Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Band of Brothers/The Pacific

Vitesse88

Aanbevolen berichten

Lol ja ok, dat was een inkopper :p

En aflevering 9 was erg indrukwekkend ja!! Heb vandaag 7 t/m 10 gekeken, als er nog 10 zouden volgen had ik ze wss allemaal in 1 ruk uitgekeken vandaag! Disc 6 is een docu van 80min, die heb ik nog niet gezien.. ook de moeite waard of?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 4 tienden zijn achtergebleven in episode 7, waar Guarnere z'n been verliest en daardoor uit de serie verdwijnt en ook Buck er helemaal doorheen zit en daardoor ook zo goed als niet meer meedoet.

Ja Guarnere was echt een baas. Geweldig personage. Net als Luz trouwens!.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lastige vraag.. de meeste afleveringen hadden allemaal wel iets speciaals. Bastogne was wel de bruutste, dat zeker! [spoiler=spoiler]mja, in Bastonge verdwijnen er ook enkele vaste karakters vh toneel.. daar heb ik altijd wel moeite mee. Heavy episode.

Ik ben dat met je eens maar ja, je kan na die aflevering geen speciale aandacht meer gaan geven aan hun. Vind het super dat Guarnere mee gewerkt heeft aan BoB in die voorstukjes _O_

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit zijn echt mijn absolute nummer 1 series.

Heb ze allebei op Blu-Ray in een box :p.

Band of Brother is voor mij -Buiten Batogne natuurlijk- de allerlaatste aflevering toch echt favoriet, waar de echte mannen aan het vertellen zijn, krijg daar toch regelmatig wel een brok in me keel..

Vooral wanneer de ECHTE Winters aan het praten is.

[YOUTUBE]eeWXoYHgmTU[/YOUTUBE]

Slechte kwaliteit, maar o zo mooi :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb The Pacific tijdens haar premiere gezien. Vond um toch wat tegenvallen. BoB is veel beter.

Wil The Pacific nog wel een keer zien. Vond BoB ook beter, maar denk dat TP beter wordt bij herkijken. Overigens laat TP wel de complete waanzin en desoriëntatie van de oorlog daar zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het heeft even geduurd, maar de afgelopen 2 weken heb ik eindelijk ook The Pacific gezien. Qua opzet is het heel anders dan Band of Brothers en vergelijken is dan ook overbodig.

Waar de kracht van BoB vooral lag bij de hechte band tussen de personages en ook de band die je met hen kreeg, is The Pacific vooral een schitterende karakterverdieping van enkele soldaten waar de dunne scheidslijn tussen menselijk en onmenselijk erg sterk is. Deze benadering past ook veel beter bij het soort oorlog dat daar gevochten werd. Goed om dit te zien, want het is toch wel een redelijk ´vergeten´ oorlog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites