Jump to content

Het COACH-topic #2

Fabian.

Recommended Posts

Ja backs staan regelmatig niet diep genoeg. Wat ook (volgens mij zelfde filmpje) regelmatig voorkomt is dat hun 7 erg dicht bij onze 4 staat. Als hij uitzakt naast de 16, kan de keeper simpel de 4 inspelen als de 7 van TP niet meegaat. Gaat hij wel mee, komt de passlijn naar onze 5 helemaal open te liggen. Gebeurde 2/3 keer volgens mij. Rechtshalf is wel redelijke voetballer, al is hij wel heel erg druk aan de bal maar is ook erg druk (positief) in ballen veroveren. Spelen altijd met een 10 maar als iedereen vooruit loopt/niemand uitzakt is het sowieso een goed moment.

zal eens gaan bekijken. Probleem is dat je zoveel verkeerd ziet gaan in 60minuten (ook veel goed hoor) en dat ik moet oppassen (is de eerste keer dat we hiermee werken) met het aantal beelden. Is toch erg confronterend voor deze leeftijd.

Heb alleen even je eerste actie erbij gepakt. Filmpje start en de eerste 'opbouw' dus.

d90bebb3be3d9d75f4816f1669029bcb.png

Je wordt direct vastgezet(goed teken, jeugdvoetbal) en de buitenspelers van de tegenpartij pakken direct je hele verdediging. Je middenveld staat goed allemaal dicht bij elkaar waarin je een soort rotatie middenveld krijgt(6 wordt 7, 7 wordt 8 etc.) en ze om de beurt komen, is onze A1 trainer helemaal fan van(als ik hem dit filmpje ga sturen, ben je een koning in zijn ogen.)

Wat er gebeurd is dat er twee middenvelders met gezicht naar eigen goal sprinten om de bal te halen en geen enkele middenvelder eronder kan staan(bal wordt ook schuin naar achteren weggelegd, bal gaat dwars door je centrum naar de nummer 2 wat uiteraard leidt tot balverlies.) Ik zou zelf altijd willen dat je een station gaat overslaan. Dat je dus één middenvelder laat inlopen en dat de andere twee middenvelders de eerste bal gaan krijgen zodat je dus één middenvelder er continue onder hebt staan en dat de tweede bal dus altijd vooruit kan worden gespeeld naar een vrije man(die er gaat komen als je backs diep staan.) Oftewel in een plaatje samengevat. Zo;

b9421dfb7e463ad59b63da838acf8f07.png

• Replies 542
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja backs staan regelmatig niet diep genoeg. Wat ook (volgens mij zelfde filmpje) regelmatig voorkomt is dat hun 7 erg dicht bij onze 4 staat. Als hij uitzakt naast de 16, kan de keeper simpel de 4 inspelen als de 7 van TP niet meegaat. Gaat hij wel mee, komt de passlijn naar onze 5 helemaal open te liggen. Gebeurde 2/3 keer volgens mij. Rechtshalf is wel redelijke voetballer, al is hij wel heel erg druk aan de bal maar is ook erg druk (positief) in ballen veroveren. Spelen altijd met een 10 maar als iedereen vooruit loopt/niemand uitzakt is het sowieso een goed moment.

zal eens gaan bekijken. Probleem is dat je zoveel verkeerd ziet gaan in 60minuten (ook veel goed hoor) en dat ik moet oppassen (is de eerste keer dat we hiermee werken) met het aantal beelden. Is toch erg confronterend voor deze leeftijd.

Ja, is ook helemaal waar. Het is nu ook puur 'basis' hoe je direct zou staan en blijven oefenen, oefenen, oefenen en dan inderdaad zijn er 100 verschillende situaties hoe het 'uitgespeeld' kan worden. Wel mooi om te zien zulke beelden man. Ga je het vaker doen?

Ja, mee eens. Al blijf ik erbij dat beelden 10x meer zeggen dan dat je het continue gaat uitleggen qua theorie. Kinderen willen vooral bij een BVO er alles aan doen om te slagen als prof. Wie is je de beste speler van deze selectie?

Ja, is ook helemaal waar. Het is nu ook puur 'basis' hoe je direct zou staan en blijven oefenen, oefenen, oefenen en dan inderdaad zijn er 100 verschillende situaties hoe het 'uitgespeeld' kan worden. Wel mooi om te zien zulke beelden man. Ga je het vaker doen?

Ja, mee eens. Al blijf ik erbij dat beelden 10x meer zeggen dan dat je het continue gaat uitleggen qua theorie. Kinderen willen vooral bij een BVO er alles aan doen om te slagen als prof. Wie is je de beste speler van deze selectie?

Probleem is ook dat wij vooral trainen op twingames en dus regelmatig moeite hebben met 11x11, toch elke keer wennen. WIl het zeker vaker gaan doen bij ons team, probleem is dat wij bijna nooit stadion spelen (1ste traint altijd als wij moeten spelen zaterdag) en oefenwedstrijd vaak uit spelen.

Maar zeker waar dat dit het beste is, soms vragen wij wel eens aan die gasten om zichzelf/andere een cijfer te geven. spelen we dramatisch, krijgen er nog een aantal een 7 enzo. Realiteitszin is er natuurlijk nog lang niet dus dan is dit een goede manier. Uiteraard niet alleen de mindere situaties laten zien maar ook de goede momenten.

Beste speler is lastig te zeggen, verschilt echt per week. Ben zelf erg gecharmeerd van de spits (die de goal maakt, is ook ergens te zien). Ziet er allemaal verre van mooi uit maar is als spits dodelijk, vooral positie kiezen voor de goal is geweldig. Eerste wedstrijd van het seizoen kwam de rechtsbuiten door ,waar bijna iedereen blind naar de keeper loopt,deed hij 5 stappen naar achter richting de 16 en kreeg de bal aangespeeld en scoorde erg simpel. Heeft ook longen als een paard en blijft de hele wedstrijd gaan.

Goed man. Ben aan mijn zevende jaar bezig op klein veld. Denk dat ik maximaal 10 ploegen in al die jaren heb gehad die geen 'park the bus' hebben gespeeld. Oftewel; 4 man achterin(mandekker op de spits, eentje erachter) en de twee snelste spelers erachter.

Wow, serieus? Hier is het meestal gewoon 3-3 en zodra ze doorhebben dat wij 2-1-3 spelen en een paar keer 4v3 hebben gehad wordt het bij de tegenstander 3-1-2. Ben wel blij dat ik nooit die 4-1-1 of 4-0-2 tegen ben gekomen :cab:

Probleem is ook dat wij vooral trainen op twingames en dus regelmatig moeite hebben met 11x11, toch elke keer wennen. WIl het zeker vaker gaan doen bij ons team, probleem is dat wij bijna nooit stadion spelen (1ste traint altijd als wij moeten spelen zaterdag) en oefenwedstrijd vaak uit spelen.

Maar zeker waar dat dit het beste is, soms vragen wij wel eens aan die gasten om zichzelf/andere een cijfer te geven. spelen we dramatisch, krijgen er nog een aantal een 7 enzo. Realiteitszin is er natuurlijk nog lang niet dus dan is dit een goede manier. Uiteraard niet alleen de mindere situaties laten zien maar ook de goede momenten.

Beste speler is lastig te zeggen, verschilt echt per week. Ben zelf erg gecharmeerd van de spits (die de goal maakt, is ook ergens te zien). Ziet er allemaal verre van mooi uit maar is als spits dodelijk, vooral positie kiezen voor de goal is geweldig. Eerste wedstrijd van het seizoen kwam de rechtsbuiten door ,waar bijna iedereen blind naar de keeper loopt,deed hij 5 stappen naar achter richting de 16 en kreeg de bal aangespeeld en scoorde erg simpel. Heeft ook longen als een paard en blijft de hele wedstrijd gaan.

Ja. Hoe zit het nou met de Twingames. Bij Ajax zijn ze aan het experimenteren geweest met de twingames. Grotere ruimte, meerdere spelers. Geen succes gebleken. Sowieso is er een verandering op komst qua Twingames bij Ajax. Zal wel door die Ladru komen. Die wil vast weer meer fysieke jeugdmatchen zien.

Ja, heb je andere filmpjes heel snel gezien(dus puur als liefhebber, niet als trainer) en je spits ziet er inderdaad prima uit. Positie kiezen zit er gewoonweg in, dat is vooral natuurtalent. Al is het natuurlijk bij te schaven door steeds maar weer hem in die situatie te laten komen op trainen, dan kan hij er ook aan werken.

Wow, serieus? Hier is het meestal gewoon 3-3 en zodra ze doorhebben dat wij 2-1-3 spelen en een paar keer 4v3 hebben gehad wordt het bij de tegenstander 3-1-2. Ben wel blij dat ik nooit die 4-1-1 of 4-0-2 tegen ben gekomen :cab:

Ja man. Vorig jaar prachtige 1ste klasse op papier gehad. Allemaal grote clubs. Allemaal E1. Schrikbarend om te zien. Allemaal resultaattrainers. Pleuren allemaal de mid-mid in balbezit tegenpartij voor je spits en laten je komen. Buitenspelers naar binnen en maar lang knallen. Alleen Holten(uitzonderlijke goede lichting, winnen ook van Twente en noem maar op. Loopt me een 1ste jaars spitsje(nu 2e jaars) die vorig jaar de hele 1ste klasse domineerde en nu de hoofdklasse veruit topscoorder is geworden. Holten E1 30 punten na 10 matchen in de hoofdklasse.) speelde echt prachtig voetbal en nog een ploeg waar ik de naam niet meer van weet. Weet nog wel dat we daar 2-2 speelde en daar ook de technisch coördinator onderbouw langs het veld stond. Gasten hadden het fantastisch voor elkaar. F1 als eerste match 's morgens, met de twee beste talenten direct bij de E3 spelend een uur later(E1 en E3 om 10:00) en de E1 talenten bij de D1 om 11:00. Heb die trainers daar ook echt een compliment gegeven. Echt jaloers op hun structuur.

Oh gek man dat dat zo verschilt, hier (2e / 3e klasse) is het vooral juist snel druk willen zetten als ze doorhebben dat wij elke bal opbouwen, dus onze opstelling spiegelen. Dan krijg je dat mijn keeper de bal neerlegt en 4/9/7/11 door elkaar gaan bewegen. Als dat lukt ben ik een gelukkig man, als dat niet lukt heb ik altijd nog 2 man (of 3 als de bal meteen naar de aanvallers wordt gespeeld) om te corrigeren. Bijna elke week hoor ik 'leuk voetballende ploeg heb jij'. Dan zeg ik (als het een beetje een normale vent was) dat zijn jongens dat ook kunnen, als je het gaat trainen.

Dat is balbezit van ons he. In eigen balbezit spelen ze bijna allemaal 3-3, lange bal en god zegene de greep. In het meest gunstige geval rollen ze eerst een verdediger aan die daarna de bal lang geeft.

Oh gek man dat dat zo verschilt, hier (2e / 3e klasse) is het vooral juist snel druk willen zetten als ze doorhebben dat wij elke bal opbouwen, dus onze opstelling spiegelen. Dan krijg je dat mijn keeper de bal neerlegt en 4/9/7/11 door elkaar gaan bewegen. Als dat lukt ben ik een gelukkig man, als dat niet lukt heb ik altijd nog 2 man (of 3 als de bal meteen naar de aanvallers wordt gespeeld) om te corrigeren. Bijna elke week hoor ik 'leuk voetballende ploeg heb jij'. Dan zeg ik (als het een beetje een normale vent was) dat zijn jongens dat ook kunnen, als je het gaat trainen.

Dat is balbezit van ons he. In eigen balbezit spelen ze bijna allemaal 3-3, lange bal en god zegene de greep. In het meest gunstige geval rollen ze eerst een verdediger aan die daarna de bal lang geeft.

Denk sowieso dat het westen een stuk technischer voetbalt dan het oosten van Nederland. Als ik hier in de regio moet voetballen tot aan Apeldoorn zeg maar, doe ik het altijd goed. Krijgen daar altijd wel ruimte om te voetballen en voetbaltechnisch zijn mijn ploegen 9 van de 10 keer beter dan de tegenstander. Al ik over de ijssel moet voetballen eindig ik altijd stijf onderaan met mijn jeugdelftallen. ;c Meestal is dat na de winterstop. Alles draait daar om winnen. Kan wel 99 clubs opnoemen waar het tot aan het extreme gaat om winnen, winnen, winnen. Heb bij een club in Deventer twee jaar terug meegemaakt dat een scheidsrechtertje van een jaar of 14/15 zo werd verrot gescholden door de trainer/leider van de thuisploeg dat hij er na een minuut of 13 gewoon mee pakte. Kregen we de leider van de ploeg als scheidsrechter. Maar ook zonder blikken of blozen de fluit oppakken en echt alles laten toestaan. Het ging helemaal nergens over. :D

Precies, dat is ook één van de mooiste dingen aan het trainen in de onderbouw. De ontwikkeling die je sommige jongens maken is echt magistraal. Daarbovenop ook nog eens dat jeugdige enthousiasme en nog echt de wil om profvoetballer te worden.

Ja vooral dat door weer en wind zin hebben om te trainen, is geweldig.

Heb dat boek(?) ook besteld Erik, ben benieuwd.

Blijkt dat hier bij Volendam een jonge stage komt lopen voor de C1, die ik nog bij Overbos in mijn eerste jaar getraind heb haha. Heeft 2 jaar geleden de stap naar Hoofddorp gemaakt en nu dus hier stage. Was toen echt zon lekkere pingelaar, heerlijk overzicht. Ben benieuwd hoe hij het hier doet.

Wat een geld is er bij de clubs hier in de regio zeg...wist natuurlijk wel dat er leuk mee bij te verdienen was maar wat ik afgelopen week hoorde.

Iemand met TC 2 (wel een jongen van de club, in de jeugd bij Volendam tot de A1)kan als technisch coordinator onderbouw 900 pm pakken...

Andere trainer van Volendam (doet nu tc1) kon hoofdtrainer worden bij een 1 of 2de klasser en zou gewoon op de loonlijst bij een sponsor komen haha. Bizar man.

Vandaag weer wedstrijd analyseren, mensen die weer de beelden willen?

Begin steeds meer het gevoel te krijgen dat de jongens dit jaar beter worden. Had er een heel hard hoofd in eerlijk gezegd. In deze lichting zitten elf goede voetballers die dus ook allemaal in de D1 staan en waardoor wij met de D2 dus een heel wisselvallig team hebben. Eerste competitiehelft ook gedegradeerd (hoewel we naar mijn mening er met gemak in hadden kunnen blijven), en nu dus op een iets te laag niveau spelen. Maar als je de trainingen van het begin van dit seizoen kijkt en naar zoals we bijvoorbeeld vandaag hebben getraind, heerlijk man.

Boek binnen, volgende week maar eens aa beginnen. Eerst das reboot uitlezen, schiet niet op.

Vandaag 9x9 met de D1 tegen AZ, gevraagd om ook een team te coachen. Spelen denk via twingames principe. Daarna wedstrijdje scouten, prima voetbaldagje :)

JA vind het duur voor een tekenprogramma haha. Als iemand die proefversie heeft gebruikt, ben ik er wel benieuwd naar.

Gebruik zelf nog altijd het programma van trainerssite (waar ik ook lid ben) en dat is maar iets van 60 voor een heel jaar (inclusief kortingen en 8x zon trainersblaadje, al is dat niet echt boeiend). Die van devoetbaltrainer zijn wel interessant, maar daar is het weer 110 voor een jaar.

Ik heb een blanco A4-schrift, liniaal, pen en potlood :) Teken niet alles uit, alleen nieuwe oefeningen en dingen die eerst niet lekker liepen.

Ben jij gestructureerd dan? Anders zou ik elke keer vergeten waar ik een speciale training heb gedaan en door dat boekje moeten zoeken. Ik ben dus dat totaal niet :D

Nu zoek ik gewoon in mijn map met trainingen op een woord en dan komt het er zo uit.