Jump to content

Band of Brothers/The Pacific

Vitesse88

Recommended Posts

• 3 weeks later...
Die 4 tienden zijn achtergebleven in episode 7, waar Guarnere z'n been verliest en daardoor uit de serie verdwijnt en ook Buck er helemaal doorheen zit en daardoor ook zo goed als niet meer meedoet.

Ja Guarnere was echt een baas. Geweldig personage. Net als Luz trouwens!.

Lastige vraag.. de meeste afleveringen hadden allemaal wel iets speciaals. Bastogne was wel de bruutste, dat zeker! [spoiler=spoiler]mja, in Bastonge verdwijnen er ook enkele vaste karakters vh toneel.. daar heb ik altijd wel moeite mee. Heavy episode.

Ik ben dat met je eens maar ja, je kan na die aflevering geen speciale aandacht meer gaan geven aan hun. Vind het super dat Guarnere mee gewerkt heeft aan BoB in die voorstukjes _O_

• 5 months later...

Dit zijn echt mijn absolute nummer 1 series.

Heb ze allebei op Blu-Ray in een box :p.

Band of Brother is voor mij -Buiten Batogne natuurlijk- de allerlaatste aflevering toch echt favoriet, waar de echte mannen aan het vertellen zijn, krijg daar toch regelmatig wel een brok in me keel..

Vooral wanneer de ECHTE Winters aan het praten is.

[YOUTUBE]eeWXoYHgmTU[/YOUTUBE]

Slechte kwaliteit, maar o zo mooi :(

Heb The Pacific tijdens haar premiere gezien. Vond um toch wat tegenvallen. BoB is veel beter.

Wil The Pacific nog wel een keer zien. Vond BoB ook beter, maar denk dat TP beter wordt bij herkijken. Overigens laat TP wel de complete waanzin en desoriëntatie van de oorlog daar zien.

• 1 month later...
  • 1 year later...

Het heeft even geduurd, maar de afgelopen 2 weken heb ik eindelijk ook The Pacific gezien. Qua opzet is het heel anders dan Band of Brothers en vergelijken is dan ook overbodig.

Waar de kracht van BoB vooral lag bij de hechte band tussen de personages en ook de band die je met hen kreeg, is The Pacific vooral een schitterende karakterverdieping van enkele soldaten waar de dunne scheidslijn tussen menselijk en onmenselijk erg sterk is. Deze benadering past ook veel beter bij het soort oorlog dat daar gevochten werd. Goed om dit te zien, want het is toch wel een redelijk ´vergeten´ oorlog.

Vind sowieso dat de oorlog in de pacific onderschat wordt, heb het idee dat iedereen denkt dat Europa erger was maar volgens mij was het tegenovergestelde het geval. Ga deze vakantie nog eens beide er doorheen gooien. Je kan ze 100x zien en ze blijven 100x vet _O_