Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[Tournament] Beste artiest - Editie 2015

Chiemel

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 409
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Uitslag poulefase

10nrsrb.jpg

De poulefase zit erop. Dat betekent dat de 64 resterende deelnemende artiesten bekend zijn. Je kon al zeggen dat we vooraf de poulefase al wat grootheden misten, ik noem eens een Madonna, Jeff Buckley en Aretha Franklin. Pharrell Williams, Stevie Wonder, Mark Knopfler en Kylie Minoque zijn voorbeelden van namen die niet door de poulefase kwamen. De resterende afvallers en de gekwalificeerden voor de volgende ronde kan je in onderstaand overzicht terugzien. De nummers 1 zullen in eerste instantie tegen de nummers 2 van de poules geloot worden, dit gebeurt willekeurig. De update hiervan zal ik spoedig plaatsen.

2qa3bqq.jpgmt5yz8.jpg

2991xf.jpg30m1id2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knock-out fase

10nrsrb.jpg

We kunnen beginnen aan het eerste deel van de knock-out fase. Er zijn nu nog 64 deelnemers over die steeds gaan strijden in een 1 versus 1 wedstrijdje. We gaan dan nu beginnen met de eerste acht 1 tegen 1. De regels hierbij zijn:

• Omdat er altijd wat discussie is over of je toelichting moet geven of niet, heb ik nu de regel bepaald dat je bij de helft van je keuzes een toelichting moet geven.
  • De toelichting hoeft verder helemaal niet uitgebreid. De uitgebreide versies waardeer ik zeker wel, maar een paar termen is ook prima.
  • Er is geen concrete deadline. De volgende update is afhankelijk van jullie activiteit en mijn beschikbaarheid.

Zie hieronder de eerste 8.

Bruce Springsteen (solo) - James Vincent McMorrow (solo)

Roger Waters (Pink Floyd) - Freddie Mercury (Queen)

Johnny Cash (solo) - Robert Smith (The Cure)

Jeff Tweedy (Wilco) - Jeff Mangum (Neutral Milk Hotel)

Iggy Pop (The Stooges) - Muddy Waters (solo)

Otis Redding (solo) - Sivert Høyem (Madrugada)

Mark Lanegan (meerdere) - John Coltrane (solo)

Neil Young (solo) - Gregory Porter (solo)

[spoiler='Knock-out fase diagram']

2nbajoj.jpg

[spoiler='Mentions van personen die gereageerd hebben']

[MENTION=7785]Yitushita[/MENTION];

[MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION];

[MENTION=7711]Richarð.[/MENTION];

[MENTION=44]_Pjotr_[/MENTION];

[MENTION=6764]Kelvin[/MENTION];

[MENTION=14230]Vahnstad[/MENTION];

[MENTION=16229]Juca[/MENTION];

[MENTION=55]Arsène[/MENTION];

[MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=7213]Niejo101[/MENTION];

[MENTION=26726]Yves[/MENTION];

[MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION];

[MENTION=22548]Rensationeel.[/MENTION];

[MENTION=6882]Keko[/MENTION];

[MENTION=15369]Christian.[/MENTION];

[MENTION=19413]JanVertonghen'[/MENTION];

[MENTION=204]Tijn[/MENTION];

[MENTION=12165]Justin[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION];

[MENTION=19686]Bm[/MENTION];

[MENTION=3718]Denny[/MENTION];

[MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bruce Springsteen (solo) - James Vincent McMorrow (solo) | Ook al ben ik niet iemand die volledige albums van Bruce luistert, stem ik toch op hem. Hij heeft een paar fijne nummers die ook in mijn top 100/200 staan. McMorrow word ik niet echt warm van, ik ben niet zo van de standaard sing/songwriters.

Roger Waters (Pink Floyd) - Freddie Mercury (Queen) | Lastigere keuze. Ik denk dat ze beide muzikaal erg sterk zijn en hebben beide een grote bijdrage aan de muziekwereld geleverd. Roger Waters is dan net iets meer mijn stijl (maar zeker niet mijn favoriet van alle deelnemers)

Johnny Cash (solo) - Robert Smith (The Cure) | Johnny Cash heb ik gewoon veel meer mee, zoals met Hurt.

Jeff Tweedy (Wilco) - Jeff Mangum (Neutral Milk Hotel) | Geen echte voorkeur.

Iggy Pop (The Stooges) - Muddy Waters (solo) | Zojuist Waters weer even geluisterd, heerlijke muziek die mij een swingende mood geeft. Iggy Pop ook helemaal geen problemen mee. Waters krijgt de voorkeur, ook deels omdat dit genre wat minder vertegenwoordigd is in deze contest.

Otis Redding (solo) - Sivert Høyem (Madrugada) | Sitting on the dock of the bay

Mark Lanegan (meerdere) - John Coltrane (solo) | Heerlijk zo'n saxofoontje.

Neil Young (solo) - Gregory Porter (solo) | Onlangs redelijk wat naar Neil Young beginnen te luisteren. Harvest Moon onder andere een heerlijk nummer. Helaas kan ik deze opeens niet meer luisteren via Spotify. Gregory Porter ook aardig, helaas vorig jaar op Lowlands zo goed als helemaal gemist

Link naar opmerking
Deel via andere websites

McMorrow is 'aardig', maar mag zich bij lange na niet meten met iemand die zulke goede live-acts geeft.

Twee legendes. Kan het ook best verkroppen als Mercury wint, maar Roger Waters past meer in mijn straatje. Vind het van Freddie Mercury tof dat het never eenlijning en eentonig wordt, maar die variatie betekent voor mij wel minder goed in het algemeen

Eeuwenoude legende, doet verder niets af aan Robert Smith.

Vind de muziek van Jeff Mangum wel mooi, maar het blijft wat aparts hebben en de nummers die me aantrekken zijn ook beperkt. Wilco kan ik altijd op een mooie zondagsmorgen opzetten met een goede bak koffie in de hand en lekker uitbrakken.

Heeft meer zijn stempel gedrukt

Luister beiden niet veel, dus ga het hier afdoen met een lichte voorkeur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bruce Springsteen (solo) -James Vincent McMorrow (solo) (Tijdloze muziek en geweldige liveshows, altijd Bruce)

Roger Waters (Pink Floyd) - Freddie Mercury (Queen) (puur muzikale voorkeur)

Johnny Cash (solo) - Robert Smith (The Cure) (Smith is wellicht creatiever, maar Cash is een icoon)

Jeff Tweedy (Wilco) - Jeff Mangum (Neutral Milk Hotel) (Beiden redelijk onbekend, maar van Wilco ken ik wel wat meer nummers)

Iggy Pop (The Stooges) - Muddy Waters (solo) (Blues incarnate)

Otis Redding (solo) - Sivert Høyem (Madrugada) (Madrugada is niet zo mijn ding, dus Otis)

Mark Lanegan (meerdere) - John Coltrane (solo) (heerlijke stem)

Neil Young (solo) - Gregory Porter (solo) (heb met beiden niet veel)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

James Vincent McMorrow vind ik wel leuk voor een keertje, maar tegen een legende als Bruce Springsteen, die ook nog eens heerlijke liveshows geeft, kan hij niet op.

Alhoewel Queen natuurlijk een net zo'n grote naam heeft als Pink Floyd, heb ik gewoon nooit iets met Queen gehad. En Freddy Mercury is een van de redenen waarom: ik houd gewoon niet echt van zijn stemgeluid.

Deze komt vooral door invloed van mijn vader. Johnny Cash was verplichte kost en ik ben het dan ook wel gaan waarderen. The Cure is ook leuk, maar niet geweldig wat mij betreft.

Ik heb al eerder gezegd: ik kan niets met de stem van Jeff Mangum. Wilco heeft daarentegen best een paar leuke nummers.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik The Stooges nauwelijks ken, maar aangezien Muddy Waters een van mijn favoriete artiesten is, kan ik me niet voorstellen dat ik hier anders zou stemmen als ik The Stooges beter zou kennen.

Heb wel eens wat van Sivert geluisterd, maar dat is nooit blijven hangen. Tegen Otis Redding, die vele mooie nummers heeft gemaakt, legt hij het dan ook af.

Deze is moeilijk. Mark Lanegan is een meester in het maken van donkere muziek en heeft daar de perfecte stem voor, maar ik kan niet alles wat hij heeft gemaakt waarderen. John Coltrane is een jazzlegende, maar ook hier moet ik zeggen dat ik ook maar een beperkte hoeveelheid instrumentale jazz per keer kan blijven luisteren. Kies hier toch met nipte voorkeur voor Coltrane.

Gregory Porter heeft wat mij betreft de perfecte stem voor jazz muziek en ik ben dan ook groot fan. Neil Young is meer muziek die ik via mijn vader mee krijg, maar zelf niet echt op zet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Johnny Cash (solo) - Robert Smith (The Cure) | Cash zijn vroegere werk vind ik niet bijzonder, maar zijn American Recordings samen met Rick Rubin zijn buitengewoon fraai en voor iedereen die country wilt luisteren een uitstekend beginpunt. The Cure is helaas een band waar ik mij nog te weinig in heb verdiept, moet daar toch eens verandering in gaan brengen.

Jeff Tweedy (Wilco) - Jeff Mangum (Neutral Milk Hotel) | Het vakmanschap spat van de songs van Wilco af, maar het is in vergelijking met Mangum's werk met Neutral Milk Hotel toch ietwat gewoon. Vanwege zijn inventiviteit kies ik dus voor Mangum, al zou Tweedy wat mij betreft in de andere wedstrijden wel doorgaan.

Mark Lanegan (meerdere) - John Coltrane (solo) | op puur muzikaal talent wint John Coltrane dit op zijn sloffen van Lanegan, maar Jazz is toch echt een genre waar ik vrij weinig mee kan. Mark Lanegan heeft zich als artiest van veel kanten laten zien, zijn twee soloplaten behoren tot mijn favorieten binnen de rock, maar laat zich ook van een rustigere kant zien in zijn samenwerking met Isobell Campbell.

Link naar opmerking
Deel via andere websites