Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

True Detective

Gast Kokkie

Aanbevolen berichten

Dat wachten is juist een van de dingen waardoor je een ''aardige'' serie kan onderscheiden van een ''toppper''. Dat gevoel van dat je per direct een week in de toekomst wilt na de cliffhanger is ook een onderdeel van het volgen van de serie, ik merk ook zeker dat cliffhangers minder binnen komen als je direct het gevolg ervan ziet. Ik heb veel series gezien waar ik seizoenen achter elkaar kon kijken, maar vond de series die ik uiteindelijk wekelijks volgde toch wel beter binnen komen. Die spanning, het praten erover, mooi man.

Heb hem zelf aan aangezet voor morgen om 20.30 op HBO HD. Had een paar maanden voor 5€ per maand, dus ga mooi even op die manier kijken. Hoef ik ook niet te wachten op een internetsub voor Brenda.

Bij mij geldt juist het tegenovergestelde. Juist door er tussentijds over te praten kwam er bij mij teveel informatie binnen die ik of niet wilde, of die mijn mening of manier van kijken - al dan niet bewust - beïnvloedde. Doordat ik me er nu min of meer van afzonder, kan ik straks in mijn eigen tempo (wat ik vele malen lekkerder vind kijken) kijken en daar hecht ik veel waarde aan. Een cliffhanger komt bij mij toch wel: of ik slurp de serie in één keer op omdat de aantrekkingskracht zo groot is (zie de eerste seizoen van Dexter), of ik laat het rustig bezinken (zie Game of Thrones).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 432
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Je hebt al snel de neiging om het te gaan vergelijken met de openingsaflevering van S01 en de verwachtingen zijn volgens mij ook behoorlijk hoog na seizoen 1 maar ik heb me prima vermaakt met de 1e aflevering. In iedere scene met Vaugh zit ik te wachten op een grap, gewoon omdat je hem niet serieus gewend bent maar hij viel mij ook niet tegen. Heerlijke scene van Farrell met die vader en dat zoontje :-D Ik ben zeer benieuwd hoe dit seizoen gaat verlopen, het begin is wel veelbelovend :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het wel goede opening. Keek net met mijn ouders. Alleen mijn pa raakt echt continu de draad kwijt :-D

Hij dacht dat die ''journalist'' klus van Farrell een eenmalig wederdienst was voor Vaughn zijn personage... :r

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond het wel goede opening. Keek net met mijn ouders. Alleen mijn pa raakt echt continu de draad kwijt :-D

Hij dacht dat die ''journalist'' klus van Farrell een eenmalig wederdienst was voor Vaughn zijn personage... :r

Dat kwijt raken heb ik ook nog hoor, maar er word ook niet meteen veel duidelijk.

Weer heel sterk, de opening is anders, maar niet slecht. Alle personages zijn interessant, de vrouw van Vaugh, Vaugh zelf (die ondanks kritiek sterk speelt), McAdams en Farrel ook gewoon goed nog. Zo random even een rol voor David Morse erin gooien is ook typisch HBO en True Detective, ik ben fan.

Preview voor volgende week zag er ook goed uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga het opsparen en dan alles in één keer in een weekendje kijken ofso. Heb hetzelfde met GOT gedaan en beviel me prima ;c. Als ik zo de reacties hierboven mag geloven, gaan ze vrolijk door met het hoge niveau van seizoen 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond dit echt een lekkere opener hoor. Is me ook wel redelijk duidelijk, alleen de rol van Vaughn begrijp ik niet helemaal. hij lijkt dus behalve meer een gangster te zijn?

Lekker duister sfeertje trouwens, I like it.

bewerkt door Justin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben gerustgesteld voor zover dat nodig was. Andere vertelstructuur en andere omgeving natuurlijk, maar verder is dit gewoon helemaal True Detective. Slechts een echte opflakkering (Farrell met die bully van z'n zoontje), maar dit was natuurlijk ook gewoon maar even voorstelling van de personages en de grote lijnen van het plot in kaart brengen. Grote vuurwerk komt nog wel, alle vertrouwen in Pizzolatto.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kon Vince Vaughn nooit echt waarderen, maar hij begint mij steeds minder te irriteren. (y) Vond het eerste seizoen van TD echt té briljant, dus dat is geen eerlijk vergelijkingsmateriaal. Ondanks de nieuwe cast, regisseur vond ik het een typische TD-aflevering. Ofwel, ik ben weer volledig hooked, vooral vanwege de grauwe, rauwe, zwarte sfeer. Genieten. _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kunnen spoilers in staan hieronder. Maar zit op telefoon en te lui dus die mods mogen eens wat doen om die sterren te verdienen.

Ik vond die Rachel McAdams niet zo overtuigend als agent :cab: Ook dat onprofessionele gedoe met dat zussie van dr onder werktijd. Voelde, alleen bij haar, aan van 'nou we pleuren er maar ff wat in for the sake of de achtergrond van ons personagem. Hoog GTST gehalte. Vond het maar een twijfelachtige ep. Niet sterk. Eén keer dat ik dacht dat ik naar een aflevering van Arrow meets Strike Back keek. Niet qua actie maar de timing muziek-dialoog. Voelde zo nep en geforceerd aan. Sfeertje was verder prima, en het zal ook wel beter worden lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat einde inderdaad :O Kan me niet voorstellen dat het daar bij blijft voor 'm.

Ik blijf het overigens nog allemaal wel echt vaag vinden.

Damn, wat een slot zeg :cab: Al lijkt het me stug dat ze bij TD op de GoT tour gaan ;c

For what it's worth: op IMDb is hij wel gewoon voor 8 episodes gecast. Maar twee schoten, waarvan 1 van point-blank range, ik weet het niet hoor. :X

Weet trouwens niet of dit een goede manier van spoileren is. Hoop het wel, wil geen doodsbedreigingen via PM. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterke aflevering toch wel, spanning wordt gestaag opgebouwd.

[spoiler=Aflevering 2]

Als Farrell dood is hebben ze wel ballen, maar geloof er niet zo in. Zal vast wel een kogelvrij vest aan hebben oid.

[spoiler=Aflevering 3 (aan de hand van de preview)]

''Shot from point blank range'' is het enige wat je erover hoort in de trailer voor volgende episode. Je ziet hem niet, hoort er verder niets over, alleen het ''shot'' ipv ''killed'' laat me richting jou idee gaan

Open mond hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[spoiler=TD S2 E2]

Heel raar misschien. Maar in mijn ogen klonken die shotgun kogels als losse flodders. Waarom ik dat denk? Die man met masker zelfde man die gespot werd rond de marteling/dood van Caspere. Hij stond rond zijn auto op geven moment. Dus denk dat ie Farrell wil ontvoeren en zo doende informatie los te krijgen over het onderzoek en het personage van Vince Vaughn. Want die heeft in E1 te zien een rivaal die nog geen geld wil toezeggen en ''alles wil controleren''. Die misschien opzettelijk Vaughn wil zien falen. Misschien is hij ook wel de andere koper waar die ''Governor'' over had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de mensen die HBO Nederland hebben maar niet pas om maandagavond 20.30 willen kijken, hij staat vanaf maandagochtend ook al On Demand bij HBO. Vanmiddag maar even kijken tijdens het eten, gister tijdens het BBQen geen tijd voor gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sluit ik me bij aan, heerlijke aflevering toch weer. Had na aflevering twee al een vermoeden dat Kitsch/Woodrugh [tekst]een homo was die in de knoei zat met z'n seksualiteit, wordt dus nu een beetje bevestigd[/tekst]. Kitsch doet het trouwens echt heel goed. Kan wel eens een opstapje zijn dit naar meer serieuze rollen.

Edit- Oh, dat begin trouwens met Elvis en dat licht. Leek wel alsof David Lynch in de regiestoel zat :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites