Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Online Soccer Manager

Tomasson

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen met het vinden van de juiste aanvallende instructies?

Sinds 2014 speel ik geen OSM meer en sinds die tijd is er ook flink wat veranderd. Waar ik vroeger altijd wel de juiste tactiek kon vinden bij het team waarmee ik speelde, heb ik daar nu heel erg veel moeite mee. In een competitie waar weinig managers zitten lukt het allemaal wel (lees: vrij logisch, aangezien de CPU nog steeds ruk is na al die jaren), maar in een goed gevulde competitie lijkt geen enkele tactiek te werken.

Met m'n DS9 team (lees: qua kwaliteit zeker een top 4 kandidaat), scoor ik enorm moeizaam met 24 goals uit 17 wedstrijden. Dit vind ik erg weinig voor een aanval met spitsen van allen 88+ en een middenveld dat diep gaat en allen 90+ is.

Sinds de start van de competitie heb ik een 433A, 442A, 442B en een 4231 geprobeerd, maar allen leverden niet echt veel goals op.

Verdedigend zit het allemaal wel goed, aangezien ik niet erg veel tegengoals krijg en hier wil ik dus niets veranderen.

Mijn vraag is dus: Weet iemand hoe ik mijn team aan de praat kan krijgen in aanvallend opzicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hangt er ook vanaf hoe de andere managers spelen. Soms is het handig per wedstrijd te bekijken hoe je moet spelen en als iedereen aan elkaar gewaagt is dan kan je score laag blijven.

Ik speelde altijd met 4-3-3 of 3-4-3, veel pressie, snel balcontact, spelen via de flanken en agressief. Aanvallers bleven alleen voorin, middenveld hielp aanval en de verdedigers bleven meestal alleen verdedigen. Maar er zijn spelers die het tegenovergestelde spelen, dus counteren, en ook goede resultaten halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie kan mij helpen met het vinden van de juiste aanvallende instructies?

Sinds 2014 speel ik geen OSM meer en sinds die tijd is er ook flink wat veranderd. Waar ik vroeger altijd wel de juiste tactiek kon vinden bij het team waarmee ik speelde, heb ik daar nu heel erg veel moeite mee. In een competitie waar weinig managers zitten lukt het allemaal wel (lees: vrij logisch, aangezien de CPU nog steeds ruk is na al die jaren), maar in een goed gevulde competitie lijkt geen enkele tactiek te werken.

Met m'n DS9 team (lees: qua kwaliteit zeker een top 4 kandidaat), scoor ik enorm moeizaam met 24 goals uit 17 wedstrijden. Dit vind ik erg weinig voor een aanval met spitsen van allen 88+ en een middenveld dat diep gaat en allen 90+ is.

Sinds de start van de competitie heb ik een 433A, 442A, 442B en een 4231 geprobeerd, maar allen leverden niet echt veel goals op.

Verdedigend zit het allemaal wel goed, aangezien ik niet erg veel tegengoals krijg en hier wil ik dus niets veranderen.

Mijn vraag is dus: Weet iemand hoe ik mijn team aan de praat kan krijgen in aanvallend opzicht.

Probeer dit eens;

Pressie; afwachten

Baltempo; Hoog Baltempo

Mentaliteit; Neutraal/aanvallend

Zonaal

Buitenspelval: nee

Tackelen: Agressief

Aanvallers; alleen aanvallend

middenveld; in positie blijven

verdedigers; altijd achterin blijven

Zoek de vleugels voor 433

Of dit allemaal zelfde voor 442 maar dan opbouw van achteruit ipv zoek de vleugels verder hoef je niks te veranderen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer dit eens;

Pressie; afwachten

Baltempo; Hoog Baltempo

Mentaliteit; Neutraal/aanvallend

Zonaal

Buitenspelval: nee

Tackelen: Agressief

Aanvallers; alleen aanvallend

middenveld; in positie blijven

verdedigers; altijd achterin blijven

Zoek de vleugels voor 433

Of dit allemaal zelfde voor 442 maar dan opbouw van achteruit ipv zoek de vleugels verder hoef je niks te veranderen

Thanks! Ik zal hem eens proberen. Op dit moment speel ik 442A en dan 'Zoek de vleugels'. Het gaat wel aardig, maar nu speelde ik tegen een andere manager die echt een super slecht en vooral vermoeid team had en ik kwam thuis niet verder dan een 2-0. Het is zeer degelijk, maar tegelijkertijd ook zonde. Aan het eind van het seizoen kan m'n doelsaldo wel eens parten gaan spelen.

Ik heb nog wel een vraagje: Neutraal en afwachten kan ik nog begrijpen, maar aanvallend en afwachten is toch een rare combinatie of ligt dit aan mij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks! Ik zal hem eens proberen. Op dit moment speel ik 442A en dan 'Zoek de vleugels'. Het gaat wel aardig, maar nu speelde ik tegen een andere manager die echt een super slecht en vooral vermoeid team had en ik kwam thuis niet verder dan een 2-0. Het is zeer degelijk, maar tegelijkertijd ook zonde. Aan het eind van het seizoen kan m'n doelsaldo wel eens parten gaan spelen.

Ik heb nog wel een vraagje: Neutraal en afwachten kan ik nog begrijpen, maar aanvallend en afwachten is toch een rare combinatie of ligt dit aan mij?

Het is beetje aparte/rare combinatie maar ik heb er goede ervaringen mee. Overigens props dat je 442A en zoek de vleugels doet, dat is ook vrij uniek. Dat is meer iets voor 433. Maar ik experimenteer nu ook paar maanden met opbouw van achteruit en 433 wat eigenlijk dus bij 442 hoort. Maar 2-0 winst is gewoon winst hé daar zou ik tevreden mee zijn. Er wordt tegenwoordig op alle niveau's van hoog tot laat met osm steeds minder doelpunten gemaakt. Pressie bijvoorbeeld zorgt naar mijn gevoel voor dat je spelers sneller moe worden omdat ze tegenstander onder druk zetten. Wanneer ze dat minder zouden doen hence afwachten kunnen ze meer energie gebruiken voor het aanvallen.

Wat is je uitslag van vanavond geworden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is beetje aparte/rare combinatie maar ik heb er goede ervaringen mee. Overigens props dat je 442A en zoek de vleugels doet, dat is ook vrij uniek. Dat is meer iets voor 433. Maar ik experimenteer nu ook paar maanden met opbouw van achteruit en 433 wat eigenlijk dus bij 442 hoort. Maar 2-0 winst is gewoon winst hé daar zou ik tevreden mee zijn. Er wordt tegenwoordig op alle niveau's van hoog tot laat met osm steeds minder doelpunten gemaakt. Pressie bijvoorbeeld zorgt naar mijn gevoel voor dat je spelers sneller moe worden omdat ze tegenstander onder druk zetten. Wanneer ze dat minder zouden doen hence afwachten kunnen ze meer energie gebruiken voor het aanvallen.

Wat is je uitslag van vanavond geworden?

Ik ben vooral op m'n andere slots nog maar wat aan het experimenteren. Met m'n andere team speel ik bijvoorbeeld 442B 'Zoek de vleugels' en dat loopt eigenlijk fantastisch. Echter bij het team waar ik 442A speel, werkte het weer totaal niet.

De uitslag van m'n wedstrijd was 2-2. Niet geheel ontevreden mee aangezien het een DS1 team betrof, maar thuis win ik toch liever zulke wedstrijden.

Over de pressie heb je denk ik ook wel gelijk, want m'n team is inderdaad redelijk snel vermoeid. Ik wil alleen niet meer experimenteren met dit team, aangezien deze tactiek aardig loopt en ik 5e sta terwijl ik 9e moet worden in een zo goed als volle competitie qua managers. Dit zou tegen de computer moeten kunnen, maar dat vind ik niet echt een goede graadmeter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik speel al jaren met 4-4-2A en ben bijna kampioen met Pescara nu.

Welke instellingen gebruik je bij je tactiek? Ben benieuwd, want voor m'n 433 opstelling heb ik een prima tactiek gevonden; echter voor een team waar 442 beter past bij de selectie, heb ik dit nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben vooral op m'n andere slots nog maar wat aan het experimenteren. Met m'n andere team speel ik bijvoorbeeld 442B 'Zoek de vleugels' en dat loopt eigenlijk fantastisch. Echter bij het team waar ik 442A speel, werkte het weer totaal niet.

De uitslag van m'n wedstrijd was 2-2. Niet geheel ontevreden mee aangezien het een DS1 team betrof, maar thuis win ik toch liever zulke wedstrijden.

Over de pressie heb je denk ik ook wel gelijk, want m'n team is inderdaad redelijk snel vermoeid. Ik wil alleen niet meer experimenteren met dit team, aangezien deze tactiek aardig loopt en ik 5e sta terwijl ik 9e moet worden in een zo goed als volle competitie qua managers. Dit zou tegen de computer moeten kunnen, maar dat vind ik niet echt een goede graadmeter.

Waarom doe je het dan niet bij team met 442A waar "totaal niet bij loopt"?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer eigenlijk altijd per dag aan te passen op uit/thuis, sterkte tegenstander en strengheid van de scheids. Jullie ook? Of spelen jullie uit en thuis hetzelfde?

Sinds ik agressief speel kijk ik nooit meer naar scheidsrechter. 433 doe ik thuis en uit als ik beter team heb zo niet dan 451/4231/442. Uit met 433 bij een 433 met thuisvoordeel is bij betere tegenstander iig bijna zelfmoord

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naar de scheidsrechter keek ik ook nooit. Je kunt zelfs beter agressief spelen dan normaal. Speelde altijd met dezelfde tactiek, dus 4-3-3 ook uit. Ben natuurlijk geen topper zoals Kyrill, maar je kunt best wel wat winnen.

En investeer in thuisvoordeel, upgrade je stadion. Dit kan ook iets helpen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom doe je het dan niet bij team met 442A waar "totaal niet bij loopt"?

Ik bedoelde ermee dat die 442B van mijn Atletico Madrid, waar ik uit 19 wedstrijden 57 punten pakte en pas 1 tegengoal hoefde te verwerken, totaal niet werkt bij Stoke City. Daarom ben ik weer overgestapt naar 442A en sindsdien ben ik wel aan de winnende hand, maar echt overtuigend gaat het niet. Gisteren ook 'maar' 2-0 gewonnen van een CPU team dat 0,0 moraal had (lees: staan 18e terwijl ze 7e moeten worden) en hooguit 2 spelers boven de 90, terwijl mijn sterkste basisopstelling gemiddeld 96/97 is. Het scorend vermogen blijft te laag, maar aan de andere kant krijg ik ook niet heel veel tegengoals. Ik kan niet klagen in een competitie met 13 managers waarin ik 4e sta met Stoke :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 goals voor de rust heb ik nog niet gehad.
j7huhmifpe5db.jpg

Lekker man :)

VDkKQp9.jpg

Mijn team in Crewkampioenschappen van mijn crew Imperium waar ik vanaf 1 april 1 jaar lid van ben tegen Master Soccer Legends. Is nu speeldag 4/22. Ben wel tevreden. Zo heb ik bijvoorbeeld verdediger Christensen voor 13.6 miljoen gekocht via de scout en binnen 24 uur voor 26.7 miljoen verkocht en bijvoorbeeld Vincent Janssen voor 17 miljoen gekocht en ook binnen 3 uur toen voor 32 miljoen aan de engine verkocht. Speel vanavond tegen een crewgenoot die maar 9e hoeft te worden dus heb nu paar spelers rust/training die tegen de tegenstander crew wel zouden spelen. Voor nu is t zaak flink door te handelen dat ik ook redelijke bank krijg om blessures en schorsingen op te vangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waarom is de Fantasy League verdwenen sinds 3.0?

Komt deze nog terug? Vond dit altijd een van de leukere competities.

Volgens mij om meerdere redenen; Nieuwe versie kon nog niet werken met het zelfsamenstellen van een selectie, Veel fantasy competities werden beëindigt voor de start (te weinig deelnemers), dit kwam vooral doordat men steeds een 'eigen' competitie startte i.p.v. meededen in een andere competitie.

Voordat ik stopte met OSM, zou men erover nadenken, maar voorlopig komen ze nog niet terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand enig idee wat het huidig aantal gebruikers is t.o.v. de betere, oude OSM? Heb het vermoeden dat er heel veel mensen gestopt zijn, terwijl ze de game in de basis eigenlijk prima vonden. Al die extra rotzooi en bosscoins etc. hebben het grootste gros doen afhaken lijkt me. Dat is wel mijn reden geweest iig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iemand enig idee wat het huidig aantal gebruikers is t.o.v. de betere, oude OSM? Heb het vermoeden dat er heel veel mensen gestopt zijn, terwijl ze de game in de basis eigenlijk prima vonden. Al die extra rotzooi en bosscoins etc. hebben het grootste gros doen afhaken lijkt me. Dat is wel mijn reden geweest iig.

Klopt wel. Ik spee t nog met plezier maar had gehoopt nu top 100 te zijn en zit "pas" rond rank 280. Door die bosscoins is een competitie aanmaken nu duurder dan er een spelen. Die BC krijg je bij vlage niet meer terug. Klein voordeel is dat iedereen nu 4 teams kan managen maar 1 scout speler is al 15 BC das belachelijk veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand wanneer er nieuwe competities worden aangemaakt? Is dat op maandag of zo? Want ik wil samen met nog een aantal in een competitie, maar overal zijn al minimaal 4 of 5 clubs gekozen. Dan blijven er minder leuke clubs over.

Kan je beter zelf competitie aanmaken en dan je vrienden uitnodigen. Hoe groter competitie alleen hoe meer BC het kost. Als klein land is vallen kosten reuze mee. Kan dan zelf alles instellen maar zal hem wel voor prive gebruik/beveiligd instellen als k jou was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites