Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Instrumenten.

Monk

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ik vond het juist andersom, ik vind een akoestische pijnlijker aan me vingers. Maar dat ligt natuurlijk ook aan de snaren, veel snaren van akoestische gitaren zijn van nylon. Ik heb zelf twee gitaren: een akoestische Takamine en een elektrische Ibanez. De grepen op een elektrische gitaar vind ik makkelijker omdat de hals minder breed is dan bij een akoestische. Maar het maakt uiteindelijk niet heel veel uit, alhoewel het wel beter is om een akoestische eerst goed te beheersen want des te makkelijker wordt de elektrische om te bespelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb er zelf niet veel verstand van, maar ik zou in ieder geval niet beginnen op een Fender oid. Als het gaat om de basis is het niet nodig om gelijk een extreem goede en dure te kopen. Als je dan echt verslaafd wordt aan het spelen kun je een betere gitaar kopen (Tip: London City, relatief goedkoop en vaak van Fender kwaliteit).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat is een goede gitaar om mee te beginnen? Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een gitaar?

Vooral dat je een soort van 'feeling' hebt met je gitaar. Dus in de winkel alles wat er hangt een keer in je handen gehad hebben en je laten overtuigen door het geluid (let bij elektrische erop dat je versterker ook een groot deel van het geluid bepaalt) en hoe ie speelt.

Maak vooral geen te snelle keuze; je kunt er eigenlijk niet lang genoeg over doen. Gewoon lekker proberen tot je een gitaar hebt gevonden die netjes geleverd wordt, heerlijk speelt en een mooi geluid heeft.

En daarna afdingen voor gratis hoes/kabels/plectrums/etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb vandaag een electrische gitaar van het merk Stevenson & Brown, Les Paul model inclusief attributen als een versterker, kabeltje, plectrum en schouderband gekocht. Heb 2 jaar geleden mijn gitaar verkocht, en toch wel spijt van gekregen. Heb nu dus via Marktplaats weer een gitaar gehaald. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb lang elektrische (4 jaar) en klassieke (7 jaar), maar nu heb ik al een tijdje niet meer gespeeld en dat merk ik wel. Best jammer want naar verluid heb ik wel talent.

Weet je miss even wat feedback te geven?

Ik oefen het nummer nu een week, maar ik blijf dat deel met de duim op de f en g snaar zo lastig vinden. Misschien moet ik eens alleen op de f met mn duim en met de wijsvinger de rest spelen ofzo. Qua akkoorden wissel loopt het ook nog totaal niet lekker, maar ik speel ook niet zo vaak barré's tot nu toe. (niet echt handig dat de hals er niet helemaal op staat ;e )

Edit: of andere mensen die al lang gitaarles hebben gehad natuurlijk ;) Graag wel opbouwend en niet affikken :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je miss even wat feedback te geven?

Ik oefen het nummer nu een week, maar ik blijf dat deel met de duim op de f en g snaar zo lastig vinden. Misschien moet ik eens alleen op de f met mn duim en met de wijsvinger de rest spelen ofzo. Qua akkoorden wissel loopt het ook nog totaal niet lekker, maar ik speel ook niet zo vaak barré's tot nu toe. (niet echt handig dat de hals er niet helemaal op staat ;e )

Edit: of andere mensen die al lang gitaarles hebben gehad natuurlijk ;) Graag wel opbouwend en niet affikken :p

Duim op de F en G snaar? Lijkt me onlogisch aangezien een normale gitaar geen F-snaar heeft en de G zou je nooit met je duim hoeven spelen. Barré's doe ik zelf gewoon altijd volledig met mijn wijsvinger.

Welk nummer leer je?

@Monk: Wat voor stijl muziek denk je te willen spelen? Qua pickups kan de sound die je krijgt namelijk nogal behoorlijk variëren. Voor €200 heb je trouwens nog geen versterker hè, sowieso nooit voor een goedkope versterker gaan, die bepaalt het geluid vele malen meer dan je gitaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een versterker zal niet nodig zijn lijkt mij zelf. Aangezien ik hem zal aansluiten op mijn pc (op een goede geluidskaart) en dan door AmpliTube of Guitar Rig heen haal. Om zo een eigen gitaar sound aan mijn producties to te voegen ipv samples.

Het gaat om Rock/Pop Rock stijl.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

M'n vriendin dacht vorige week zondag even leuk te zijn toen ik weg naar de voetbal, en wilde op mijn gitaar een liedje (Metallica - Nothing else matters) instuderen via YouTube, want van haar oom die ook een gitaar heeft hoorde ze dat dat makkelijk was. Voor het eerst in haar leven hield ze een gitaar in d'r handen vast, maar volgens haar was een snaar niet goed gestemd. Zij dus héél voorzichting draaien (haar woorden dus, geloof er zelf barweinig van, zo lomp als ze is :p) en PING, daar ging de snaar. Zo maar even een nieuw setje snaren halen dus, heb ik gelijk wat reserve. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ook nog een of ander gitaartje hier staan. Het was altijd een droom voor mij om een Les Paul te hebben, een witte. Heb deze ook al, maar ik heb gemerkt dat ik nauwelijks gitaar kan spelen (met name barré akkoorden) doordat mijn beide armen scheef staan. Achja, scheef, ik kan het gewoon nét niet.

[spoiler=Mijn gitaar]a42903.jpg

Practig ding :<. Al is de mijne meer vanillekleur-achtig geworden door de zon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dennis, wat voor elektrische gitaar raadt je aan? Ik speel nu drie jaar gewoon gitaar, akoestisch. Nu wil ik ook elektrisch gaan spelen, kan ik wat meer mee gaan experimenteren enz. Kan dus al redelijk goed gitaar spelen en heb de basis al. Wat voor elektrische gitaar raadt je me aan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites