Sick Blik Geplaatst 14 maart 2016 Share Geplaatst 14 maart 2016 (bewerkt) Cleveland wint van GSW. Niet dit seizoen, want Detroit gaat Cleveland upsetten, winning record dit jaar tegen Cleveland. :D Vanavond hele belangrijke game trouwens, in Washington. Als we winnen zijn ze daar zo goed als klaar, dan redden ze het echt niet meer. 14 maart 2016 bewerkt door The Kerfts Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rensationeel. Geplaatst 14 maart 2016 Share Geplaatst 14 maart 2016 Lijkt me #strong Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 14 maart 2016 Share Geplaatst 14 maart 2016 De Clippers hebben een teringhekel aan de Warriors, worden keer op keer voor de gek gehouden omdat ze geen grote games zouden kunnen winnen, de Warriors zijn de kampioen, en zijn op recordkoers. Als je denkt dat de Clippers deze games niet 100% spelen ben je gek. Wat anders is in de playoffs zijn het aantal minuten dat spelers spelen, en de voorbereiding: veel meer video besprekingen, veel tactischer, meer rusten. DeAndre Jordan gaat niet opeens een halve meter hoger springen, of 2x zo sterk zijn. Wat ik telkens heb benadrukt, helaas blijkbaar niet goed genoeg, i.i.g. voor jou niet duidelijk genoeg, is dat het gaat om die ene bewuste line-up. De befaamde ‘’Death Line-up’’, de line-up waar ik in m’n eerste post een groot rood vierkant omheen plaatste, de line-up die al het hele seizoen iedereen overhoop speelt, de line-up waar Pop van wakker ligt, de line-up die straks in playoffs veel meer speeltijd zal krijgen. Curry, Thompson, Iggy, Barnes & Green voor de duidelijk, dus niet zo maar ‘’small-ball’’ in het algemeen. Hun ‘’hyperagressieve, switchy, iedereen doet alles’’ line-up, iedereen speelt help-defense, iedereen box’t-out, iedereen rebound. Dat is de line-up die tegen iedereen werkt, hoe groot en sterk hun center ook is. Dus geen line-ups met Rush, Livingston of Barbosa, of wie dan ook, allemaal prima spelers, maar het werkt niet hetzelfde. Basketball-IQ, defensive skills, chemistry, wie weet waar het aan ligt, maar zonder Barnes of zonder Iggy haalt het niet dezelfde effectiviteit. De game waarin Jordan de rim ‘’een beetje verplaatste’’ kan ik me zeker herinneren, de 3de ontmoeting van dit seizoen, en ik vind het prachtig dat je deze game uitkiest, bedankt dat je mijn punt maakt, want in de 9 minuten dat bovengenoemde line-up speelde in deze game hebben ze geen enkele off. rebound toegestaan, helemaal geen, 0. Zelfs Jordan heeft er geen te pakken gekregen. Welke teams ik wel zie winnen van de Warriors ? sowieso zijn de Warriors in elke serie favoriet (goh), maar om een kans te maken zul je op z’n minst de minuten tegen hun ‘’Death Line-up’’ enigszins moeten kunnen overleven. Dat is de Clippers tot nu toe nog helemaal niet gelukt, en Kerr zal in de playoffs zeer waarschijnlijk een stuk gewilliger zijn om van deze intensieve, vermoeiende line-up gebruik te maken. Dat voorspelt weinig goeds voor de Clippers. De enige tactiek die tot nu toe een beetje lijkt te werken: 2 goede verdedigers die 1-op-1 Draymond kunnen verdedigen, en het Curry op z’n minst een beetje lastig kunnen maken. Plus een wendbare big die Iggy of Barnes off the dribble kan verdedigen. Je ‘’schuilt’’ je big op Iggy of Barnes, en je laat die 2 verdedigers de beruchte Curry/Green PnR switchen. Tegelijkertijd is het handig als je dan ook nog aanvallend goed genoeg bent. De Thunder hebben dit tot nu toe het beste gedaan met Westbrook, Durant & Adams. De Spurs hebben op papier het beste personeel hiervoor met Green, Kawhi & Aldridge, maar die ene game was zo een blow-out, daar zijn ze niet eens aan toegekomen. Zou me ook niet verbazen als Pop dit bewaard voor de playoffs. Ik ben een liefhebber van je analyses, en ik ben zelf een fan maar absoluut geen kenner dus vandaar dat ik het jou vraag. Maar wat gebeurde er in die eerste game dan? ;c Want die hadden de Clips gewoon gewonnen als CP3 zijn clutch free throws had gemaakt. Denk je niet dat dat gewoon weer kan gebeuren? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 15 maart 2016 Share Geplaatst 15 maart 2016 Ik vind de Thunder in potentie wel een groot gevaar voor ze maar bijv. nu kijk ik naar Westbrook tegen Portland en damn hij moet echt wat aan zijn domme plays doen. Soms heeft ie echt de ziekste ideeen wat uiteindelijk resulteert in een shot alsof ie Curry is, een pass alsof ie Nash is of een drive alsof ie Giannis is. Korte reactie mrja mobiel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sick Blik Geplaatst 15 maart 2016 Share Geplaatst 15 maart 2016 Zo game over. 30 minuten voor nodig gehad. Dramatisch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Blanquito Geplaatst 15 maart 2016 Share Geplaatst 15 maart 2016 Ik ben een liefhebber van je analyses, en ik ben zelf een fan maar absoluut geen kenner dus vandaar dat ik het jou vraag. Maar wat gebeurde er in die eerste game dan? ;c Want die hadden de Clips gewoon gewonnen als CP3 zijn clutch free throws had gemaakt. Denk je niet dat dat gewoon weer kan gebeuren? Natuurlijk wel, want de Clippers zijn gewoon heel erg goed. De eerste 4 spelers van de Clippers kunnen zich met elke andere top 4 meten. Ik verwacht heus niet dat ze de Clippers zo maar ff gaan sweepen, ze kunnen echt wel een game winnen. Het lijkt me alleen zeer onwaarschijnlijk dat je een playoff serie, 4 van 7 games gaat winnen wanneer je geen antwoordt hebt voor de tegenstander hun beste line-up. Ook waren ze er in die eerste 10 wedstrijden nog volop mee aan’t experimenteren. Het is een line-up waar ze vorig seizoen in de playoffs per toeval tegenaan gelopen zijn, eerst tegen Memphis om ze te dwingen om of Randolph, of Gasol naar de bank te halen. Dat trage ‘’grit-n-grind’’ basketball gingen ze niet van hun winnnen, dus dan maar een line-up spelen die hun heel zeker niet kunnen verdedigen, en ze gewoon compleet outscoren. Daarna in de finals in game 3, op grote achterstand, uit wanhoop, met Lee in de ‘’Draymond’’ rol als spelmakende roll man. Daar haddden ze veel succes mee, maar de achterstand was te groot en ze kwamen 2-1 achter. De game daarna startte ze Iggy ipv van Bogut, en lieten ze bij pick & rolls Draymond ipv telkens te poppen voor een 3 punter, net als Lee na het ontvangen van de bal gewoon richting de basket driven, om zelf te finishen of de open man te vinden. Dat is zo een beetje de geboorte van de ‘’death line-up’’ en de nauwelijks te verdedigen Curry/Draymond pick & roll. Dit seizoen zijn ze ermee doorgegaan, in eerste instantie vrij voorzichtig als een soort super aanval line-up. Maar toen ze erachter kwamen dat ze er ook verdedigend prima weg konden komen, werd het echt hun ‘’go-to-line-up’’, de line-up om achterstanden goed te maken, of spannende games te closen. Het werd een enorme hype op het ‘’Nerd-NBA internet’’, google het maar: Line-up of death, Death line-up, Nuclear Line-up. Er zijn ontzettend veel artikelen over geschreven, en podcasts aan gewijd. Daarna raakte Barnes geblesseerd, Iggy mistte wat wedstrijden hier en daar, Thompson heeft een paar games gemist, en het bleek niet zo goed te werken met Rush of Livingston als vervangers. Dus sindsdien hebben we hem wat minder gezien, maar hij zal ongetwijfeld weer veel gebruikt gaan worden in de playoffs. Mits iedereen fit is natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 15 maart 2016 Share Geplaatst 15 maart 2016 Ik moet eerlijk zeggen dat ik die line up nog nooit heel bewust aan het werk heb gezien, maar heb van de finals vorig jaar ook weinig meegekregen. Overigens denk ik natuurlijk net als iedereen dat de Clippers het nooit gaan redden in een serie tegen GSW, laat dat duidelijk zijn. De enige teams die ik daartoe nog enigszins in staat zie zijn San Antonio (die ondertussen zo in de schaduw van GSW ook bezig zijn aan een van de beste seizoenen ooit) en in mindere mate OKC, maar dat zeg ik meer op basis van gevoel dan dat ik er analytisch bewijs voor heb. Sowieso gaan we de Warriors en Spurs nog drie keer tegen elkaar zien dit jaar, dus Pop heeft nog een paar mogelijkheden om het een en ander uit te vogelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 15 maart 2016 Share Geplaatst 15 maart 2016 Ik vind de Thunder in potentie wel een groot gevaar voor ze maar bijv. nu kijk ik naar Westbrook tegen Portland en damn hij moet echt wat aan zijn domme plays doen. Soms heeft ie echt de ziekste ideeen wat uiteindelijk resulteert in een shot alsof ie Curry is, een pass alsof ie Nash is of een drive alsof ie Giannis is. Korte reactie mrja mobiel. Toch weer een triple double. Had eigenlijk verwacht dat Portland toch iets meer kon doen tegen OKC. Ben blij hoe de wedstrijd is gelopen, en een keer geen 4e kwart waar een hoop in wordt weggegeven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 15 maart 2016 Share Geplaatst 15 maart 2016 Je moet ook geen wonderen verwachten van Portland. Hebben dik in kwaliteit ingeleverd natuurlijk. Als het offensief loopt bij Portland (met name bij Lillard en McCollum) dan heb je een probleem. Kan je als tegenstander zijnde die twee stoppen, heb je allesbehalve een probleem. Zeker als je met Westbrook en Durant gewoon betere spelers in je eigen squad hebt. Verder ben ik ook echt geen fan van Westbrook. Zijn statlines zijn bijzonder fraai, maar hij blijft dezelfde fouten maken. Vooral tegen de topteams; veel (onnodige) turnovers, slecht shotselection. Lijkt al jaren dezelfde speler zonder dat er een echte groei inzit. Behalve dat zijn stats meer balanced zijn door de groei van assists. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 15 maart 2016 Share Geplaatst 15 maart 2016 Ik moet eerlijk zeggen dat ik die line up nog nooit heel bewust aan het werk heb gezien, maar heb van de finals vorig jaar ook weinig meegekregen. Overigens denk ik natuurlijk net als iedereen dat de Clippers het nooit gaan redden in een serie tegen GSW, laat dat duidelijk zijn. De enige teams die ik daartoe nog enigszins in staat zie zijn San Antonio (die ondertussen zo in de schaduw van GSW ook bezig zijn aan een van de beste seizoenen ooit) en in mindere mate OKC, maar dat zeg ik meer op basis van gevoel dan dat ik er analytisch bewijs voor heb. Sowieso gaan we de Warriors en Spurs nog drie keer tegen elkaar zien dit jaar, dus Pop heeft nog een paar mogelijkheden om het een en ander uit te vogelen. Pop kennende moet je niet raar opkijken als in de eerste match Duncan niet meedoet, in de tweede match Kawhi niet meedoet en in de laatste match Duncan, Kawhi, Parker & Aldridge niet meedoen. :mrg: Die gaat echt niks van zijn tactiek die hij in gedachte heeft laten zien. Alleen maar picknrolls tegen GSW. :-D @hierboven: Wat portland nu al laat zien is een wonder. Iedereen had ze gewoon ergens tussen de Lakers en Timberwolves staan aan het begin vh seizoen. Nu staan ze gewoon 6de en gaan de play-offs halen, terwijl ze 4 starters kwijt zijn geraakt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 15 maart 2016 Share Geplaatst 15 maart 2016 @hierboven: Wat portland nu al laat zien is een wonder. Iedereen had ze gewoon ergens tussen de Lakers en Timberwolves staan aan het begin vh seizoen. Nu staan ze gewoon 6de en gaan de play-offs halen, terwijl ze 4 starters kwijt zijn geraakt. Ja, zeker zeker. Stotts doet het echt fantastisch met zo'n groep. McCollum die zich dit jaar ontpopt als offensive star in die ploeg. Bench met constant enorm waardevolle minuten. Plumlee maakt daar goede ontwikkeling door. Doen het echt enorm boven verwachting. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 15 maart 2016 Share Geplaatst 15 maart 2016 Pop kennende moet je niet raar opkijken als in de eerste match Duncan niet meedoet, in de tweede match Kawhi niet meedoet en in de laatste match Duncan, Kawhi, Parker & Aldridge niet meedoen. :mrg: Die gaat echt niks van zijn tactiek die hij in gedachte heeft laten zien. Alleen maar picknrolls tegen GSW. :-D Ik zeg ook niet dat we Pop's tactiek gaan zien, alleen dat hij tijd heeft om iets uit te vogelen ;c Ik ben het er btw ook niet echt mee eens dat Westbrook niet is gegroeid door de jaren, en dan doel ik vooral op het feit dat hij echt een veel betere spelverdeler is geworden. Niet eens zozeer op basis van stats, maar naast dat zijn passing veel beter is geworden houdt hij het overzicht gewoon veel beter. Wat hij bijvoorbeeld tegen de Clippers deed de laatste keer (die 25p 20a triple double) was echt een belachelijke Point Guard showcase, echt fantastisch. Hij zal waarschijnlijk (lees: zeker) nooit de speler worden met het hoogste basketball IQ maar hij maakt gewoon een stuk minder domme plays dan vroeger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Raikkonen Geplaatst 15 maart 2016 Share Geplaatst 15 maart 2016 Ik geef alleen OKC kans tegen GSW vanwege die 2. De rest is kansloos. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Blanquito Geplaatst 16 maart 2016 Share Geplaatst 16 maart 2016 De Clippers verliezen met 21 punten van de Spurs, CP3 is desondanks +2. Dat vat de game geweldig samen. Danny Green eindelijk met een goede shooting game, 4 voor 5 op 3-punters, paar moeilijke schoten. Dat zou onbeschrijfelijk big zijn voor de Spurs als hij weer als zichzelf ging schieten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 16 maart 2016 Share Geplaatst 16 maart 2016 De Clippers verliezen met 21 punten van de Spurs, CP3 is desondanks +2. Dat vat de game geweldig samen. Danny Green eindelijk met een goede shooting game, 4 voor 5 op 3-punters, paar moeilijke schoten. Dat zou onbeschrijfelijk big zijn voor de Spurs als hij weer als zichzelf ging schieten. Pop had daar laatst nog een hele mooie reactie op over shooting slump van Green. :mrg: Kan het nergens vinden maar ging over zn familie en paycheck.. Wizards vs Bulls, weer een mooie match voor de laatste play off spot. Gun het de Bulls eigenlijk wel, door al die blessures. Maar ook zielig voor Hoiberg. :mrg: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Blanquito Geplaatst 17 maart 2016 Share Geplaatst 17 maart 2016 (bewerkt) Ja, deze: Pop is geweldig man. Edit: Rambis begint de game gewoon met Calderon op Curry :-D, ongelooflijk. Steph met 16p in het 1ste Q, Calderon zal nog wel een poosje duizelig zijn. 17 maart 2016 bewerkt door El Blanquito Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 17 maart 2016 Share Geplaatst 17 maart 2016 Zo, na 4 NCAA tourney games ben ik 4-for-4 in mn bracket (d) Duke gewonnen maar zonder veel overschot. Zullen wel niet al te ver raken. UConn toch maar in de gaten houden weer :D wonnen hun conference tournament, en nu ook weer rondje verder. Vanavond is er nog UNC-Florida Gulf Coast :D Potentieel interessant wel. Benieuwd of dat nog steeds zo'n spektakelploegje is als paar jaar terug. Arizona-Wichita State is jammer genoeg veel te laat vannacht, die wou ik wel zien. Heb daar een upset voor Wichita. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReggieBush Geplaatst 17 maart 2016 Share Geplaatst 17 maart 2016 Zo, na 4 NCAA tourney games ben ik 4-for-4 in mn bracket (d) Duke gewonnen maar zonder veel overschot. Zullen wel niet al te ver raken. UConn toch maar in de gaten houden weer :D wonnen hun conference tournament, en nu ook weer rondje verder. Vanavond is er nog UNC-Florida Gulf Coast :D Potentieel interessant wel. Benieuwd of dat nog steeds zo'n spektakelploegje is als paar jaar terug. Arizona-Wichita State is jammer genoeg veel te laat vannacht, die wou ik wel zien. Heb daar een upset voor Wichita. Waar kijk je? ESPN player? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 17 maart 2016 Share Geplaatst 17 maart 2016 Ik zit nog niets te kijken op dit moment Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 17 maart 2016 Share Geplaatst 17 maart 2016 Heb niks gevolgd maar toch zonde dat we geen bracketje gedaan hebben dit jaar :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Blanquito Geplaatst 18 maart 2016 Share Geplaatst 18 maart 2016 Ugh.. ik ben eindelijk aan 't kijken. Wichita St. - Arizona is m'n eerste potje dit jaar, heb ook op een upset gegokt, Wichita is goed, veel ervaring. M'n bracket is uiteraard al niet meer perfect, maar lang niet zo veel schade als vorig jaar na de eerste dag. Zie dat de 12-5 match ups ook dit jaar weer de upsets oplevert, Purdue & Baylor er alweer uit. [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION] Wie heb je in de Final 4 ? Ik heb Oregon, Miami, UNC & MSU. MSU over Oregon in de finale. Miami de grootste gok, maar dat was wat mij betreft ook de moeilijkste region om te voorspellen. Ik heb maar weinig vertrouwen in Kansas & Nova, dus op de ervaring van Miami gegokt. Nu al spijt dat ik niet op UConn gegokt heb :-D, Ollie 7-0 in het NCAA tournament. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jelle. Geplaatst 18 maart 2016 Share Geplaatst 18 maart 2016 http://games.espn.go.com/tournament-challenge-bracket/en/group?invitesource=email&groupID=1521556&inviteuser=ezhBN0MwMjBGLUUwRTAtNDgzQS04OTgzLThFNEIxREFGNkM2Rn0%3D&ex_cid=invite-email-tcmen Tot nu toe alleen Yale fout. Als jullie op ESPN hebben dan kan je met bovenstaand link als het goed is joinen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 18 maart 2016 Share Geplaatst 18 maart 2016 [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION] Wie heb je in de Final 4 ? Ik heb Oregon, Miami, UNC & MSU. MSU over Oregon in de finale. Oklahoma over Kansas, MSU over UNC, MSU over OU in de finale So far nog redelijk na eerste dag, 12 goed en 4 fout (Purdue, Baylor, Fresno State en Seton Hall) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 18 maart 2016 Share Geplaatst 18 maart 2016 (bewerkt) MSU heb ik dus als winnaar, staan nu op 3 minuten van het einde achter tegen Middle Tennessee :cab: het zal toch niet zeg edit: yup, het gaat gebeuren, gigantische upset, en mijn bracket kan de kachel in :r 18 maart 2016 bewerkt door Simonsav Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ilias. Geplaatst 18 maart 2016 Share Geplaatst 18 maart 2016 Ach enige voordeel is dat het niet alleen jouw bracket is haha. Ook bij de bookies was op MSU het meest ingezet als winnaar. Olaidipo ff met een lekker begin hoor. na 1 kwart: 16 points, 6/8fg, 4r, 2a, 1s, 0to Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten