Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Fortuna Sittard

Allybra

Aanbevolen berichten

Ik hoorde dat Fernando Rickson herstel toonde in zijn longen weten jullie hier meer van?

Maar als dit zo is is het zo echt heel goed nieuws voor hem.

De schrijver van zijn boek meldde paar dagen geleden dat de kracht in zijn longen erg gestegen is. Doktoren schijnen erg verbaasd te zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 920
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Zondag naar Venlo geweest. Ongelofelijk wat was Fortuna weer een drama. Zonder Kaya hadden we nog geen punt gehaald voor de winterstop.

Voorn gaat waarschijnlijk weg. In gesprek met een club uit Cyprus en Australie. Ook onze Duitse vrienden uit Kerkrade zouden intresse hebben, laten we het niet hopen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=24115]Zitterd boy[/MENTION]; Las ergens dat KV Mechelen interesse heeft in jullie doelman, Kaya. Enig idee hoe geloofwaardig dit gerucht is?

Nouja, er worden natuurlijk allemaal namen genoemd nu Tome Pacovski vertrekt. Ik zou er nog niet vanuit gaan, maar het zou best kunnen dat hij in beeld is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe weet jij als Nederlander in hemelsnaam dat Paco vertrekt... ;c Stiekem een fan, [MENTION=28109].Nick[/MENTION];?

Heb trouwens geen flauw idee wat het niveau van die Kaya is, maar de kans is wel klein dat hij slechter zou zijn dan Paco of Biebauw. Normaal had Jean-François Gillet (Torino) dan ook Achter de Kazerne in doel gestaan :LO:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=24115]Zitterd boy[/MENTION]; Las ergens dat KV Mechelen interesse heeft in jullie doelman, Kaya. Enig idee hoe geloofwaardig dit gerucht is?

Dat kan zeker kloppen. Kaya is echt een hele goede doelman. Zonder hem hadden we er al 80 tegen gehad denk ik :p

Na dit seizoen loopt zijn contract af, dus je moet denken aan een transferbedrag van rond de 200.000 denk ik. Voor dat bedrag zou ik hem halen, echt een goede doelman.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spannende en stressvolle tijden bij onze club. Ik zet er grote vraagtekens bij of er volgend seizoen nog wel een Fortuna is. De club wil graag een nieuwe weg inslaan en met een schoon schip een nieuwe start maken. Helaas zijn er een aantal instanties (KNVB, Gemeente Sittard, en zelfs hoofdsponsor Fitland) die ons liever kapot zien of streven naar een FC Limburg. Ook een aantal mensen intern bij Fortuna (Sjra Phillipen o.a.) hebben het niet goed voor met onze club.

Ik vrees voor het ergste..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook Fortuna Sittard valt in andere handen. Een groep investeerders wil een deel van de aandelen van de club overnemen en zo promotie naar de Eredivisie mogelijk maken.

Voor 2,6 miljoen euro krijgen de investeerders een meerderheidsbelang, meldt L1 Limburg. De groep bestaat uit drie nieuwe partijen en enkele investeerders die die momenteel al geld in de club hebben zitten, maar namen worden niet bekendgemaakt.

De deal is nog niet definitief. De club wacht nog op een aanbetaling en hoopt de overname later deze maand af te ronden. Met die gang van zaken wil men een scenario als bij ADO Den Haag voorkomen. "Wij willen een open club zijn en niet belachelijk gemaakt worden", zegt voorzitter Martin Masset in de Wegener-kranten.

"Juist om toestanden als met meneer Wang van ADO Den Haag te voorkomen, vragen wij een aanbetaling aan deze partij. Op dit moment is die er nog niet, maar die verwachten we volgende week. De gehele kapitaalinjectie, die gaat om aandelen, hopen wij in april af te ronden", aldus Masset.

De bedoeling is dat Fortuna Sittard straks zo snel mogelijk terugkeert op het hoogste niveau. De Limburgers degradeerden in 2002 uit de Eredivisie en bezetten nu de achttiende plek in de Jupiler League.

Bron: VoetbalPrimeur.

Het lijkt me dat hiermee Sporting Limburg definitief van de baan is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de groep investeerders zijn tot nu toe slechts mondelinge akkoorden. Fortuna kennende zou het me niets verbazen als het last-minute niet doorgaat.

Mocht het niet doorgaan, dan vrees ik inderdaad weer voor een Sporting Limburg. Achter de schermen proberen een aantal partijen nog altijd een sporting Limburg te vormen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toekomst Fortuna Sittard onzeker

Het is onzeker of voetbalclub Fortuna Sittard blijft bestaan. De club moet komende woensdag een sluitende begroting en een oplossing voor de financiële problemen inleveren bij de KNVB.

Maar er is nog geen definitieve oplossing, zegt clubadviseur Paul van der Kraan volgens L1.

Volgens Van der Kraan zijn de komende dagen 'allesbepalend' voor de Limburgse profclub. "Laat ik helder zijn: het is momenteel zeer onzeker of de club de huidige crisis overleeft."

Hij zegt dat de begroting op vrijdag klaar moet zijn, omdat de accountant de cijfers nog moet controleren. Het eerder afgesloten crediteurenakkoord valt vanwege onvoorziene kosten echter hoger uit en dus moet er vrijdag nog heel wat gebeuren.

"Ik heb de afgelopen week gezocht naar manieren om de hogere kosten te beheersen. Er is mogelijk een oplossing gevonden, maar het is onduidelijk of de daarbij behorende voorwaarden op tijd gerealiseerd kunnen worden. Op dit moment kan ik niet vertellen wat die voorwaarden zijn. Wel kan ik aangeven dat het doorgaan van deze voorwaarden van levensbelang is. Als uiterlijk in de loop van vrijdag hierover een akkoord is bereikt, dan ziet het er voor de club goed uit. Lukt dit niet, dan hebben we een levensgroot probleem."

Bron: telegraaf.nl

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iets met een storm en een glas water dus, zoals gebruikelijk in Sittard :cab:

Totale selectieleegloop wel... Roel "Rodadoder" Janssen naar Venlo, Kaya krijgt geen nieuw contract en verhuist wellicht naar Maastricht, Briels en Schroyen staan eveneens in de belangstelling van MVV, Hutten waarschijnlijk naar Schotland en Lekesiz op zeker naar Duitsland terug. Daar tegenover staat alleen de komst van een Duitse verdediger, Christopher Braun, van Wattenscheidt. Ik ben benieuwd wat het gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gered dus, proficiat. Twee derby's weer lekker op vrijdag aankomend seizoen (d)

Echt he, zoveel beter dan die pauper maandagavond potjes... Nu die Jong-teams nog d'r uit (ijdele hoop, I know) en ik ben helemaal happy. Al schat ik dat jullie er voor komend jaar echt wel beter voor staan :moop:

Link naar opmerking
Deel via andere websites