Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

18 uur geleden zei Vitesse88:

Vanwaar tegenvallen? 

De eerste 6 episodes op episode 3 na, gebeurt er vrijwel niks.

Daarna is het elke keer echt super donker. Lees overal recensies heel heel erg hoog zijn, schepte onrealistische verwachtingen. Ook de cast leden vervangen heeft voor mij niet veel goed gedaan, ook al was dat gepland.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Kyrill:

De eerste 6 episodes op episode 3 na, gebeurt er vrijwel niks.

Daarna is het elke keer echt super donker. Lees overal recensies heel heel erg hoog zijn, schepte onrealistische verwachtingen. Ook de cast leden vervangen heeft voor mij niet veel goed gedaan, ook al was dat gepland.

Nou ja, het verhaal moet zich opbouwen. Er kan niet meteen overal een veldslag plaatsvinden. GOT seizoen 1 was ook niet bijster interessant. Donker was inderdaad wel irritant, hopelijk fixen ze dat. Begrijp je betreft de cast maar het moet wel realistisch blijven als je stappen vooruit zet in de tijd. Beter dan castleden onnodig ouder maken. Wat wel bizar is dat die Daemon amper veranderd en z’n broer een oude bij van 80 leek :cab:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Vitesse88:

Nou ja, het verhaal moet zich opbouwen. Er kan niet meteen overal een veldslag plaatsvinden. GOT seizoen 1 was ook niet bijster interessant. Donker was inderdaad wel irritant, hopelijk fixen ze dat. Begrijp je betreft de cast maar het moet wel realistisch blijven als je stappen vooruit zet in de tijd. Beter dan castleden onnodig ouder maken. Wat wel bizar is dat die Daemon amper veranderd en z’n broer een oude bij van 80 leek :cab:  

Eens we oneens zijn. Ik vond GOT seizoen 1 juist wel een van de beste. Ik vond seizoen 5 al heel kut en 6,7 werd nog erger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 1 van GOT was top, maar ik vond juist dat er in seizoen 1 van HOTD een stuk meer gebeurde. Ook door de time jumps natuurlijk. Vind juist wel dat de time jumps de serie goed heeft gedaan. Een goede opbouw naar de oorlog, die nu gaat beginnen en waar ze in het komende seizoen mee door gaan. De cast was ook echt super.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat er nog maar één aflevering komt in seizoen 2. Hopelijk een zieke slot episode met hopelijk the Battle of the Gullet:<.

Heb uit interesse ook het boek er weer even bijgepakt en de hoofdstukken over the Dance of Dragons gelezen. Blijft een top boekje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zonde zeg! Dan heb ik er nog twee te kijken, want heb nog geen tijd gehad. Zal vanavond worden vermoed ik.

Heb er ook aan gedacht de boeken erbij te pakken, maar vind het lastig doorheen komen als je een groot deel van het verhaal al kent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Steengoede aflevering weer. Zit er zo diep in dat ik nu met de audioboeken begonnen ben, en dat is al heel wat voor mij. 

Weet al wel wat er gaat gebeuren maar dat maakt het totaal niet minder leuk voor mij. Hoop nog op een knaller van een finale en dan over 2 jaartjes waarschijnlijk weer door. Heb liever dat ze hun tijd nemen en zulke goede kwaliteit neerzetten (verhaal en visueel) dan haasten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is maar één boek over de geschiedenis van House Targaryen toch? Fire & Blood? En slechts een aantal hoofdstukken daarin gaan over de Dance of the Dragons, waar deze serie over gaat. Aangezien jullie het over meerdere boeken hebben. Als er meer over geschreven is hoor ik het graag. Alles omtrent Game of Thrones leest heerlijk weg:<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Beppu:

Er is maar één boek over de geschiedenis van House Targaryen toch? Fire & Blood? En slechts een aantal hoofdstukken daarin gaan over de Dance of the Dragons, waar deze serie over gaat. Aangezien jullie het over meerdere boeken hebben. Als er meer over geschreven is hoor ik het graag. Alles omtrent Game of Thrones leest heerlijk weg:<

Dat is één boek ja, maar ik had het over GoT en DoD in het algemeen. Dat zijn best wel wat boeken :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interssant seizoen. In 2 avondjes de afleveringen er doorheen gejaagd. Laatste aflevering was wel top, met ook weer veel vragen. 

Komt nu geloof ik ook een serie over de tijd tussen Got en HotD. 

bewerkt door Vitesse88
Link naar opmerking
Deel via andere websites

On 8/6/2024 at 2:08 AM, Nigellll said:

Hoewel de laatste aflevering goed was, was het eigenlijk een aflevering 9 voor de finale. Jammer dat dit seizoen maar 8 had ipv 10. Voelt toch jammer om weer 2 jaar te moeten wachten op de bekende gevechten die nog gaan komen.

Vergeleken met het boek, klopt een groot deel al niet. Maar denk niet dat het de bedoeling is dat ik dat hier ga spoilen. Desalniettemin is het nog maar de vraag of de makers voor de finale ook het boek volgen of hun creatieve vrijheid hun gang laat gaan. Persoonlijk hoop ik dat ze voor een aanpassing van het origineel gaan. 

Vond het seizoen potentie hebben maar de laatste 3 afleveringen zaten ze je gewoon te edgen en eindigde het als 1 grote teleurstelling. 

bewerkt door WillieColón
Link naar opmerking
Deel via andere websites