Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Project C.A.R.S.


Michaelinho*

Aanbevolen berichten

Pace car zou kunnen, maar zou in principe niet nodig moeten zijn. Zoals Michael zei, hou gewoon max een snelheid van 120 aan, 100 zou ook nog kunnen en let erop dat er geen gaten vallen.

 

Maar in Monaco ben ik er niet bij dus jullie moeten maar kijken wat je doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik reed in het begin wel een beetje door dat klopt. Puur omdat ik wist dat ik vanaf de chicane toch mis zou kunnen gaan bij mij. Heb vanaf de 1ste chicane tussen de 80 en 110 gereden, vandaar dat Ruud elke keer zo dicht op me stond. Alleen zelfs toen ik zo langzaam ging bleef het gat bestaan haha.

 

En Montass dat was ik aangezien ik de enige was die gelapt was haha. Ga altijd zoveel mogelijk aan de kant, soms is het gewoon onkunde van mijn kant dat het misgaat. Had in de 2e chicane 10 seconden ook deze race en kwamen de nummers 1 tot en met 4 langsknallen. Ben ik maar weer het gras ingereden, zodat ik het niet fout kon doen haha.

 

Ondanks alles heb ik wel veel gelachen tijdens deze rit!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ideetje voor de formation lap. Laat de onderste helft van de mainrace een qualification rijden van 5 minuten, de bovenste helft rijdt niet. Dan heb je in de formation lap twee 'blokken' waarin geruild wordt van positie, en door de kleinere blokken hoef je er niet veel in te halen. Dan zit iedereen ook eerder op zijn positie en kan je rustiger de ronde uitrijden. Ben er zelf zondag niet bij overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ideetje voor de formation lap. Laat de onderste helft van de mainrace een qualification rijden van 5 minuten, de bovenste helft rijdt niet. Dan heb je in de formation lap twee 'blokken' waarin geruild wordt van positie, en door de kleinere blokken hoef je er niet veel in te halen. Dan zit iedereen ook eerder op zijn positie en kan je rustiger de ronde uitrijden. Ben er zelf zondag niet bij overigens.

[MENTION=4486]Montass[/MENTION]; Dit is wel een prima idee eigenlijk, of niet? Ik vind het in ieder geval een goed idee Mark (y). Dan moet die 'onderste helft' gewoon even zorgen dat ze een rondetijd neerzetten, die hoeft dan nog niet eens snel te zijn, want daarna ruil je toch weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Round 3 - Monaco GP

MURL - Season 2 - Formule Gulf 1000 Cup

 

Let op, kleine wijziging in Sprint Race procedure, zie hieronder.

 

347tdfp.jpg

 

Race Informatie:

  • Datum: zondag 16 augustus 2015
  • Inschrijving: Geopend
  • Lobby open: 19:00
  • Race start: 19:45
  • Race format:
  • Practice (
    19:00
    ): 45 minuten

  • Kwalificatie (
    19:45
    ): 15 minuten

  • Warm-up*: 5 minuten

  • Main Race (
    +/- 20:05
    ): 12 rondes

  • Kwalificatie**: 5 minuten

  • Sprint Race (
    +/- 20:30
    ): 6 rondes (+1 ronde i.v.m. formation lap voor de omgekeerde startopstelling)

 

* De warm-ups zijn ervoor om de laatste wijzigingen aan je set-up door te voeren. Denk hierbij aan je fuel load etc. De ervaring leert dat dit gedurende de kwalificatie vaak vergeten wordt.

** De kwalificatie is er in dit geval niet om een snelle tijd neer te zetten, zie uitleg hieronder!

 

Deelnemers:

Michaelinho*; Noviomagus; (?) Mitchwolters; (?) Superracer1269 (?) [MENTION=4486]Montass[/MENTION]; [MENTION=26518]Steven013[/MENTION]; [MENTION=31711]Klap00r[/MENTION]; [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=32716]mvdb_nl[/MENTION]; [MENTION=9557]Cerebral[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=6882]Keko[/MENTION]; [MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=25558]Bakkes12[/MENTION]; [MENTION=17362]Bramvinos[/MENTION];

 

Let op! We hebben op dit moment meer aanmeldingen (20) dan dat er plaats is in de lobby (max. 16). Ik ga er wederom vanuit dat niet iedereen er is. Het zou fijn zijn als je het even laten weten als je verwacht er niet te zijn!

 

Monaco GP:

[YOUTUBE]8kcZ4d7Is7s[/YOUTUBE] [YOUTUBE]9ZPBl28V3Gw[/YOUTUBE]

 

Aanvullende informatie:

  • Regels: Houd rekening met de regels. Zie hier
     
  • Penalty's: Deze staan normaal gesproken eigenlijk uit. In deze race staan ze aan, omdat er teveel punten zijn waar je 'per ongeluk' zou kunnen afsnijden. Dit zorgt er tevens voor dat er blauwe vlaggen getoond worden wanneer je gelapt dreigt te worden.
     
  • Blauwe vlaggen: Gezien het verschil in niveau en de aard van het circuit is het mogelijk dat er mensen op een ronde gezet gaan worden. Zodra dit gebeurd zul je een blauwe vlag in beeld krijgen (als het goed is ;c). Kijk goed achter je en maak netjes ruimte voor de leider(s). Je hoeft jezelf natuurlijk niet de grindbak in te rijden of stil te gaan staan, maar zorg er voor dat je zo snel mogelijk ruimte maakt, zodat de leider(s) je zonder teveel op onthoud en problemen voorbij kunnen. Ga a.u.b. ook niet het gevecht aan met één van de leiders zodra die er voorbij is. Als je veel sneller bent dan degene die je gelapt heeft mag je deze natuurlijk wel gewoon weer inhalen.
     
  • Omgekeerde startopstelling Sprint Race: Vanaf dit raceweekend is er in de Sprint Race geen random startgrid meer, maar een omgekeerde startopstelling op basis van de uitslag in de Main Race. Dit houdt dus in dat de snelsten uit race 1 van achter zullen starten in race 2 en voor de langzaamste coureurs geldt het omgekeerde. Lees de uitleg goed!
     
  • Wijziging Procedure Sprint Race: Om de chaos in de formation lap te verminderen is de 5 minuten warm-up vervangen voor een kwalificatie van 5 minuten. Dit houdt in dat de onderste helft van de uitslag in de Main Race in deze korte kwalificatie een tijd neerzet, waar de bovenste helft van de uitslag dat NIET doet. Degenen die wel een tijd mogen neerzetten hoeven GEEN snelle tijd neer te zetten, het gaat er puur om dat je even een tijd hebt staan, al doe je er 2 minuten over. Je moet in de formation lap nog wel gewoon je toegewezen positie innemen op basis van de uitslag van de Main Race. Dit zorgt er voor dat degenen die vooraan terecht moeten komen in de formation lap alvast vooraan staan op de grid. Hierdoor hoeft iedereen minder mensen in te halen en is het makkelijker om je positie snel in te nemen. Voor de rest verandert er dus niets.
     
    [spoiler=Uitleg Omgekeerde Startopstelling]Reversed Grid/Omgekeerde startopstelling
    Een omgekeerde startopstelling is in veel officiële raceklasse heel erg gebruikelijk. Een goed voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld de WTCC. Een omgekeerde startopstelling houdt niet veel meer in dan dat de uitslag van de eerste race de startopstelling is voor de tweede race, maar dan in omgekeerde volgorde. De nummer laatst start dus vooraan, de winnaar achteraan etc.
     
    Het doel?
    Het doel hiervan is uiteraard om er voor te zorgen dat iedereen de kans krijgt om een race te winnen of om extra punten voor het kampioenschap te scoren. En daarmee extra spanning in het kampioenschap te creëren. Voor de coureurs die de eerste race vooraan zijn geëindigd betekent dit een extra uitdaging. Zij moeten namelijk van achteren starten en zullen flink moeten inhalen willen ze nog een goed resultaat halen.
     
    Uitvoering in de MURL
    Zoals ik al aangegeven heb is een omgekeerde startopstelling niet door middel van een instelling voor elkaar te krijgen in pCars.
     
    Uitleg
    Aan de Sprint Race wordt 1 extra ronde toegevoegd, voor Zolder zou dit van 7 naar 8 rondes betekenen. Echter, in die eerste ronde wordt er nog NIET geracet, maar neemt iedereen zijn toegewezen start positie in. Deze ronde dient dus als een soort van formation lap. Zodra iedereen op de juiste startpositie rijdt, rijdt degene die de 'pole-position' heeft in een rustig tempo het rondje af. Tegen het einde van het rondje mag hij op ieder willekeurig moment de race beginnen. Er volgt dus geen staande start, maar gewoon een rollende start. Zodra de eerste de finishlijn passeert begint de race, maar let op! Je mag pas inhalen als je zelf de finishlijn bent gepasseerd!. Word je in gehaald voor de finishlijn, meldt het mij, laat me de beelden zien (via YT) en er zal een straf van 5 seconden volgen voor de persoon in kwestie. Deze tel ik dan aan het einde bij de tijd op.
     
    Het zou in principe niet zo ingewikkeld moeten zijn. Mocht dit ingevoerd worden (met toestemming van jullie uiteraard), dan ga ik er vanuit dat iedereen zich dan ook netjes aan deze regel houdt. Een grapjas die er vanaf het begin meteen vandoor gaat wordt natuurlijk netjes gediskwalificeerd.
     
    NB: Heb je de Main Race gemist, maar neem je wel deel aan de Sprint Race, dan start je sowieso achteraan.
     
    Stappenplan
     
    • Sprint Race +1 ronde
    • Race start niet bij het groene licht
    • Iedereen neemt na het groene licht rustig en netjes zijn/haar startpositie in
    • Leider rijdt in een rustig tempo het eerste rondje uit.
    • Race start zodra de leider de finishlijn passeert
    • Inhalen mag pas zodra je zelf de finishlijn bent gepasseerd

     

    Communicatie Startpositie

    Als we met meer dan 8 zijn, dan zijn we natuurlijk aangewezen op de geweldige in-game chatfunctie van pCars en de ervaring leert dat de helft elkaar niet of nauwelijks verstaat. Om te voorkomen dat onduidelijk blijft waar iedereen moet starten zal ik even een groepsmessage via de PS versturen met de screenshot van de uitslag van de Main Race. Draai de uitslag om en je weet je startpositie.

     

    [spoiler=Omgekeerde startopstelling voorbeeld]16 = 1 | 15 = 1 | 14 = 1 | 13 = 1

    15 = 2 | 14 = 2 | 13 = 2 | 12 = 2

    14 = 3 | 13 = 3 | 12 = 3 | 11 = 3

    13 = 4 | 12 = 4 | 11 = 4 | 10 = 4

    12 = 5 | 11 = 5 | 10 = 5 | 9 = 5

    11 = 6 | 10 = 6 | 9 = 6 | 8 = 6

    10 = 7 | 9 = 7 | 8 = 7 | 7 = 7

    9 = 8 | 8 = 8 | 7 = 8 | 6 = 8

    8 = 9 | 7 = 9 | 6 = 9 | 5 = 9

    7 = 10 | 6 = 10 | 5 = 10 | 4 = 10

    6 = 11 | 5 = 11 | 4 = 11 | 3 = 11

    5 = 12 | 4 = 12 | 3 = 12 | 2 = 12

    4 = 13 | 3 = 13 | 2 = 13 | 1 = 13

    3 = 14 | 2 = 14 | 1 = 14

    2 = 15 | 1 = 15

    1 = 16

 

 

[spoiler=Hoe startpositie te bepalen? ]Hieronder nog een eenvoudige formule om je startpositie voor de sprint race te bepalen in het geval van de omgekeerde startopstelling.

 

Aantal deelnemers - het aantal coureurs dat voor je is gefinisht = Startpositie Sprint Race

 

Voorbeeld (12 deelnemers)

 

Finishte als: 1e

Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (0) = Startpositie (12e)

 

Finishte als: 8e

Aantal deelnemers (12) - aantal coureurs ervoor (7) = Startpositie (5e)

 

Voorbeeld (15 deelnemers)

 

Finishte als: 3e

Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (2) = Startpositie (13e)

 

Finishte als: 12e

Aantal deelnemers (15) - aantal coureurs ervoor (11) = Startpositie (4e)

 

 

 

[*]Set-up tips:

  • Benzineverbruik - +/- 1.2L per ronde
  • Brake pressure - 95% - 100%
  • Front & Rear Downforce
  • Gearbox ratio's

 

[*]Puntentelling:

  • 1e plaats - 15 punten

  • 2e plaats - 12 punten

  • 3e plaats - 9 punten

  • 4e plaats - 7 punten

  • 5e plaats - 6 punten

  • 6e plaats - 5 punt

  • 7e plaats - 4 punt

  • 8e plaats - 3 punt

  • 9e plaats - 2 punt

  • 10e plaats - 1 punt

  • Pole position - 1 punt

 

  • Handige links:

 

Afsluiting:

Ik hoop weer een mooi aantal deelnemers te kunnen verwelkomen zondag, het kon wel weer eens een leuke wedstrijden worden. En met de invoering van de omgekeerde startopstelling in de sprint race is er natuurlijk weer een nieuwe uitdaging voor de snelsten onder ons! Tot zondag allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar dat was het probleem toch niet? Want in de eerste bocht reden volgens mij de eerste 4 / 5 al op de juiste plek?

 

Dat was niet per sé het probleem, maar het vergemakkelijkt de zaak wel. En het voorkomt ook dat er zulke enorme gaten vallen, omdat mensen of nog helemaal naar voren moeten rijden of helemaal naar achter moeten zakken. Dat was namelijk wel een probleem op Zolder. Zeker met het oog op Monaco, waar alles heel smal en krap is. En die 5 minuten zijn we anders ook sowieso wel kwijt, dus veel extra tijd kost het niet.

 

EDIT: Hieronder nog de formation lap vanuit mijn perspectief. Ook achterin was er wel wat chaos hoor ;c.

 

yWq2lJ0pvgk

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha oja, ik werd op 1:32 (blijkbaar door Michael) geramd en kwam achterstevoren terecht. Op 1:49 zie je mij links door het gras gaan omdat het toch wel tijd werd dat ik mijn positie in nam en er op de weg zelf niet langs kon. Toen kreeg ik dus die penalty en kwam ik weer achteraan terecht :huhu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha oja, ik werd op 1:32 (blijkbaar door Michael) geramd en kwam achterstevoren terecht. Op 1:49 zie je mij links door het gras gaan omdat het toch wel tijd werd dat ik mijn positie in nam en er op de weg zelf niet langs kon. Toen kreeg ik dus die penalty en kwam ik weer achteraan terecht :huhu:

 

Knalde ik vol op jou ja? :r Ik kom die heuvel over, staat iedereen daarachter ineens stil. Deed nog een poging tot ontwijken, zonder succes :-D. Had alleen niet gezien dat jij daardoor helemaal gespint was :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...