Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Age of Empires series

Pinolero

Aanbevolen berichten

[MENTION=14139]steijns[/MENTION]; ik kan vanavond wel. Laat de tijd maar weten.

Op voobly kun je trouwens ook met hidden civ's spelen. Weet je dus niet met welke civ je tegenstander speelt en dus ook niet wat zijn sterke en zwakke punten zijn. Op zich wel leuke extra :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond tegen Stevehh gespeeld. Nomad. Hij was Bizantijntjes, ik Koreanen. Nagenoeg weer kamp naast elkaar, hij had wel alle steen en gold bij zijn TC maar deed niet minen raar genoeg. Ik gebruikte de zee om aan food te komen en zodoende kon ik mijn villagers laten kappen en in de andere kant van de map stone laten hakken. Er werden tussendoor wat speldenprikjes uitgedeeld, maar opeens kwam Steef met een castle rush, die ik afsloeg door wat War wagons te maken. Ik nam het mijngedeelte over waardoor er ook nog een derde kasteel aan kon worden toegevoegd. Steef resignde helaas, had wel het idee dat hij me het moeilijk kon maken maar hij kwam steeds met 4 man een soort van counterattack maken. Had misschien beter een groter leger kunnen maken? Zelf was ik niet tevreden over mijn spel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar hebben jullie 'm aangeschaft? Gewoon via steam, die HD versie?

Wij spelen hier bij mijn weten allemaal de gewone versie, niet de HD-versie dus.

[MENTION=14139]steijns[/MENTION]; Wat heb jij toch altijd met naast je buurman gaan zitten in zo'n map... Je hebt de gehele kaart, maar wat doe je? Je gaat naast je vijand zitten :D Al heb je sowieso altijd wel het idee naast elkaar te zitten als je op een 2 player map speelt met 2 personen....

Stone is hier wel overrated zeg. Naar de andere kant gaan voor stone... Stone is eigenlijk in iedere age de minst belangrijkste resources... Wat extra stone in de castle age is welkom om een paar extra TC's en een castle te bouwen. Mogelijk kost een bepaalde tech nog stone, maar daar blijft het dan wel bij. Walls zijn vaak overhypt. Hooguit een bescherming in feudal age / begin castle age. Daarna groeien de legers zo snel / krijg je sterkere units zodat je zo door een muur heen bent. Een muur vertraagt de tegenstander iets, maar vaak niet te veel. Alleen in Black Forest is het gebruik van muren handig, uitgezonderd een enkele situatie.

Waarmee probeerde Stevehh trouwens de War Wagens te counteren? Met Skirm's en onagers zou hji volgens mij het succesvolst geweest zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook niet heel erg de moeite gedaan nadat ik erachter kwam dat we naast elkaar waren gepositioneerd. Daar was ik wel een beetje flauw van .. Steijns kwam ook nog met een feudal rush die ik met enige moeite nog wist te pareren. Nadat ik een redelijk legertje had, wilde ik zijn kamp gaan uitroeien alleen dat faalde toen ik op z'n castle stuitte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag een paar potjes met steijns gespeeld. De uitslag van een 1 vs 1 lijkt bij voorbaat echter al vast te staan, heb ik zo het idee. Daarom zijn we eens 2 vs 1 tegen de CPU's gegaan (in teamgames lijkt de CPU opeens veel dodelijker dan 1 vs 1). Maar easiest is echt te easy. De CPU kwam maar niet uit d Dark age, terwijl Steijns en ik in imperial age zaten. Ik had iets van 7 scouts gemaakt en dat was eigenlijk mijn militaire inbreng...

Een niveautje hoger is pittiger. De CPU heeft een antwoord op een feudal rush en is ongeveer tegelijkertijd met jou in de castle age. We hebben twee potjes op die niveau gedaan, eerst op highland, toen op mongolia. Beide keren vond de CPU het leuk om mij aan te gaan vallen toen hij net de in castle age was. Alle hens aan dek om zijn eerste paar aanvallen af te slaan, maar daarna weet jij hem langzaam terug te dringen en te verslaan. Over het algemeen had ik zo het idee dat vooral Steijns het vieze werk op knapte en dat ik eigenlijk vooral toe keek hoe hij bezig was. Zodra ik me echt met de aanval ging bemoeien, gaf hij zich vaak al snel over...

Een 2 vs 2 op standard niveau is niet te doen... Dat hebben we ondertussen ook al ervaren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn wonder overwinningen toch kut. Net daardoor verloren... Ik zag niet dat het wonder gebouwd werd, met nog 150 years te gaan kwam ik er achter, omdat je het wonder toevallig ziet... Als ik het vanaf het begin door had, had ik er wel wat tegen kunnen doen. Maar met 150 year, en in het midden van een ander eiland, omringt door een leger en heel wat castles en towers, dan is het een verloren zaak... Ik snap trouwens nog steeds niet waarom mensen het leuk vinden om op deze manier te winnen, maar dat kan aan mij liggen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wanneer doen we weer eens een echte bazengame? Of hebben we er geen zin meer in?

[MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION]; [MENTION=4607]Berieee.[/MENTION]; [MENTION=7019]Barteh[/MENTION]; [MENTION=3850]Acquafresca[/MENTION]; [MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; [MENTION=9426]Dansmeister[/MENTION]; [MENTION=1645]Magikarp[/MENTION]; [MENTION=3380]Marc.[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; [MENTION=10566]Curly[/MENTION]; [MENTION=33]Pieter[/MENTION]; [MENTION=6528]RikH 013[/MENTION]; [MENTION=4387]Starálfur[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=22575]Meth0dz[/MENTION]; [MENTION=5870]stevehh[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites