Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Sinds vanavond in ieder geval gedeeld kampioen (daar doen ze blijkbaar aan op lagere niveeau's, dan is doelsaldo niet relevant). Komende zaterdag nog eventjes niet verliezen, en dan zijn we echt kampioen.

Zelf 1x gescoord vandaag. Een vrije bal. Al was het niet de normale uitvoering volgens mij :-D De dame waar ik normaal gesproken de bal heen zou gooien, stelde zich zo slecht op dat ik naar haar geen eens de bal kon gooien.... Dus ik heb er maar een pirouette in gegooid...

En de scheids was natuurlijk weer drama. Die was halverwege gewoon een doelpunt van ons vergeten ;e Al heeft hij dat wel recht gezet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En ook vandaag gewonnen, dus nu is het kampioenschap echt binnen. Saaiste tweede helft ever trouwens. Volgens mij had mijn eigen team niet echt veel zin meer om ons best te doen en had de tegenstander door dat ze toch niet meer konden winnen... Resultaat: 3 doelpunten in de tweede helft tegenover 16 in de eerste helft :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat het al begint bij de regels. Niet dat ze moeilijk zijn, maar wel onbekend. Je mag niet schieten als je verdedigt wordt, want dan telt het niet, heren mogen alleen heren verdedigen en dames alleen dames, je moet in je vak blijven. Als je verdedigt en de bal onderschept, mag je niet zelf gaan aanvallen, dan doen teamgenoten. Normaal gesproken is het om de 2 doelpunten wisselen van vak. Dus de aanvallers gaan verdedigen dan en visa versa. Maar in een situatie als jou kan er ook gekozen worden voor wisselen na een bepaald tijdsinterval (krijg je vast van te voren te horen). Je mag niet lopen met de bal. Dat is denk ik wel zo'n beetje het meest belangrijke...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd wanneer de vereniging eindelijk eens over de brug gaat komen met info over teamindeling, trainingstijden etc. Nog steeds niet gebeurd. Volgens mij begint volgende week zaterdag al de competitie als het goed is... Bij mijn weten houdt ik wel gewoon mijn eigen team van vorig jaar enzo en weet ik eigenlijk wel in welk team ik dus kom enz. Dan is mijn eerste wedstrijd pas later. Maar toch. Beetje raar dat er nog niets over bekend is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, de selectie ook, en aangezien we nog maar 1 onder seniorenteam hebben komend seizoen, weet ik ook wel in welk team ik zit. Gewoon weer het laagste, zoals al viel te verwachten. Maar teamindeling etc van de Jeugdteams is trouwens ook pas afgelopen week ofzo doorgestuurd. Van de A's heb ik geen eens een teamindeling gezien dacht ik, maar dat kan natuurlijk ook alleen naar de A's gestuurd zijn...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Man man man. Speel je wedstrijdsport in de A-junioren, krijgen we alsnog de scheids tegen. Floot zeker de 2e helft erbarmelijk slecht en in het voordeel van de tegenpartij. Scheids was ook een grote factor in de uitslag (10-7 verlies). Wij geen strafworpen krijgen bij een duw, hun wel. Zelfs mijn eerste gele kaart ooit gekregen wegens 'het uitschelden van de scheids'. Quote van mij: "Waarom stop je die fluit in je bek?". Na de wedstrijd zei hij dat hij iets anders had verstaan. Wilde natuurlijk niet zeggen wat, pedant mannetje ;c

Al met al natuurlijk zonde van de plus minus €27 en jammer dat we verliezen van een mindere tegenstander.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, bij ons was de tegenstander niet blij met de scheids. Vonden het maar een thuisfluiter enzo. Wij hadden echt invallers van 14 jaar oud ofzo. Ging er een van de tegenstander opeens te keer tegen een van die invallers, alsof ze de hele tijd zat te duwen ofzo. Die vrouw was zelf 30 ofzo. Maar blijkbaar toch niet heel volwassen. Die dacht dat die invaller expres aan het duwen was etc. Als er al iets was gebeurd, was er totaal geen opzet in het spel... En ik speel zo laag, dat ik me om zoiets echt niet druk zou maken... Weet nog dat een van de invallers zei: Zijn dat onze tegenstanders, die zijn oud. Terwijl iedereen denk ik zo'n 25-40 jaar was ofzo, niet echt oud-oud dus, als je snapt wat ik bedoel...

Wel verloren, maar ben op zich wel tevreden over mijn eigen speelstijl. Uiteindelijk ook weer eens aantal doelpunten mee gepikt, ook altijd leuk. 4 stuks deze keer. Twee schoten, twee strafworpen. Een van die strafworpen was ook door een overtreding van dat wijf dat er bijna afgestuurd werd. Werd toen gewaarschuwd door scheids dat ze niet zo moest duwen. Wat is haar eerste actie daar na? Lomp inspringen en een overtreding maken :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speel sinds dit seizoen in het derde, opzich geen probleem aangezien we in de zaal het zelfde niveau spelen als het tweede en op het veld één niveau lager spelen. Alleen het probleem is dat al mijn vrienden in de selectie zitten en de manier waarop ik in het derde ben gezet een beetje gek is. De trainers wilden nameljk met dynamische spelers gaan spelen, ik ben een vaste rebounder en kan af en toe wel voorin spelen maar ben niet heel erg dynamisch, de andere rebounders gingen tijdens de voorbereiding overdreven veel in de punt staan waardoor zij er wel in zitten en ik niet. Maar nu is het seizoen begonnen en staan zij alleen maar te rebounden en vallen ze amper aan waardoor het alsnog niet dynamisch is. Verder heeft het hele tweede al lopen zeiken dat ik er in moet en iemand uit tweede eruit. Het tweede moest afgelopen zaterdag namelijk tegen de nummer één uit de competitie en zij staan 6e, ik moest de hele wedstrijd mee doen en mede doordat ik topscoorder was hebben we gelijk gespeeld. :mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nederlands team hun eerste wedstrijd simpel gewonnen met 38-14 tegen Duitsland gisteren. Leuk verhaal, bij Duitsland speelt een Nederlander die altijd bij Swift Amsterdam heeft gespeeld(3e klasse). Toch gek dat je dan geselecteerd wordt voor een EK als je een Duits paspoort hebt. Illustreert toch maar weer het krachtsverschil tussen de landen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen lekker 1e oefenwedstrijdje in de zaal tegen Dalto 2. Altijd leuk. Zit je al in het tweede trouwens Christiaan? Ik heb trouwens echt ubergeile zaalschoenen gekocht.

Sowieso klaar voor het zaalseizoen nu.

Ik heb deze gekocht.

IMG_8140.jpg

In de zaal zijn er geen selecties dus speel voorlopig nog in het derde. Spelen op hetzelfde niveau als het tweede alleen onze poule is vele malle beter. Heb overigens nog wel een aanbieding van een club gehad. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Naah, meestal op overgangsklasse niveau enz is het niet meer dat je een plekje aangeboden krijgt in selectie. Ga je richting hoofdklasse/korfbal league en ze doen dan een serieuze aanbieding zit er meestal wel iets van onkostenvergoeding bij, of auto van de club of iets dergelijks. En de echte topspelers krijgen gewoon a-status uitkering van NOC-NSF.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha ook lekkere schoenen hoor! Van welke club heb je aanbieding gekregen dan? Haha je zit bij Tempo in de poule. Lekker hoor, bij oefenwedstrijd op veld vond ik dat gewoon een erg sterk team...

Haha team uit Leiden die in dezelfde poule zit. Kwam afgelopen donderdag in de stad een (geile) boef daarvan tegen, kreeg de volgende dag een bericht van haar. Beetje gek dat het via haar kwam maar ze klonk erg serieus.

Tempo heb ik vorig jaar met het tweede op het veld tegen gespeeld hebben wij uit van verloren omdat ze mensen uit één erin gezet hadden. Bij onze thuiswedstrijd deden ze precies hetzelfde alleen dan al in de rust, kwam iemand tegen mij in, een aanvaller maar heeft niet gescoord waardoor we o.a gewonnen hadden. :D Ben benieuwd naar ze dit jaar, hun trainer komt van mijn club.

Bedoel je met een aanbieding dat je ook een geldsom aangeboden hebt gekregen? Ben namelijk best benieuwd hoe dat precies zit in de hogere klasses

Als je zo'n a-status krijgt, krijg je opzich wel een leuk zakcentje maar voor die drie keer in de week trainen en één wedstrijd kan je er naast nog makkelijk werken en is zoveel geld verdienen ook niet echt nodig binnen de korfbal. Ken wel een meisje die in DVO 1 speelt, die heeft een auto van de club gekregen. :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites