Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Atletiek

Gast Vdb.

Aanbevolen berichten

Misschien toch een andere tactiek volgend wk.

Ik vind dat de tactiek wel goed zat. We moesten starten in de slechtst mogelijke baan, namelijk baan 1. Laat je daar de minste van de vier starten, dan zitten we meteen 50m achter. Een betere loper kan ongeveer gelijke tred houden met de betere landen. De mindere van onze lopers (D.Borlee en Oyowé, wat een tank trouwens) kunnen dan beter aanklampen bij de toplanden als ze er tussen lopen.

Stel dat Kevin of Jonathan onze laatste loper zou zijn, dan zou hij misschien 50m of meer moeten goedmaken. Dat is heel moeilijk omdat je dan moet beginnen voorbij steken en dat kost meer energie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben ik het niet mee eens, vijftig meter op een 400 pak je niet zomaar terug. En als je ver achter iemand loopt, wil je zo snel mogelijk naar die persoon toelopen maar is de kans wel groot dat je jezelf opblaast. Ik had misschien wel Dylan als nr. 2 gedaan en dan weer Kevin of Jonathan. Maar het blijft altijd moeilijk om de volgorde te bepalen.

Vandaag marathon met Michel Butter, 4×400 meter vrouwen (zonder Felix helaas :() en natuurlijk de 200m met Martina. Helaas wel baan 1, de slechtst mogelijke baan voor hem vanwege z'n liesblessure. 100mh vrouwen ook interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is ook echt weer de nieuwe nationale faalhaas he :r Nooit van 'm gehoord tot de Rotterdam marathon. Toen werd ie opeens belangrijk gemaakt :cab: Maar misschien ben ik wel cynisch.

Hoezo is het nu een nationale faalhaas? Amsterdam Marathon 2012 liep hij als derde Nederlander onder de 2:10, R'dam Marathon dit jaar ging niet goed en nu valt hij uit. Was pas z'n zesde marathon geloof ik, laatste twee keer dus niet heel goed maar heeft wel potentie laten zien. Dus ja, je bent wel een beetje cynisch.

Link naar opmerking
Deel via andere websites