Titan Geplaatst 29 maart 2012 Auteur Share Geplaatst 29 maart 2012 Hahah;c Van die gebouwen in elkaar rammen, je hebt wel een aantal verschillende thema's, maar je schijnt er meer te kunnen downloaden (althans, vijf jaar geleden). Beetje die attracties opkalefateren met verschillende muren/gebouwen. Zag net wat afbeeldingen op dat Hollandse forum, echt ziek hoe sommigen dat in elkaar zetten:cab: Dat wil ik niet heurr. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 16 september 2013 Share Geplaatst 16 september 2013 Ik ga OpenTTD weer eens uit de kast pakken. Kijken of ik een leuk netwerk op poten kan zetten enz. Wil erg vroeg beginnen. Al in 1850 ofzo, kijken of dat kan. Met heel klein netwerk. En die uiteindelijk proberen uit te bouwen tot een netwerk die de hele map beslaat. Denk dat ik 512x512 als afmeting ga nemen, of misschien 1024x1024. Nog even kijken wat leuk is. Paar leuke graphics erbij, geen idee nog welke enzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mangata Geplaatst 24 september 2013 Share Geplaatst 24 september 2013 Ik ga even kijken of Rollercoaster Tycoon nog bij mij in de kast staat. :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Omotoyossi Geplaatst 24 september 2013 Share Geplaatst 24 september 2013 Heb je hem gevonden? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 24 september 2013 Share Geplaatst 24 september 2013 Heb vorig jaar nog rollercoaster tycoon 1 & 2 weer is uitgespeeld. Maar ging elke x snel vervelen omdat het zo traag is. Dus elke x iets anders doen tijdens het wachten. Wel jammer, want in mijn jeugd was het gewoon een hele toffe game Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 24 september 2013 Share Geplaatst 24 september 2013 Traag? Valt toch wel mee. Nou ja, is wel zo dat je op een gegeven moment iedere nieuwe attractie meteen kan bouwen, en dan duurt het weer even. maar ja, een leuke achtbaar maken doe ik meestal niet in een maandje, of het moet een beetje basic zijn. Dus ja... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ADG-Vincent Geplaatst 24 september 2013 Share Geplaatst 24 september 2013 Openttd ook maar uit de kast halen ^^ Zal wel eerst even de grote lagen stof eraf moeten halen :p Al wel de graphic zooi gevonden dat je met Nederlandse treinen kunt spelen :) Ook dat de kosten wat realistischer zijn, waardoor je niet na 2 jaren ingame al multi miljonair bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 26 september 2013 Share Geplaatst 26 september 2013 Openttd ook maar uit de kast halen ^^ Zal wel eerst even de grote lagen stof eraf moeten halen :p Al wel de graphic zooi gevonden dat je met Nederlandse treinen kunt spelen :) Ook dat de kosten wat realistischer zijn, waardoor je niet na 2 jaren ingame al multi miljonair bent. Zo genoeg newgrf's etc idd. Zelf speel ik de laatste tijd weer online. Vroeger was op de Luuklandservers gespeeld, maar die stopte. Kwam er van de week achter dat ze een opvolger hebben. Vond die site nogal op de oude luuklandsite lijken. Opvolger heet novapolis. Hebben verschillende soorten games, maar Citybuilder staat centraal. In 1 of 3 uur één gehucht zo groot mogelijk laten worden. Hebben ook wat regels als dat een stad bepaalde dingen nodigen heeft om te groeien etc. Vind ik op zich wel lachen. OpenTTD is bij mijn weten alleen te downloaden, dus weet niet wat je bedoeld met lagen stof eraf halen. Ik zou eerder gewoon de nieuwste versie downloaden. http://www.openttd.org/en/ Voor andere geïnteresseerden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 26 september 2013 Share Geplaatst 26 september 2013 RCT is inderdaad erg traag. Doelstellingen als minstens 1200 bezoekers in jaar 4 met een rating van minstens 700 en dan na 1,5 jaar al op 1500 bezoekers zitten met een rating van 999. Dan is het wachten tot de volgende attractie beschikbaar is, bouwen en weer wachten... Dan is het toch jammer dat er geen accelerator-knop is. OpenTTD speel ik nog geregeld. Woestijnlandschap met de grootste kaart die er is en dan met "zeer laag" aantal steden. Kom je uit op stuk of 600 plaatsen. Die allemaal aan elkaar verbinden. Veel steden hebben water en voedsel nodig om te groeien, dus ook daarin investeren. Dan kan het nog best lastig worden. Nu ben ik bezig met een uitgebreid NL-scenario. Kaart van Nederland gedownload en bewerkt (veel plaatsen toegevoegd). Dan een groot netwerk aanleggen. Uren speelplezier (h) Je kunt ook Cargodist downloaden. Daarmee krijgt iedere reiziger een bepaalde bestemming (ipv op station 1 instappen en station 2 massaal weer uitstappen). Maakt het wel een stuk leuker. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rinus Geplaatst 26 september 2013 Share Geplaatst 26 september 2013 Even gameplay video zoeken dan... Ik wilde ooit railroad tycoon spelen, maar das niet in widescreen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 26 september 2013 Share Geplaatst 26 september 2013 Je kunt ook Cargodist downloaden. Daarmee krijgt iedere reiziger een bepaalde bestemming (ipv op station 1 instappen en station 2 massaal weer uitstappen). Maakt het wel een stuk leuker. Heb een keer naar dat soort dingen gekeken maar dan moet je echt eerst 10 andere dingen downloaden voordat je zoiets kan installeren ofzo. Of kan het volgens jou een stuk makkelijker? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 26 september 2013 Share Geplaatst 26 september 2013 Heb een keer naar dat soort dingen gekeken maar dan moet je echt eerst 10 andere dingen downloaden voordat je zoiets kan installeren ofzo. Of kan het volgens jou een stuk makkelijker? Toen ik het installeerde had ik via Youtube een stappenplan gevonden, dus dat heb ik destijds gevolgd: Het is op zich vrij simpel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 26 september 2013 Share Geplaatst 26 september 2013 Dat klinkt een stuk makkelijker ja. Ik las een algemene handleiding hoe je dit soort dingen moest installeren en dan moest je programma's als visual studio 2013 ofzo downloaden en allemaal van soort gare programma's. En dan moest je zelf het script gaat aanpassen en weet ik veel wat voor onzin er nog meer bij kwam kijken... En dan stel je daar op het forum de vraag of er geen makkelijkere opties bestaan, en dan krijg je gewoon een nee te horen. En dan blijkt dit gewoon te kunnen. Simpelere kan bijna niet... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 26 september 2013 Share Geplaatst 26 september 2013 Trouwens, volgens mij heb ik gehoord dat bij de nieuwe versie, de 1.4.0, cargodist al onderdeel uitmaakt van het 'basispakket' om het zo maar te noemen. Heb je het standaard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicoV1989 Geplaatst 9 oktober 2013 Share Geplaatst 9 oktober 2013 Mensen die meer uitdaging zoeken in OpenTTD raad ik ten zeerste aan om FIRS te downloaden. Geniale NewGRF is dat! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 9 oktober 2013 Share Geplaatst 9 oktober 2013 Of pak ECS. Soort zelfde iets. Die ken ik persoonlijk iets beter. Beide gooien in ieder geval heel de productieketen overhoop etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicoV1989 Geplaatst 10 oktober 2013 Share Geplaatst 10 oktober 2013 Ik heb alleen ervaring met FIRS. Die is lekker uitgebreid, dus die heb ik nog niet bepaald onder de knie. Misschien binnenkort ook maar even ECS uitproberen. Alleen ben ik nét begonnen met een nieuwe game. Scenario waarin Nederland is nagemaakt (tot op het kleinste dorpje aan toe), Dutch trainset, Dutch station set, Industrial station set voor de industrieën en FIRS. Dat wordt een lange game denk ik! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 oktober 2013 Share Geplaatst 10 oktober 2013 ECS zijn een paar bestanden en volgens mij moet je wel weten welke je moet pakken. In ieder geval niet allen die je vindt, want sommige zijn verouderd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 10 oktober 2013 Share Geplaatst 10 oktober 2013 Ik heb alleen ervaring met FIRS. Die is lekker uitgebreid, dus die heb ik nog niet bepaald onder de knie. Misschien binnenkort ook maar even ECS uitproberen. Alleen ben ik nét begonnen met een nieuwe game. Scenario waarin Nederland is nagemaakt (tot op het kleinste dorpje aan toe), Dutch trainset, Dutch station set, Industrial station set voor de industrieën en FIRS. Dat wordt een lange game denk ik! Welk scenario is dat? Ik ken alleen het NL-scenario van purno. Die is vrij aardig, maar zeker niet tot het kleinste dorpje aan toe ;) Bovendien krijg ik daar geen NewGRF´s in geladen (zoals de Dutch Trainset). FIRS heb ik ook recent ontdekt. Geeft veel meer uitdaging inderdaad. Begin nu eindelijk een beetje de productiestromen te begrijpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicoV1989 Geplaatst 10 oktober 2013 Share Geplaatst 10 oktober 2013 Welk scenario is dat? Ik ken alleen het NL-scenario van purno. Die is vrij aardig, maar zeker niet tot het kleinste dorpje aan toe ;) Bovendien krijg ik daar geen NewGRF´s in geladen (zoals de Dutch Trainset). FIRS heb ik ook recent ontdekt. Geeft veel meer uitdaging inderdaad. Begin nu eindelijk een beetje de productiestromen te begrijpen. http://lingen.nu/ttd/nederland.scn Om NewGRF's in een scenario te krijgen moet je de console openen (tijdens een game 2x snel op ~ drukken), dan "set_developer 1" typen. Vervolgens kan je naar de scenario editor gaan, je scenario laden en je eigen NewGRF's toevoegen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 10 oktober 2013 Share Geplaatst 10 oktober 2013 http://lingen.nu/ttd/nederland.scn Om NewGRF's in een scenario te krijgen moet je de console openen (tijdens een game 2x snel op ~ drukken), dan "set_developer 1" typen. Vervolgens kan je naar de scenario editor gaan, je scenario laden en je eigen NewGRF's toevoegen. Kan crashes opleveren als je dat doet ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
RicoV1989 Geplaatst 10 oktober 2013 Share Geplaatst 10 oktober 2013 Kan crashes opleveren als je dat doet ;) Zou kunnen, nog geen last van gehad iig :P Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 22 oktober 2013 Share Geplaatst 22 oktober 2013 Trouwens, volgens mij heb ik gehoord dat bij de nieuwe versie, de 1.4.0, cargodist al onderdeel uitmaakt van het 'basispakket' om het zo maar te noemen. Heb je het standaard. Zit ie er standaard in? Download OpenTTD nu, wel weer even zin in. Mensen die meer uitdaging zoeken in OpenTTD raad ik ten zeerste aan om FIRS te downloaden. Geniale NewGRF is dat! Of pak ECS. Soort zelfde iets. Die ken ik persoonlijk iets beter. Beide gooien in ieder geval heel de productieketen overhoop etc. Welk scenario is dat? Ik ken alleen het NL-scenario van purno. Die is vrij aardig, maar zeker niet tot het kleinste dorpje aan toe ;) Bovendien krijg ik daar geen NewGRF´s in geladen (zoals de Dutch Trainset). FIRS heb ik ook recent ontdekt. Geeft veel meer uitdaging inderdaad. Begin nu eindelijk een beetje de productiestromen te begrijpen. Linkje/info over FIRS? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MagicMvL Geplaatst 22 oktober 2013 Share Geplaatst 22 oktober 2013 Linkje/info over FIRS? http://wiki.openttd.org/FIRS In plaats van 5-6 typen industrieën heb je er ineens 25-30, die ingenieus samenhangen. Halverwege de wiki staat een cargo chart met alle typen en hoe ze onderling verhouden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 22 oktober 2013 Share Geplaatst 22 oktober 2013 Zit ie er standaard in? Download OpenTTD nu, wel weer even zin in. Nog niet. Huidige versie is 1.3.2. Zal denk ik nog wel even duren voordat een nieuwe stable version uit komt. Maar in de komende stable zit cargodist er wel in. Je kunt ook een nightly downloaden. Dat is zeg maar een soort van beta-achtig iets wat zo goed als dagelijks updates krijgt etc. Daar zit cargodist al in. Daarom weet ik ook dat het in de volgende stable version zal zitten. http://wiki.openttd.org/FIRS - Linkje over FIRS, niet helemaal meer up to date http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=67&t=44177&hilit=FIRS - Nog een linkje naar een topic waarin steeds nieuwe info etc gepost wordt. Wat betreft ECS, wat eigenlijk hetzelfde doet: Verandert de industrieën etc: http://wiki.openttd.org/ECS http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?f=26&t=30188&hilit=Extended+Cargo+Scheme Kun je beide eens rustig met elkaar vergelijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten