst 18 januari 2017 Brasstronaut: - The Midnight: 5.5-0.5= 5 Baby Strange: 6-0 = 6 Spoon: 7-0.5 = 6.5 Kadavar: 5 - 0 = 5 Opeth: 3.5+0.5= 4 Kaleo: 6+0.5 = 6.5 Flamingods: 6.5 + 0 = 6.5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 18 januari 2017 Share Geplaatst 18 januari 2017 Brasstronaut: 6/10 The Midnight: 5/10 Baby Strange: 6.5/10 Spoon: 7/10 Kadavar: 6/10 Opeth: 5/10 Kaleo: 7.5/10 Flamingods: 5/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 18 januari 2017 Share Geplaatst 18 januari 2017 Brasstronaut: 6/10 The Midnight: 4,5/10 Baby Strange: 5,5/10 Spoon: 6/10 Kadavar: 7,5/10 Opeth: 5,5/10 Kaleo: - Flamingods: 4/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 21 januari 2017 Auteur Share Geplaatst 21 januari 2017 @Richarð. @King XVI @Grote Ree @Platina32 @Jeroen. @Erwin. Opgelet mijne heren, morgenmiddag 12u verloopt de deadline voor deze reeks! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 21 januari 2017 Auteur Share Geplaatst 21 januari 2017 Brasstronaut: 7/10 De mooie opbouw van het nummer trok meteen mijn aandacht, de vocals vond ik erg aangenaam klinken. De clip was very low budget maar zette wel de sfeer van het nummer neer. Ietsje te braaf misschien globaal genomen. The Midnight: 2/10 Geen idee wat Marty McFly kwam doen in dit erg slap electropop-liedje. Hoe langer het nummer duurde hoe meer ik me ergerde aan die foute 80's-synthgeluiden Baby Strange: 5/10 Werd hier niet warm noch koud van. Zo'n liedje die op je autoradio klinkt en bijna onopgzmrkrt aan je voorbij gaat terwijl je aan het rijden bent. Spoon: 8/10 Song waar je 5 minuten lang lekker op kan meeglijden. De spacy effecten in de clip benadrukten dat gevoel. Ik vond het genieten. Kadavar: 4/10 Typisch stoner rock-bandje met die al even typische verwijzingen naar Black Sabbath en consoorten. Technisch knap daar niet van maar zo been there heard that Opeth: 6/10 Progmetal is mij doorgaans veel te barok en theatraal om het te kunnen waarderen, maar de duidelijke jazz-invloeden in de melodielijnen en een intrigerende clip maakten deze toch de moeite om uit te zitten. Kaleo: 3/10 Yawn and bore. MRR en ik, het zal nooit echt klikken. Flamingods: 9/10 Van de bands onder het Rich Art label word ik dan wel weer hopen vrolijker. Schizofreen hallucinante song, deed me bij momenten aan Animal Collective denken. Flamingods durft duidelijk wél buiten de lijntjes te kleuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten