Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice: The MU Edition

Jeroen.

Aanbevolen berichten

Inzending 39:

Niet gedraaid

Te zacht, te saai. Wederom weer een Duffy 2.0. Niets wat me aanspreekt daarin.

Inzending 40:

Niet gedraaid

Gewoon luisteren, geen uitleg nodig. Op deze manier komen we wel snel bij de 60 zonder iets toe te voegen aan m'n team :cab:

Inzending 41:

Niet gedraaid

Leuke band voor op feesten en partijen. Maar niet voor in The Voice.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 438
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Inzending 39: Gedraaid

Helemaal niks mis mee, heeft vast nog andere interessante liedjes. Zou haar een toevoeging aan mijn team vinden, zou dan de tweede vrouwelijke soloartiest zijn maar dan wel veel anders. De overeenkomst met Duffy zie ik trouwens helemaal niet; zij is meer jazzy en dit is wat meer Agnes Obel-achtig, daar hou ik wel van.

Inzending 40: Niet gedraaid

Ik sta best open voor nieuwe dingen, maar dit gaat mij ook iets te ver hoor. Lijkt mij duidelijk dat dit kansloos is

Inzending 41: Gedraaid

Ook deze bevalt me wel. Het klinkt prima, niet te standaard. Bovendien heb ik zeker nog een bandje of 2 in mijn team nodig. Ik ben wel benieuwd naar wat deze nog meer te bieden heeft. Hopelijk mag ik daarachter komen als je samen met mij gaat strijden tegen de anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 39:

Niet gedraaid

Duffy? Duf zul je bedoelen! Duffy heeft power, pit, goede liedjes en eigen stemgeluid; eigenlijk alles wat in mijn ogen hier aan ontbreekt. Vind het dan ook totaal niet interessant om naar te luisteren.

Inzending 40:

Niet gedraaid

Als je me chagrijnig wilt maken, moet je vooral dit insturen.

Inzending 41:

Niet gedraaid

Kabbel-de-kabbel, als een rustig meanderend beekje. Chiemel slaat hier een dubbelslag door voor twee artiesten in korte tijd te draaien, maar ik ben van beiden niet onder de indruk. Ik mis, zoals bij zoveel inzendingen, dynamiek en een interessante opbouw. Het geluid van de drums is verder om van te huilen, alsof iemand op z'n 'My First Electronic Drumkit' speelt.

Inzending 42:

Niet gedraaid

Het glazen bolletje, wat ik eens in de zoveel tijd raadpleeg, vertelt mij dat deze zanger live pijn aan de oren gaat doen. Vind het stemgeluid nu al verschrikkelijk, laat staan wanneer ik er live naar moet gaan luisteren.

Inzending 43:

Niet gedraaid

Nu wordt het een principekwestie! Dit nummer behoort voor mij in de categorie 'onaanraakbare mythes'. Een nummer als dit mág je in mijn ogen gewoon niet coveren, omdat het nooit maar dan ook nooit beter gaat worden dan het origineel. De poging is niet slecht en de dame kan zeker zingen en heeft op zich een lekker rauw randje op de stembandjes, maar ik neem gewoon continu het origineel als referentiekader. Daarbij vind ik het op z'n minst eigenaardig dat er gekozen is om een cover als nummer in te sturen. Duidt dit misschien erop dat de dame niet veel eigen werk heeft geproduceerd? In dat geval vrees ik voor een gebrek aan materiaal voor de vervolgrondes. Ik vermoed overigens dat één van de andere coaches hiervoor wel gaat draaien, maar ik zie het persoonlijk niet zo zitten.

Inzending 44:

Niet gedraaid

En ja hoor, het is weer alto-tijd! Het verbaast me toch weer dat dit soort muziek (tja, wat voor genre moet je het noemen?) vaak gepaard gaat met irritante stemmetjes. Deze zanger, voor zover je 'm al zanger mag noemen, klinkt als een geit. Ik hoor het gewoon aan alles dat deze man een stemmetje opzet. Waar blijft die echte stem? Dit nummer had trouwens prima onder een Spongebob-aflevering gekund.

Heb nu al 11 inzendingen lang de rode knop niet aangeraakt. Hopelijk is dit geen voorteken voor het slot van deze audities.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 42

Lachwekkend. De groeten. Neen.

Inzending 43

Oneens met die kleine jongen boven me dat je dit niet zou mogen coveren. Onzin. Je mag alles coveren van mij. Wees maar bad. Helaas wél eens met de twijfels. Ik vond deze uitvoering gewoon niet zo sterk. Weinig universeel. Coveren om het coveren. Ik heb geen problemen met covers in dit format, in de echte versie zie je immers niet anders, maar ik vind dit te simpel. Een nee.

Inzending 44

Koekoek, een neen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2qci693.png

Inzending 45:

zefOP3BB70g

Inzending 46:

eEUJlxevrGk

Inzending 47:

YuZ8unPxR9s

Ook hebben weer twee acts hun plekje in een van de vier team weten te veroveren. Zowel de door [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; ingezonden Marika Hackman als [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; zijn Metronomy vinden een plek in team Chiemel die hiermee zijn team voor 60% compleet heeft.

Jammer genoeg voor [MENTION=1026]himan[/MENTION]; zijn Melt-banana red het niet om een coach te overtuigen.

[MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION];

bewerkt door Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 42: Niet gedraaid

Lachwekkend zou ik het niet noemen. Gewoon een gemiddelde inzending. Nu ga ik niet meer voor het gemiddelde, aangezien ik al wat risicootjes heb genomen en kieskeurig begin te worden.

Inzending 43: Niet gedraaid

Tja, wat moet je hier mee? Het is ten eerste al een zeer bekende cover. Dit is een inzending waar ik puur alleen op de stem van de zangeres let. Hier ben ik niet echt van onder de indruk. Heb het idee dat ze een beetje moeite heeft dit nummer goed te zingen. Ze heeft haar stem niet helemaal onder de controle. Bovendien weet ik niet op basis hiervan wat zij mij te bieden zal hebben en of dit uberhaupt een kans maakt in deze contest.

Inzending 44: Niet gedraaid

Stoor mij hier ook te veel aan het stemmetje. Bovendien wordt daarbij er ook nog een beetje een galm gebruikt om het iets beter te laten klinken (?). Denk dat deze zanger keihard faalt wanneer het erop aankomt.

Inzending 45: Niet gedraaid

Het nummer begint niet al te boeiend, wordt er in het loop van het nummer ook niet anders op. Standaardbandje. Het heeft een beetje een Franz Ferdinand sound. Ik kan hier niet lang naar luisteren.

Inzending 46: Niet gedraaid

Tijdens de eerste secondes verwacht ik op de een of andere manier alweer zo'n verschrikkelijke inzending. Het is later in het nummer nog net niet zo verschrikkelijk als ik had verwacht, maar verre van wat ik aangenaam vind klinken en bij mij vind passen.

Inzending 47: Gedraaid

Toen ik de naam zag staan wist ik dat ik deze aan mijn team wilde toevoegen. Al op Lowlands gezien afgelopen jaar. Speelde toen al best goed. Het is een beetje Tame Impala-achtig, wat ik grijsgedraaid heb afgelopen jaar. Ik zou deze naam heel graag aan mijn team willen toevoegen, zou dan van mijn kant één van de favorieten zijn. Denk dat dit ook goed past bij het publiek van deze contest. Please, voeg je toe aan mijn team! Ik heb nog maar 4 plekjes, wat betekent dat ik nu kieskeurig ben en serieus ben!

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 42:

Niet gedraaid

Niet het allerslechtste wat we gehoord hebben, maar dit hoort niet thuis in een verdere ronde.

Inzending 43:

Niet gedraaid

Cover is prima, daar is niets mis mee. Maar ik zie dat deze zangeres niet anders doet dan coveren. Ook niets mis mee, maar ik denk dat je daarmee niet de finale haalt in deze talentenjacht. Daarom zeg ik nee.

Inzending 44:

Niet gedraaid

Ik sluit me hier volledig aan bij Grote Ree. Spongebob misschien eens proberen?

Inzending 45:

Niet gedraaid

Het pakt me niet in, het doet me niets. Dat is wat in me opkomt. Het laat mij niet onder duk zetten om op de knop te drukken. En dus doe ik dat ook niet.

Inzending 46:

Niet gedraaid

Weer zoiets van wat moet je ermee aan. Niet mijn genre sowieso, en het klinkt zeikerig.

Inzending 47:

Niet gedraaid

Een synthesizer gebruiken is leuk, maar dan voor erbij. Als je het hele nummer 'synthesized', vind ik het niets te maken heb met The Voice. Ik moet een helder stemgeluid kunnen horen om een gedegen oordeel te vellen. En dat kan ik hier niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 44:

Niet gedraaid

Ook hier heb ik het voorgevoel dat deze zanger live enorm gaat tegenvallen. Elke vorm van stemtechniek ontbreekt hier waardoor de zanger overkomt als een lompe boer.

Inzending 45:

Niet gedraaid:

Voor het Eurovisie Songfestival acht ik dit nummer uitermate geschikt. Ik zie het al helemaal voor me, inclusief playbackende instrumentalisten en een potsierlijke act. Zowel de drums als de gitaarsolo zitten prima in elkaar. Vocaal is het echter niet bijzonder, waardoor ik geen moment gedacht heb aan draaien.

Inzending 46:

Niet gedraaid

Muzikaal is het dik in orde hier en ik vind het ook wel een apart liedje. De zang is echter veel te ver weg gemixt om een zinnig oordeel over de vocale kwaliteiten van de zangeres te kunnen vellen. Ik ga het risico met deze artiest niet nemen omdat ik van mening ben dat je mijn omgedraaide stoel wel echt moet verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 44

Te opzwepend. Krijg daar een beetje een chagrijnige stemming van. Niet te pruimen dit. Neen.

Inzending 45

Prima begin, en toen werd het een Oosters-sprookje. Jammer weer. Niet enorm slecht, dat vind ik in tegenstelling tot mijn geliefde collega's wel meevallen. En het is ook weer eens wat anders. Maar uiteindelijk gewoon te zwak. Helaas, nee.

Inzending 46

Slappe stront dit. Pretentieuze muziek gemaakt door semi-artiesten. Ken dit soort meuk wel. Alsjeblieft niet in mijn team. Nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2qci693.png

Inzending 48:

-SHwn6O25CY

Inzending 49:

daB9QRwVQH4

Inzending 50:

MgsdblVq8wo

Ook weer drie acts die hun toekomst in de competitie weten en enkel nog kunnen hopen op een eventuele wildcard.

[MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; was verantwoordelijk voor de inzending van zowel PAUW als Oberhofer waarbij enkel eerstgenoemde een plekje in een van de teams vind. Waarmee team Chiemel met rasse streden richting een volledig gevuld team gaat. Orphaned Land werd ingezonden door [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION];

[MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Jeroen, jeetje man. Ik dacht dat ik jou smaak wel kon pruimen. Wat een shit weer. Ook de inzendingen van Richard vallen me een beetje tegen. Dacht dat hij wel een alternatief typje was. Maar bon, we gaan weer verder.

Inzending 48

Is dit een grap? Ja zeker. Ik heb ook een leuke grap voor je: het is nee.

Inzending 49

Ik krijg hier een beetje een hippie-gevoel bij. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik er mee aan moet. Dit nummer was mijns inziens niet eens zo slecht, maar ik voel toch al wel weer een beetje waar dit naar toe gaat. Ik denk dat een nee het meest verstandig zou zijn, voor mij, althans.

Inzending 50

Het is niet echt gruwelijk origineel, maar wel muzikaal. Ik wil hier de gok wel op wagen. Ik moet ook wel, want mijn team is net zo kaal als de edele deeltjes van mijn kleine collega Fabian. Ik hoop dat je naar mijn team trekt, wie weet waar het schip zal eindigen. Een ja van mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Jeroen, jeetje man. Ik dacht dat ik jou smaak wel kon pruimen. Wat een shit weer. Ook de inzendingen van Richard vallen me een beetje tegen. Dacht dat hij wel een alternatief typje was. Maar bon, we gaan weer verder.

Zo'n beetje alles wat ik heb ingestuurd is alternatief. :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch heb ik niet het idee dat ik te kritisch ben. Heel veel is enorm oppervlakkig, niet origineel of gewoon ronduit slecht. Is het anders niet een idee om iedereen die een artiest/band in heeft gezonden, er nog één in te laten sturen (voor wie wil)? Want, met alle respect, maar met al die wildcards gaat dat echt een enorm (en verplicht) gegoochel worden.

Oh, en Richard, doelde niet specifiek op het genre, maar meer op het gegeven dat ik wat meer onderscheidende en kwalitatief betere inzendingen van jou had verwacht. Bedoel het verder niet verkeerd, valt me persoonlijk enkel nog wat tegen, tot nog toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is idd zonder wildcards inmiddels onmogelijk geworden. Zijn minder inzendingen te gaan dan dat er plekken open zijn:P

Mogen we nog iets inzenden dan? Heb nog wel wat lekkere strotten klaar staan die niet kunnen wachten om auditie te doen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch heb ik niet het idee dat ik te kritisch ben. Heel veel is enorm oppervlakkig, niet origineel of gewoon ronduit slecht. Is het anders niet een idee om iedereen die een artiest/band in heeft gezonden, er nog één in te laten sturen (voor wie wil)? Want, met alle respect, maar met al die wildcards gaat dat echt een enorm (en verplicht) gegoochel worden.

Oh, en Richard, doelde niet specifiek op het genre, maar meer op het gegeven dat ik wat meer onderscheidende en kwalitatief betere inzendingen van jou had verwacht. Bedoel het verder niet verkeerd, valt me persoonlijk enkel nog wat tegen, tot nog toe.

Dan ga je denk ik hetzelfde houden. Heb je er een paar nummers bij maar verder veranderd er vrij weinig. Is ook denk wel de aard van toch onbekendere bands waardoor het toch vaak minder word. Hoe de wildcards gaan werken zal ik later nog wel laten weten en zal beetje afhangen van hoe vol de teams zitten.

Andere optie is teruggaan naar teams van 8 maar daarmee zal [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; wel sterk worden benadeeld. Mocht hij dit niet erg vinden dan kunnen we dit doen.

bewerkt door Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 48:

Niet gedraaid

Haha, dit is weer één van die bescheiden hitjes die ik allang weer vergeten was. Het gekke is dat ik mij de stem van de zanger veel zwaarder herinnerde dan dat deze daadwerkelijk is. Sterker nog, ik was er stellig van overtuigd dat de zanger een octaaf lager zou zingen. Goed, terug on topic: ik vind de stem in werkelijkheid te iel voor dit liedje. Ik mis body en power in de stem en denk dat deze zanger niet op kan boksen tegen de zwaargewichten die al door zijn naar de volgende ronde.

Inzending 49:

Gedraaid

Zowel de zang als de muziek doet me enorm aan Foster the People denken. Maar ik vind Foster the People bij tijd en wijlen best te pruimen, wat betekent dat ik dit ook wel oké vind. Ben ik wild enthousiast geworden van deze auditie? Nee, dat niet. Denk ik dat deze artiest zich binnen mijn team kan ontpoppen tot dark horse? Ja, dat zeker!

Inzending 50:

Niet gedraaid

We zijn blijkbaar in een fase van de competitie aanbeland waarbij auditanten puur ter opvulling worden doorgelaten. Daar vind ik deze inzending echter niet goed genoeg voor. Het is te vrijblijvend, te emotieloos, te vlak, te doelloos en ik mis de bezieling. En je weet het; als een jurylid maar liefst vier keer het woordje 'te' gebruikt in zijn commentaar, dan is er iets aan de hand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben het overigens met Zeus eens. Ik merk zelf heel erg dat er een beperkt aantal leden zijn geweest die een groot aantal artiesten hebben ingestuurd (ik noem een Yves, Jeroen, himan). Dat is natuurlijk niet erg maar het betekent ook dat er veelal dezelfde stijlen worden ingezonden. Het zou de competitie goed doen wanneer een aantal andere leden die nog niet veel hebben ingezonden, een aantal auditanten naar voren brengen, zodat we misschien weer wat verfrissing krijgen. Niks ten nadele van de trouwe inzenders, want ik vind het mooi dat er meer dan 60 nummers zijn ingezonden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies. Laat degene die het maximale aantal al in hebben gezonden er nog één of beter twee doen (indien animo) en degene die er maar een paar in hadden gezonden geef je gewoon de mogelijkheid om eveneens in te sturen tot max. +1. Dan kan je er al snel een redelijk groot aantal bij hebben.

Ik betwijfel of die mensen die er maar 1 hebben ingezonden nu ineens meer in gaan sturen. Er zijn er zeven die minimaal zeven acts hebben ingestuurd met een viertal dat 1 act heeft opgegeven. Maar ik wil eerst even de laatste audities doorgaan om te kijken wat ik doe en eventueel kan er met de battles altijd voor een andere opzet worden gekozen zolang uiteindelijk elke coach maar op evenveel acts voor de liveshows uit komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites