Justin Geplaatst 3 september 2013 Share Geplaatst 3 september 2013 Nee niet gedaan, al heb ik mezelf laatste maanden al wel wat gespoild. ;c Maar wat anders. Welke rollen vanuit boek 3b of 4 verwacht jij nog in de serie? [spoiler=casting]Nieuwe bevestigde personages erbij: - Oberyn Martell - Mace Tyrell - Elarria Sand - Styr, Magnar of Thenn Verder is Brown Ben Plumm bijna zeker en staan er op got wiki nog 2 acteurs oznder rol. Wie verwacht jij er nog bij aankomend seizoen? Een Kettleblack wellicht? Of misschien al meer Greyjoys. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 3 september 2013 Share Geplaatst 3 september 2013 (bewerkt) Nee niet gedaan, al heb ik mezelf laatste maanden al wel wat gespoild. ;c Maar wat anders. Welke rollen vanuit boek 3b of 4 verwacht jij nog in de serie? [spoiler=casting]Nieuwe bevestigde personages erbij: - Oberyn Martell - Mace Tyrell - Elarria Sand - Styr, Magnar of Thenn Verder is Brown Ben Plumm bijna zeker en staan er op got wiki nog 2 acteurs oznder rol. Wie verwacht jij er nog bij aankomend seizoen? Een Kettleblack wellicht? Of misschien al meer Greyjoys. [spoiler=casting+informatie boeken] Naja je moet boek 4 en 5 grotendeels als 1 zien. Het hangt er met name van af wanneer in de serie Joffrey's bruiloft plaats gaat vinden. Kettlebacks zijn een optie, maar dan alleen als Joff in het begin van het seizoen sterft lijkt me. Kevin Lannister is ook een optie Het zou ook al kunnen dat er al meer met de Eyrie gaat gebeuren. Dan heb je als mogelijke kandidaten: die zinger of een van de twee Royce's. The Iron Islands zijn idd ook opties, maar in de serie is Asha nu bij haar vader en lijkt ze naar Theon te gaan terwijl in de boeken zij terugkomt nadat haar vader dood is dus weet niet hoe ver ze daar gaan. Maar dan heb je als opties Damphayr, Victarion en Euron. Al lijkt het me dat het of alle 3 of geen is (wat is anders het nut van die Kingsmoot?) Ik verwacht ook dat Val wel eens gecast kan worden of ze moeten die verhaallijn er helemaal uit gaan laten? Coldhands zou er misschien ook in kunnen komen. Gaat het Dorne verhaal er in seizoen 4 al in komen? Dan heb je Arianne, Doran en die captain als opties. Het verhaal rond Slaverbay behandel ik nu nog ff niet, want ik weet niet ver jij bent. Al denk ik dat dat pas komt na de ontsnapping van Tyrion 3 september 2013 bewerkt door bril_idioot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 3 september 2013 Share Geplaatst 3 september 2013 (bewerkt) [spoiler=casting+informatie boeken] Oja Kevan lijkt me sowieso wel eens tijd om die te introduceren. Heeft wel ene mini rolletje al gehad in seizoen 1 of 2 zag ik, maar dat stelde niks voor. De Eyrie verwacht ik niet, sowieso moet Sansa eerst nog ontsnappen he. Iron Islands zullen ze denk ik wel allemaal nodig zijn, of ze moeten Euron en victarion tot een maken. Val is niet zo heel boeiend toch? En Coldhands had ik eigenlijk vorig seizoen al verwacht, betwijfel of die nog komt. Dorne sowieso nog niet lijkt me, eerst moet het hele verhaal met Oberyn nog komen. 3 september 2013 bewerkt door bril_idioot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 3 september 2013 Share Geplaatst 3 september 2013 (bewerkt) [spoiler=casting+informatie boeken] Oja Kevan lijkt me sowieso wel eens tijd om die te introduceren. Heeft wel ene mini rolletje al gehad in seizoen 1 of 2 zag ik, maar dat stelde niks voor. De Eyrie verwacht ik niet, sowieso moet Sansa eerst nog ontsnappen he. Iron Islands zullen ze denk ik wel allemaal nodig zijn, of ze moeten Euron en victarion tot een maken. Val is niet zo heel boeiend toch? En Coldhands had ik eigenlijk vorig seizoen al verwacht, betwijfel of die nog komt. Dorne sowieso nog niet lijkt me, eerst moet het hele verhaal met Oberyn nog komen. [spoiler=casting+informatie boeken] Sansa ontsnapt op de avond van de bruiloft (dit zit ook nog in boek 3 en zelfs de doet van Lisa zit geloof ik nog in dat boek) dus dat lijkt me zeer waarschijnlijk dat er in zit, of de aankomst er al in zit is weer de vraag. Over Dorne denk ik dat je wel eens gelijk kunt hebben. Val is een twijfel geval. Ze heeft later in boek 5 nog een rol, maar het kan ook zonder die rol. En ik weet nu nog niet wat het belang is van dat kind van Mance Raider. Dus de rol hoeft er niet perse in (voor zo ver nu uit de boeken te halen is), maar als ze er in komt lijkt me dat ze geïntroduceerd wordt voordat Mance de muur aan valt. Ik denk ook dat beide Iron Landers (Euron en Victarion) er in moeten. De vraag is alleen of ze misschien wachten tot boek 5. Ik verwacht trouwens dat nu ik er over nadenk Randyl Tarly er ook in komt. En misschien de nieuwe High Septon (of dat komt in seizoen 5) 3 september 2013 bewerkt door bril_idioot Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 3 september 2013 Share Geplaatst 3 september 2013 Een beetje oppassen met de spoilers jongens. De omschrijving 'casting' dekt hier niet echt de lading omdat jullie ook inhoudelijk ingaan op de personages en situaties in de boeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 3 september 2013 Share Geplaatst 3 september 2013 Een beetje oppassen met de spoilers jongens. De omschrijving 'casting' dekt hier niet echt de lading omdat jullie ook inhoudelijk ingaan op de personages en situaties in de boeken. Oeps Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 3 september 2013 Share Geplaatst 3 september 2013 (bewerkt) [spoiler=casting+informatie boeken] Sansa ontsnapt op de avond van de bruiloft (dit zit ook nog in boek 3 en zelfs de doet van Lisa zit geloof ik nog in dat boek) dus dat lijkt me zeer waarschijnlijk dat er in zit, of de aankomst er al in zit is weer de vraag. Over Dorne denk ik dat je wel eens gelijk kunt hebben. Val is een twijfel geval. Ze heeft later in boek 5 nog een rol, maar het kan ook zonder die rol. En ik weet nu nog niet wat het belang is van dat kind van Mance Raider. Dus de rol hoeft er niet perse in (voor zo ver nu uit de boeken te halen is), maar als ze er in komt lijkt me dat ze geïntroduceerd wordt voordat Mance de muur aan valt. Ik denk ook dat beide Iron Landers (Euron en Victarion) er in moeten. De vraag is alleen of ze misschien wachten tot boek 5. Ik verwacht trouwens dat nu ik er over nadenk Randyl Tarly er ook in komt. En misschien de nieuwe High Septon (of dat komt in seizoen 5) Hoezo [tekst]Randyll? Zijn rol is toch niet zo groot? [/tekst] kR9tn6Ms-2g :mrgy: 3 september 2013 bewerkt door Justin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 4 september 2013 Share Geplaatst 4 september 2013 Hoezo [spoiler=Casting + boeken] Zijn rol misschien niet, maar hij is de belangrijkste "generaal" van de Tyrells en je hebt de ontmoeting tussen hem en Brienne en het is de vader van Sam. Al verwacht ik hem idd niet in seizoen 4. We kunnen het proberen te beredeneren: - Ik verwacht dat de bruiloft van Joff in aflevering 4-5 zal zijn: de voorbereidingen waren al bezig en zo heel veel zit er niet tussen beide bruiloften in t boek. Dan heb je het process van Tyrion en het gevecht tussen the Mountain en the Red Viper met aansluitend de ontsnapping van Tyrion. Ik denk dat beide of in aflevering 8+9 of 9+10 zijn. In dit verhaal zitten geen belangrijke personages meer, voor zo ver ik me nu kan herinneren, die nog niet gecast zijn. - Als de wedding in aflevering 4-5 is, is ook de ontsnapping van Sansa dan. Bij de ontsnapping zijn alle personages al ingevuld al verwacht ik dat het anders zal gaan (er zijn nog geen ontmoetingen geweest tussen Sansa en Dontos). Maar dat betekend dat ze dit seizoen nog in de Eyrie zal zijn dus kunnen daar personages geïntroduceerd worden. - Jaime komt in de boeken pas na de bruiloft, maar hij is nu al in King's Landing en hij hoort Tyrion ook vrij te laten dus hij zal het hele seizoen daar zijn. Hier zit volgens mij ook geen belangrijk personage. - Ik weet niet hoe groot Arya's rol dit seizoen zal zijn: in principe is het alleen nog het verhaal tot ze naar Bravos gaat, maar dit is heel kort en hier zitten geen personages. Al sluit ik niet uit dat aan t eind van het seizoen of Arya op een boot stapt of ze arriveert daar al of niet bij de Faceless man. Als ze bij de Faceless man zit kan daar die Nice Guy geintroduceert worden. Verder niemand mogelijk in deze verhaallijn. - Bran's verhaal is niet heel groot dit seizoen verwacht ik. Coldhand's is de enige optie al is het de vraag of dat karakter er daadwerkelijk in komt en zo ja dan heeft het geen gezicht. - Ik denk dat in de tweede helft van het seizoen de aanval van Mance op de wal komt. De belangrijke personages op de wall zijn al bekend. De vraag is alleen of Val er in komt en hoe wordt Tormund nu uitgespeeld, omdat hij in de serie bij Jon was en in het boek bij Mance. Misschien komt daar nog een karakter al kan dat ook pas in seizoen 5. Verder zit er bij Stannis niemand die nu al geintroduceert zal worden. - Dan houden we buiten de Greyjoys alleen nog Danny over geloof ik en dat is dus Mereen. Ik vraag me af hoe ze dit doen: in de serie wordt Yunkaii op de manier van Mereen ingenomen dus ik verwacht dat ze dat op een andere manier doen. Of ze halen Mereen er uit en gaat ze Yunkaii besturen. Dan heb je misschien nog opties, maar dit verwacht ik niet. - Dus dan houden we alleen de Ironborn over (Euron en Victarian) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DJ_Caje Geplaatst 4 september 2013 Share Geplaatst 4 september 2013 [spoiler=seizoen 4 + boeken]Ik dacht dat de bruiloft als bevestigd was voor aflevering 2, is ook de aflevering dat GRRM zelf heeft geschreven Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 4 september 2013 Share Geplaatst 4 september 2013 [spoiler=Casting + boeken] Zijn rol misschien niet, maar hij is de belangrijkste "generaal" van de Tyrells en je hebt de ontmoeting tussen hem en Brienne en het is de vader van Sam. Al verwacht ik hem idd niet in seizoen 4. We kunnen het proberen te beredeneren: - Ik verwacht dat de bruiloft van Joff in aflevering 4-5 zal zijn: de voorbereidingen waren al bezig en zo heel veel zit er niet tussen beide bruiloften in t boek. Dan heb je het process van Tyrion en het gevecht tussen the Mountain en the Red Viper met aansluitend de ontsnapping van Tyrion. Ik denk dat beide of in aflevering 8+9 of 9+10 zijn. In dit verhaal zitten geen belangrijke personages meer, voor zo ver ik me nu kan herinneren, die nog niet gecast zijn. - Als de wedding in aflevering 4-5 is, is ook de ontsnapping van Sansa dan. Bij de ontsnapping zijn alle personages al ingevuld al verwacht ik dat het anders zal gaan (er zijn nog geen ontmoetingen geweest tussen Sansa en Dontos). Maar dat betekend dat ze dit seizoen nog in de Eyrie zal zijn dus kunnen daar personages geïntroduceerd worden. - Jaime komt in de boeken pas na de bruiloft, maar hij is nu al in King's Landing en hij hoort Tyrion ook vrij te laten dus hij zal het hele seizoen daar zijn. Hier zit volgens mij ook geen belangrijk personage. - Ik weet niet hoe groot Arya's rol dit seizoen zal zijn: in principe is het alleen nog het verhaal tot ze naar Bravos gaat, maar dit is heel kort en hier zitten geen personages. Al sluit ik niet uit dat aan t eind van het seizoen of Arya op een boot stapt of ze arriveert daar al of niet bij de Faceless man. Als ze bij de Faceless man zit kan daar die Nice Guy geintroduceert worden. Verder niemand mogelijk in deze verhaallijn. - Bran's verhaal is niet heel groot dit seizoen verwacht ik. Coldhand's is de enige optie al is het de vraag of dat karakter er daadwerkelijk in komt en zo ja dan heeft het geen gezicht. - Ik denk dat in de tweede helft van het seizoen de aanval van Mance op de wal komt. De belangrijke personages op de wall zijn al bekend. De vraag is alleen of Val er in komt en hoe wordt Tormund nu uitgespeeld, omdat hij in de serie bij Jon was en in het boek bij Mance. Misschien komt daar nog een karakter al kan dat ook pas in seizoen 5. Verder zit er bij Stannis niemand die nu al geintroduceert zal worden. - Dan houden we buiten de Greyjoys alleen nog Danny over geloof ik en dat is dus Mereen. Ik vraag me af hoe ze dit doen: in de serie wordt Yunkaii op de manier van Mereen ingenomen dus ik verwacht dat ze dat op een andere manier doen. Of ze halen Mereen er uit en gaat ze Yunkaii besturen. Dan heb je misschien nog opties, maar dit verwacht ik niet. - Dus dan houden we alleen de Ironborn over (Euron en Victarian) Ik denk dat alles zo wel klopt ja. Ik verwacht [tekst]de bruiloft van Joff in ep 4, omdat in ep4 vaak ook een belangrijke gebeurtenis is (vorig seizoen in Astapor en S2 met Renly dacht ik). [/tekst] Dus dat klinkt logisch. Ik denk dat ze Dany wel naar [tekst]Meereen[/tekst] laten gaan. Anders heeft ze wel erg weinig te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 8 september 2013 Share Geplaatst 8 september 2013 Mark Gatiss gaat [tekst]Tycho Nestoris spelen, blijkbaar gelieerd aan de Iron Bank of Braavos. [/tekst] Ik ben pas 200 pagina's ver in boek 4 en heb nog nooit van deze vent gehoord, dus blijkbaar wordt er een gedeelte van het verhaal naar voren gehaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 9 september 2013 Share Geplaatst 9 september 2013 Mark Gatiss gaat [tekst]Tycho Nestoris spelen, blijkbaar gelieerd aan de Iron Bank of Braavos. [/tekst] Ik ben pas 200 pagina's ver in boek 4 en heb nog nooit van deze vent gehoord, dus blijkbaar wordt er een gedeelte van het verhaal naar voren gehaald. Boek 4 en 5 spelen zich tegelijk af, maar zijn topografisch gesplitst. Boek 4 speelt zich af in Westeros behalve in het noorden. Boek 5 speelt zich af in the North en the free City's. Zijn karakter komt dus pas in boek 5 voor, maar komt vlak na boek 3 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 9 september 2013 Share Geplaatst 9 september 2013 De tekst van mij spoilert hier niets of staat in spoilers. Je bent vrij om ze wel of niet open te klikken ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 9 september 2013 Share Geplaatst 9 september 2013 Inderdaad. Alles wat spoilers bevat is in een spoiler gezet. En casting nieuws kan prima nu de serie stop ligt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 9 september 2013 Share Geplaatst 9 september 2013 Eens met E2E regelmatig dat de boekenlezers hier gespoilerd hebben. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 9 september 2013 Share Geplaatst 9 september 2013 Ik zou het ook wel waarderen als alles in een echte spoiler wordt gezet en niet alleen de 'belangrijke' stukken van kleur veranderen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 9 september 2013 Share Geplaatst 9 september 2013 Naja, als jullie het echt zo erg vinden moet er wel wat mogelijk zijn lijkt me. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 9 september 2013 Share Geplaatst 9 september 2013 Soortgelijke discussie heeft op FOK! ook plaats gevonden, daar is toen uiteindelijk een apart topic gestart waarin zowel over de tv-serie als de boekenserie gesproken mag worden. Wellicht (aangezien het daar werkt) inderdaad een idee om dat ook hier in te voeren. Mijn zegen hebben jullie in ieder geval om een apart topic te openen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 13 september 2013 Share Geplaatst 13 september 2013 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 13 september 2013 Share Geplaatst 13 september 2013 Vet hoor _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 14 september 2013 Share Geplaatst 14 september 2013 Dit is nou een serie die in je kast moet staan : Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tijn Geplaatst 14 september 2013 Share Geplaatst 14 september 2013 Afgelopen donderdag seizoen twee op bluray aangeschaft, special edition was €15 goedkoper dan de gewone editie :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 18 oktober 2013 Share Geplaatst 18 oktober 2013 http://www.dumpert.nl/mediabase/6567069/7a4de606/slecht_liplezen.html :r Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 18 oktober 2013 Share Geplaatst 18 oktober 2013 Geweldig! :-D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 18 oktober 2013 Share Geplaatst 18 oktober 2013 Had m na een minuut afgezet, kon er niet mee lachen :s Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten