Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #15

Chimpa

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 206
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

[MENTION=26726]Yves[/MENTION]; Bedankt! Toffe vakantie gehad en inmiddels klaar met verhuizen. Nu weer veel energie om het MU Worldvisionsongfestival voort te zetten. Hoop dat jullie ook allen in fijne zomer hebben/hadden.

De batterijen weer helemaal opgeladen om morgen het nieuwe schooljaar in te vliegen :thumb:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Mentions]

[MENTION=25021]Rogier.[/MENTION] ; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; [MENTION=23545]woutertwente[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=26506]Vilhena[/MENTION]; [MENTION=12196]Lazvic[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION];

Fr3A.png

Stemronde 7: Griekenland

Inzending van: Chiemel

BXKxxtq1.png

Geschiedenis op het MU Worldsongfestival: Chiemel

Editie #1: Afwezig

Editie #2: Afwezig

Editie #3: Afwezig

Editie #4: Afwezig

Editie #5: Afwezig

Editie #6: Afwezig

Editie #7: Afwezig

Editie #8: Afwezig

Editie #9: qcIPErwj.png Mali (Bassekou Kouyate & Ngoni ba - Jama Ko) - 10e plaats

Editie #10: Sq9yyoo4.png Zweden (Hoffmaestro & Chraa - Young Dad) - 10e plaats

Editie #11: C0Vziiyb.png Mongolië (Boerte - Gobi) - 15e plaats

Editie #12: BhU9JQAi.png Engeland (Låpsley - Station) - 15e plaats

Editie #13: XoNZ9Ahh.png Frankrijk (Lou Doillon - Where To Start) - 9e plaats

Editie #14: qcIPErwj.png Mali (Ali Farka Toure - Ai Du) - 9e plaats

Editie #15: ZKM4V86w.png Griekenland (Aphrodites Child - The Four Horsemen) - ??e plaats

[spoiler=Interview]

JJyFkGW3.png

Punten van Griekenland

Klik hier om de Griekse punten te zien!:

[spoiler=Tussenstand]

De Tussenstand (7 van de 19 stemmen):

1. g8kpvfDj.png Mexico (DLD - Estaré bas2204) - 47 punten **

2. jAZ5CShZ.png Senegal (Baaba Maal, Mumford & Sons Erwin.) -37 punten *

3. HAxqc4bm.png België (Puggy - To Win The World QuaLyon) - 36 punten *

4. 0NZOvP1Y.png Ghana (Kwabs - Pray For Love Zeus) - 36 punten

5. 2QDAXSSM.png Tsjechië (Manon Meurt - Blue Bird Yves) - 34 punten *

6. I5ugholj.png Canada (Monster Truck - Don't Tell Me How To Live Jeroen.) - 25 punten *

7. nhLf5Nqn.png Zuid-Korea (Odd Eye - Follow Me Platina32) - 24 punten

8. iIMAO41J.png Mongolië (NMN feat. Jonon - Цахилбаа himan) - 23 punten

9. NNElQYMS.png Algerije (Imarhan - Imarhan Richarð.) - 21 punten

10. s4g7qwZK.png Brazilië (Jorge Ben Jor - Oba, Lá Vem Ela Djordison) - 20 punten

11. BhU9JQAi.png Engeland (David Gray - Hospital Food Grote Ree) - 20 punten

12. wD3SnMvc.png Roemenië (Eyedrops - Prezent King XVI) - 19 punten

13. dx9lfNRP.png Niger (Bombino - Azamane Tiliade Lakigigar) - 17 punten *

14. r2FdGh79.png Spanje (Carlos Vives & Shakira - La Bicicleta Vilhena) - 17 punten

15. zWItFapN.png Verenigde Staten (Saint Motel - My Type Rogier. - 15 punten

16. ZKM4V86w.png Griekenland (Aphrodites Child - The Four Horsemen Chiemel) - 10 punten

17. FLMoP3Bg.png Rwanda (Butera Knowless - Ko Nashize Chimpa) - 4 punten

18. LY2aTAxH.png Servië (CVIJA & RELJA POPOVIC FEAT. COBY - CRNI SIN Lazvic) - 1 punt

19. lHdT5izP.png Nederland (Gerson Main - Koning van de Camping steijns) - 0 punt

20. Sq9yyoo4.png Zweden Gediskwalificeerd

* = Aantal keren twaalf punten (van invloed bij gelijke stand)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Start ondertussen al een ander songfestival op, terwijl we zien of Chimpa dit nog afwerkt of niet, anders zitten we nog tot volgend jaar te wachten. Iedereen heeft zijn uitslag al ingezonden, desnoods moet Chimpa gewoon maar uitslag in één keer posten als hij geen zin heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=Mentions]

[MENTION=25021]Rogier.[/MENTION] ; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; [MENTION=23545]woutertwente[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=26506]Vilhena[/MENTION]; [MENTION=12196]Lazvic[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION];

Fr3A.png

Stemronde 8: Mexico

Inzending van: bas2204 e54XMa4e.png

Geschiedenis op het MU Worldsongfestival: bas2204

Editie #1: Afwezig

Editie #2: Afwezig

Editie #3: Afwezig

Editie #4: ViMrCCdW.png Venezuela(La Vida Bohème - Radio Capital) - 6e plaats

Editie #5: lHdT5izP.png Nederland (Maison du Malheur - Jailbird) - 14e plaats

Editie #6: pjWshC04.png Zuid-Afrika (Dan Patlansky - Bring the World to its Knees) - 3e plaats

Editie #7: zWItFapN.png Verenigde Staten (The Dirty Guv'nahs - Good Luck Charm) - 13e plaats

Editie #8: s4g7qwZK.png Brazilië (Tiago Lorc - Life Of My Love) - 5e plaats

Editie #9: I5ugholj.png Canada (Kalle Mattson - Darkness) - 3e plaats

Editie #10: fUj3UYlu.png Kroatië (Majke - Mene Ne Zanima - 20e plaats

Editie #11: qPeQV0zK.png Noord-Ierland (The Answer - Long Live The Renegades) - 4e plaats

Editie #12: lHdT5izP.png Nederland (My Baby - Uprising) - 4e plaats

Editie #13: nm1jNzip.png Italië (Jack Savoretti - Back Where I Belong) - 2e plaats

[spoiler=Interview]

Wat is/zijn volgens jou de beste inzending(en) van de afgelopen veertien edities?

Ik kijk altijd uit naar de inzendingen van Richarð. Die kunnen mij bijna altijd wel bekoren.

Wat is/zijn volgens jou de slechtste/opvallendste inzending(en) van de afgelopen veertien edities?

Ik kan normaal gesproken vrij weinig met de Aziatische inzendingen. Die passen zo goed als allemaal eigenlijk niet in mijn straatje.

Hoe ga je op zoek naar een nieuwe inzending?

Dat doe ik op twee verschillende manieren. Eerst ga ik even door de nieuwe toevoegingen aan mijn Itunes bibliotheek om te kijken of daar een geschikt nummer tussen zit. Zo niet dan ga ik youtube op en zoek op een aantal van mijn favoriete artiesten van de laatste tijd en ga via verwante nummers door tot ik een leuk nummer heb gevonden.

Hoe beoordeel je de ingezonden nummers, hoe kom je tot een top 10?

Ik doe het voor het grootste gedeelte op eerste indruk (de manier waarop ik bijna altijd muziek beoordeel) en dan let ik voornamelijk op mijn persoonlijke voorkeur. Wat ik het leukste vind, zet ik bovenaan. Ik trek alleen punten af voor bekendheid en dan kan een nummer zo twee of drie plaatsen op verliezen.

Hoe kijk je terug op je eigen inzendingen?

Ik heb naar mijn idee eigenlijk bijna elke keer een voldoende inzending gedaan waar ik ook (bijna) altijd volledig achter heb gestaan. Dat ze het niet allemaal even goed hebben gedaan, is natuurlijk logisch.

Welke eigen inzending is meegevallen/tegengevallen qua score?

Dan beginnen we maar bij het slechte nieuws. Mijn grootste tegenvaller was de 13e plaats voor de The Dirty Guv'nahs met het nummer Good Luck Charm in editie 7. Ik vind dat die wel in de top 10 had mogen eindigen.

Het meest meegevallen zijn de noteringen van Dan Patlansky (Bring the World to its Knees - 3e plaats in editie 6) en The Answer (Long Live The Renegades - 4e plaats in editie 11). Dit waren twee nummers die ik zelf enorm leuk vond (en trouwens nog altijd vind), maar waarvan ik had verwacht dat ze net wat te hard zouden zijn voor het publiek hier bij het Songfestival.

Welke inzending(en) is/zijn jou het meeste bijgebleven, om wat voor reden dan ook?

Xavier Rudd - Spirit Bird uit editie 6 kan ik me nog wel herinneren, vooral omdat ik daarna op allerlei plaatsen die naam van Xavier Rudd nog flink tegen ben gekomen.

Welke artiest heb jij nog veel geluisterd nadat een editie was afgelopen?

Walking on Cars is een band die ik altijd ben blijven volgen nadat ze voor het eerst hier bij het Songfestival voorbij kwamen. Een leuke Ierse band met een erg leuk debuutalbum..

eYC3xKXs.png

Punten van Mexico

Klik hier om de Mexico punten te zien!:

[spoiler=Tussenstand]

De Tussenstand (8 van de 19 stemmen):

1. g8kpvfDj.png Mexico (DLD - Estaré bas2204) - 47 punten **

2. 0NZOvP1Y.png Ghana (Kwabs - Pray For Love Zeus) - 44 punten

3. jAZ5CShZ.png Senegal (Baaba Maal, Mumford & Sons Erwin.) -44 punten *

4. HAxqc4bm.png België (Puggy - To Win The World QuaLyon) - 41 punten *

5. 2QDAXSSM.png Tsjechië (Manon Meurt - Blue Bird Yves) - 34 punten *

6. NNElQYMS.png Algerije (Imarhan - Imarhan Richarð.) - 31 punten

7. I5ugholj.png Canada (Monster Truck - Don't Tell Me How To Live Jeroen.) - 26 punten *

8. nhLf5Nqn.png Zuid-Korea (Odd Eye - Follow Me Platina32) - 24 punten

9. dx9lfNRP.png Niger (Bombino - Azamane Tiliade Lakigigar) - 23 punten *

10. iIMAO41J.png Mongolië (NMN feat. Jonon - himan) - 23 punten

11. wD3SnMvc.png Roemenië (Eyedrops - Prezent King XVI) - 23 punten

12. ZKM4V86w.png Griekenland (Aphrodites Child - The Four Horsemen Chiemel) - 22 punten *

13. s4g7qwZK.png Brazilië (Jorge Ben Jor - Oba, Lá Vem Ela Djordison) - 20 punten

14. BhU9JQAi.png Engeland (David Gray - Hospital Food Grote Ree) - 20 punten

15. r2FdGh79.png Spanje (Carlos Vives & Shakira - La Bicicleta Vilhena) - 17 punten

15. zWItFapN.png Verenigde Staten (Saint Motel - My Type Rogier. - 17 punten

17. FLMoP3Bg.png Rwanda (Butera Knowless - Ko Nashize Chimpa) - 4 punten

18. lHdT5izP.png Nederland (Gerson Main - Koning van de Camping steijns) - 3 punten

19. LY2aTAxH.png Servië (CVIJA & RELJA POPOVIC FEAT. COBY - CRNI SIN Lazvic) - 1 punt

20. Sq9yyoo4.png Zweden Gediskwalificeerd

* = Aantal keren twaalf punten (van invloed bij gelijke stand)

[spoiler=Tussenstand]

bewerkt door Chimpa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Excuus voor de lange periode van radiostilte. Het tegenovergestelde van wat Yves beweerde is waar! Een intens maar goed begin gehad van mijn verhuizing naar- en studie in Groningen. Nu ik een goede start heb gemaakt en alles een beetje rustig is geworden ga ik bezigheden zoals deze weer oppakken. Ik hoop dat jullie het nog waard vinden om het weer op te pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Excuus voor de lange periode van radiostilte. Het tegenovergestelde van wat Yves beweerde is waar! Een intens maar goed begin gehad van mijn verhuizing naar- en studie in Groningen. Nu ik een goede start heb gemaakt en alles een beetje rustig is geworden ga ik bezigheden zoals deze weer oppakken. Ik hoop dat jullie het nog waard vinden om het weer op te pakken.

Opnieuw 12 punten gepakt, dus I'm game :D

Fijn dat je er weer bent!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Prima, welkom terug! Waar woonde je eerst en ben je nu gaan wonen in Groningen? Mocht je nog een inburgeringscursus nodig hebben.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites