Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Europa Universalis IV

Tomasson

Aanbevolen berichten

Policies voor extra missionaries bestaan niet. Policies voor strength wel.

http://www.eu4wiki.com/Policies

Is deze up to date?

Dan zijn dit de opties:

Religious - Diplomatic +1%

Religous - Trade +1%

Religious - Offensive +3% (alleen tegen heretics)

Religous - Espionage +1%

Religious - Aristocratic +1%

Ik heb alleen de combi voor Religous - Offensive, maar er zijn weinig heretics.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FHhld76.jpg

Bij deze. De eerste 60 jaar zitten er binnen enkele maanden op.

Coalitie valt toch nog wel mee. Kathiawar lijkt niet te joinen (Ondanks 75 AE willen ze zelfs mijn ally worden) en ik heb een truce met Jaunpur. Maar ja, die eindigt volgend jaar en dan joinen 100% zeker. Bestaande coalitie + 50 AE + rival.

Welke mod is dit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Theatrum Orbis Terrarum (Carthoge Reloaded)

Ik neem aan dat je die bedoelt, had een aantal grafical mods. Die zijn allemaal geupdate naar 1.16 en als ik die nu weer ga gebruiken, crasht de game bij het laden van de save (ik speel nog 1.15).

Thanks. Ja het is weer eens wat anders. Heb de game al mb een jaar niet echt meer gespeeld en wil weer eens beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Thanks. Ja het is weer eens wat anders. Heb de game al mb een jaar niet echt meer gespeeld en wil weer eens beginnen.

Zeker als je met alle DLC speelt, is er een hoop veranderd. Van de nieuwste dlc weet ik eigenlijk ook nog niet echt veel, maar dingen als estates enzo zijn waarschijnlijk nieuw voor je. Daar heb je nog geen kennis mee gemaakt, denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

TviA8BR.jpg

Even een kleine coalition war uitgevochten. :<

EDIT: Goh, ff huilen in een hoekje. Ik lok de vijandelijke armies wederom in een battle waar zij mij aanvallen in Woods (-2), besluit Polen die naast onze battle staan om een 6k-stack van Pomerania aan te vallen. Resultaat: vijand breekt mijn leger, daarna dat van Polen. Nu 4 provincies aan Pomerania moeten geven (alles maar aan dezelfde gegeven, is het makkelijker terugpakken) en Gotland moeten releasen ;c

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat ik van mijn coalitie geen screen had gemaakt. Zo ongeveer ieder land in Europa en Azië in een coalitie. Van Portugal, Aragon, hungary, England, mamluks, muscovy, de hordes, Chinese Minors, Brunei, ... Gelukkig is die nooit gestart. Dat zou pas echt een wereldoorlog zijn geweest. Heel Europa en Azië en een paar Afrikaanse landen met elkaar in gevecht. Ondertussen ben ik wel voorbij het punt dat coalities vormen. AE boeit niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker als je met alle DLC speelt, is er een hoop veranderd. Van de nieuwste dlc weet ik eigenlijk ook nog niet echt veel, maar dingen als estates enzo zijn waarschijnlijk nieuw voor je. Daar heb je nog geen kennis mee gemaakt, denk ik.

Nee idd estates zijn nieuw. Ik ben begonnen met Naples. 1e stap is oorlog geweest met Aragon voor independence. Geen verdere provincies gepakt omdat ik de HRE wilde joinen (wel Sardinië gereleased). Nu aan het wachten tot ik de kans krijg om Sardinie, Aragon (voor Sicilië) of de Papal state aan te vallen. Maar mijn allies willen (nog) niet helpen tegen de Papal state en met Aragon en Sardinië nog een truce dus het is nog ff wachten. Als eerste idea group Martime gepakt. Geen idee of dit de beste keuze is, maar als ik de Middellandse Zee wil domineren lijkt me die vrij handig. Mijn lange termijn doel is de Mare Nostrum achievement, Ik weet niet of dit een beetje ambitieus is als ik de game al zo lang niet gespeeld hebt maar goed

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bQMnJA7.png

Gaat hier lekker trouwens. Zo ongeveer de hele new world is vrij, dus dat gaat nog wel een klusje worden. Vooral het krijgen van CBs. Ik ga hoop maar snel imperial CBs te krijgen. Dat zou dé oplossing zijn.

Europa / Asia / Africa is eigenlijk de laatste restjes opruimen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziek X. Oh Sanel. Ook lekker man.

4f0b7d2ef01a11c45952be1c35aec616.jpg

38568da52a9770df4c6d3aa3238f7c6d.png

a10384a49a61ba5d00e3e181548a2b1f.jpg

Hehe. Annexeerde Brunswick met 5/6 provincies. Toen coalitie tegen mij en paar minuten later verklaarde Zwitserland de oorlog. Ally van Frankrijk(heeft de helft van Spanje, geen Iberian wedding..), dan weet je het wel. Polen is al jaren geen vriend van Litouwen en Austria is al jaren matig. Wel jammer, want daarvoor hadden we Denemarken+Rusland verslagen. Rip.

Moet wel zeggen dat spelen in HRE niks voor mij is. Teveel ratten haha.

bewerkt door Acquafresca
Link naar opmerking
Deel via andere websites

WC is nog goed mogelijk hoor [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; Afrika en Amerika kun je redelijk gemakkelijk steamrollen als je eenmaal op gang bent. Zijn er nog veel echt grote landen aanwezig? (als in, die gaan meerdere oorlogen kosten)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn er nog wel een aantal, voornamelijk in de new world. Mexico is denk ik het grootste (dat stuk in Alaska is ook Mexico), die gaat nog wel iets van 5 oorlogen kosten, denk ik. Al weet ik niet hoe snel het gaat met administrative effenciency, dan gaan provinces opeens een stuk minder kosten. Ik heb besloten nu even geen seperate peaces te doen voor provinces (hebben me iets te veel DIP gekost) en te rushen voor DIP 22 of 23 (of wanneer krijg je nu precies imperial CBs?). Vanaf dat moment kan ik los gaan in Amerika. Ik verwacht dan zo rond 1770 ofzo klaar te zijn met de WC. One faith gaat nog wel lastiger worden. Geen idee hoe snel colonial nations converten. Al heb ik wel het geluk dat zo goed als geheel Amerika al catholic is. Iets van 7 provinces van een colonial nation van Scotland en een paar van die tribes. Als ik me straks op de new world ga richten, gaat het wel lukken om de old world ook wel op tijd te converten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo met Napels langzaam bij een belangrijk punt in de campagne gekomen. Ik heb bijna 100 jaar gespeeld en heb het merendeel van Italië in handen. Frankrijk is echter net Noord Italië binnen gedrongen en hebben de provincie aangrenzend aan Milaan. Zelf heb ik de provincies Mantua, Genoa en Venetië en alles ten zuiden van deze lijn (m.u.v. Pisa, Firenze en Sienna). Ik kan waarschijnlijk Milaan wel opvegen zodat Frankrijk geen provincies kan innemen die van belang zijn voor het vormen van Italië, het probleem is alleen dat ik met een aantal landen (waaronder Frankrijk) op het randje van een coalitie zit (rond de 50-100 AE). Mijn allies zijn Castile, Oostenrijk en Polen. Frankrijk is daarentegen ook geallieerd met Oostenrijk (al sinds dag 1). Mijn doel is om de Mare Nostrum achievement (of het realistisch is, is een tweede) te halen en hiervoor moet ik in de komende 300 jaar oa Castile, Frankrijk, Oostenrijk en de Ottomanen annexeren. Op dit moment heb ik het 5e leger in de game (45k), Moskou, Ottomanen, Oostenrijk en Frankrijk hebben echter een groter leger (rond de 70k). Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo met Napels langzaam bij een belangrijk punt in de campagne gekomen. Ik heb bijna 100 jaar gespeeld en heb het merendeel van Italië in handen. Frankrijk is echter net Noord Italië binnen gedrongen en hebben de provincie aangrenzend aan Milaan. Zelf heb ik de provincies Mantua, Genoa en Venetië en alles ten zuiden van deze lijn (m.u.v. Pisa, Firenze en Sienna). Ik kan waarschijnlijk Milaan wel opvegen zodat Frankrijk geen provincies kan innemen die van belang zijn voor het vormen van Italië, het probleem is alleen dat ik met een aantal landen (waaronder Frankrijk) op het randje van een coalitie zit (rond de 50-100 AE). Mijn allies zijn Castile, Oostenrijk en Polen. Frankrijk is daarentegen ook geallieerd met Oostenrijk (al sinds dag 1). Mijn doel is om de Mare Nostrum achievement (of het realistisch is, is een tweede) te halen en hiervoor moet ik in de komende 300 jaar oa Castile, Frankrijk, Oostenrijk en de Ottomanen annexeren. Op dit moment heb ik het 5e leger in de game (45k), Moskou, Ottomanen, Oostenrijk en Frankrijk hebben echter een groter leger (rond de 70k). Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik (maar ik ben een slechte/voorzichtige) EU speler in vergelijking met velen zou het voorlopig laten voor wat het is, laat Frankrijk desnoods maar Milaan inpalmen (die provincies is me geen coalition oorlog waard zo vroeg in het spel) en de andere kant gaan uitbreiden, dus oftewel richting de balkan indien Ottomans niet sterk zijn, of anders richting Noord-Afrika of eilandjes in de middellandse zee die misschien haalbaar zijn.

*Noordelijk zit je waarschijnlijk geblokkeerd met Frankrijk in het westen dus en Oostenrijk in het oosten zou ik denken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites