Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Tennis Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Federer 53a34e0a5aa97-bye.gif53a34e0a5aa97-bye.gif53a34e0a5aa97-bye.gif. Stop er nu maar mee, wordt een beetje beschamend dit.

En waarom zo negatief over Djokovic al die mensen hier? Lache speler man, kerel met humor ook.

Beschamend :-D Ga lekker fietsen jongen. Meest sympathieke tennisser, beste tennisser ooit en jij noemt het een trieste vent. Kenmerkend voor jou weer.

Gunde het Federer enorm, maar Djokovic gunde ik het ook wel. Is na Roger toch mijn favoriete toptennisser, zie hem liever spelen dan die Nadal en Murray. Ook een erg sympathieke en grappige man.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beschamend :-D Ga lekker fietsen jongen. Meest sympathieke tennisser, beste tennisser ooit en jij noemt het een trieste vent. Kenmerkend voor jou weer.

Nou nou, meteen weer zo aanvallend. Helemaal niet nodig hoor. Meest sympathieke tennisser? Nee. Beste tennisser ooit? Nee. Tevens heb ik hem nergens een 'trieste vent' genoemd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou, meteen weer zo aanvallend. Helemaal niet nodig hoor. Meest sympathieke tennisser? Nee. Beste tennisser ooit? Nee. Tevens heb ik hem nergens een 'trieste vent' genoemd.

Nare vent dan. Niet meest sympathiek nee? O wie dan? En beste tennisser, ja. Zie Bart zijn post.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

EDIT: Laat maar, kansloze discussie dit weer.

Hij heeft inderdaad tot op heden de meeste GS's gewonnen bij het mannentennis, maar dat is weer iets anders natuurlijk.

Nare vent dan. Niet meest sympathiek nee? O wie dan? En beste tennisser, ja. Zie Bart zijn post.

Ik vind hem niet heel sympathiek nee. En wie dan? Wat bedoel je daarmee. Moet ik nu tennissers gaan opnoemen die ik wel sympathiek vind of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond onze Zweedse vriend altijd erg sympathiek maar die is helaas ver afgezakt vanwege ziekte. Maar ik verwacht veel van Kyrgios, Roanic, Thiem en Dimitrov. Federer heeft in zijn generatie laten zien dat hij allround de beste is. Nadal is baas op het gravel en Djokovic lijkt zich het meest thuis te voelen op hardcourt. Jammer dat ook Del Potro niet meer zo goed als geweest is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vond onze Zweedse vriend altijd erg sympathiek maar die is helaas ver afgezakt vanwege ziekte. Maar ik verwacht veel van Kyrgios, Roanic, Thiem en Dimitrov. Federer heeft in zijn generatie laten zien dat hij allround de beste is. Nadal is baas op het gravel en Djokovic lijkt zich het meest thuis te voelen op hardcourt. Jammer dat ook Del Potro niet meer zo goed als geweest is.

Federer is natuurlijk ook een jaar of zeven ouder dan Djoko, Nadal en Murray. Als hij dezelfde leeftijd had zou hij nooit zoveel hebben gewonnen natuurlijk. Samen met Nadal, Djokovic en ik denk ook wel Murray hebben we gewoon een aantal jaar kunnen genieten van vier fantastische tennissers. Als je Federer zijn generatie (Hewitt, Roddick, Safin, enz.) bedoeld zonder die andere drie dan was hij absoluut de beste inderdaad, met die drie erbij niet, dat is overduidelijk Nadal.

Als je kijkt naar de onderlinge confrontaties:

Federer - Nadal (10-23)

Federer - Murray (10-11)

Federer - Djokovic (18-17)

Nadal - Federer (23-10)

Nadal - Murray (15-5)

Nadal - Djokovic (23-19)

Djokovic - Nadal (19-23)

Djokovic - Murray (12-8)

Djokovic - Federer (17-18)

Murray - Nadal (5-15)

Murray - Djokovic (8-12)

Murray - Federer (11-10)

Prima dat mensen Federer heel sympathiek vinden, mag allemaal, is ook gewoon een fantastisch grote sportman die een grote impact heeft gehad in het tennis. Maar de beste ooit is hij zeker niet, verre van. Al die GS's geven een beetje een vertekend beeld. Ik schat Djokovic maar vooral natuurlijk Nadal veel hoger in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Federer is natuurlijk ook een jaar of zeven ouder dan Djoko, Nadal en Murray. Als hij dezelfde leeftijd had zou hij nooit zoveel hebben gewonnen natuurlijk. Samen met Nadal, Djokovic en ik denk ook wel Murray hebben we gewoon een aantal jaar kunnen genieten van vier fantastische tennissers. Als je Federer zijn generatie (Hewitt, Roddick, Safin, enz.) bedoeld zonder die andere drie dan was hij absoluut de beste inderdaad, met die drie erbij niet, dat is overduidelijk Nadal.

Als je kijkt naar de onderlinge confrontaties:

Federer - Nadal (10-23)

Federer - Murray (10-11)

Federer - Djokovic (18-17)

Nadal - Federer (23-10)

Nadal - Murray (15-5)

Nadal - Djokovic (23-19)

Djokovic - Nadal (19-23)

Djokovic - Murray (12-8)

Djokovic - Federer (17-18)

Murray - Nadal (5-15)

Murray - Djokovic (8-12)

Murray - Federer (11-10)

Prima dat mensen Federer heel sympathiek vinden, mag allemaal, is ook gewoon een fantastisch grote sportman die een grote impact heeft gehad in het tennis. Maar de beste ooit is hij zeker niet, verre van. Al die GS's geven een beetje een vertekend beeld. Ik schat Djokovic maar vooral natuurlijk Nadal veel hoger in.

Elke speler groeit op in zijn eigen generatie. Federer was zeker de beste van zijn generatie. Net zoals Williams dat nu eigenlijk ook wel is bij de vrouwen, klasse apart. Alleen je ziet duidelijk dat het tennis ook heel anders wordt. Federer heeft een magistrale backhand en qua techniek wil ik nog maar zien hoeveel spelers zich met hem kunnen meten. Alleen hetgeen wat hem niet de beste maakt is zijn fysieke gesteldheid. Nadal is een loopwonder, vooral op gravel. Dat loopvermogen kan hij combineren met kracht. Bovendien heeft hij natuurlijk zijn linkerhand als wapen. Ongelooflijk hoe hij soms kan uitdelen daarmee. Federer is een speler die op souplesse speelt. Maar met souplesse haal je het niet tegenover fysieke beesten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar hoe kun je nou in hemelsnaam zeggen dat iemand die zojuist 2e is geworden op misschien wel het meest prestigieuze tennistoernooi van het jaar, er maar mee moet stoppen en dat die prestatie beschamend is. Even serieus, daar kan ik met mijn pet niet bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elke speler groeit op in zijn eigen generatie. Federer was zeker de beste van zijn generatie. Net zoals Williams dat nu eigenlijk ook wel is bij de vrouwen, klasse apart. Alleen je ziet duidelijk dat het tennis ook heel anders wordt. Federer heeft een magistrale backhand en qua techniek wil ik nog maar zien hoeveel spelers zich met hem kunnen meten. Alleen hetgeen wat hem niet de beste maakt is zijn fysieke gesteldheid. Nadal is een loopwonder, vooral op gravel. Dat loopvermogen kan hij combineren met kracht. Bovendien heeft hij natuurlijk zijn linkerhand als wapen. Ongelooflijk hoe hij soms kan uitdelen daarmee. Federer is een speler die op souplesse speelt. Maar met souplesse haal je het niet tegenover fysieke beesten.

Mwah, als het bij Nadal enkel fysiek en loopvermogen was zou hij nooit zover zijn gekomen. Fysiek is zeker belangrijker geworden in het tennis, maar ik vind de tennissers vooral completer geworden. Pure techniek combineren met fysiek, Nadal en Djokovic zijn daar voorbeelden van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites