Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

Zit er over te denken om de boeken aan te schaffen. Mensen die de boeken hebben gelezen die kunnen vertellen of het daarna nog waard is de serie te kijken? En vice versa?

Is zeker het kijken nog waard. Het wtf-moment wat ik vorig seizoen tot aflevering 7 had (daarna haalde ik de serie in) na het einde van elke aflevering is alleen wel weg en dat is wel een beetje jammer. Toch heb ik er geen moment spijt van dat ik de boeken heb gelezen. Enige wat ik echt jammer vind en wat hierboven terecht al is opgemerkt is dat je na het lezen van de boeken wel duidelijk merkt hoe lomp sommige dingen verfilmd worden, waar dingen in de boeken vaak een stuk suggestiever (en daardoor gelaagder) zijn. Voorbeeld hiervan is bijvoorbeeld de [tekst]homoseksuele relatie tussen Renly en Loras Tyrell[/tekst] in seizoen 1. In de boeken wordt dit nooit letterlijk benoemd, maar zijn er wel subtiele hints naar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zit er over te denken om de boeken aan te schaffen. Mensen die de boeken hebben gelezen die kunnen vertellen of het daarna nog waard is de serie te kijken? En vice versa?

Ik heb de boeken gelezen en genoten van de serie. Natuurlijk is het verrassingsmoment wel wat verdwenen dan maar het blijft toch wel genieten. De boeken raad ik zeker aan want die geven toch nog altijd een extra dimensie aan het verhaal. In de TV-serie wordt seizoen twee in 9 à 10 uur afgehandeld, eigenlijk een beetje te weinig als je het gehele plaatje wil bekijken ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hopelijk kunnen ze dat even schokkend presenteren als de executie van Ned Stark, zou wel mooi zijn. Alez ja, mooi bij wijze van spreke :p En dit seizoen zal 'Blackwater' dé knaller moeten worden denk ik ;c

bewerkt door King XVI
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moet zeggen dat ik die verhaallijn ook (nog) niet echt mis. Nu met Renly en Stannis erbij is het spannend en wat te denken van het gebeuren rondom Greyjoy.

Trouwens

[spoiler=-]Yoren _O_ Wat een baas. Vijf speren in z'n donder en nog door vechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites