Bogatyr Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 Zojuist zei DGremlin: @Bogatyr: is het niet handiger als we gewoon onze naam doorgeven? Zo heb ik jou in ieder geval gevonden Dat kan ook Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 1 uur geleden zei Beppu: Ik heb naast de Endorphin Speed 2 ook de Saucony Tempus besteld. Ben zaterdag jarig en had nog 90 euro Zalando tegoed, dus mezelf maar even verwennen. Wil de Speeds gaan gebruiken voor de snellere rondes, en de Tempusjes voor de rustigere en langere rondes. Hebben wat meer stabiliteit, wat ik wel fijn vind. Merk je daar nou echt verschil in? Ik heb 1 paar schoenen, waar ik al mijn runs mee doe, maar richting de winter wil ik waarschijnlijk een paar erbij gaan kopen i.v.m. marathontraining. Wellicht dat het dan slim is om een paar te kopen die ik voor snellere rondes kan gebruiken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 Gisteren ook weer na 10 dagen wezen hardlopen. Had weer enorm last van mijn shin splints dus wat rust gepakt. Nieuwe schoenen gekocht en gisteren een klein rondje 6 gelopen in de buurt: Moet alleen echt gaan werken aan een constant tempo. Ver te zoeken a.t.m. Al viel het gisteren nog mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 (bewerkt) 40 minuten geleden zei Thierryvane: Gisteren ook weer na 10 dagen wezen hardlopen. Had weer enorm last van mijn shin splints dus wat rust gepakt. Nieuwe schoenen gekocht en gisteren een klein rondje 6 gelopen in de buurt: Moet alleen echt gaan werken aan een constant tempo. Ver te zoeken a.t.m. Al viel het gisteren nog mee. Wel hoog tempo man! Vooral gezien je blessure aan je schenen. Lekker bezig. @Rogier. Ik merkte met mijn nieuwe schoenen echt een wereld van verschil tov mijn oude schoenen. Heb me daarom wat ingelezen. Het is vrij gebruikelijk om een aantal schoenen in je roulatiesysteem te hebben en te kijken welke je gebruikt gebaseerd op wat voor rondje je gaat lopen. Zou dit normaal ook niet doen hoor, maar aangezien ik dus schoenen had gehaald waar ik echt moeilijk rustige rondjes mee ga rennen en ik wat geld over heb vanwege mijn verjaardag, ook een paar aangeschaft voor de langere/rustigere loopjes. @Bogatyr Dit is mijn profiel: https://www.strava.com/athletes/52219374 25 augustus 2022 bewerkt door Beppu Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 Ik vind dat iedereen die hier 'klaagt' dat de loopprestaties niet zo fantastische, toch wel al aan een zeer strak tempo loopt hoor. Als ik ooit sneller dan 5min/km kan lopen zal ik toch wel dik tevreden zijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 (bewerkt) Ik ben net beginnen lopen terug na vier operaties. Iemand zei eens amai dat is niet lopen maar wandelen ben blij dat ik überhaupt terug kan gaan lopen. Wat kosten eigenlijk deftige loopschoenen? Iemand aanraders? 25 augustus 2022 bewerkt door Bogatyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 16 minuten geleden zei DGremlin: Ik vind dat iedereen die hier 'klaagt' dat de loopprestaties niet zo fantastische, toch wel al aan een zeer strak tempo loopt hoor. Als ik ooit sneller dan 5min/km kan lopen zal ik toch wel dik tevreden zijn Inderdaad zeg #jaloers 1 minuut geleden zei Bogatyr: Wat kosten eigenlijk deftige loopschoenen? Iemand aanraders? Zou langs een Runners World-achtige winkel gaan en je laten adviseren, en vooral ook proeflopen. Houd rekening met 100 tot 150 euro. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 Bij Nike heb je nu 45% op sommige paartjes. Scheelt behoorlijk wat knaken! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 19 minuten geleden zei Bogatyr: Ik ben net beginnen lopen terug na vier operaties. Iemand zei eens amai dat is niet lopen maar wandelen ben blij dat ik überhaupt terug kan gaan lopen. Wat kosten eigenlijk deftige loopschoenen? Iemand aanraders? Ik ben naar Runners lag geweest. Daar wordt een voetscan gemaakt en op basis daarvan kan je dan een aantal schoenen passen die op de juiste plaatsen steun bieden. Ik heb heb iets van een 120 EUR gespendeerd dacht ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 Toch zou ik wel adviseren om voor je eerste renschoenen eens naar de winkel te gaan. Zij kunnen zoals Rogier al aangeeft je adviseren op basis van een proefloop om zo tot een profiel schoen te komen wat goed bij jou past. Ben je iets meer geld kwijt maar je weet wel dat je goed spul hebt. Kun je daarna eventueel online een zelfde type schoen kopen mocht je eerste paar wat slijtsporen krijgt. Of je laat je adviseren in de winkel en koopt de schoenen die zij jou aanraden online voor minder poen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 Ik heb gehoord dat er ook schoenen zijn die vanzelf registreren hoeveel en hoe hard etc je loopt. Dat was toch met voetbalschoenen zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 Ik heb Brooks (ghost) en hiervoor ook Brooks schoenen. En investeer idd in schoenen. Ga naar een winkel, waar je dan een gratis looptestje doet en de medewerker kan bepalen wat voor soort schoen goed bij je past. Bijv of je doet proneren of supineren. Erg belangrijk om de juiste schoenen te hebben om blessures te voorkomen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 Ik heb ooit hielspoor gehad. Daarom koop ik geen brol meer, vandaar mijn vraag. Is het trouwens de moeite om een betalende anno te nemen op Strava? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 25 augustus 2022 Share Geplaatst 25 augustus 2022 45 minuten geleden zei Bogatyr: Ik heb ooit hielspoor gehad. Daarom koop ik geen brol meer, vandaar mijn vraag. Is het trouwens de moeite om een betalende anno te nemen op Strava? Nee, ik heb dat weleens gehad en niet de moeite. Ja je kunt al die klassementjes zien en dat is leuk als je mensen volgt die dezelfde segmentjes doen. Maar niet het geld waard imo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 31 augustus 2022 Share Geplaatst 31 augustus 2022 Ging niet van harte de afgelopen week. Enorme blaar onder mijn linker voet. Nu even paar dagen rust pakken en hopelijk zondag weer een klein rondje. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 31 augustus 2022 Share Geplaatst 31 augustus 2022 6 minuten geleden zei Beppu: Ging niet van harte de afgelopen week. Enorme blaar onder mijn linker voet. Nu even paar dagen rust pakken en hopelijk zondag weer een klein rondje. Lekker pik, goed bezig Maar 100KM in een maand in een Wheelchair Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 september 2022 Share Geplaatst 11 september 2022 Over precies twee weken wil ik de CPC 10km lopen in Den Haag /Scheveningen. Maar ik heb lang niks meer gedaan. Ik zit te denken vanaf vandaag (als begin van deze volgende week te zien) tot en met volgende week zondag en die week erna, iig 3x per week en soms 4x per week te joggen. Mijn plan is 1-2x korte afstanden en 1x per week een grote of misschien 2x per week. Ik heb de 10km vaak genoeg gedaan maar ik was nooit snel (gaat focus nu ook totaal niet op liggen) ik wil iig als doel 2x de 10km weer gedaan hebben tot en met vrijdag 23 september, twee dagen voor de run. Advies voor mij jongens? @Beppu @Gert @007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 11 september 2022 Share Geplaatst 11 september 2022 Van een tijdje niks meer gedaan naar 10km hardlopen over 2 weken vind ik wel vrij heftig. Zou je dat wel doen met het oog op blessures? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 september 2022 Share Geplaatst 11 september 2022 57 minuten geleden zei Beppu: Van een tijdje niks meer gedaan naar 10km hardlopen over 2 weken vind ik wel vrij heftig. Zou je dat wel doen met het oog op blessures? Hebt gelijk maatje, ik ga wel trainen maar sla CCP over, en focus op iets voor oktober-december Ik hoor ook verhalen van mensen die ik ken, in ziekenhuis werken, dat mensen zelfs halve marathon ongetraind doen.... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 11 september 2022 Share Geplaatst 11 september 2022 Twee weken is idd tekort voor echte stappen en adviseer om nooit te overhaasten. Om komende twee weken ineens dan 3 tot 4x te lopen is dan waarschijnlijk te zwaar voor je lichaam. Zou die 10km gaan lopen op een prettig tempo en niet naar de tijd kijken. Geniet ervan. Daarna verder trainen is altijd een mooi voornemen. En dan gebalanceerd met trainingen langere afstanden met lage hartslag en tempo, intervallen en soms wel op wedstrijd tempo. Zijn online genoeg gratis schema's te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 september 2022 Share Geplaatst 11 september 2022 Ik kan slecht tegen hitte met lopen.. En ik heb 6-8 vrouwen gesproken tijdens deze run 🤣 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 11 september 2022 Share Geplaatst 11 september 2022 1 uur geleden zei Kyrill: Ik kan slecht tegen hitte met lopen.. En ik heb 6-8 vrouwen gesproken tijdens deze run 🤣 Mooie start man en voor vrouwen moet je altijd even stoppen. Goed bezig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 15 september 2022 Share Geplaatst 15 september 2022 Hoe gaat het met lopen @Kyrill? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 15 september 2022 Share Geplaatst 15 september 2022 2 minuten geleden zei Gert: Hoe gaat het met lopen @Kyrill? Thnx maatje, goed! Sinds zondag 2 keer gedaan, en ga vandaag of morgen weer en dan zondag. Maar veel verder dan kilometer of 3-4 is het nog niet, maar ben bezig Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 15 september 2022 Share Geplaatst 15 september 2022 34 minuten geleden zei Kyrill: Thnx maatje, goed! Sinds zondag 2 keer gedaan, en ga vandaag of morgen weer en dan zondag. Maar veel verder dan kilometer of 3-4 is het nog niet, maar ben bezig Klasse bezig en klinkt verstandig. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten