Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Korfbal!

Apprabab

Recommended Posts

Ik heb er met mijn team inmiddels 3 wedstrijden opzitten:

Furore A1 - KVA A1 10-6

Crescendo A1 - Furore A1 10-12

Refleks A1 - Furore A1 17-6

Bij elkaar 9 goals gemaakt. Laatste wedstrijd was niet best. Met rust al 11-2 achter en nooit meer kunnen terugvechten. Deels door ons eigen spel, wat erg slechts was, maar deels ook door de scheids die de tegenstander 8 stippen gaf. Dit weekend lekker vrij, dus morgen reserve zitten bij Furore 2. Die moeten tegen Ados 3 [MENTION=22519]Sander'[/MENTION]; ;)

Ik heb er met mijn team inmiddels 3 wedstrijden opzitten:

Furore A1 - KVA A1 10-6

Crescendo A1 - Furore A1 10-12

Refleks A1 - Furore A1 17-6

Bij elkaar 9 goals gemaakt. Laatste wedstrijd was niet best. Met rust al 11-2 achter en nooit meer kunnen terugvechten. Deels door ons eigen spel, wat erg slechts was, maar deels ook door de scheids die de tegenstander 8 stippen gaf. Dit weekend lekker vrij, dus morgen reserve zitten bij Furore 2. Die moeten tegen Ados 3 [MENTION=22519]Sander'[/MENTION]; ;)

Oh leuk zeg haha dat je dan tegen ons derde speelt. :) Spelen jullie dan eigenlijk thuis of uit?

Wij krijgen komende zomer ofzo (iig binnenkort) zelf ook kunstgras. De meeste zijn blij, maar van mij hoeft het echt ik. Ik merk weinig verschil tussen gras en kunstgras qua grip, al geef ik toch wel de voorkeur aan gras. Het is meer dat het vallen enz. nog niet plezant is op kunstgras. En dat doe ik nogal vaak. Niet dat ik het voor mijn plezier doe... Je probeert zelfs meer te blijven staan als je geduwd wordt, terwijl je op gewoon gras je gewoon kan laten vallen en je niet open haalt enzo.

Pff, gisteren weer op kunstgras moeten spelen. Kutgras beter gezegd. Een keer vallen en meteen grote schaafwonden aan je knieën. En dat gebeurt iedere keer op kunstgras wel een keer, dus weer hele schaafwonden op mijn knieën...

Weer een wedstrijdje op kunstgras en weer hetzelfde verhaal... Bloeden als een rund joh deze keer.

[MENTION=5077]Chris.tiaan[/MENTION]; Weet geen eens meer wat er nu precies gebeurde. Maar eigenlijk niets bijzonders. Maar ja, je hoeft kunstgras maar aan te raken of je ligt al open joh. Veel meer dan dat ik mijn knie net het kunstgras schraapte was het eigenlijk niet. Maar blijkbaar was het wel voldoende om heel mijn knie open te halen. En dusdanig dat de wedstrijd echt even stil gelegd moest worden. Zo erg heb ik het nog nooit gehad... Uiteindelijk zo goed als de hele wedstrijd met een rood been gespeeld :D

Dit was denk ik trouwens ook maar mijn tweede (heel misschien derde) valpartij in 9 wedstrijden. Ik speel iets te veel wedstrijden op het veld. Dus 2 keer vallen lijkt erg, maar valt misschien nog wel mee. 1 op 5 en 2 op 9 is ongeveer hetzelfde. Het is alleen 2x kunstgras geweest...

Edited by MisterX

Ik heb nu nog 3 veldwedstrijden op het programma staan... 1x uit, op kunstgras... En 2x thuis, dus gelukkig gewoon gras...

Op zich vind ik het veld niet erg, zolang het maar niet regent enz. In de zaal heb ik geregeld wedstrijden van 21.00 uur beginnen enz. Ben je kwart over 10 keer klaar, leuk als het een uitwedstrijd is. Als je dan nog naar huis moet, heb je niets meer aan je avond. Of ze plannen de wedstrijden in om 17:00 uur ofzo. Altijd leuk met avondeten. Ga je half 4 van huis ofzo en kom je rond uur of 8 pas thuis. Dus of voor half 4 avondeten, of na 8 uur... Dat vind ik weer een nadeel van de zaal...

Feli, ik heb zaterdag ook gewonnen. Heb laatste 5 á 10 minuten niet gespeeld. Wilde een reserve nog wat speelminuten gunnen en was toch invullen (voor de 5e keer dit seizoen al voor dat team :D). Van 8-2 of 8-3 (weet de stand niet meer) werd het toen nog 8-6. O.a. de heer die ik had, scoorde, terwijl die bij mij geen eens een beetje normale kans kreeg. Tja... Woensdag en zaterdag nog twee keer met mijn eigen team voor de competitie. Kom ik al op 11 uit. Ze gaan bij mijn weten in ieder geval beide door.

En dan nog twee maal tegen de G"s gespeeld (nou ja, morgen is eigenlijk de 2e keer). Gewoon de G's een leuke wedstrijd bezorgen. Ik speel dan wel op het laagste niveau (7e klasse ;c), maar zo slecht zijn we nu ook weer niet.

Iemand die weet wanneer zaalprogramma bekend zal zijn? Zal toch eerdaags zijn, denk ik?

En iemand tips om je schot weer te laten lopen? Normaal gesproken schiet ik er toch wel gemiddeld één in per wedstrijd, maar momenteel heb ik na 10 wedstrijd nog maar 2 schoten erin gelegd. Geen idee waar dat aan ligt. Andere jaren was dat toch mijn grootste wapen (ik denk 90% van mijn doelpunten zijn afstandsschoten), maar nu wil er niets meer in lijkt het...

Hopelijk morgen meer geluk... Laatste veldwedstrijd. Kijken of we voor een derde keer kunnen winnen met mijn eigen team.

Tja, techniek lijkt niet echt het probleem te zijn, want ik krijg juist nu ik zoveel mis juist te horen dat mijn techniek wel goed is... Dat is juist het lastige. Als ik wist dat mijn techniek gewoon niet goed was, wist ik waar ik aan moest werken...

En dan ook allemaal net van die uitketsers. Denk je dat ie zet, ketst die er toch nog uit... Erg frustrerend...

Tja, techniek lijkt niet echt het probleem te zijn, want ik krijg juist nu ik zoveel mis juist te horen dat mijn techniek wel goed is... Dat is juist het lastige. Als ik wist dat mijn techniek gewoon niet goed was, wist ik waar ik aan moest werken...

En dan ook allemaal net van die uitketsers. Denk je dat ie zet, ketst die er toch nog uit... Erg frustrerend...

Terug naar de rietenkorven. :D

Maar ik denk dat het vooral ongeluk is, in de zaal zal het dan anders moeten zijn, zonder wind.

Na een dramatische eerste helft ben ik in de tweede helft los gegaan. Eenmaal een schot. Eenmaal een doorloper. Eenmaal door de bal af te vangen en meteen te schieten. Eenmaal via een strafworp (eigenlijk zou een ander strafworpen nemen, maar omdat ik zelf de strafworp versierd had, mocht ik hem zelf nemen van degene die ze eigenlijk zou nemen). Vier in totaal. Eindelijk lukte het eens. Voelt lekker. Al had ik er in de eerste helft ook al best vier in kunnen gooien. Zo slecht was de tegenstander... Uiteindelijk ook 12-2 ofzo geworden en daarmee hebben we ons eigenlijk te kort gedaan...

Zaterdag met 20-21 gewonnen, nadat we aan het begin van de 2e helft nog met 4 achter stonden, niet verkeerd moet ik zeggen zo op mijn verjaardag.

En kijk even hoe sick hoog deze dame springt.

*foto*

Ik ben die gozer btw.

Tegen V'schaar Hardinxveld?

Nog verdacht veel korfballers hier zeg.

@MixerX; Welke club speel je? Gezien het feit je dat je veel op gras speelt niet in de randstad of vergis ik me?