Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Ik heb twee weken terug eindelijk dan toegegeven aan de wens van mijn vrienden om GoT te kijken. Ik ben meestal niet zo happig op vermeende topseries. Paar jaar geleden was Lost helemaal de shizzle en die serie had een van de beste openers die ik ooit heb gezien, maar daarna was het echt niet om aan te gluren. Prison Break was ook zo'n hoog aangeschreven serie die amper kijkbaar te noemen was naar mijn idee. Dus ja, scepsis alom.

Maar goed, ik heb alle drie seizoenen inmiddels gezien en hoewel de serie pieken en dalen kent is de gemiddelde kwaliteit echt ontzettend hoog en de serie is gewoon supercool. Fantasy blijft toch makkelijk scoren wat dat betreft. Lekker lui de kop eraf choppen, blote tetten en alles. Jeweets. Maar het blijft vooral ontzettend boeiend met al die verschillende verhaallijnen die kruislings door elkaar lopen. Eigenlijk elke scene brengt het verhaal een stapje naar voren en het switchen van personage naar personage gebeurt heel erg slim. Bijna elke keer dat ze dat doen beginnen ze met een mood-setter en een verwijzing naar de algemene situatie van het personage dat dan centraal staat zodat je direct voor jezelf de kaders weer op kan halen van die verhaallijn. Dit soort dingen zijn algemeen in soaps, maar bij andere tv-series zijn zulke trucs zelden noodzakelijk. Gelukkig hebben de makers dus goed door dat ze eigenlijk een fantasy soap aan het maken zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites