Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Frans voetbal

King XVI

Aanbevolen berichten

Ik heb PSG - Montpellier maar een half uur gezien, omdat Barca - Valenz om half 10 startte, maar ik vond gedurende die tijd dat Montpellier toch wel beter was. Speelden leuk en fris. De rest niet gezien, dus daar kan ik niet over oordelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

_O_

Nietig Quevilly stunt opnieuw in Franse beker

De droom van Union Sportive Quevilly duurt voort. De kleine Franse voetbalclub, uitkomend op amateurniveau in de derde divisie, bereikte woensdagavond de finale van het nationale bekertoernooi.

Quevilly was in het Michel d'Ornano-stadion, de thuisbasis van Caen, te sterk voor Stade Rennes: 2-1. De laatste tegenstander in het toch al wonderbaarlijke evenement is Olympique Lyon, op 28 april in het Stade de France.

US Quevilly, dat in 1927 al eens in de bekerfinale stond, kwam al vroeg op achterstand door een doelpunt van Julien Feret. Invaller Karim Herouat maakte de stemming onder de Normandische supporters na een dik uur al opperbest met de 1-1.

Anthony Laup zorgde in de laatste minuut van de blessuretijd voor een feest dat waarschijnlijk dagen gaat duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zit het met Europees voetbal (want om welke beker gaat dit)?

Normale Franse beker, volgens mij moeten ze eerst de finale winnen en dan hebben ze recht op Europa League. Je hebt ook Coupe de la Ligue maar dat is voor Ligue 2 en 1. Mja, dat met die beker is wel vaker zo in Frankrijk. Stade de Reims had vorig seizoen ook van Rennais gewonnen en Guigamp won die beker ook in 2009, ook van Rennais btw.

bewerkt door Sanel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt waar joh, zo moe ben ik dit hé. Montpellier verliest misschien wat verrassend in Lorient, je hebt vervolgens de kans om gelijk te komen en dan speel je fucking 1-1 tegen met alle respect Auxerre. ;e

Dit PSG hoort eigenlijk simpel kampioen te worden, maar nee hoor. Je gaat nog zien dat de titel naar Montpellier gaat. Echt schandalig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Echt waar joh, zo moe ben ik dit hé. Montpellier verliest misschien wat verrassend in Lorient, je hebt vervolgens de kans om gelijk te komen en dan speel je fucking 1-1 tegen met alle respect Auxerre. ;e

Dit PSG hoort eigenlijk simpel kampioen te worden, maar nee hoor. Je gaat nog zien dat de titel naar Montpellier gaat. Echt schandalig.

Het is toch leuk dat Montpellier een grote kans maakt op de titel joh, PSG wint hem nog wel genoeg in de komende jaren, een Montpellier gaat deze kans echt niet vaker krijgen. Zeker niet als ze na dit jaar Belhanda en Giroud zien vertrekken, daarom is dat kampioenschap + deelname CL zeer belangrijk voor ze denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites