Ehcos Geplaatst 13 mei 2017 Share Geplaatst 13 mei 2017 Toch een lichtpunt gevonden in deze donkere Play Off 2: Ryan Mmaee. Rastalent. Hopelijk krijgt die volgend seizoen eindelijk zijn kans. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaspeeer123 Geplaatst 15 mei 2017 Share Geplaatst 15 mei 2017 Toch een lichtpunt gevonden in deze donkere Play Off 2: Ryan Mmaee. Rastalent. Hopelijk krijgt die volgend seizoen eindelijk zijn kans. Standard kennende huren ze weer een of andere obscure buitenlander en laten ze hem via het achterpoortje vertrekken. Dat transferbeleid trekt daar echt op niets. Als je na alle jaren nog met een Goreux blijft spelen of een Legear haalt :-D. Dan ben ik blij dat wij sinds de aanstelling van DDC toch een duidelijke keuze hebben gemaakt. En ja, DDC heeft ook al floptranfers gedaan (Susic, Unal), maar die transfers waren wel te verantwoorden. Buyens en De Camargo tel ik niet mee omdat dat geen DDC-transfers zijn geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jens. Geplaatst 15 mei 2017 Share Geplaatst 15 mei 2017 Standard kennende huren ze weer een of andere obscure buitenlander en laten ze hem via het achterpoortje vertrekken. Dat transferbeleid trekt daar echt op niets. Als je na alle jaren nog met een Goreux blijft spelen of een Legear haalt :-D. Dan ben ik blij dat wij sinds de aanstelling van DDC toch een duidelijke keuze hebben gemaakt. En ja, DDC heeft ook al floptranfers gedaan (Susic, Unal), maar die transfers waren wel te verantwoorden. Buyens en De Camargo tel ik niet mee omdat dat geen DDC-transfers zijn geweest. Was Susic voor de winterstop niet sterkhouder? En die Unal doet het wel behoorlijk aardig in Nederland. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaspeeer123 Geplaatst 15 mei 2017 Share Geplaatst 15 mei 2017 Was Susic voor de winterstop niet sterkhouder? En die Unal doet het wel behoorlijk aardig in Nederland. Tegen Anderlecht thuis en in enkele Europa-League groepwedstrijden was hij uitstekend. Maar sinds Stuivenberg is gekomen, haalt hij nauwelijks nog de bank. Zou niet in het systeem van Stuivenberg passen. Unal had meer kansen moeten krijgen t.o.v. De Camargo. Maar toen was Maes nog trainer. En Maes kiest graag voor ervaring. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 18 mei 2017 Share Geplaatst 18 mei 2017 Kampioeneuh Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TomFsoccer Geplaatst 18 mei 2017 Share Geplaatst 18 mei 2017 Hoppaaaa, titel is binnen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 22 mei 2017 Share Geplaatst 22 mei 2017 Die Hein :-D Gaat daar eerst volledig los over de arbitrage deze POs. Daarna op de persco zit MPH zo fier als een gieter zijn palmares op te sommen. Titel, beker, supercup enzo. Hein er droog tussen "En CL?" :-D Mooie man. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaspeeer123 Geplaatst 22 mei 2017 Share Geplaatst 22 mei 2017 Nog een jaar Timmy:cry: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 23 mei 2017 Share Geplaatst 23 mei 2017 Nu het seizoen erop zit, toch maar weer eens tijd voor een reviewtje Ludovic Butelle - ging aanvankelijk door op zijn elan van vorig jaar, maar gaandeweg kwam de mot er wat in; zeker vanaf de terugronde soms vage acties, rare flaters, uiteindelijk terecht opzij geschoven; lijkt geen toekomst meer te hebben Ethan Horvath - in de winter als groot talent binnengehaald en uiteindelijk ook zijn kans gekregen, toont los van die ene flater op Charleroi veel potentieel, zou me verbazen als hij volgend seizoen niet als #1 start Seba Bruzzese - helemaal op een zijspoor belandt en volgens mij zelfs geen enkele match meer gespeeld Ricardo van Rhijn - binnengehaald als vrij grote naam maar heeft dat maar half waargemaakt, paar knappe (vrijeschop)goals gemaakt en aantal echt goede potten gespeeld, maar blonk ook erg vaak uit in dramatische voorzetten en nonchalant spel, ligt in balans met Palacios Helibelton Palacios - halverwege het seizoen uit Colombia overgekomen, is heel snel en onbevangen, zit wel muziek in; verdedigend wel nog veel werk aan en zijn spel heeft nog heel wat structuur nodig want nu is het soms nogal hotseknots voetbal Bjorn Engels - niet zijn beste seizoen, alweer veel blessurelast (al moet het gezegd dat hij lang out was door een hele smerige actie van Slimani van Leicester), wordt ook wat arrogant en voelt zich al klaar voor de Engelse top ofzo, zou hem graag nog 1 jaar zien blijven en écht domineren want heb teveel foutjes gezien van hem dit seizoen Benoit Poulain - blinkt nergens in uit maar is op een stille manier wel gewoon onze meest constante verdediger, durft er wel af en toe eens een hallucinante tackle uit gooien, los daarvan een certitude voor volgend seizoen Stefano Denswil - niet zo dominant als vorig seizoen, en af en toe weer die nonchalante jongen van toen die net gearriveerd was, maar goed genoeg om een transfer te versieren, zal wel een paar miljoen opleveren normaal Brandon Mechele - werd snel duidelijk dat MPH het niet meer zag zitten in hem en kon na zijn dramatische pot tegen Kopenhagen ook niet snel genoeg de deur uiitgestuurd worden; kans is groter dat hij aan een Zulte-Waregem wordt gesleten dan dat ie terugkeert Laurens De Bock - matig, zit geen enkele progressie meer in en das eigenlijk al twee jaar zo, mag van mij verkocht worden TBH Dion Cools - beste linksback dit seizoen, waar hij opeens bleek uit te blinken, tweede seizoenshelft wat teruggevallen, ook nog wat tevaak last van jeugdige overmoedigheid Ahmed Touba - de verrassing van de playoffs, dacht altijd dat het een winger was maar opeens linksback en deed dat behoorlijk goed, jongen met veel lef, loopvermogen en techniek, goeie optie voor de toekomst Timmy Simons - kijk, dat hij ongetwijfeld op mentaal vlak nog erg belangrijk is voor deze groep, dat weet iedereen, maar in heel veel matchen is toch pijnlijk duidelijk dat het allemaal veel te snel gaat voor hem, zeker als je tegen vinnige teampjes als Gent of Genk moet gaan spelen, gaat er nu blijkbaar nóg een jaar bijdoen :r kan toch niet Claudemir - nog steeds geen fan van, wisselt 2 momenten van genialiteit af met 8 andere waar hij voetbalt als een mongool, werd ook regelmatig uitgefloten na de zoveelste slechte pass of knullige balverlies; alleen ja, altijd als je denkt dat hij het helemaal verkorven heeft komt ie weer boven water, zoals op het einde van de playoffs, mag van mij wel blijven maar enkel als backup Tomas Pina - tsja, van 27 competitiematchen bij Villarreal naar 6 bij Club, dan doe je toch ergens iets fout; is technisch sterk maar brengt weinig extra, als ie speelt was het ook op veilig balletjes breed leggen en weinig duels aangaan, heb je dus niet zoveel aan in de pintjesliga Ruud Vormer - misschien wel weer de MVP van dit seizoen, zonder meer; als defensieve mid, aanvallende mid of zelfs rechtsachter, niets is te gek voor Ruudje, speelt altijd zijn match; echte Club speler en waarschijnlijk toekomstig kapitein Hans Vanaken - Hansie. Ook weer een raar seizoen eigenlijk, raakt soms wekenlang geen pepernoot, om dan daarna fantastische matchen te spelen, heeft vooral ook veel last van het uit/thuis syndroom waar hij in moeilijke uitmatchen soms echt helemaal verdwijnt wanneer het echt zwaar wordt; heb hem dit hele seizoen ook nooit zijn playoff niveau van vorig jaar zien halen Lex Immers - te weinig gespeeld om echt iets op aan te merken Lior Refaelov - driekwart van het sezioen geblesseerd geweest, toch een enorm gemis want is toch dé speler die het elftal meer dan wie anders laat draaien vind ik, hele CL campagne gemist ook en niks meer kunnen toevoegen in volle titelstrijd in de playoffs, had echt wel het verschil kunnen zijn tussen plek 1 en 2 - wordt stilaan problematisch Dorin Rotariu - in januari gekocht, mooie speler, mooie stijl, maar zal pas echt effectief worden wanneer hij beter geïntegreerd is en een volledige voorbereiding heeft meegemaakt, iemand waar je op kan bouwen voor de toekomst denk ik Jose Izquierdo - voor zijn doen gewoon een sterk seizoen gespeeld, 14 goals in 28 matchen en dat als winger, das top; heeft er ons heel vaak doorgesleurd en zijn gemis was altijd duidelijk te merken wanneer hij geblesseerd was (toch ook iets te vaak); in onze CL matchen ook één van de weinige die echt mee konden op dat niveau; is 99% zeker weg helaas Anthony Limbombe - zie het voorlopig toch nog niet zo in hem, ja hij is snel en beweeglijk, maar zijn belangrijke facetten als winger, het dribbelen en voorzetten, komen er echt maar heel weinig uit, en heeft ook enorm moeite met kalm blijven in kansrijke posities, viel me ook tegen Gent zondag enorm op weer; ben er nog niet uit of hij echt goed genoeg is, of gewoon ontbreekt aan matchritme en vertrouwen Jelle Vossen - de statistieken zullen tonen dat hij onze topschutter was, maar goh, deze jongen is toch echt veel te plat om iets te gaan betekenen in Europa zeg, feit dat hij in 10 playoff matchen ook maar 1 goal maakt toont nog maar eens dat het geen speler van de grote matchen is; wanneer je tegen echt goeie verdedigingen begint te spelen heb je er nog maar weinig aan, is fysiek te licht om op defensies te wegen, kan zelf bijna geen actie maken uit het niets, mist ook de pure snelheid om 1 tegen 1 gevaarlijk te zijn, dan hou je niet veel meer over Abdoulay Diaby - verloren seizoen, veel blessures en kreeg geen platte bal tegen de netten, zal gaan afhangen wie de nieuwe coach wordt en of hij hem zal willen houden Wesley - ben er eigenlijk stiekem wel fan van; grote sterke balvaste jongen die eindelijk de weg naar de goal begint te vinden, is nog altijd maar 20 ofzo dus in volle ontwikkeling, zie hem veel liever bezig dan Vossen ook al heeft ie dat echte torinstinct (nog) niet, maar kan in een twee-spitsen systeem met evt Vossen wel erg goed renderen denk ik Storm/Gedoz/Bolingoli - allemaal getoond dat ze het niveau niet (meer) aankonden en werden verhuurd en/of verkocht Beoordeling seizoen? Toch te weinig uiteindelijk. Kijk, dat de heenronde niet al te vet ging zijn had ik een beetje ingecalculeerd, met veel blessures en die CL ertussen. Maar was toch wel erg matig als je ziet dat we na 15 speeldagen amper 4de stonden en we echt een pak dramatische potten hebben gespeeld zoals in nederlagen op Kortrijk of Beveren. Terugronde wanneer iedereen fit was dan begonnen met 22 op 24 en opeens leider en grote titelfavoriet tot dat op het einde van de reguliere competitie er ineens weer onverklaarbaar de mot in zat, met als gevolg dat dramatische begin van de playoffs waar je de titel hebt cadeau gegeven aan Anderlecht. Grootste manco is het hallucinante verschil tussen uit en thuismatchen natuurlijk. Veel te veel nederlagen, onnodige ook met goals in laatste minuten, en amper 1 keer uit gewonnen van een playoff 1 club. Twee keer verloren in Oostende, twee keer in Gent, een 1 op 6 in Anderlecht, 2 op 6 in Waregem.. Volgend seizoen? Blijft natuurlijk veel te vroeg om iets te zeggen als je nog niet eens weet wie je trainer wordt Gaan vertrekken: Denswil, Izquierdo sowieso, misschien Engels ook, en wie weet Butelle, eigenlijk zijn er weinig untouchables in dit team Komen erbij: - Mera (uit Colombia) en Masovic (Servië) zijn 2 centrale verdedigers die al vastgelegd zijn, die eerste is onbekend en die 2de is ook nog maar 18 jaar dus lastig in te schatten of die een versterking gaan zijn, Masovic zou ook als 6 kunnen spelen - een 6 moet er sowieso bij tvv Simons, probleem is alleen dat wij al 10 jaar zoeken naar een goeie 6 en ze allemaal floppen :cab: hoe moeilijk kan dat zijn als je ziet dat zo'n Genk even een Berge gaat ophalen en die moeiteloos meedraait - vervanger voor Joske, creativiteit wordt een absolute must, was nu al vaak het probleem. zou graag Onyekuru zien, maar daar is zoveel interesse in en wordt wss te duur tout court - Acolatse komt van Westerlo maar of die het niveau aankan is ook twijfelachtig, Strandberg komt ook terug van huur, die heeft op papier alle eigenschappen om het te maken maarja, dat blijft ook afwachten, zou zelf graag liever een wat meer gevestigde waarde zien komen die meteen een versterking is, zeker als Diaby verkocht wordt - zou toch ook bij Oostende eens polsen wat Dimata moest kosten trouwens - en nu Granada degradeert, toch eens Carcela opbellen om te zien of die geen zin heeft :D --------------------------- Horvath --------------------------- Palacios ------Engels -------Poulain------- Cools/Touba ------------------- Vormer ----- Vanaken ------------------- ------ Rotariu ---------------------------------- Refaelov --- ----------------------------------- Vossen ---------------------- ------------------------ Wesley ---------------------------------- Zonder aankopen, en mits Engels blijft, staat er gewoon al een elftal dat goed genoeg is om voor de titel te spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 24 mei 2017 Share Geplaatst 24 mei 2017 Leuke review, ben het er wel mee eens. Heb het ook wel voor die Wesley trouwens. Goed spitsje is dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 24 mei 2017 Share Geplaatst 24 mei 2017 (bewerkt) Goeie review Simon, maar wat mij betreft mogen er een hoop spelers vertrekken. In mijn ogen zijn dat Bruzzese, Engels, De Bock, Butelle, Claudemir, Vossen en Vanaken. Simons natuurlijk ook maar die wilt natuurlijk weer een jaartje verder doen. :cab: Mag hopen dat die gewoon op de bank terecht komt en enkel sporadisch moet opdraven. Afhankelijk van de coach natuurlijk, maar ik zou opteren voor een 433: Horvath Palacios/Van Rhijn/Cools - Poulain/Mechele/... - Denswil/... - Touba/Cools/... Een nieuwe 6/Pina/Simons - Vormer/... Refaelov of een andere tien Rotariu/Limbombe - Vervanger voor Joske Wesley/Diaby Zoiets heb ik in gedachten. Ik ben overigens klaar met De Bock en Butelle hun geblunder, Claudemir zijn gestuntel, Vanaken zijn wisselvallige optredens en Vossen past gewoon niet in een 433. Ondanks dat ie 15 keer gescoord heeft of zo. 24 mei 2017 bewerkt door Mathi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 24 mei 2017 Share Geplaatst 24 mei 2017 Yep, dat bedoelde ik ook wel eigenlijk toen ik zei dat er weinig untouchables zijn. Denk dat ik letterlijk op geen enkele speler uit de kern een goed bod zou weigeren :cab: Natuurlijk heb je Wesley, Rotariu, Touba, Engels etc, de echte jonge talenten waar je moet blijven mee werken, maar verder? En inderdaad, zelfs een Vanaken kun je eigenlijk prima verkopen. Las ook dat Pina alweer weg wil en Club ook wil meewerken daaraan dus kan is groot dat we straks met een redelijk gat op de 6 zitten. Als je daar enkel Claudemir overhoudt tsja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Scifo Geplaatst 24 mei 2017 Share Geplaatst 24 mei 2017 Een hele hoop van die spelers had je vorig seizoen ook moeten slijten. Vanaken, Engels, Izquierdo om er 3 te noemen. Poen pakken, doorselecteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ehcos Geplaatst 24 mei 2017 Share Geplaatst 24 mei 2017 Misschien ook een leuk ideetje om een elftal van het jaar samen te stellen. :) Voor mij: Kalinic Mata - Kara - Gigot - Asare Dendoncker - Meite Onyekuru - Tielemans - Trossard Teodorczyk op de bank: Coosemans Spajic Rits Pozuelo Kubo Izquierdo Orlando Sa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 24 mei 2017 Share Geplaatst 24 mei 2017 Los kampioen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 25 mei 2017 Share Geplaatst 25 mei 2017 Keept die Horvath nu bij Club ja? Goede keeper is dat. Mooie aanwinst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jens. Geplaatst 25 mei 2017 Share Geplaatst 25 mei 2017 Kalinic Gigot - Kara - Spajic Pozuelo - Tielemans - LDD Trossard - Kubo - Teo - Onyekuru BANK: Van Crombrugge - Poulain - Derijck - Vanlerberghe - Hanni - Rits - Gerkens - Izquierdo- Schrijvers -Belfodil - Sa - Musona Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaspeeer123 Geplaatst 27 mei 2017 Share Geplaatst 27 mei 2017 (bewerkt) ---------------------------Penneteau---------------------- Mata-------------Kara--------------------Denswil---------Uronen ------------------------------DeDoncker------------------------ -----------------Pozuelo--------------Tielemans------------------- Onyekuru----------------------------------------------Izquierdo --------------------------Theodorczyk------------------------------- Verklaring: Keeper is een beetje een keuze van de armoede. Eigenlijk is er geen echte puntenpakker in eerste klasse. Ik zie hier in veel elftallen Kalinic staan, maar die kwam pas in de winter en heeft toch ook al enkele blunders/niet vrijuitgegaande ballen op zijn conto staan. Penneteau gekozen omdat hij de meest regelmatige is van allemaal. Mata: Lag voor mij in balans met Castagne, maar dat zou misschien een beetje idealistisch hebben geleken als ik Castagne had gekozen. Goede rechtsback, die na dit seizoen wel andere oorden zal opzoeken. Kara: Beste verdediger in de JPL. Krachtig en kan uitvoetballen. Denswil: Ondanks een minder sterk seizoen als vorig jaar, toch bij de betere verdedigers in België. Uronen: Lag in balans met Asare, maar die laatste is opnieuw een halfjaar(?) uitgeweest. Uronen ook wel een tijdje, maar ik heb het wel voor onze fin. Dedoncker: Kan je niet omheen natuurlijk. Als Anderlecht hem nog een jaartje kan houden, hebben ze goed werk geleverd. Tielemans: Soms nog wisselvallig, maar het talent heeft die zeker. Pozuelo: één van de betere voetballers in België en had altijd hoger dan Hansje moeten eindigen met de Gouden Schoen. Onyekuru: volledig ontbolstert dit jaar. Tweede in de topschuttersstand kon niet ontbreken natuurlijk. Izquierdo: Ondanks weer een paar blessures, enorm belangrijk voor Brugge. Sleepte ze erdoor in de match op Charleroi tijdens de play-offs o.a. Theodorczyk: Topschutter, tweede seizoenshelft wel iets minder. Mooiste seizoenmoment is toch wel de 2-5 op Gent in de EL _O_. _O_ 27 mei 2017 bewerkt door Jaspeeer123 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 28 mei 2017 Share Geplaatst 28 mei 2017 Aan hoeveel matchen zit Genk dit seizoen nu eigenlijk al? :r echt ongezien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mathi Geplaatst 28 mei 2017 Share Geplaatst 28 mei 2017 Kara beste verdediger? Niet mee eens hoor. Voor mij is dat nog altijd dezelfde nonchalante speler van in het begin bij Anderlecht. Wisselt goede momenten af met slechte, al heeft ie natuurlijk wel zijn kopkracht en voetballende vermogen mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ehcos Geplaatst 28 mei 2017 Share Geplaatst 28 mei 2017 Ach, ik denk niet dat er in België verdedigers zijn die een beter seizoen kenden. Vond enkel Gigot en eventueel Spajic of Derijck in de buurt komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 28 mei 2017 Share Geplaatst 28 mei 2017 Aan hoeveel matchen zit Genk dit seizoen nu eigenlijk al? :r echt ongezien Tegen KVO nummer 65 :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rossini' Geplaatst 28 mei 2017 Share Geplaatst 28 mei 2017 Mijn teampje overigens: Coosemans Mata- Gigot - Kara - Obradovic Dendoncker- Tielemans - Malinovsky Kubo - Teo - Onyekuru Al valt er voor (veel) andere namen zeker wat te zeggen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jaspeeer123 Geplaatst 1 juni 2017 Share Geplaatst 1 juni 2017 Jammer van het Europees ticket maar tegen Oostende zou het sowieso lastig worden. Die ploeg lag ons dit seizoen gewoon niet. Benieuwd wat het volgend jaar gaat worden op Europees vlak. Club zal wellicht niet door de voorrondes van de CL geraken, Oostende is ook wachten op de loting, Zulte zal wellicht niet verder geraken dan de groepsfase, zelfde voor Anderlecht. Hopelijk pakken Club & Anderlecht dan wel een ticket voor de EL, anders zal het maar magertjes worden na de winterstop qua Europees voetbal voor de Belgische clubs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 1 juni 2017 Share Geplaatst 1 juni 2017 Ja zuur voor Genk. Zoveel matchen gespeeld, en geen beloning gekregen. Nu, als ze hun kern behouden en volgend seizoen zonder Europees wat meer rust hebben, kunnen ze echt serieuze outsider voor de titel zijn. Wbt Europees voor volgend seizoen, blijft loting afwachten. Zeker voor Anderlecht. Kunt in een groep terechtkomen met Real, PSG en Leipzig maar evengoed met Spartak, Porto en Ludogorets. Verwacht dat Club en Gent wel overwinteren, en mits wat chance met de loting zie ik voor Oostende ook kansen. Lees trouwens dat Gent Odoi heeft gekocht :r tsja Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten