Magikarp Geplaatst 22 oktober 2013 Share Geplaatst 22 oktober 2013 Nice, bedankt beiden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lars990 Geplaatst 11 april 2014 Share Geplaatst 11 april 2014 Nog niet. Huidige versie is 1.3.2. Zal denk ik nog wel even duren voordat een nieuwe stable version uit komt. Maar in de komende stable zit cargodist er wel in. De nieuwe versie is er inmiddels Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 28 april 2014 Share Geplaatst 28 april 2014 Zal er misschien van de weeks eens gaan kijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 5 juni 2014 Share Geplaatst 5 juni 2014 Begonnen aan RCT 1 uitspelen, lukte me niet toen ik klein was :P Nu ben ik binnen een jaar door de eerste drie heen aan het gaan, waarbij ik mijn lening al terug heb betaald :P Hopelijk wordt het wat moeilijker in de verdere uitdagingen :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 12 september 2014 Share Geplaatst 12 september 2014 Iemand openttd met cargodist al eens geprobeerd? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lennard95 Geplaatst 12 september 2014 Share Geplaatst 12 september 2014 Oh ik zie dit topic nu pas , heb laatst rct 2 gekocht weet iemand nog leuke scenarios om te downloaden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Stefanos Geplaatst 12 september 2014 Share Geplaatst 12 september 2014 Iemand openttd met cargodist al eens geprobeerd? Ja, maakt het een stuk realisticher. Vooral als je passagiers vervoert. Bij de normale gaan ze naar het 1e station waar de trein stopt. Nu heeft elke reiziger een specifiek doel(natuurlijk wel een station wat aan je spoorlijn ligt). Daardoor is het lastiger om een goed netwerk aan te leggen, aangezien elk station een groep nieuwe reizigers over het gehele netwerk uitstrooit Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 september 2014 Share Geplaatst 13 september 2014 Oh ik zie dit topic nu pas , heb laatst rct 2 gekocht weet iemand nog leuke scenarios om te downloaden? Heb rct2 ooit gedownload, maar verder dan 1 park spelen ben ik geen eens gekomen. Geef mij dan maar gewoon rct. Zit trouwens amper verschil tussen die twee, rct2 kun je volgens mij beter rct1.1 noemen... Maar dan zonder de nostalgie van rct. rct3 heb ik helemaal niets mee... Binnenkort (begin 2015) komt trouwens rct4 uit, maar ik verwacht er niet heel veel van, eerlijk gezegd... Ja, maakt het een stuk realisticher. Vooral als je passagiers vervoert. Bij de normale gaan ze naar het 1e station waar de trein stopt. Nu heeft elke reiziger een specifiek doel(natuurlijk wel een station wat aan je spoorlijn ligt). Daardoor is het lastiger om een goed netwerk aan te leggen, aangezien elk station een groep nieuwe reizigers over het gehele netwerk uitstrooit Hebben reizigers ook vaker een voorkeur voor grotere steden? Of juist steden dichtbij of juist ver weg? Dat soort dingen? Of is het gewoon random een andere bereikbare plaats? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 13 september 2014 Share Geplaatst 13 september 2014 Hebben reizigers ook vaker een voorkeur voor grotere steden? Of juist steden dichtbij of juist ver weg? Dat soort dingen? Of is het gewoon random een andere bereikbare plaats? Er is een instelling die je kunt wijzigen onder Vrachtdistributie, zodat hoe verder weg de locatie, hoe minder reizigers daarheen willen. Voor reizigers is dat wel een goede instelling. Ik vind het alleen wel vervelend voor het vervoer van producten van mijn industrieën. Ik speel zelf altijd in combinatie met FIRS (20+ industrieën) en dan is het vervelend als je een bepaald type goederen ergens wil hebben, maar dat de 'lading daar niet naartoe wil'. Maar zolang je het bij reizigersvervoer houdt, zou ik de instelling altijd aan hebben staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 september 2014 Share Geplaatst 13 september 2014 Er is een instelling die je kunt wijzigen onder Vrachtdistributie, zodat hoe verder weg de locatie, hoe minder reizigers daarheen willen. Voor reizigers is dat wel een goede instelling. Ik vind het alleen wel vervelend voor het vervoer van producten van mijn industrieën. Ik speel zelf altijd in combinatie met FIRS (20+ industrieën) en dan is het vervelend als je een bepaald type goederen ergens wil hebben, maar dat de 'lading daar niet naartoe wil'. Maar zolang je het bij reizigersvervoer houdt, zou ik de instelling altijd aan hebben staan. Als je dus ook grondstoffen etc gaat vervoeren, zet je heel de optie uit? Of kun je het apart instellen voor bijvoorbeeld goederen en passagiers? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 13 september 2014 Share Geplaatst 13 september 2014 Als je dus ook grondstoffen etc gaat vervoeren, zet je heel de optie uit? Of kun je het apart instellen voor bijvoorbeeld goederen en passagiers? Nee het is niet apart instelbaar. Je kan zelf een waarde invullen tussen 0 en 100. 0 betekent geen rekening houden met afstand (passagiers en goederen willen overal even graag naartoe). 100 betekent wel rekening houden met afstand (passagiers en goederen houden rekening met afstand om hun bestemmingen te kiezen. Overigens moet je er wel rekening mee houden dat goederen en passagiers alleen naar een plek willen die voor ze bereikbaar is. Daarom speel ik zelf altijd op 100 (afstandsafhankelijk) en hou ik er rekening mee met mijn goederennetwerk. Een olielijn van de ene naar de andere kant van de map blijft dus gewoon mogelijk, als de bestemming als enige bestemming is aangeklikt. Als je één keer een olieraffinaderij halverwege als bestemming invoert, is de kans groot dat al je olie daarheen wil en dat het station aan de andere kant van de map nutteloos wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 13 september 2014 Share Geplaatst 13 september 2014 Ik snap hem. Weet je toevallig nog een paar leuke newgrf's of hoe die dingen heten [MENTION=15408]MagicMvL[/MENTION]; Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cerebral Geplaatst 13 september 2014 Share Geplaatst 13 september 2014 Iemand openttd met cargodist al eens geprobeerd?Dacht het net even te proberen in m'n vrij zieke NS game, bleek meer dan de helft van de lijnen/aansluitingen ongebruikt te zijn. Ach zolang er maar 60m winst per jaar gemaakt word;c. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 14 september 2014 Share Geplaatst 14 september 2014 Dacht het net even te proberen in m'n vrij zieke NS game, bleek meer dan de helft van de lijnen/aansluitingen ongebruikt te zijn. Ach zolang er maar 60m winst per jaar gemaakt word;c. Is het niet zo dat er eerst een trein / bus / ... de halte aangedaan moet hebben, voordat hij opgenomen wordt etc. Geldt vanaf het moment dat je cargodist gebruikt. Zoiets heb ik ooit wel eens gehoord... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hixxo Geplaatst 14 september 2014 Share Geplaatst 14 september 2014 Welke instellingen moet je bus/trein hebben om goed te werken met dat cargodist? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 september 2014 Share Geplaatst 16 september 2014 Ik ga denk ik straks maar eens aan een game in OpenTTD beginnen. Welke newgrf's raden jullie aan? Lijkt me wel lachen om bijvoorbeeld rond 1850 ofzo heel klein te beginnen, om langzaam uit te breiden naar een veel groter netwerk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 16 september 2014 Share Geplaatst 16 september 2014 Ik ga denk ik straks maar eens aan een game in OpenTTD beginnen. Welke newgrf's raden jullie aan? Lijkt me wel lachen om bijvoorbeeld rond 1850 ofzo heel klein te beginnen, om langzaam uit te breiden naar een veel groter netwerk. Excuus voor het niet reageren op je tag. Ikzelf gebruik niet heel veel newgrf's. Wel werk ik met het gamescript Neighbours are important, waarbij de groei van een stad afhankelijk is van de buursteden. Laatste paar maanden echter niet meer gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 september 2014 Share Geplaatst 16 september 2014 Excuus voor het niet reageren op je tag. Ikzelf gebruik niet heel veel newgrf's. Wel werk ik met het gamescript Neighbours are important, waarbij de groei van een stad afhankelijk is van de buursteden. Laatste paar maanden echter niet meer gespeeld. Dacht dat ik het al gevraagd had, maar zag me eigen post ook niet meer. Ik weet als je normaal gesproken begint, de eerste voertuigen volgens mij pas rond 1950 ofzo komen. Daarvoor is er niet heel veel volgens mij. Starten in 1850 zit er zonder newgrf's niet in. Ik heb het spel volgens mij al een jaar bijna niet meer gespeeld trouwens... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 18 september 2014 Share Geplaatst 18 september 2014 http://www.gamer.nl/achtergrond/498077/rollercoaster-tycoon-world-vijf-dingen-die-voor-pret-in-het-park-zorgen Een verhaal over RCT4 (Het heet Rollercoaster Tycoon World) met wat bijgevoegde screenshots! Ik vind het er goed uitzien. Hoe goed het daadwerkelijk is zie je pas begin 2015! ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 18 september 2014 Share Geplaatst 18 september 2014 Ik verwacht dat het een faal gaat worden. RCT1 blijft het beste. De nostalgie van dat spel zal RCT4 nooit halen, verwacht ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 18 september 2014 Share Geplaatst 18 september 2014 Dacht het net even te proberen in m'n vrij zieke NS game, bleek meer dan de helft van de lijnen/aansluitingen ongebruikt te zijn. Ach zolang er maar 60m winst per jaar gemaakt word;c. Welk spel is dat en is het te koop/downloaden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 18 september 2014 Share Geplaatst 18 september 2014 Welk spel is dat en is het te koop/downloaden? http://openttd.org Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 18 september 2014 Share Geplaatst 18 september 2014 http://openttd.org Zo... ff wennen hoor. Iemand tips voor deze beginner? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 18 september 2014 Share Geplaatst 18 september 2014 Zo... ff wennen hoor. Iemand tips voor deze beginner? http://wiki.openttd.org/Tutorial Heb je daar misschien wat aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 18 september 2014 Share Geplaatst 18 september 2014 http://wiki.openttd.org/Tutorial Heb je daar misschien wat aan? (y) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten