Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

18 uur geleden zei Socrates:

Probleem was nooit Koeman zegt 'ie doodleuk. Je wil zeggen dat zijn opstellingen wel ergens op trokken? Hou op hoor. 

Ik ben er voorstander van om het vorig seizoen onder Xavi te vergeten en gewoon te kijken wat hij dit en komend seizoen gaat doen. Blijft dat percentage dan lager, dan kun je stellen dat hij wellicht niet de juiste man is. Alleen is dat iets anders dan wat bovenstaand wordt beweerd inderdaad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Xavi bereidt 'een revolutie' voor bij FC Barcelona, meldt AS. Volgens de Spaanse sportkrant gaat de coach zijn opstelling flink wijzigen. Zo lijkt het er onder meer op dat Frenkie de Jong op de plek van Sergio Busquets mag gaan spelen.

Barcelona heeft een verschrikkelijke week achter de rug, na duels met Internazionale (3-3) en Real Madrid (3-1 verlies). Champions League-uitschakeling dreigt voor de Catalanen, terwijl Real weer aan kop staat in La Liga. Xavi gaat daardoor ingrijpen voor de wedstrijd tegen Villarreal. De Spanjaard is in ieder geval van plan om Ousmane Dembélé, Raphinha en Busquets niet meer op te stellen in dat duel. Daarnaast zouden Alejandro Baldé en Sergi Roberto ook moeten vrezen voor hun plekje.

De wijzigingen lijken gunstig uit te gaan pakken voor De Jong. De Nederlander stond tegen Real Madrid al in de basis, maar lijkt tegen Villarreal meer teruggeschoven op het middenveld te mogen spelen. In een controlerende rol was De Jong ook op zijn best bij Ajax, al zal hij bij Barça de enige verdedigende middenvelder op het veld zijn. Dat was in Amsterdam niet het geval.

Ansu Fati, Ferran Torres en Gavi zullen ook blij zijn met de aanstaande wisselingen bij Barça. Naar verwachting mogen zij daardoor in de basis gaan starten. Volgens AS bestaat het Barcelona-middenveld tegen Villarreal dus uit Gavi, De Jong en Pedri.

Dit maakt mij nou gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Socrates:

Snap alleen Ferran Torres niet helemaal. Fati op links is prima, maar op rechts zou ik toch Dembele/Raphinha blijven opstellen en laten zoeken naar vorm. Daar heb je uiteindelijk het meest aan.

Ja dat is natuurlijk al de eerste grootste miskoop onder Xavi geweest maar heeft nog geen kans gehad op de rechtsbuiten positie, daar waar die regelmatig speelt bij het Spaanse elftal (hoorde ik Sierd laatst zeggen maar die lult wel vaker wat)

Raphinha lijkt in ieder geval totaal niet in vorm maar Dembele is voorlopig wel echt perfect op rechts. Op links valt ie wat tegen inderdaad omdat hij daar minder dreigend naar binnen kan komen en buitenom niet zijn favoriete actie.

Ben in ieder geval blij met het middenveld zo en ook Kessie mag van mij gelijk boven Busquets staan. 

Heb alleen geen idee wie nu de aanvoerder zal worden, al maakt het in principe niet uit wie er de band draagt. ;c 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Arezo:

Anders wisselen jullie telefoonnummers uit? Kunnen jullie daar lekker kletsen over voetbal? Is dat een idee?

Huh, ze zijn toch juist hier om te kletsen over voetbal?

Overigens goed nieuws voor de Oranje fans hier, Frenkie is zwaar in vorm en die gaat volgende maand dan ook echt even goed vlammen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei Arezo:

Nou. ik vond het een beetje veel en op verschillende plekken. Maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.

Meestal zit ik in me eentje hier dus een beetje activiteit kan geen kwaad :D Behalve als Barcelona een slechte pot speelt, dan is het ineens aardig druk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites