Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Hwb:

Denk je echt dat Carapaz bijna tweeënhalve minuut had gepakt op Nibali als die het gewicht van de koers was gaan dragen ipv zich op Roglic te fixeren? Met Pozzovivo en Caruso bij zich? Ik vraag het me sterk af. Vanaf het moment dat Nibali z'n eigen koers reed, was Carapaz niet duidelijk sterker namelijk. Landa had zelfs 4 minuten moeten pakken op Nibali.

Mwa Carapaz had de voorsprong dus hoefde minder. Daarentegen kwam hij alsnog met Landa en Lopez een aantal keer met zijn 3en los, daarna kwam Nibali vaak nog wel terug maar gaf wel aan dat Nibali bergop zeker niet de gelijke was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Erwin.:

Mwa Carapaz had de voorsprong dus hoefde minder. Daarentegen kwam hij alsnog met Landa en Lopez een aantal keer met zijn 3en los, daarna kwam Nibali vaak nog wel terug maar gaf wel aan dat Nibali bergop zeker niet de gelijke was.

Klopt, maar hij kwam dus wel steeds terug. En tweeënhalve minuut is veel in het huidige wielrennen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Hwb:

Denk je echt dat Carapaz bijna tweeënhalve minuut had gepakt op Nibali als die het gewicht van de koers was gaan dragen ipv zich op Roglic te fixeren? 

Natuurlijk niet. Hij moet gewoon weer een tegenstrijdige mening hebben.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Kavinos:

Door harder te fietsen dan de rest?

Maar welke grond heb je daarvoor? Vanaf het moment dat Nibali zich niet meer op Roglic richtte, hebben ze niet of nauwelijks tijd gepakt op hem. Nibali hoefde maar 1.04 sneller die twee bergen op te rijden waar hij met Roglic bijna sur-place ging. Dat lijkt me niet onoverkomelijk.

Ik zeg niet dat het uitgesloten is dat Movistar met Carapaz of Landa de Giro had gewonnen, maar het als zekerheid (of zelfs meest waarschijnlijke scenario) presenteren, vind ik wat gek. Zeker als je met dit soort gekke reacties komt als gevraagd wordt naar het scenario hoe dat dan gebeurd zou zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Maar welke grond heb je daarvoor? Vanaf het moment dat Nibali zich niet meer op Roglic richtte, hebben ze niet of nauwelijks tijd gepakt op hem. Nibali hoefde maar 1.04 sneller die twee bergen op te rijden waar hij met Roglic bijna sur-place ging. Dat lijkt me niet onoverkomelijk.

Ik zeg niet dat het uitgesloten is dat Movistar met Carapaz of Landa de Giro had gewonnen, maar het als zekerheid (of zelfs meest waarschijnlijke scenario) presenteren, vind ik wat gek. Zeker als je met dit soort gekke reacties komt als gevraagd wordt naar het scenario hoe dat dan gebeurd zou zijn.

Nibali hoefde maar minuut harder te fietsen, dat klopt. Mobistar hoefde echter niet vol te koersen en kon alle aanvallen goed afslaan. Kozen zelfs af en toe zelf het hazenpad, zelfs toen Nibali niet meer keek naar Roglic. Het blok van Mobistar was in mijn optiek dermate sterk, dat ze daarmee Nibali sowieso af hadden getroef. 

Op het dikgedrukte: dit was natuurlijk als grapje bedoelt. Dat jij dan zulke korte teentjes hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

58 minuten geleden zei Kavinos:

Nibali hoefde maar minuut harder te fietsen, dat klopt. Mobistar hoefde echter niet vol te koersen en kon alle aanvallen goed afslaan. Kozen zelfs af en toe zelf het hazenpad, zelfs toen Nibali niet meer keek naar Roglic. Het blok van Mobistar was in mijn optiek dermate sterk, dat ze daarmee Nibali sowieso af hadden getroef. 

Op het dikgedrukte: dit was natuurlijk als grapje bedoelt. Dat jij dan zulke korte teentjes hebt.

Gaat natuurlijk niet om korte teentjes. Ik ben benieuwd naar hoe Movistar het verschil volgens jou goed had kunnen maken. Want ik heb niet gezien dat Carapaz overduidelijk veel sterker was dan Nibali na die twee cadeautjes. Ook Landa kreeg het uiteindelijk niet echt voor elkaar, zelfs met Carapaz als luxe-knecht in de laatste bergrit. Dus hoe had Movistar dat moeten doen dan? Gewoon vanuit interesse en om mijn koersinzicht te vergroten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 minuten geleden zei Hwb:

Gaat natuurlijk niet om korte teentjes. Ik ben benieuwd naar hoe Movistar het verschil volgens jou goed had kunnen maken. Want ik heb niet gezien dat Carapaz overduidelijk veel sterker was dan Nibali na die twee cadeautjes. Ook Landa kreeg het uiteindelijk niet echt voor elkaar, zelfs met Carapaz als luxe-knecht in de laatste bergrit. Dus hoe had Movistar dat moeten doen dan? Gewoon vanuit interesse en om mijn koersinzicht te vergroten.

Movistar hoefde ook niet he? Het is niet zo dat Nibali wegsprong en dat Landa/Carapaz er volle bak achter aan moesten. Al had Nibali een seconde of 30 gepakt, dan was dat best te overzien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, maar ook als ze weg waren (wat best lukte soms), waren ze toch niet in staat het gat te houden. Terwijl ze zeker geïnteresseerd waren om Landa naar het podium te loodsen. Ik heb niet gezien dat Movistar zo ongelofelijk veel sterker was dan Nibali dat ze hem op minuten gereden hadden, als Nibali (en Roglic) die niet cadeau hadden gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vond Caparaz en Landa, samen met aantal knechten, wel degelijk sterker ogen dan Nibali en zijn blok. Amador nog bezig gezien die laatste dagen? Het is sowieso lastig te toetsen met als/want/omdat hoe het daadwerkelijk had gelopen als ze Carapaz niet hadden laten rijden. Ze hebben nooit zelf hard door moeten koersen om het verschil daadwerkelijk te maken. Het getuige misschien juist wel van enigszins onkunde van Nibali om je zo blind te staren op 1 iemand.

Het is een verschil in gevoel hier denk ik,  als jij dat dan liever koersinzicht noemt is dan ook prima @Hwb

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Satyr:

Natuurlijk had Movistar gewonnen, met Landa of Carapaz. Nibali en Roglic zaten alleen, met af en toe Caruso erbij dan.

Onderschat Nibali niet he. En zowel Roglic als Nibali zijn veel betere tijdrijders dan Carapaz en Landa.

Bovendien geeft een roze trui vleugels natuurlijk, als ze Carapaz niet hadden laten gaan had hij niet zo vroeg roze gepakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik van Carapaz uit de vorige Giro herinner is dat hij toen veel op het eind tijd goed maakte/pakte. Hij lijkt dus vooral langere inspanningen minder goed aan te kunnen wat dus ook een reden kan zijn waarom hij wel wegkomt maar niet wegblijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Giro achter de rug en daarmee dus de Tour voor de deur. De eerste afvaller is vandaag al bekend, Daniel Felipe Martinez (EF1) hard gevallen tijdens een training en een botje in z'n hand gebroken. Toch een aderlating voor die ploeg, had zomaar mee kunnen doen om de jongerentrui maar ook een superknecht in de bergen voor Uran valt hiermee weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit even te kijken naar wat Tourberichten. Jumbo twijfelt nog over deelname van Roglic (laat die lekker voor de Vuelta gaan). Nibali wil ritzeges en eventueel de bollen. Landa wil na zijn Giro-deelname de Tour winnen en volgens hem heeft Unzué gezegd dat hij kopman is van Movistar. Opvallend, want Quintana zegt precies hetzelfde. Beiden hopen te kunnen rekenen op de steun van hun ploeggenoten. Dat wordt dus genieten.

Overigens gaat zowel Landa als Quintana vermoedelijk vertrekken bij Movistar, dus dat zal niet zo sterk een rol spelen.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Hwb:

Zit even te kijken naar wat Tourberichten. Jumbo twijfelt nog over deelname van Roglic (laat die lekker voor de Vuelta gaan). Nibali wil ritzeges en eventueel de bollen. Landa wil na zijn Giro-deelname de Tour winnen en volgens hem heeft Unzué gezegd dat hij kopman is van Movistar. Opvallend, want Quintana zegt precies hetzelfde. Beiden hopen te kunnen rekenen op de steun van hun ploeggenoten. Dat wordt dus genieten.

Overigens gaat zowel Landa als Quintana vermoedelijk vertrekken bij Movistar, dus dat zal niet zo sterk een rol spelen.

En Valverde gaat ook rijden natuurlijk nog.

Betreft Roglic ben ik met je eens inderdaad. Goed uitrusten en focus op de Vuelta. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me vooral af wat ze met Bernal willen bij INEOS deze Tour. Intrinsiek natuurlijk de beste renner voor de jongerentrui, kan zelfs nog mee doen voor de gele trui uiteraard. Daarnaast gaan ze een keuze moeten maken (zou je toch zeggen)  tussen Thomas en Froome. 

De vraag is of ze zich dan ook nog druk gaan maken om een jongerenklassement voor Bernal. Ik heb de rest van het team nog niet gezien maar als ze 4 echte kleppers bergop (bijv. Poels, Ellisonde, Kwiatkowski, Rowe/Rosa) meenemen - waardoor Bernal nauwelijks kopwerk hoeft te verrichten -  kan het zomaar zijn dat ze het gehele podium bezetten en de jongerentrui meepakken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Kavinos:

Mollema gaat ook richting de Tour, als knecht van Porte. Toch zonde. Porte vind ik zo'n net-niet renner.

Had ik ook altijd. Zag nooit waarom men hem als kopman in een grote ronde zag, snapte zelfs niet dat hij bij Sky vaak de tweede man was, terwijl ze imo meerdere sterkere klassementsrenners hadden. In 2016 en 2017 is dat beeld voor mij gekanteld. Is intrinsiek qua fysieke vermogens misschien wel de grootste bedreiging voor Sky/Ineos. Heeft dat (op 2016 na) alleen nooit in een acceptabel resultaat om kunnen zetten. Vraag me wel af of het er nu nog in zit bij hem. Is inmiddels ook al weer 34.

Link naar opmerking
Deel via andere websites