Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Het COACH-topic #2

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 438
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gister dus even met huidige O13 trainer en Guido gezeten mbt ons team volgend jaar. Meeste jongens ken ik natuurlijk wel maar Guido niet.

Daarna even met em alleen gezeten en toen zag ik al allerlei dingen waar ik blij van werd. Spelers indelen in verschillende profielen (qua gedrag en benadering), jaar/maand/week planning per thema. Ik zei al tegen hem; ik heb nu in een uur meer op papier gezien bij jou dan afgelopen 2 jaar bij barry. Best erg eigenlijk haha. Weet ook gewoon waar hij over praat en hij is vooral individualistisch ingesteld terwijl ik juist meer teamgericht/liniegericht ben. Kwamen dus al snel tot de conclusie dat ik de trainingen grotendeels zal leiden en hij kan kijken naar de individuele invulling van de oefening door die ventjes.

Nu kan het wat mij betreft niet snel genoeg volgende week maandag zijn _O_

Kijk. Dat klinkt goed man. Enorm fijn om te horen dat je meteen een goede klik er mee hebt. Is wat anders dan alleen op een tafeltje te zitten het eerste uur in Lelystad. Hahaha.

Hier beginnen we vanavond ook. Komende 4 weken dus echt trainen met de groep en dan drie weken zomerstop. Heb mijn vakantie ook gepland in de zomerstop. Moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel echt aan toe ben man. Even bijtanken. Kan ook aan mezelf merken dat er gewoon veel te veel voetbal is. Heb de afgelopen weken bij weinig elftallen nog gekeken en ook op TV veel minder voetbal.

Wat me trouwens echt opvalt. Vaak op twitter prive berichten gestuurd naar trainers van BVO met allerlei vragen en shit. Nooit geen antwoord. Nu staat er Go Ahaed Eagles D1 in mijn bio en ineens reageren ze allemaal binnen enkele minuten. ;c

Heb trouwens nog geen gigantisch lekker filmpje boys. Naast Guardiola, de trainer die me echt kan fascineren.

[YOUTUBE]pY45DS9z6Tg[/YOUTUBE]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We mogen weer _O_

Kreeg gister allerlei techniekfilmpjes door gestuurd(niet zo bijzonder volgens mij) aangezien hij deze vormen vandaag/deze week wil gaan doen.

Straks in elk geval de week alvst bespreken en vanavond met alle trainers even zitten als kennismaking enzo.

ZIN IN

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We mogen weer _O_

Kreeg gister allerlei techniekfilmpjes door gestuurd(niet zo bijzonder volgens mij) aangezien hij deze vormen vandaag/deze week wil gaan doen.

Straks in elk geval de week alvst bespreken en vanavond met alle trainers even zitten als kennismaking enzo.

ZIN IN

Doe mij de oefeningen als je wilt. Ga er niet vanuit dat het nieuw voor me is, maar ik bekijk graag alles.

Vorige week zo gruwelijk lekker getraind zeg. Niet normaal. Eerst met de Eagles op woensdag, waar je gewoon al heel snel merkt hoe snel het straks gaat met de jongens qua ontwikkeling. Op de donderdag met de beste 8 spelers uit de onderbouw van VIOS die ik gehad heb, waar dan ook de Eagles boys bij zaten.

Tien minuutjes rondo, alles één keer raken en verplicht moeten doorlopen na de passing.

Tien minuten passen trappen in een driehoekje van 4 meter. Eén minuut met sterke been, twee minuten zwakke. Eerste met aanname, daarna kaatsend en het tempo omhoog. Alleen maar coachend op het snelle voetenwerk en het lopen van de pion af.

Stabiliteitstraining

Balgevoel/beheersing/snel voetenwerk. Twee pionen één meter uit elkaar, daar deden ze de oefeningen tussen. Tussentikjes, toe taps, kleine dribbels tussen de pionen, steeds achter standbeen halend etc. Tien minuten alleen maar bal aanraken.

TIen minuten in tweetallen achter elkaar kappen en draaien. Uitrustmoment als de partner aan de beurt is. Coaching op snelheid en doorversnellen na de kap(basistechniek hebben ze daarvoor al van me gehad, dus ze kennen de beweging en kunnen die onder druk ook uitvoeren)

1 tegen 1 in de middencirkel met vier doeltjes van pionen op de zijlijnen. Verplicht passeren. Drie gouden regels; aanname, passeren, doorversnellen.

4 tegen 4 eindpartij. Passeren moet, overspelen mag.

Gruwelijk hoog niveau. Drinkpauze tussen elke oefening, was ook echt nodig. Jongens waren doodop na anderhalfuur training.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hard aan de conditie werken dan!!!1!!

;)

In de zomervakantie doe ik zelf altijd die oefeningen om mijn eigen techniek te verbeteren. Ben dan ook echt bekaf. ;c

Dit is wel echt dé Danstraining he. Mooi.

Die rondo, is dat dan 6v2 of 7v1? En als je laat doorlopen, wat ik wel een gave variatie vind, is dat niet rommelig? Hoe laat je inspelen bij de 1v1 in de middencirkel?

;c

Haha ja. Eerste kwartier bij Eagles ook altijd van zulke oefeningen die ze moeten uitvoeren van me. Heerlijk man. :D

Rondo beginnend 7 vs 2, doe ik zelf ook even mee. Daarna 6 vs 2. Het is inderdaad in het begin heel rommelig, maar is dat elke oefening in het begin niet? Mijn gouden regel is dat ze nooit mogen stilstaan(ook als ik aan het uitleggen ben), dat ze dus altijd trippelings op hun voorvoeten aan het bewegen zijn. Juist door de pass achterna te laten lopen, komt eruit wat je graag wilt zien; dat mensen gaan bewegen zonder bal. Jongens moeten meedenken waar er ineens een enorme ruimte ligt. Rondo/positiespel draait daar uiteindelijk toch om. Dat je weet wat je doet, voor je de bal krijgt.

Gisteravond gesproken met de technisch manager van Eagles. Afwachten op volgende week, uitspraak over Twente en het faillissement. Teams van ons zitten nu al vol, maar wij(als we al over wij mogen spreken, voor ik Pino op mijn dak krijg) willen de grote talenten uit de academie dan direct naar Deventer halen. Komt er dus toch een nieuw D elftal misschien. Heb daar gisteravond toch even wel even over gesproken met de beste man. ;c Al zit ik nu prima. Eagles wil ook dat ik verder ga met mijn trainerspapieren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zaterdag eerste wedstrijd gespeeld. Elke training heeft hij voor mij (en ook de spelers) nieuwe oefeningen voorbereid. Erg leuk/leerzaam. Al hebben de spelers er op dit moment al best veel moeite mee omdat hij heel veel informatie wilt geven en meteen alles wilt goed doen, daarin heb ik hem al een aantal keer moeten remmen omdat hij te snel naar de moeilijkere variant ging. Was in elk geval prima trainingsweek.

Zaterdag tegen een C1 uit de 2de divisie gespeeld. Paar echt zieke beesten/beren, vooral in de spits en wij hadden een centrale van de O13 ivm blessures/telaat. Eerste helft was daarom verre van goed en kregen geen goede druk op de bal en konden hun heel erg makkelijk onze 4 aanvallende spelers uit spelen en zo kwamen wij regelmatig te kort op het middenveld en achterin. Als wij de bal hadden kozen de middenvelder ontzettend laag positie(soms 10meter voor de 3/4) en omdat tegenstander geen druk gaf was dit totaal nutteloos. Tweede helft ging beide dingen beter (plus de tegenstander haalden een aantal goede jongens eruit) en konden we terugkomen tot 2-2, na een 2-0 achterstand.

Ploeg is vorig jaar gewend vooral uit de omschakeling te spelen (hebben daar ook gewoon de kwaliteiten voor) en dat zag je terug toen het minder ging lopen; zoeken zij toch naar dingen die prettig waren vorig jaar.

Nu weer lekker 2 keer trainen( gister was echt een tering weer he jongens :D ) en zaterdag opneiuw een C1 uit de 2 de divisie. Guido op vakantie vanaf woensdag dus rest van de voorbereiding heb ik de verantwoordelijkheid. Vind het alweer jammer dat we nog maar anderhalve week trainen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja vind het oprecht jammer.3 x in de week trainen is gewoon prima. Echt geen idee wat ik juli de eerste weken moet doen s avonds zeg maar. Hadden natuurlijk eerste 2 weken van juni geen trainen/voetbal, dus heb al even een pauze gehad zeg maar.

Wil ook gewoon doorgaan omdat ik nu mezelf echt kan ontwikkelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja vind het oprecht jammer.3 x in de week trainen is gewoon prima. Echt geen idee wat ik juli de eerste weken moet doen s avonds zeg maar. Hadden natuurlijk eerste 2 weken van juni geen trainen/voetbal, dus heb al even een pauze gehad zeg maar.

Wil ook gewoon doorgaan omdat ik nu mezelf echt kan ontwikkelen.

O, jij hebt al pauze gehad? Ik nog niet man. Onafgebroken minimaal 5 dagen op de voetbalclub vanaf vorig jaar augustus(toen maar 1 week zomerstop gehad.) Leer ook echt veel bij Eagles en weet ook dat ik daar echt goed zit. Maar ben blij als straks even het knopje om gaat en de batterij kan opladen. Vreet gewoon energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

eerdere Nederlandse voetbaltrainers die hun geluk beproefden in China zijn van een koude kermis thuisgekomen. Ze krijgen geen of te weinig salaris en wie daarover klaagt, vliegt eruit.

Een van hen is Wilhelm van de Wiel, werkzaam in de provincie Binnen-Mongolië. Vorige week werd hij op staande voet ontslagen. "Ik denk dat ik ontslagen ben omdat ik mijn salaris heb opgeëist. Ik hoorde 20.000 yuan (2700 euro) te krijgen maar kreeg 5000 yuan."

De Nederlanders zijn in dienst van het bedrijf HPSS Shenzhen. Dat bedrijf had ook een Nederlandse afdeling en daarmee heeft Van de Wiel in eerste instantie zaken gedaan. "Uiteindelijk is de Nederlandse tak afgestoten en zijn we door gegaan met de Chinese tak. Toen begon het al te rommelen, maar uiteindelijk wil e toch je droom najagen", aldus Van de Wiel in het NOS Radio 1 Journaal.

'Ik speel met vuur'

Werknemers die klagen, melding maken van wantoestanden bij het ministerie of met de pers praten, worden geïntimideerd door het bedrijf. "Ik speel nu met vuur omdat ik met de media praat. Maar als ik dit niet naar buiten breng, wordt het ook niet bekend. Ik wil gewoon dat dit stopt." Van de Wiel hoopt China zo snel mogelijk te verlaten.

Volgens De Telegraaf staat het verhaal van Van de Wiel niet op zichzelf. Zeker vier Nederlandse voetbaltrainers krijgen geen salaris meer. Zij zijn al ontslagen of worden daarmee bedreigd. Het is niet de eerste keer dat Nederlandse voetbaltrainers in de problemen raken in China.

WK 2030

De Nederlandse trainers zijn in China terechtgekomen omdat het land flink investeert in jeugdvoetbal. China wil uitgroeien tot een belangrijke voetbalnatie. Het doel van president Xi Jinping, zelf fervent voetballiefhebber, is om in 2030 het WK te organiseren en wereldkampioen te worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites